Loading...
nl

Vele vragen over de engelmens

gast
gast okt 8 '10
E.t.h. vergeet niet dat ook "slechte" mensen nu al een "goede" kant hebben. Vaak ziet men alleen die "slechte" kant omdat men de mens daarachter niet kent. Ken je die wel dan zul je zelf ook kunnen zien dat diegene ook "goede" kanten heeft.

Ja Karin, acceptatie is een toverwoord in deze. Accepteren dat wanneer je "goed" wilt hebben in deze wereld je het "kwaad" er als vanzelf bij krijgt. Maar nog beter; er is geen goed en kwaad, de dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren en het is aan ons hoe we die ervaren.
Ik las in de Happinez van deze maand wel een mooi zin van Marcus Aurelius: 'Het zijn niet de omstandigheden die ons dwars zitten, maar onze oordelen hierover'.
gast
gast okt 8 '10
E.t.h. ik heb over compassie een nieuwe topic angemaakt. Misschien leuk om daar even verder over te praten.
davidofke
davidofke okt 8 '10
hoi! ik ben verrast met de reacties en vind dat gelyk hebt als je een verdwaalde ziel die zyn mens verschrikkelyke dingen laat doen je er compassie moet mee hebben als de mens berouw toont. maar dan is meestal de missie of opdracht volbracht namelyk een goede ziel die in het hogere doel kan helpen uitschakelen of van het juiste pad brengen.de wereld rondom ons is ons vertrouwd maar de werkwyze van onze ziel of gids blykt niet altyd even duidelyk voor de persoon .men kan niet altyd volledig uitleggen hoe het komt dat er zulke dingen gebeuren en ja het is een deel karma en misschien iets wat we in een ander leven verkeerd deden .maar ik denk zeker na een tydje verdwaald geweest te zyn niet dat ikzelf een misdaad heb begaan maar met slechte vrienden omgegaan ik veel geleerd heb uit die periode en dat ik er sterker ben uitgekomen en ik die kennis nu aanwendt samen met myn hogere ik die my al heel veel heeft geholpen en ik myn ziel oneindig dankbaar ben dat hy my altyd feedback geeft van wat er gebeurde en my beschermt en my altyd veilig terug brengt in de wereld waar ik woon, werk ,liefheb en leef grtjs D.
admin
admin okt 8 '10
Ook al heeft die bewuste persoon geen berouw, ook dan is het goed.
Die slechte vrienden hebben je wel gebracht waar je nu bent, je hebt door hen geleerd hoe je niet wilt zijn, dus eigenlijk zou je ze zelfs dankbaar kunnen zijn en ook supertrots op jezelf dat je het besef kreeg niet op die weg verder te willen.
davidofke
davidofke okt 8 '10
ben ik ook karin
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Origineel bericht van: gast
E.t.h. ik heb over compassie een nieuwe topic angemaakt. Misschien leuk om daar even verder over te praten.

Bedankt! Zullen we dan in dit topic weer verder gaan met de vragen over de engelmens? Ik zal graag jullie vragen beantwoorden daarover en kunnen jullie in het topic van gast, verder gaan over compassie.
L'arbre de vie
L'arbre de vie okt 8 '10
Uit interesse: ik heb nog wel een vraagje: waar komt het begrip Engelmens vandaan? Sinds wanneer is dat in de literatuur terug te vinden? En wie is de eerste die hierover is begonnen met schrijven?
iemand enig idee?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Ik heb nog wel een vraagje:


waar komt het begrip Engelmens vandaan?
Het begrip engelmens heb ik zelf bedacht om een naam te geven aan een de geincarneerde engel.

Sinds wanneer is dat in de literatuur terug te vinden?
Ik heb het begin opgezocht en dat is hier terug te vinden:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/291/Engel_mensen.html#Post291

Het komt uit een alinea van het boek van: "Cyndi Dale - De helende kracht van chakra's" Dat in 2005 in Nederland onder deze naam is uitgegeven. Ik weet niet precies welke het in het originele engels is, maar ik vermoed dat het deze is: New Chakra Healing: Activate Your 32 Energy Centers (Llewellyn's Whole Life Series), die komt uit 1996.

Daarin stond één zin, waardoor ik de teksten over de engelmens doorkreeg: "Engelen hebben een geest, maar geen ziel, tenzij ze in een fysiek lichaam geinecarneerd zijn of waren. Dan ontwikkelen de meesten een ziel."

En wie is de eerste die hierover is begonnen met schrijven?
In de vorm en de teksten zoals het nu is, ben ik dat zelf geweest. Maar vooral de gesprekken met de mede-merudiaen hebben het proces aardig gevormd. Dat was zo te zien op 24 februari 2007 en leuk om terug te lezen: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/291/Engel_mensen.html#Post291
Emuca
Emuca okt 8 '10
Ik heb weer een vraag bedacht:

Voor wat voor een soort 'beroepen' kiezen engelmensen eerder? smile
Emuca
Emuca okt 8 '10
Maar wat is dan crimineel? Want wetten en regels zijn ook door een groep mensen verzonnen. Hiermee bedoel ik; is door rood rijden al crimineel gedrag? Of als kind een snoepje stelen bij de kruidvat?
davidofke
davidofke okt 8 '10
ik denk dat iemand lichamelyk pyn doen veel eerder als crimineel gedrag is gezien .maar in de zielenwereld zyn ook wetten en een vorm van structuur aanwezig voor de stryd tussen de goede en slechte zielen.de mensen hebben beperkingen waar de ziel moet mee rekening houden engelmensen hebben die niet tydens hun stryd.het is een oorlog die al sinds het begin der tyden bezig is en niet door goed of slecht kan gewonnen worden op wereldvlak maar door ons steentje by te dragen en ons in te zetten dus een verschil uitmaken om het evenwicht te vinden want er zullen altyd mensen met slechte gidsen/zielen die de goeie willen blind maken voor hun geloof te ondermynen en hun zo op een dwaalspoor te brengen en zy zo kunnen keren maaar hoe sterker je geloof hoe beter je kan stryden voor the balans in het universum te behouden en het vol te houden als mens op deze dimensie aarde grtjs D.
gast
gast okt 8 '10
@ E.t.h. Is door rood rijden als er geen ander verkeer op de weg is en dat heb je gecontroleerd door te kijken ook onverantwoordelijk en egoistisch? Voor mijn weten zijn verkeerslichten gekomen om het verkeer te regelen en als er geen verkeer is dat geregeld moet worden hebben ze geen doel.
Het is trouwens zo dat die lichten er zijn gekomen omdat er te veel auto's op de weg kwamen en mensen niet meer hoffelijk en verantwoordelijk konden zijn van zichzelf (waardoor ongelukken ontstonden). Ik heb er geen moeite mee om door rood te rijden als er verder niets is, het is weer een minder goed iets voor het milieu als je voor niets moet afremmen en optrekken.
Stelen is er alleen gekomen omdat men materie als bezit ging zien. Als iemand een brood moet stelen om zijn kinderen en zichzelf mee te voeden omdat ie niet het geld heeft er een te kopen is dat een heel erg iets. Maar niet zo zeer dat die peroon dan crimineel is maar dat er werkelijk iets mis is met de samenleving waar diegene deel van uit maakt. Er zijn stammen in zuid Amerika ontdekt waarin niemand iets bezit. Alles is gemeenschapsgoed en iedereen kan gebruiken wat ie nodig heeft. In deze gemeenschap komt stelen niet voor want dat kan alleen als je individueel bezit hebt. In zo'n gemeenschap komt overigens amper "crimineel" gedrag voor omdat het een gemeenschap is waarin iedereen voor elkaar zorgt. In onze maatschappij zijn we vooral individuen met een eigen materieel bezit en dat is iets wat crimineel gedrag in de hand werkt.

Enne die god waar jij het over hebt is niet de mijne wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik heb weer een vraag bedacht:

Voor wat voor een soort 'beroepen' kiezen engelmensen eerder? smile

Dat is niet echt te zeggen, want de engelmens zal een beroep kiezen waarin deze op de grootsmogelijke manier de wereld kan veranderen. Dus soms is dat de president van Amerika, maar aan de andere kant een stratenmaker die voorbijgaande wandelaars helpt. Wel zal het een beroep zijn, waarin er veel menselijk contact is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
Hebben Engelmensen ook obsessies?

De enige obsessies die ik weet zijn diegene die veroorzaakt worden door hun super-ego. Ze denken dat ze heel erg gefocussed zijn, maar dat kan soms obsessiefe vormen aannemen.
Origineel bericht van: E.t.H.

Kunnen ze ook crimineel zijn?

Daar zitten gradaties in. Ze zijn niet heilig, maar ook geen beroepscriminelen. Hun motieven zijn wel vanuit het goede, maar dat kan soms best zijn dat hiervoor "de regeltjes" wat creatief opgevat moeten worden.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...n%20inzicht.htm

De Engelmens heeft een bijzondere gave die niet vaak wordt gebruikt vanwege de grote kracht ervan. Ze kan ingrijpen in het lot en deze naar eigen inzicht veranderen. De Engelmens kan er bewust voor kiezen iemand te helpen die een auto-ongeluk gaat krijgen. Ze kan er echter ook bewust voor kiezen om dit ongeluk te laten gebeuren.

Daarnaast heeft de Engelmens ook de mogelijkheid om hulp van boven in te roepen om bepaalde dingen te laten regelen. Wel is het zo dat deze beïnvloeding het hogere doel moet dienen. Gebeurt dit niet, dan zal het lot heel snel zijn afwijking corrigeren.

Het Lot grijpt niet in wanneer de Engelmens iets aanpast. Het weet dat ze het vanuit de bron en het grotere doel heeft moeten doen.
gast
gast okt 8 '10
Zou het zo letterlijk opgevat moeten worden de hulp die een engelmens geeft? Ik denk zelf dat op een ander niveau meer berijkt kan worden dan in het fysieke. En dan ook nog eens zonder daar persoonlijke erkening voor te krijgen. Want het gaat toch niet om het ego van die engelmens maar om het grote geheel...
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Origineel bericht van: gast
Zou het zo letterlijk opgevat moeten worden de hulp die een engelmens geeft? Ik denk zelf dat op een ander niveau meer berijkt kan worden dan in het fysieke. En dan ook nog eens zonder daar persoonlijke erkening voor te krijgen. Want het gaat toch niet om het ego van die engelmens maar om het grote geheel...

De engelmens doet het niet voor eigen gewin en persoonlijke erkenning, maar om het grotere geheel te ondersteunen. Daarnaast hoeft er op een ander nivo niets bereikt te worden voor de engelmens, want ze zijn juist geincarneerd om op dit nivo dingen voor elkaar te krijgen. Er wordt op dit moment ook op dat andere nivo hard gewerkt, vandaar ook dat de engelmens wel degelijk in contact staat met dat nivo, om de aansluiting tussen de verschillende nivo's voor iedereen toegankelijk te maken.
davidofke
davidofke okt 9 '10
carl jung dacht dat er een collectief onderbewustzyn bestond dat iedereen verbond met elkaar en zo kunnen engelmensen alles van verleden en toekomst weten en zo hun doelen voorbereiden en uitvoeren. engelmensen kunnen andere zielen horen praten over hen via dit collectieve onderbewustzyn en dat geeft ze een gevoel van erkenning en trots als het positieve reacties zyn
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '10
@Davidofke,

Een enegelmens heeft geen gevoel van erkenning en trost nodig voor ziczhelf. Ook positieve reactie zijn niet belangrijk, want dan wordt diegene afhankelijk van zijn / haar omgeving in plaats vanuit de zuiverheid.
Emuca
Emuca okt 9 '10
@davidofke geestelijke schade is toch veel erger dan lichamelijke schade? Want erge lichamelijke schade heeft effect op de geest.

Wij mensen kunnen niet oordelen wat nou echt verkeerd of goed is, want mensen die wij kwaad noemen, vinden wat zij doen goed en wat wij doen kwaad. Wij leven allen in een grijs gebied.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
In den beginnen waren er lichtwezens...maar 1 heeft zich sterk en slim en liefdevol geëvolueerd "god/Allah/de bron/al wat 1 is/kosmos kracht" (ik geef het maar een naam,alhoewel het over 1 en het zelfde idee gaat, maar zo'n krachtig iets kan ook geen 1 naam dragen omdat het zoveel vormen en levels bevat) en de rest van die licht wezens zijn die dan engelen geworden, of mensen en zijn dan de Engelmensen de aller eerste generatie van lichtwezens?

Eth


Nee zo is het niet helemaal gegaan. Ik raad je aan om dit door te lezen voor de oorsprong van engelen, god etc: http://www.merudi.net/nl/gabriel/gabriel_nl.pdf
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki