Loading...
nl

zielscontracten

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '10
Dan vat je dat verkeerd op Gast, want zielscontracten worden namelijk niet gemaakt in het hiernamaals. Het laat niet voor niets een zielenwond achter. Wat er wel in het hiernamaals word afgesproken is dat deze zielenwond weer geheeld moet worden. Misschien dat je dat bedoeld?
gast
gast mei 14 '10
Dat het een zielewond achterlaat is jouw interpretatie.
Ik zie het meer als een afspraak maken over je te ervaren levenslessen en met wie je die wilt ervaren.
Of dat je met een andere ziel afspreekt elkaar op te zoeken in de volgende incarnatie. Alleen een ego kan verwond raken, volgens mij een ziel niet.
admin
admin mei 14 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Tinne
Dank je NiMs! Jouw tekst kan ik plaatsen, heel zeker in m'n eigen leven ook!

Wat is er dan in jouw leven waarin je een zielscontract bent tegengekomen?


Een gelofte van armoede had ik ooit in een bepaald leven afgelegd, en dat gaf me last.. het is samen met Engel Michael doorbroken.
Een eed die ik had afgelegd samen met andere vrouwen om weer samen te komen, is ook doorbroken.
zo zijn er nog wel enkele.

ivm zielepijn, zielewonden.
Dat bestaat wel degelijk, die pijn en zulke wonden, heel zeker.
admin
admin mei 14 '10
Zielscontracten worden wel degelijk in het hierna/voormaals gemaakt.
Dat is mijn ervaring gezien ikzelf ook zo'n contract heb afgesloten.
Dus weet ik dat dat wel kan.
Een ziel raakt niet gewond maar krijgt de kans te groeien.
Contracten worden juist afgesloten om de ander te helpen met die, zoals Nims dat noemt zielewond.
Je spreekt af elkaar te helpen, dat heb ik zeer beslist in mijn huwelijk meegemaakt.
Ik weet van klein meisje af al dat deze afspraak liep.

Zoals altijd voeg ik even toe dat dit mijn waarheid is, en dat het niet betekent dat iedereen die maar klakkeloos moet aannemen.
Serenity
Serenity okt 12 '11
Ik heb dit hele mooie topic helemaal gelezen maar nog niet helemaal de info op de site maar ik had na het lezen een theorie bedacht en ik wilden graag weten hoe jullie hierover denken?

Origineel bericht van: Cialara
Ik zie in ieder geval juist veel situaties waar we ontzettend veel van kunnen leren! Waarom zou je die uit de weg willen gaan?

En je kunt je afvragen of de genoemde situaties ziels'contracten' veroorzaken of dat ze daar juist uit voortkomen... smile


Ik denk dat je als vonkje op aarde komt een stukje van God zelf noem het je ziel of een gedachten van God...
Dat vonkje zorgt voor kettingreacties waneer het samen komt met een ander vonkje samen groeien ze en er ontstaan allerlei ionen en en stralingen en nog meer kettingreacties met nog meer vonkjes aldoene groeit de ziel.
Die ziel gaat zich manifesteren in gassen, lucht, vuur, stofjes, cellen, planten, dieren, mensen, licht, het niets en alles noem het God als je wilt.
Dit is de evolutie ook God groeit in al zijn perfecties steeds komen er meer nieuwe waarheden, mogelijkheden en oplossingen, heel mooi vind ik dat. ^^
Het licht groeit en bloeit en neemt ons mee in dat proces.

Welnu kan het zo zijn dat de ziel bepaalde stapjes moest maken om weer een stukje te groeien uit ervaring en kennis iedereen heeft een bepaalde levensloop zowel lichamelijk als geestelijk en op zielsniveau denk ik.
Dat is een kosmische wet lijkt mij, dat kan denk ik ook niet iets anders zijn dan dat.
En misschien met zielscontracten worden verbonden gesloten en een volgende stap, een volgende tree hoger te nemen.
Wellicht is er een evolutie onder de zielen dat men de koppen bij elkaar steekt en de handen bij elkaar steken volgden erop.

Het is een soort kip en het ei verhaal, je blijft je er over nadenken en snapt er niets van tot dat je te horen krijgt dat ei er eerder was en de kip uit het ei kwam.... welke wezens zullen de ouders van de eerste kip zijn geweest?!?!? L.O.L.

En zo blijf je jezelf dingen afvragen totdat al je vragen beantwoord zijn waardoor je met jouw unieke visie op het leven kijkt, wat had je anders aan gepakt in je leven en wat niet, wat zou je anders willen aanpakken in je volgende leven?
We proberen onze lessen aan de volgende generatie door te geven, maar volstaat dit?
Of wilt de volgende generatie met hun eigen unieke visie op het leven, op hun eigen manier ervaren.
Een mens heeft een vrije wil en zelfs ouders kunnen hun kinderen er niet van houden om te leven zoals hun dat zelf willen, wat goed voor hen voelt.
Niemand kan aanvoelen wat de ander voelt maar wat als je dat nou wel deed zou je dan diegene niet op de juiste weg willen sturen, ookal is het jouw eigen visie die je wilt meegeven, zou dat verkeerd zijn of onbevorderlijk....altijd in elke situatie?
Zou het in de weg staan van de vrije wil of zit de vrije wil zo diep in ons licht dat zelfs met sturing een lering niet voldaan word...
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki