Hee Bloempje!
Ik denk dat muziek is zoals voeding, en ik denk zelfs dat ieder mens iets andere voeding (als in andere vorm/hoeveelheid) nodig heeft. Even een metafoortestje
1 persoon eet 6 boterhammen per dag, en de andere persoon 2, en ze hebben beiden een tevreden gevoel in hun maag. Ik denk dat dat ook geldt voor muziek. Rustige muziek (2 boterhammen) en harde muziek (6 boterhammen). Sommige personen zitten vol bij 6 boterhammen, en sommige personen krijgen juist honger bij 2 boterhammen. Dan kan je het ook nog over tijdstip van eten hebben, broodbeleg en soort brood. En over allergie
. Sommige mensen eten geen brood maar muesli (zoals sommige mensen nooit naar muziek luisteren). Persoonlijk eet ik naar behoefte, en zo gaat dat ook met muziek. De ene keer merk ik dat bepaald eten me goed doet, terwijl ik de andere keer er erg moe van word.
Ik vind het leuk, maar ook best verdrietig dat jij en je zoon met alle liefde ook hardere muziek wil luisteren. (lijkt me persoonlijk best lastig daarmee om te gaan als je wel wil maar weet dat het je geen goeds doet...) Misschien een idee voor je zoon: oordopjes halen de meeste slechte tonen eruit en vlakken de muziek wat af, zo komt het er minder heftig in als trillingen... ideetje voor experiment?
Liefs the moon
ps: Ik ben 20, we zijn beiden nog jong