Loading...
nl

zielscontracten

Cialara
Cialara mei 13 '10
Wat denk je zelf NiMS?
HarryS
HarryS mei 13 '10
Ik heb er geen verstand van maar 'contact' lijkt me meer toepasselijk dan 'contract' ......
subtiel verschil smile
admin
admin mei 13 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Tinne
Nou als ik dit zo allemaal lees, zit ik goed met m'n gevoel over het onderwerp.
Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee? Wat is jouw gevoel over dit onderwerp dan?


Ik bdoel daarmee, dat ik sprak op dit topic vanuit m'n gevoel over het onderwerp, en dat wanneer ik alles lees, ik tevreden ben en dat gevoel blijf volgen. Gevoel in de zin van intuitief aanvoelend..

Die intuitie zegt mij dat er geen contrakt is, zoals wij dat in menselijke termen kennen.. maar een vorm van bewustzijn vanuit liefde door oorzaak en gevolg en dat een vanzelfsprekendheid met zich meebrengt om er voor de ander te zijn op een bepaalde manier dat goed is voor de groei naar hun hoogste Goed

En eveneens zegt dat gevoel, dat zielen die een afspraak hebben om bv een moord begaan, of verkrachten, of jou last berokken, en ook nog eens het karma erbij opnemen, heel zelden voorkomt.

Langs de andere kant voelt het voor mij wel aan, dat zielen een blauwdruk hebben zoals Petra het benoemd,
en daar niet aan toekomen, omdat ééns op de aarde, het ego een heel ander eigen wil voorop kan stellen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Jorine
Wat denk je zelf NiMS?
Ik weet het niet. Heb er een dubbel gevoel bij. Het contract is er niet voor niets en kan lessen inhouden die je vanuit jezelf wilt leren. Betekend dus dat je hem moet volgen want dat heb je tenslotte zelf nodig. Aan de andere kant kan het ook een belemmerend iets zijn, waarin je eigen ontwikkeling wordt tegengewerkt door het contract.

Ik weet dus niet of je selectief moet zijn bij zo'n contract of dat er een algemene regel geldt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: HarryS
Ik heb er geen verstand van maar 'contact' lijkt me meer toepasselijk dan 'contract' ......
subtiel verschil smile

Dat lijkt me niet want in een contract leg je afspraken tussen 2 partijen vast en dat is precies wat een zielscontract volgens mij vastlegt. De afspraken die jij als mens op deze aarde hebt gemaakt met jouw eigen ziel.
Cialara
Cialara mei 13 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Wat denk je zelf NiMS?
Ik weet het niet. Heb er een dubbel gevoel bij. Het contract is er niet voor niets en kan lessen inhouden die je vanuit jezelf wilt leren. Betekend dus dat je hem moet volgen want dat heb je tenslotte zelf nodig. Aan de andere kant kan het ook een belemmerend iets zijn, waarin je eigen ontwikkeling wordt tegengewerkt door het contract.

Ik weet dus niet of je selectief moet zijn bij zo'n contract of dat er een algemene regel geldt.


Op het moment dat we de te leren "les" echt doorzien en begrepen hebben, en dan bedoel ik ook écht met ons hart, dan is het klaar. Dan zijn we weer een stukje gegroeid en komen we vanzelf los van die les en van dat (stukje) contract waar we zelf voor gekozen hebben, dat zie ik als een automatisme.

En het gaat daarbij niet om denken, maar om voelen vanuit het hart. Bovendien geloof ik niet in contracten die je groei belemmeren... ook dat is weer een stukje ego volgens mij wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Jorine
Bovendien geloof ik niet in contracten die je groei belemmeren... ook dat is weer een stukje ego volgens mij wink

Dat weet ik niet zo als ik dit stukje lees:
Wanneer ontstaan deze zielscont(r)acten ?

* Bij intens emotionele gebeurtenissen.
* Verliefdheid
* Beloftes, zweren, inwijdingen, rituelen e.d.
* Vervloekingen
* Opvoeding, taken en opdrachten
* Tussen bestaan (tussen 2 levens in)
* Extreme situaties en karmische werkingen

Dit kunnen dus wel degelijk ego-afspraken zijn die voor zo'n contract zorgen.
admin
admin mei 13 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Bovendien geloof ik niet in contracten die je groei belemmeren... ook dat is weer een stukje ego volgens mij wink

Dat weet ik niet zo als ik dit stukje lees:
Wanneer ontstaan deze zielscont(r)acten ?

* Bij intens emotionele gebeurtenissen.
* Verliefdheid
* Beloftes, zweren, inwijdingen, rituelen e.d.
* Vervloekingen
* Opvoeding, taken en opdrachten
* Tussen bestaan (tussen 2 levens in)
* Extreme situaties en karmische werkingen

Dit kunnen dus wel degelijk ego-afspraken zijn die voor zo'n contract zorgen.


Er is veel gedachtenkracht bij, bij wat je opsomt, is dat wel hetzelfde als een ziele-afspraak (contrakt zo je wil noemen)?
Cialara
Cialara mei 13 '10
Ik zie in ieder geval juist veel situaties waar we ontzettend veel van kunnen leren! Waarom zou je die uit de weg willen gaan?

En je kunt je afvragen of de genoemde situaties ziels'contracten' veroorzaken of dat ze daar juist uit voortkomen... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Bovendien geloof ik niet in contracten die je groei belemmeren... ook dat is weer een stukje ego volgens mij wink

Dat weet ik niet zo als ik dit stukje lees:
Wanneer ontstaan deze zielscont(r)acten ?

