Loading...
nl

Zielsverwant? Verliefdheid? of midlifecrisis?

gast
gast okt 12 '10
Een belangrijk iets dat ik gevonden heb in relatie met tz is dat het niet om de persoon gaat maar om dat wat diegene in je los maakt. Een tz representeerd dat deel in jouzelf dat nog moet ontwaken om heel te kunnen worden. Niet dat je de persoon niet als tz mag zien, maar feitelijk gaat het om jou eigen innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie die in balans samen komt. Alles is energie en alle energie heeft invloed op alles. Als je diegene tegenkomt die jou volledig aanvult, die jou energetische wederhelft is, voelt dat als thuiskomen. De mens is van nature in de materie verdeeld, iemand is vrouwelijk of mannelijk, maar innerlijk zijn we wel beide. En ik denk zelf dat daar de taak zit van de tz om die energie wakker te maken in ons zodat we heel kunnen worden innerlijk.
De tz loslaten heeft mijns inziens ook niets te maken met geen contact meer met diegen hebben, maar in kunnen zien dat het om de energie gaat die ons weer heel maakt te maken heeft en niet met de materiele persoon. Moeilijk uit te leggen dit. Hoop dat jullie het begrijpen. Het is een proces wat je door maakt en niet direct duidelijk is waar het nu werkelijk om gaat.
Lilly
Lilly okt 12 '10
Mag ik nog opmerken dat ik deze jongen absoluut niets verteld heb over zielsverwanten of what so ever!! Ik heb al weken geen contact meer met hem en de verkering is weken daarvoor alweer uitgemaakt door mijn dochter. Deze jongen leeft in alle onschuld gewoon verder in zijn eigen leven. Ik zelf ben degene hier die graag antwoord wil krijgen op haar vraag waar deze ontmoeting voor moet dienen, aangezien ik al enkele tijd druk bezig ben los te laten en dat idd aanvoelt als sterven; dank je wel NIMS. Ik zal de laatste zijn die hem hiermee confronteert omdat ik vind dat dat totaal niet relevant is in deze situatie. Dat zou hem enkel beschadigen. Als wij aan elkaar verwant zijn zal hij wellicht ooit nog contact met mij opnemen. Tot die tijd zal ik hier alleen uit moeten zien te komen. Ik onderschrijf volledig de laatste reactie van Gast. Dank je wel. Niet moeilijk uitgelegd, ik begrijp het exact waar je het over hebt. Maar daar heb ik mij dan de laatste weken ook dagelijks veel in verdiept.
Viooltje
Viooltje okt 12 '10
Hoi Lilly,
Niet om je aan te vallen, maar je hebt het zelf in de hand gewerkt dat er zo gedacht ging worden. Ik heb in ieder geval door deze uitspraak die conclusie getrokken.
Origineel bericht van: Lilly
Ik kan hem hier niet mee opzadelen. Hij is 16 en heeft totaal afstand van me genomen. (toen ik nog niet wist wat er in godsnaam met me aan de hand was dacht ik dat cupido een pijl in mijn hart had geschoten ipv die van mijn dochter en dit heb ik toen aan hem kenbaar gemaakt. Zijn laatste woorden op msn waren: ehh... ik geloof dat ik nu maar ga.....) Ik zal zijn wens moeten respecteren om mij te vergeten. Maar dat is soms zo moeilijk. Ik voel dat ik van hem houd, hem wil helpen, beschermen, zijn leven wil volgen....
admin
admin okt 12 '10
Ja Viooltje, dat stukje bedoel ik dus ook.
Daar staat toch duidelijk dat je het wel hebt verteld en dat de jongen daar enorm van is geschrokken.
Je verteld daar zelf dat je hem hebt verteld dat je dacht verliefd te zijn.

Je kunt zo´n reactie verwachten Lilly, ik heb NERGENS geschreven dat je een vies mens bent dat zijn echt je eigen woorden.
Ik vind wel dat je als volwassene van de vriend van je dochter af hebt te blijven.
Het zegt wel wat over jullie relatie denk ik.
En ik ben zeker bevooroordeeld maar ik denk dat ik wel kan uittekenen hoe je had gereageerd als hij wel had toegehapt.

Ik reageer hier vanuit de behoefte zo´n kind te beschermen, Ik heb zelf drie zoons en geloof me als die zoiets meemaken dan wordt er iets wakker wat beter niet wakker gemaakt kan worden.

Been there, done that, ik weet wat zoiets met je leven kan doen, dus wat voor excuus je ook hebt, het klopt gewoon niet is mijn mening.
En verder wil ik niets meer aan deze discussie toevoegen.
gast
gast okt 12 '10
Hier is die uitspraak van Marcus Aurelius wel mooi op van toepassing;'Het zijn niet de omstandigheden die ons dwars zitten, maar onze oordelen hierover'.
admin
admin okt 12 '10
Nee dat gaat hier voor mij niet op en ben ik het zeker niet mee eens.
In het geval van een vijftienjarige had ik melding gemaakt bij jeugdzorg als ik dat kon.
gast
gast okt 12 '10
Maar je weet toch helemaal niet hoe deze situatie is, je haalt je conclusie uit een klein stukje dat misschien een beetje verkeerd geformuleerd is. Beetje jammer dat je iemand die open en eerlijk is gelijk aan de galg hangt. Daardoor zijn nu wereldwijd zoveel misstanden; door het oordelen van mensen die er niet eens bij zijn geweest en al helemaal niet zelf in die situatie zitten.
Zelfs een 16 jarige krijgt dat als leerstof als wat ie aan kan. Hij is de enige die deze situatie kan/moet beoordelen. En dat heeft ie gedaan door afstand te nemen.
Marenubium
Marenubium okt 12 '10
Gut zeg...
Eigenlijk werd ik zelf een beetje misselijk toen ik begreep dat het over een 16 jarige jongen ging.
Tweelingzielen, hartstikke mooi! Dat is niet leeftijdsgebonden!
Echt niet.
Ga ik ook niet tegenin.
Maar god jee en jezus nog an toe! Lily, als jij met dit soort zaken bezig bent, met het spirituele, en tweelingzielen, en jij wat meer jouw leeftijd mee hebt dan zo'n opgroeiende puber...waar haal je dan het egoïstische lef vandaan hem te confronteren met jouw ******* gevoelens en dan nog wel via msn?!
In mijn ogen is hier niet echt sprake van een TZ, maar inderdaad van een midlifecrisis crisis en een domme verliefdheid.
Sorry dat ik zo hard ben in mijn woorden, maar wake up woman!

Je hebt hier een bevestiging gevonden, en je wordt gevoed hier in jouw neiging naar die bevestiging (merudianen, hoe halen jullie je het in je hoofd!). Ik denk, en ben er eigenlijk wel zeker van, dat het voor jou het beste is een afspraak met een psychiater te maken. Niet omdat je 'gek' bent ofzo, maar gesprekken met een objectief iemand kunnen je wellicht helpen weer even met de beentjes op deze aarde te komen.

Zet de boel voor jezelf weer even op een rijtje, zonder in emoties te schieten (want daar ben je beheurlijk mee bezig nu), bezin even, en laat alles bezinken.
Ik snap je gevoelens echt wel, maar als het echt echt echt om een TZ gaat, dan zal dat heus duidelijk gaan worden bij je. Op dit moment zit je energetisch aan die jongen te trekken en te trekken, en gaan al jouw gevoelens en emoties VOOR op die van hem. Ik persoonlijk vind dat niet echt een TZ trekje.
Daarbij denk ik, dat de jongen in kwestie via Lily in een beter blaadje probeerde te komen bij haar dochter.

Even weer terug op deze aarde, dame. En tracht dan weer langzaam maar zeker het contact te herstellen. Want deze heb je nu wel een behoorlijke deuk gegeven.
En ga je dochter in deze ook niet misbruiken...om weer dat contact met die jongen terug te krijgen...
Als er echt sprake is van een TZ, dan komt dat contact best wel weer goed. Of niet. Dan maar in een ander leven smile
Tijd is maar relatief.


Takhihiii
Takhihiii okt 13 '10
Vanaf een toetsenbordje morele oordelen vellen is makkelijk, maar zie jezelf maar eens in een vergelijkbare situatie, overmand door emoties en hoe zal jij je daar uit redden? Ik vind dat Lilly de juiste beslissingen heeft genomen. Het gaat er nu om, hoe die emoties te verwerken en welke les er uit geleerd kan worden.

Zoals ik het zie ben je door de handopleggingen zeer ontvankelijk geworden voor zielskontakten. Deze jongen was de aanleiding voor zeer krachtige gevoelens, maar niet de oorzaak. Gevoelens van ware liefde komen voort uit de ziel en in bijzondere gevallen herken je die ziel in een ander. Zo was het. Maar er waren ook altijd bijzondere mensen die de ware liefde van de ziel herkenden in alle mensen. Zo gaat het worden voor iedereen en daar heb je nu alvast een voorproefje van gehad. Het bijzondere zal normaal worden.

Het probleem is dat wij vaak nog oude patronen gebruiken om ware liefde uit te drukken in ons leven. We gaan ons afhankelijk opstellen en we projecteren onze verlangens op personen. We denken dat het de ander is die dit in ons heeft losgemaakt. Dat houdt vervolgens het gevaar in, dat we de ware liefde inkapselen in een exclusieve liefdesrelatie. Nee, de oude kunst van onze bijzondere voorgangers is dat ware liefde in iedereen gekend kan worden. Om ons dat te doen inzien, zullen nu juist 'onmogelijke liefdes' regelmatig voorkomen, tot wij begrijpen dat iedereen onze liefde deelachtig is.

Een rouwperiode is gepast, Lilly, maar sluit het kanaal van liefde alsjeblieft niet af. Hou het open en laat het stromen naar een ieder die het durft te ontvangen. Weet tenslotte dat een geopend kanaal evengoed kan ontvangen als geven.
gast
gast okt 13 '10
Helemaal mee eens Takhihiii. Misschien is het ook pas te begrijpen als je het zelf hebt mee gemaakt.
Emuca
Emuca okt 13 '10
Ik heb dit topic al een paar keer doorgelezen.. maar ik wist er nog geen antwoord op. Ook voor mij komt het een beetje over alsof het meer verliefdheid is dan een TZ... en ik snap dat je het zelf niet vind kunnen en dan oplossingen gaat zoeken waarom je die liefde voor hem zal accepteren. Maar je kan niet altijd overal een stempeltje op zetten en wij kunnen niet oordelen of het een TZ is ja of neen. Dat moet je zelf doen. EN dat kan je alleen door hem eerst los te laten. Als het werkelijk een TZ is, dan komt hij later wel weer op je pad.

In dit geval: leven en laten leven.
Mimosa
Mimosa okt 13 '10
Ik denk niet dat het antwoord van ons moet komen. Je zal het in jezelf moeten vinden. Blijkbaar heeft die jongen iets in je geraakt. Of het je TZ is of dat er sprake is van iets anders zou ik niet kunnen zeggen, aangezien maar weinig hierover weet.
Wel weet ik dat we nog steeds in deze wereld leven, die grotendeels toch nog 3d is ondanks alle veranderingen. Je hebt te maken met een jongen van 16 en je dochter, ook nog een kind. En hoewel ik er van overtuigd ben dat kinderen heel veel wijsheid met zich meedragen, hebben zij ook eerst nog een weg te gaan om bij zichzelf te komen. Als die jongen echt je TZ is, zal dat vanzelf duidelijk worden. Misschien nu al bij jou, maar hoogstwaarschijnlijk ook bij hem, als hij daar klaar voor is. En naar wat ik er van begrepen heb, hoeft dat niet noodzakelijk in dit leven te gebeuren.
Ik denk persoonlijk dat dit voor jou een soort wake up call is geweest en dat dit je verder zal helpen in jouw ontwikkeling. Je zal er zelf wat mee moeten doen en leren wat er voor jou te leren is. Voor een ander kan je dat nooit doen. En hoe graag we het ook willen, we kunnen dat proces voor een ander nooit doen, hoogstens een aanzet geven, maar als iemand nog niet zover is, zal het nooit meer dan een aanzet worden.
Ik begrijp hoe verwarrend het voor je moet zijn en dat er grote gevoelens bij te voorschijn komen, maar ik denk dat dat juist een teken is dat je er zelf van moet leren, zelf nog een weg te gaan hebt. Met forceren zal je niets bereiken, waarschijnlijk alleen het tegenovergestelde van wat je wilt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 13 '10
Voordat alle oordelen boven tafel komen, misschien is het handiger om eerst viooltje te volgen. Ik heb nu pas echt het onderstaande gelezen en vind het ook merkwaardig overkomen:

Origineel bericht van: Viooltje
Hoi Lilly,
Niet om je aan te vallen, maar je hebt het zelf in de hand gewerkt dat er zo gedacht ging worden. Ik heb in ieder geval door deze uitspraak die conclusie getrokken.
Origineel bericht van: Lilly
Ik kan hem hier niet mee opzadelen. Hij is 16 en heeft totaal afstand van me genomen. (toen ik nog niet wist wat er in godsnaam met me aan de hand was dacht ik dat cupido een pijl in mijn hart had geschoten ipv die van mijn dochter en dit heb ik toen aan hem kenbaar gemaakt. Zijn laatste woorden op msn waren: ehh... ik geloof dat ik nu maar ga.....) Ik zal zijn wens moeten respecteren om mij te vergeten. Maar dat is soms zo moeilijk. Ik voel dat ik van hem houd, hem wil helpen, beschermen, zijn leven wil volgen....

@Lilly wat bedoeldje je hier nu precies mee? Wat is er met de pijl van cupido en hoe heb je dat kenbaar gemaakt?
Lilly
Lilly okt 13 '10
Dank jullie wel voor jullie inbreng! In het bijzonder Nims, Gast, Zuzanna, Micha maar bovenal Takhihiii. Het is hier en daar heel confronterend geweest maar met het wegschrijven van mijn verhaal hier op deze site heb ik een hele belangrijke les geleerd: Ik voel wat ik voel, en ik ben de enige die voelt wat ze voelt. Ik ben ook de enige die WEET dat dit puur en zuiver is. Wat voor naam er ook aan gegeven kan worden!! Ik weet nu dat ik mij hierover niet verder hoef te verdedigen tegenover niemand waar dan ook. Ik weet ook dat ik op de juiste weg bezig was met het loslaten en kan nu zelfs de bijzonderheid ervan inzien van mijn ervaring tot nu toe.
Ik zal het kanaal van liefde beslist niet afsluiten lieve Takhihiii want dat is mijn grootste les. Nogmaals allemaal, dank jullie wel, maar dit zal mijn laatste toevoeging aan mijn verhaal zijn. Wellicht hebben jullie er ook wat van geleerd?
x
lilly
Zuzanna
Zuzanna okt 13 '10
Origineel bericht van: Micha
Ik denk niet dat het antwoord van ons moet komen. Je zal het in jezelf moeten vinden. Blijkbaar heeft die jongen iets in je geraakt. Of het je TZ is of dat er sprake is van iets anders zou ik niet kunnen zeggen, aangezien maar weinig hierover weet.
Wel weet ik dat we nog steeds in deze wereld leven, die grotendeels toch nog 3d is ondanks alle veranderingen. Je hebt te maken met een jongen van 16 en je dochter, ook nog een kind. En hoewel ik er van overtuigd ben dat kinderen heel veel wijsheid met zich meedragen, hebben zij ook eerst nog een weg te gaan om bij zichzelf te komen. Als die jongen echt je TZ is, zal dat vanzelf duidelijk worden. Misschien nu al bij jou, maar hoogstwaarschijnlijk ook bij hem, als hij daar klaar voor is. En naar wat ik er van begrepen heb, hoeft dat niet noodzakelijk in dit leven te gebeuren.
Ik denk persoonlijk dat dit voor jou een soort wake up call is geweest en dat dit je verder zal helpen in jouw ontwikkeling. Je zal er zelf wat mee moeten doen en leren wat er voor jou te leren is. Voor een ander kan je dat nooit doen. En hoe graag we het ook willen, we kunnen dat proces voor een ander nooit doen, hoogstens een aanzet geven, maar als iemand nog niet zover is, zal het nooit meer dan een aanzet worden.
Ik begrijp hoe verwarrend het voor je moet zijn en dat er grote gevoelens bij te voorschijn komen, maar ik denk dat dat juist een teken is dat je er zelf van moet leren, zelf nog een weg te gaan hebt. Met forceren zal je niets bereiken, waarschijnlijk alleen het tegenovergestelde van wat je wilt.

Micha, je had het niet beter kunnen verwoorden. Dit is waar het om gaat als het zielsliefde betreft.
Ik wil Lilly heel veel liefs en geluk wensen en meegeven dat ik bewondering heb voor het feit dat ze haar verhaal hier heeft neergezet.
admin
admin okt 13 '10
Origineel bericht van: gast
Maar je weet toch helemaal niet hoe deze situatie is, je haalt je conclusie uit een klein stukje dat misschien een beetje verkeerd geformuleerd is. Beetje jammer dat je iemand die open en eerlijk is gelijk aan de galg hangt. Daardoor zijn nu wereldwijd zoveel misstanden; door het oordelen van mensen die er niet eens bij zijn geweest en al helemaal niet zelf in die situatie zitten.
Zelfs een 16 jarige krijgt dat als leerstof als wat ie aan kan. Hij is de enige die deze situatie kan/moet beoordelen. En dat heeft ie gedaan door afstand te nemen.


Nee klopt, ik haal inderdaad mijn info uit het stukje dat ik krijg, das toch logisch?
Jij doet toch hetzelfde? Mag ik dat dan niet? Das met twee maten meten in mijn ogen.
Hoe weet jij of het eerlijk en oprecht is? Kan je ook niet weten.
Ik hang niemand aan de galg dat maak jij er van, ik zeg alleen dat je als volwassene met je fikken van een kind afblijft, en volgens mij vinden meeste mensen dat wel.
Dat is geen oordeel maar een mening by the way, is wel een verschil.
Ik geloof niet dat ik debet ben aan alle misstanden van de wereld, moet niet gekker worden nu..
Natuurlijk heeft dat kind afstand genomen, lijkt me logisch maar dat wil helemaal niet zeggen dat hij dat snapt.
Volgens jouw onderschrift mag ik zijn wie ik ben, wie ben jij dan om mij nu te veroordelen?
Daarbij heb ik geschreven even een time-out te willen omdat ik anders in boosheid dingen schrijf die ik achteraf wellicht betreur, waarom blijf je dan doorvragen?
Misschien kun je mijn mening ook respecteren.
Ik ben er over een paar dagen weer, ik hoop dat de rust dan is weergekeerd, ik zal je niet meer antwoorden over vragen op dit topic nogmaals.
Ik heb uit beleefdheid gereageerd omdat je een vraag stelt, thats all.
Marenubium
Marenubium okt 13 '10
Origineel bericht van: Takhihiii

Vanaf een toetsenbordje morele oordelen vellen is makkelijk, maar zie jezelf maar eens in een vergelijkbare situatie, overmand door emoties en hoe zal jij je daar uit redden?


Sloeg dat op mij, Takhihiii?
Bij mijn weten heb ik geen oordeel geveld, alleen en pur sec mijn mening gegeven, zonder oordeel smile
In mijn opinie heeft Lilly nog steeds het meeste baat bij een psychiater, en niet dit wazige gedoe van 'ervaringsdeskundigen' hier op merudi, die zelf ook in hun emotie zitten.
De beste vrouw zit met emoties, en wordt daar alleen maar in gesterkt hier zonder dat er iemand even objectief en onafhankelijk naar kijkt. Lijkt mij nu niet echt een gezonde 'ontwikkeling'.

Daar komt bij, zoals NiMS gelukkig nu WEL opgemerkt heeft, dat heel veel mensen over een bepaald stukje van Lilly hebben heen gekeken. Vanwege, in mijn opinie, diverse emoties bij mensen hier.
Niks mis mee hoor, maar 'meepraten' met iemand, en deze in haar emotie bevestigen, daar schiet geen hond mee op.
Waar is mijn oordeel dan in deze?
Grappig wel, dat er gelijk weer door jou en anderen be-/veroordeeld wordt. Pot...ketel, perhaps?
Takhihiii
Takhihiii okt 13 '10
Je hoeft mijn opmerking niet persoonlijk op te vatten, marenubium. Alles wat ik zeg slaat uiteraard allereerst op mijzelf en verder hoop ik dat anderen zich erin herkennen. Maar wanneer jij jezelf erin herkent, dan is dat niet omdat ik jou op de korrel had. In dat geval zou ik je naam erbij zetten.

Ik herken een stukje van mezelf in het verhaal van Lilly, Nims herkent een ander stukje en marenubium weer een ander stuk. Samen komen we er wel crazy
gast
gast okt 13 '10
Voor mij is het geen emotie maar gevoel......een groot verschil. Maar het is wel zo dat je eerst je emoties moet leren doorgronden voor je bij je zuivere gevoel kunt komen.
En dat zuivere gevoel kan ook heel verwarrend zijn als je die net leert kennen.
En een ervaringsdeskundige is niet perse emotioneel verbonden maar weet waar het over gaat gevoelsmatig (voor hunzelf iig).
Het is niet dat ik het goedkeur dat mensen kinderen misbruiken voor hun eigen (lichamelijke/geestelijke) bevrediging. Alles behalve. Maar ook hierin ben ik ervaringsdeskundig omdat ik ook jong geweest ben en ook behoefte had aan aandacht, ook lichamelijk, van volwassenen. Maar natuurlijk niet op sexueel gebied. Ik heb gelukkig altijd een beschermengel gehad op dit gebied en is mij nooit iets overkomen. Overigens wel met leeftijdsgenootjes wat net zo goed impact heeft. Maar ik weet wel dat ik daar ook zelf debet aan geweest ben.

Overigens vind ik uitspraken als dat je er misselijk van wordt een uiting van een veroordeling. Kan het mis hebben natuurlijk en dat dit voor mij zo geldt en niet voor jullie. Fijn hè die woordelijke communicatie die alleen maar voor misverstanden zorgt....Iedereen heeft weer z'n eigen interpretatie.
En ja, Karin, jij mag helemaal jezelf zijn en je mening geven maar ook een weerwoord incasseren hoort daar bij.
Viooltje
Viooltje okt 13 '10
He Lilly,

Zou het toch wel fijn vinden als je hier nog een reactie op wilt geven.
Dan kunnen misschien dingen duidelijker worden.

Origineel bericht van: NiMS
Voordat alle oordelen boven tafel komen, misschien is het handiger om eerst viooltje te volgen. Ik heb nu pas echt het onderstaande gelezen en vind het ook merkwaardig overkomen:

Origineel bericht van: Viooltje
Hoi Lilly,
Niet om je aan te vallen, maar je hebt het zelf in de hand gewerkt dat er zo gedacht ging worden. Ik heb in ieder geval door deze uitspraak die conclusie getrokken.
Origineel bericht van: Lilly
Ik kan hem hier niet mee opzadelen. Hij is 16 en heeft totaal afstand van me genomen. (toen ik nog niet wist wat er in godsnaam met me aan de hand was dacht ik dat cupido een pijl in mijn hart had geschoten ipv die van mijn dochter en dit heb ik toen aan hem kenbaar gemaakt. Zijn laatste woorden op msn waren: ehh... ik geloof dat ik nu maar ga.....) Ik zal zijn wens moeten respecteren om mij te vergeten. Maar dat is soms zo moeilijk. Ik voel dat ik van hem houd, hem wil helpen, beschermen, zijn leven wil volgen....

@Lilly wat bedoeldje je hier nu precies mee? Wat is er met de pijl van cupido en hoe heb je dat kenbaar gemaakt?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki