Ik wil even een nieuw topic beginnen over roken en wat dit eigenlijk met je doet.
Roken is namelijk een manier die door mensen gebruikt wordt om hun gevoel te reguleren. Wat ik hiermee bedoel is dat een sigaret een heel makkelijk middel is, om je even mee te verdoven. Jij bepaalt namelijk het tijdstip en moment uit, waarop jij ervoor kiest om je gevoel tijdelijk uit te schakelen.
Vraag je dus eens af, als je rookt, wat is er precies gebeurd of waar dacht je aan, toen jij besloot om een sigaret te pakken en te gaan roken. Als je hier namelijk goed op let, kun je erachter komen voor welke gevoelens jij het liefst wegloopt en welke je onder controle probeert te krijgen door middel van een sigaret.
Als je rookt, hul je jezelf letterlijk in een rookgordijn en wordt alles troebel en wazig. Dit geld dus zeker voor de negatieve gevoelens en de pijn die je in je hebt, waardoor een sigaret en heel makkelijk en verslaven middel is om je pijn niet meer te hoeven voelen.
Wees dus een bewuste roker en je zal snel merken dat als je de pijn niet langer probeert te omzeilen, je heel snel geen sigaret meer nodig hebt, om jezelf te verdoven!
Ik ben benieuwd naar jullie gevoel en mening over het roken. En voor de rokers onder ons: Waarom rook jij eigenlijk? Wat levert het je op, en wil jij roken op dit moment? Wanneer en op welke momenten pak jij een sigaret?