* Bij intens emotionele gebeurtenissen.
* Verliefdheid
* Beloftes, zweren, inwijdingen, rituelen e.d.
* Vervloekingen
* Opvoeding, taken en opdrachten
* Tussen bestaan (tussen 2 levens in)
* Extreme situaties en karmische werkingen

Dit kunnen dus wel degelijk ego-afspraken zijn die voor zo'n contract zorgen.


Er is veel gedachtenkracht bij, bij wat je opsomt, is dat wel hetzelfde als een ziele-afspraak (contrakt zo je wil noemen)?

Ik heb dit overgenomen van de website over zielcontracten (zie pagina 1 van dit topic) omdat ik zelf niet voldoende weet wat het is, dus vandaar dat ik het even herhaalde.

En ja, die opsomming bevat enorm veel ego en gedachtenkracht, dus vandaar dat ik me afvroeg wat de oorsprong van een contract kan zijn en of het echt wel afspraken zijn die een mens met zijn / haar ziel heeft gemaakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Jorine

En je kunt je afvragen of de genoemde situaties ziels'contracten' veroorzaken of dat ze daar juist uit voortkomen... smile

Interessante gedachte. Wat denk jij jorine?
Cialara
Cialara mei 13 '10
Ik zie het als een soort van cyclus smile
admin
admin mei 13 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Bovendien geloof ik niet in contracten die je groei belemmeren... ook dat is weer een stukje ego volgens mij wink

Dat weet ik niet zo als ik dit stukje lees:
Wanneer ontstaan deze zielscont(r)acten ?

* Bij intens emotionele gebeurtenissen.
* Verliefdheid
* Beloftes, zweren, inwijdingen, rituelen e.d.
* Vervloekingen
* Opvoeding, taken en opdrachten
* Tussen bestaan (tussen 2 levens in)
* Extreme situaties en karmische werkingen

Dit kunnen dus wel degelijk ego-afspraken zijn die voor zo'n contract zorgen.


Er is veel gedachtenkracht bij, bij wat je opsomt, is dat wel hetzelfde als een ziele-afspraak (contrakt zo je wil noemen)?

Ik heb dit overgenomen van de website over zielcontracten (zie pagina 1 van dit topic) omdat ik zelf niet voldoende weet wat het is, dus vandaar dat ik het even herhaalde.

En ja, die opsomming bevat enorm veel ego en gedachtenkracht, dus vandaar dat ik me afvroeg wat de oorsprong van een contract kan zijn en of het echt wel afspraken zijn die een mens met zijn / haar ziel heeft gemaakt.


zoals ik het voel.. worden er zielsafspraken gemaakt, voordat je als mens werd geboren.
Dwz dat je als mens deze afspraaak dus niet hebt gmaakt, en kan je als mens ook geen afspraak maken me je ziel.
Wel andersom.. je ziel kan afspraken maken om als mens op een bepaalde manier 'iets ' te betekenen voor een ander.
Cialara
Cialara mei 13 '10
Helemaal met Tinne eens smile
admin
admin mei 13 '10
Ja zo voel en ervaar ik dat ook.
gast
gast mei 13 '10
Ik weet niet of het echt bestaat. Ik kan me er wel wat bij voorstellen maar kan het ws niet met mijn denken en ego ervaren.
Misschien komen we er pas na de dood achter of de contracten nog bestaan of niet die we gemaakt hadden met andere zielen en onze eigen ziel.
Ik weet wel dat contracten die we als mens sluiten onze vrijheid beperken. Ookal kan het in sommige gevallen lijken op vrijheid maar het is dan toch altijd begrenst door een contract.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '10
Ik heb het nagevraagd bij mijn opleiding over zielscontracten en wat je ermee moet en dit was het antwoord dat ik kreeg:

Zielscontracten dienen altijd verbroken te worden omdat ze altijd afgesloten worden vanuit een situatie waarin je meestal met je rug tegen de muur staat en een keuze dient te maken die eigenlijk niet te maken is. Bijvoorbeeld het moeten kiezen tussen een partner en een kind.

Daarnaast zit er ook altijd een les op die geleerd mag worden en onder ogen gezien mag worden, zielscontracten verwijzen altijd naar de zielewonden.

Op moment dat je toe bent aan het helen van je zielewond en het losmaken van contracten brengt het leven je dat ook op je pad. Wat belangrijk is om te weten is dat de wond ook in het leven zelf geheeld dient te worden.

Wat je tijdens een regressie sessie kan doen is bewustzijn krijgen en inzicht op de wond en het contract losmaken. Je moet dan zelf in het leven de wond dienen te helen door het in de ervaring van het leven anders te doen.
admin
admin mei 14 '10
Dank je NiMs! Jouw tekst kan ik plaatsen, heel zeker in m'n eigen leven ook!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '10
Origineel bericht van: Tinne
Dank je NiMs! Jouw tekst kan ik plaatsen, heel zeker in m'n eigen leven ook!

Wat is er dan in jouw leven waarin je een zielscontract bent tegengekomen?
gast
gast mei 14 '10
Nims, in jouw antwoord heb je het over "zielscontracten" die in dit leven gemaakt worden. Hier kun je ook nog vraagtekens bij plaatsen of het wel echt "zielscontracten" zijn omdat in dit leven het ego een grote rol speelt.
De afspraken die gemaakt worden voor je incarneerd bent, lijkt mij in dit verband, zijn zielscontracten. Die, omdat ze niet in deze wereld gemaakt worden, ook niet de lading hebben die aardse contracten hebben. En dus ook niet als gelijke gezien kunnen worden. Het contract lost op als datgene wat afgespoken is uitgevoerd is. Althans zo vat ik het op.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki