Loading...
nl

Vele vragen over de engelmens

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 5 '10
Via het contactformulier op Merudi, kreeg ik een grote lijst met vragen over de engelmens. Ik vond dit een mooie lijst die ik graag wil delen en heb hiervoor ook toestemming gekregen. Ik zal proberen om de vragen die er gesteld werden, ook meteen te beantwoorden:

Wat te doen als je nu op dit moment een engelmens bent?
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/4_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm
De Engelmensen zijn geïncarneerd om de overgang naar 2012 enorm te helpen. Dit doen zij door op subtiele wijze, de mensen uit hun omgeving, naar de juiste kant te helpen. Zij zijn op de hoogte van het hogere plan en handelen hier ook naar. Dit komt door hun directe link met de bron, die ze volgens het grotere plan leidt.

Ook hebben zij het doel, de mensen te onderwijzen en te voorzien van kennis en kunde. Zij begeleiden diverse mensen in het ontwikkelen van hun spirituele gaven.

Een belangrijke eigenschap is het koppelen van verschillende zielen aan elkaar en deze daarmee in verbinding met de bron te brengen. Omdat niet iedere ziel hiervoor openstaat, probeert de Engelmens ook zo veel mogelijk hindernissen bij de persoon uit de weg te nemen. Hoewel het koppelen van zielen tegenstrijdig lijkt bij een wezen zonder ziel, is het juist deze eigenschap die haar in staat stelt om de ziel van een ander te kneden, te grijpen en te bewegen. Een gat is altijd op te vullen. De ziel zoekt de weg van de minste weerstand en voelt zich al snel thuis bij een Engelmens. Het is een plek waar deze beschermd kan groeien en ontwikkelen. Het geeft een voedingsbodem voor de ziel om klaar gemaakt te worden om te koppelen.

De Engelmensen zijn er enkel om te dienen. Ze zijn er niet meer voor de eigen evolutie omdat het alle levenslessen al geleerd heeft. Het belangrijkste doel is de evolutie te waarborgen en desgewenst bij te sturen. Daarbij zijn weinig middelen verboden, waardoor Engelmensen vaak als heel krachtig worden ervaren.

De Engelmensen willen ook mensen helpen die doelloos zijn geworden. Zij zullen deze persoon het goede tonen zodat de persoon zich gaat beseffen dat het ook op een andere manier dam negatief, opgelost kan worden. Hiermee zet de Engelmens verschillende personen weer op het juiste pad.

En als je er net achter komt wat te doen dan?
Als je er net achter bent, dan is het belangrijk om eerst jezelf meer te ontdekken en te ontwikkelen. Plak nog geen etiket op jezelf in de zoektocht naar jezelf als je dit nog niet weet. Laat het open en ontwikkel jezelf zoals je bent. Als je er dus pas net achter bent, wees dan kritisch naar jezelf en voel in jezelf, of het goed voelt dat je je kunt vinden in de gedachte achter de engelmens.
Hoe je verder te ontwikkelen als engelmens zijnde?
Als engelmens kun je jezelf verder ontwikkelen door je gaves subtieler in te zetten op de momenten dat ze nodig zijn. In het begin kan het gebeuren dat te pas en te onpas dezelfde gaves worden ingezet. Dit kan echter tot gevolg hebben, dat degene op wie ze worden toegepast, veel te confronterend zijn.

Ga je dus verbinden met je omgeving om zo deze beter aan te voelen wat die nodig heeft. Let hierbij ook op de natuur en bijvoorbeeld de bomen om je heen. Wat hebben zij nodig en kun je dit aan hen geven? Zo ontwikkel je je op een subtielere manier verder.
Als je geen identiteit hebt als engelmens hoe weet je dan wie je bent?
Als je geen identiteit hebt, kun je deze vraag niet stellen. Als engelmens ben je niets en alles tegelijkertijd. Laat je identiteit maar helemaal los. Kortom:

Je Bent. Daar is geen wie, op te plakken.
En hoe te gedragen thuis en in het openbaar, onder de mensen?
Gebruik je gaves op de momenten dat ze nodig zijn:
5.1 Grote hoeveelheid energie tot hun beschikking
5.2 Feilloze mensenkennis
5.3 Het veranderen / raken van mensen, door een simpele handeling
5.4 Zij herkennen potentie
5.5 Direct contact met de Engelen in de geesteswereld
5.6 Het beïnvloeden van het Lot naar eigen inzicht
5.7 Hebben een krachtig en ontwikkelde vleugelchakra

Hoe kom je als engelmens er achter wat je leuk vind?
Door te leven als mens in het leven. De engelmens wil namelijk nog wel eens de mens in zich vergeten, maar deze staat wel in het leven! Geef deze dus ook de aandacht en liefde die het nodig heeft en geniet!
Welke stempeltjes krijgen engelmensen vaak van de doktoren en psychologen ?
Dat weet ik niet hoe doktoren hier naar kijken, maar als je kijkt naar de omgeving dan passen deze stempeltjes er wel in:
Egoist
Gevoelloos
Koud
Kill
Super-Ego
Verheven
Omhoog gevallen
Scherp
Eigenwijs
Krachtig
Vreemd
Gevoelig


En na 2012 valt het lichaam van de engelmens dan dood neer?
Nee, die blijft gewoon bestaan totdat de mens overlijd. Wel is er een directe verbinding tussen de verschillende werelden, dus kan de engelmens na overlijden meteen weer terugkeren op aarde, zonder te hoeven incarneren.

kan een engelmens na 2012 nog wel functioneren als mens onder de mensen?
Misschien is de vraag andersom: Kan de mens nog wel functioneren als mens, na 2012? wink

De kinderen van engelmensen wat gebeurt daarmee?
Dat ligt aan de kinderen eigenlijk. Dat is moeilijk om daar een algemeen antwoord op te geven.

Hebben engelmensen een zielsverwant of een tweelingziel?
Ja die hebben ze.
Hoe vinden engelmensen hun partner?
Dat ligt aan hun taak of ze een partner nodig hebben. Sommigen hebben vele partners, anderen zijn alleen. Dat is verschillend. Ligt er ook aan, wat deze partner zou moeten leren of dat deze partner een bepaalde zet nodig heeft. Andersom kan ook dat juist de partner er is om de engelmens iets te leren.

Als er een partner bedoeld is om te vinden, dan komt die vanzelf wel. Je hoeft er niet actief naar op zoek, want daar wordt voor gezorgd.

En als hun liefde samen smelten, wat gebeurt er dan en wat gebeurt erna 2012 dan met de partner en kinderen?
Ook dat is niet algemeen te zeggen en puur afhankelijk van de reden waarom deze kinderen er moeten zijn. Wel is er een grote kans dat na 2012 de partner en kinderen van de engelmens gewoon meegaan naar de nieuwe dimensie.

Wat gebeurt er als 2engelmensen samensmelten doormiddel tantra ofzo, kan dat uberhoud ?
Ja dat kan en vind er een hele krachtige en universele verbinding plaats op hoog energetisch nivo. In deze verbinding kunnen intense gevoelen worden losgemaakt die als heling nodig zijn om verder te groeien.

en wat gebeurt er met de kinderen van 2 engelmensen?
Niets, die groeien en volgen hun pad zoals de bedoeling is.

Weet de besturing van dit of een ander land hiervan?
Dat weet ik niet. Ik heb er zelf nog nooit iets bijzonders van gemerkt.
Als de besturing van dit land hiervan op de hoogte is zullen ze dan wel goede intenties hebben?
Dat weet ik dus ook niet.
Kunnen ze engelmensen werven voor hun eigen profijt?
Nee, want de engelmens is trouw aan het hogere doel waarvoor ze hier zijn. Ze hebben teveel inzicht om hier niet aan mee te werken. Ze zijn te sterk om hiereen mee te gaan en weten hoe ze zich kunnen verweren.

Als ik een engelmens zou zijn en ik werd in de gaten gehouden zou ik erg bang worden omdat ik niet weet wat mij overkwam ...niet van hun maar ook niet van uit het universum ik kan niet goed informatie vinden over de engelmens wel wat meer menselijke engelen maar niet van de engelmens, waar kan ik dat vinden?
Hier op Merudi smile. Daar vind je in ieder geval heel veel informatie over de engelmens en uiteraard kun je altijd weer nieuwe vragen stellen.
Delen:
Cialara
Cialara okt 5 '10
Ik ben het met NiMS eens dat als je er net achter bent dat je een engelmens bent, dat je dat eerst voor jezelf moet gaan onderzoeken, en vinden waar je talenten en krachten op spiritueel gebied liggen (en dat zijn er meer dan je denkt).

Dit zal je helpen om je taak en doel als engelmens te vinden en om dat naast het gewone mens zijn in te zetten op het juiste moment en de juiste plaats. Het ontwikkelen van jezelf ofwel het groeien in je engelmens zijn, geeft ook veel vertrouwen en een vaste band met de bron en de spirits die ons helpen vanaf de andere kant.
New Moon
New Moon okt 5 '10
@ Nims,

Wat geweldig, ik was opzoek naar een soortgelijke tekst die ik ergens op internet zag, en hier wilde plaatsen omdat ik het heel waardevolle informatie vond en het gevoel had dat mensen hier veel aan zouden kunnen hebben. Dit stroomt met de inhoud van die tekst, dus bedankt voor het plaatsen, dan hoef ik niet meer op zoek smile

Liefs the moon
New Moon
New Moon okt 5 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
moeilijk lijkt mij dat, is er geen handleiding?!?!?!?!?


Ja; vertrouwen, loslaten, en zelfacceptatie smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 5 '10
Origineel bericht van: themoon
@ Nims,

Wat geweldig, ik was opzoek naar een soortgelijke tekst die ik ergens op internet zag, en hier wilde plaatsen omdat ik het heel waardevolle informatie vond en het gevoel had dat mensen hier veel aan zouden kunnen hebben. Dit stroomt met de inhoud van die tekst, dus bedankt voor het plaatsen, dan hoef ik niet meer op zoek smile

Liefs the moon


Graag gedaan en ook een hele mooie toevoeging voor de engelmens teksten. Ik zal het ook gaan toevoegen in de engelmens tekst op de site zelf. Een soort van Engelmens FAQ smile.

Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik die uiteraard graag!
Eruan
Eruan okt 5 '10
Wat interessant Nims, dit zijn ook dingen die door mijn hoofd zijn gegaan, was erg benieuwd naar antwoorden op deze vragen. Dankjewel!
Emuca
Emuca okt 6 '10
Interessant topic!

Ik bedacht me zelf nog 2 vragen die wel in de engelmens FAQ kunnen.

1. Onder wat voor een namen (labeltjes) staan engelmensen nog meer bekend?

2. Hoe staan andere (wereld)religies tegenover de engelmens?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 6 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Interessant topic!

Ik bedacht me zelf nog 2 vragen die wel in de engelmens FAQ kunnen.

1. Onder wat voor een namen (labeltjes) staan engelmensen nog meer bekend?

Dit is een lastige en wat ik heb ervaren is dat veel engelmensen beginnen met zichzelf de eerste nieuwetijdse labels op te plakken. De 2 die ze zichzelf vaak opplakken zijn: "Indigo" en "Kristalmens".

Een iets algemenere term die ook wel vaak voorbij komt is "Lichtwerker". Echter is dat een grote groep waar ook meer dan engelmensen in voorkomen (zoals bijvoorbeeld sterrenkinderen, die ook lichtwerker zijn).

Een echt andere benaming voor de term Engelmens ben ik nog niet tegengekomen.

Quote:

2. Hoe staan andere (wereld)religies tegenover de engelmens?

Ik weet te weinig van andere religies om dit te kunnen bepalen. Het christelijk en moslim geloof onderkennen Engelen. Maar hoe deze gepresenteerd worden in andere geloven, dat weet ik niet. Misschien kunnen jullie hier meer informatie over geven?

Uiteindelijk komt het neer op een engel, die opnieuw is geincarneerd als mens. Neem in de andere religie dus het equivalent van de engel, en laat deze ook weer incarneren als mens. Dan heb je precies datgene als de engelmens, maar dan in die andere religie.
Emuca
Emuca okt 6 '10
Ik geloof dat het Jodendom engelen ook onderkent, maar in het hindoeïsme en boeddhisme weer niet. Misschien dat ze in het boeddhisme de engelmens gelijk stellen aan een 'verlicht' persoon. Ik heb zelf helaas ook maar de basis van de basis gehad op de middelbare school.

Ik zal even denken of ik nog meer vragen kan bedenken. Oh.. kijk ik weet er al een.

'Is de engelmens echt iets van deze tijd, of is zij al op aarde gedurende de gehele mensheid. Zo ja, zijn er dan 'bekende' engelmensen?'
davidofke
davidofke okt 6 '10
hallo ik ben er vry zeker van na de tekst van Nims te lezen en te vergelyken met myn eigen leven dat myn vermoeden klopt dat ik een lichtwerker ben.ik schryf dit niet om op te vallen want dat is myn bedoeling niet maar nu weet ik dat ik goed bezig ben geweest want sommige opdrachten waren heel werwarrend waarby enkel myn instincten werkten die het my draaglyk hielden wat ik juist deed weet ik niet en een deel van my wou dat ook niet weten want dat zou myn identity als mens in gevaar gebracht hebben ik had my altyd al afgevraagd als ik in de spiegel keek ik in myn ogen keek dat ik een man zag dat die niet wist wie hy was of hoe oud ik zou moeten voelen . een lichtwerker moet zich eigenlyk veel overgeven aan zyn blinde vertrouwen in zichzelf en zyn hogere ik die dit mogelyk maakt myn lichaam is eigenlyk maar als een robot die door lichaamstaal te gebruiken , dat geleid wordt door de hogere ik die zo andere kan helpen of bestryden en tonen hoe ze moeten verder gaan ikzelf ben een dark engel jager zo noem ik ze want die zyn er ook.! wat ik doe is slechte zielen bestryden door myn hogere ik vryspel te geven door zuiver op geloof voor myn gevoel te volgen. klink nogal gek hé maar geloof my dat ik dit niet uitvind kwou het gewoon met jullie delen. t'is eigenlyk moeilyk te verwoorden omdat het nogal veel in de hogere dimensie gebeurt en dat is niet altyd wat hier gebeurt het belangrykste dat je moet weten is dat the human brain een gevaarlyk wapen kan zyn dus don't overload it! ik ben een beetje bang en benieuwd voor reacties? it's poetic justice between cause and effect
gast
gast okt 7 '10
Slechte zielen???? Naar mijn weten bestaat slecht niet eens, laat staan slechte zielen.
Wat versta jij onder slecht Davidofke? En zijn het niet je eigen blinde vlekken/vooroordelen die je in de ander ontmoet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 7 '10
Origineel bericht van: Angel of Death

'Is de engelmens echt iets van deze tijd, of is zij al op aarde gedurende de gehele mensheid. Zo ja, zijn er dan 'bekende' engelmensen?'

De engelmens is niet alleen van deze tijd, maar er zijn er nu wel een hoop meer dan eerst, vanwege dat het naar 2012 begint toe te gaan.

Bekende engelmensen weet ik niet, want normaal komen ze niet echt naar voren omdat ze vooral op de achtergrond werken en niet op de voorgrond treden. Als ik naar mijn gevoel luister kwam in ieder geval: "Maria" naar boven als de bekendste. Verder weet ik het niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 7 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
oh ik heb er ook nog een paar

"wat zijn hun uiterlijke kenmerken?"

Wat mij opvalt is dat engelmensen vooral slanke mensen zijn. Daarnaast hebben ze iets met hun ogen dat anderen erg opvalt. Ook worden ze door veel mensen aantrekkelijk gevonden van wege hun uitstraling en uiterlijk. Ze zijn over het algemeen erg gezond bezig en willen goed voor zichzelf zorgen.


"Hoe zit het met de aura van Engelmensen, is hij anders van kleur?"
Ik zou zeggen dat hij vooral zilver / wit is.

"Hoe moet je met mediteren de vleugel chakra activeren,als Engelmens zijnde?"
Dat maakt niet uit. De vleugelchakra gebruik je wanneer die nodig is. Het enige dat je hoeft te doen is er contact mee te maken en dan kun je hem inzetten. Je hoeft er niet speciaal voor te gaan zitten.

"Hoe maken/hebben ze contact met de bron?"
Door zich open te stellen en als ingeving de juiste dingen te laten binnenkomen. Het contact is er altijd al, je hoeft alleen maar te luisteren. Stel gewoon de vraag en wacht op het antwoord.

"Als ze alle levens lessen hebben geleerd, waarom herinneren ze zich dat dan niet?"
Regressie en herinneringen zijn meestal nuttig als er nog trauma's / lading op zit die in dit leven uitgewerkt moet worden. Dat wordt dus wel degelijk herrinnert, maar wordt misschien niet als zodanig herkend. Daarnaast is het ook zo, dat omdat alle lessen al geleerd zijn, het niet veel zin heeft om in het verleden te blijven hangen. De engelmen is er voor NU en de toekomst. Daar is hij / zij dan ook op gericht.
Emuca
Emuca okt 7 '10
Geen slank iemand hier achter de pc. smileHaha.

Stoornissen in het aardse leven zijn geen teken van slechtheid.. dat kan ook een leerles voor de desbetreffende ziel zijn... Die mensen opjagen is juist niet helpen maar de boel verslechten.
davidofke
davidofke okt 7 '10
drugdealers ,moordenaars ,verkrachters en andere mensen die in de misdaad verstrengeld zyn hebben die dan ook een bydrage met hun zielen want die mensen zyn op het verkeerde pad en hun ziel is gekeerd en ze hebben ook hun doel verloren het zyn zy tegenwerken om onze doel te bereiken! niet dat ik al veel moordenaars ben tegen gekomen dat niet maar op iemands gezicht staan zyn zonden niet te lezen en hun ziel hebben een andere agenda soms zyn die misdadigers meestal niet bewust van hun ziel of geloven er niet in. ik heb al veel testen doorstaan om te zyn waar ik nu ben en te weten wat die dark ones toe in staat zyn .ze zyn in staat te vergiftigen en dingen te veroorzaken die soms een slechte afloop hebben .wat ik gewoon wil zeggen is dat ik uit persoonlyke ervaringen spreek als ik zeg dat er ook een negatieve beweging bezig is . ik ben een gewone man kan van veel dingen genieten zoals een lach van myn dochter, een zonnige dag in oktober een goede daad voor iemand doen van myn vrouwtje houden enfin uiteindelyk gelooft ieder zelf wat hy kan en wil geloven ik wil niemand bang maken dat zeker niet grtjs D.
gast
gast okt 7 '10
Is iemand die iemand anders gedood heeft altijd een slechte ziel in jou ogen? Is iemand die veroordeeld wordt van verkrachting altijd iemand die een slechte ziel heeft? Telt de omstandigheid van de daad niet? En het hele verleden (ook de genetische geschiedenis) van iemand niet telt? En wat is de plaats van het slachtoffer vorlgens jou?
Sorrie, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je mensen veroordeeld en niet alleen de daad die ze begaan hebben waar altijd een reden (achtergrond) voor is. Het is altijd oorzaak en gevolg.....niet alleen een gevolg.

Heb je wel eens je eigen schaduw/donkere kant verkent?
Marenubium
Marenubium okt 8 '10
'Goed' kan niet bestaan zonder 'kwaad'.
Geen enkele ziel is te veroordelen dan wel te beoordelen, in de staat waar wij ons in bevinden (dualisme). Deze 'kwade' zielen hebben zich opgeofferd in dit leven, om de 'goede' zielen te kunnen laten ervaren.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, en oordeel niet al te snel, denk ik dan.
Oordeel en veroordeel niet. Want goed en kwaad bestaat gewoon niet.
Niet op een hoger niveau, niet op dat niveau waar wij allen in feite in functioneren. Oordeel en veroordeel, en goed en kwaad, kan alleen maar in een dualistische opvatting bestaan.
En dat, dat dualisme, is niks anders dan een leerproces (geweest), waar alle (!!!) zielen hun steentje aan hebben bijgedragen.
Punt.
gast
gast okt 8 '10
Heel helder Eva! Bedankt voor dit antwoord.
Emuca
Emuca okt 8 '10
Sluit ik me volledig bij aan. Daarbij zal het duelisme altijd wel blijven bestaan, dus zo ook de zielen die dit soort misdaden plegen.
admin
admin okt 8 '10
Mensen die nu *fout* bezig zijn zijn ook bezig karma uit te werken.
Het is vreselijk moeilijk te accepteren, zeker als zulke dingen in je directe omgeving gebeuren.
Wie weet wat wij in vorige levens hebben uitgespookt smile
Oordelen en veroordelen is fout, het is heel moeilijk om dat niet te doen, maar het is wel iets wat we allemaal moeten leren.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki