Loading...
nl

Mijn zoon heeft Tarotkaarten gekregen...

admin
admin feb 23 '10
De keizerin

Met deze kaart komen we midden in de natuur terecht!


je ziet bomen = teken van groei van het leven,
en rechts een klein riviertje met een waterval= grote levenskracht dat altijd in beweging is.mooi gele lucht = teken dat de zon volop straalt.
En vooraan zie je graan dat geoogst mag worden, want het is rijp.= dankzij de zon/water/en het leven in de natuur kan je genieten van wat je gezaaid hebt.

En tussen die natuur zit de Keizerin (of heerseres staat er op sommige kaarten geschreven)
Zij is de Moeder van de Natuur, de moeder van alle leven.Ze heeft een schild in een hartvorm, met het teken van de planeet venus opgetekend.
Ze is dus een hele liefdevolle moeder, die goed zorgt draagt voor alles en iedereen.In haar hand draagd zij een scepter met een bol op, zie je?
die bol staat als teken van de wereldbol.
ze houdt van de wereld en geeft zo teken dat ze het de wereld beschouwd als een mooi warm en goed plekje om in te zijn,
als een soort aards paradijs!
Ze heeft een wit kleed aan met aarbeitjes op gekeurd, hiermee laat ze zien dat ze iemand is die van het leven houdt.
Op haar hoofd heeft ze een prachtige kroon met twaalf sterretjes op! Elk sterretje is een maand.
ze weet dat elke maand zijn gebeurtenissen heeft in de natuur, en dat alles zachtjes tot rijpheid komt.
Ze weet ook dat dit met de mens net eender is.
admin
admin feb 23 '10
De keizerin staat dus symbool voor de natuur, en alles wat leeft.
Ze is creatief, en ze draagt zorg voor het leven.
Soms is er een storm in de natuur, of gebeurt er als een storm eens iets heftig in iemands leven,
ook daarin draagt de keizerin haar verantwoordelijkheid.
Want een storm kan wel eens een oogst vernietigen, en zo kan er in het leven ook wel eens iets helemaal fout gaan,
doch de keizerin zorgt dat het allemaal weer goed komt!
Omdat ze juist zo slim is in het bedenken van oplossingen en nieuwe ideeen. Om alles weer vredevol te laten verlopen. Knap van die Keizerin!

Dus onthou lieve Lennert,
De keizerin
- is als de natuur, ze leeft en houdt van het leven
- voelt zich verantwoordelijk voor wat er gebeurd, en weet dat het ook wel eens iets heftigs kan gebeuren.
- ze is lief en warm voor iedereen, en zorgt graag voor alles!
- ze heeft altijd nieuwe ideeën en is heel creatief, en heel slim in het bedenken van oplossingen. Zodat ze steeds in een nieuwe situatie terecht komt en niet in het oude steeds blijft hangen!


als er iets is dat je niet zou begrijpen, leg ik het je graag nog eens op een andere manier uit, hoor!

liefs
Bellefleur
Chrisje
Chrisje feb 24 '10
hoi bellefleur

Ik heb je uitleg voor de 3e kaart alvast overgenomen voor Lennert, maar hij is nog tot vrijdag bij zijn papa. Ik ben er zeker van dat het 1 van de eerste dingen zal zijn waarnaar hij zal vragen of je wat had gestuurd smile.
Zo gauw hij het heeft gelezen lees je het wel of hij nog vragen heeft hierover smile
Je bent alvast bedankt dat je wil helpen en je doet dat goed wink

Liefs
Chrisje
admin
admin mrt 2 '10
Ok,
Je kan zeggen
- magier is de zoon,
- hogepriesteres is de dochter,
- keizerin is de moeder,
- keizer is de vader,
- hogepriester is de leraar

en we zijn nu aanbeland bij de Keizer!
admin
admin mrt 2 '10
IV De Keizer

Laten we eerst even naar de kaart en zijn symbolen kijken.

- een man met een witte lange baard : een teken van wijsheid, zoals sinterklaas of merlijn de tovernaar bv.

- hij heeft een kroon op, maar die is dicht bovenaan : hij heeft geen contakt met hierboven, met de cosmos, dwz dat ie heel veel met aardse dingen te maken heeft.

- hij heeft een harnas om : daarmee duidt hij aan dat ie wel wat streng is, beetje koel (ijzer is meestal koud) en niet laat voelen hoe hij zich van binnen echt voelt!

- hij zit op een stenen troon. en de leuning onderaan en bovenaan, heeft elk een kop van een ram ( mannelijk schaap) :
dwz, dat ie heel krachtig is, bewust is van hoe sterk hij wel is, moedig en een leider,

- in zijn ene hand heeft ie een staf, en dat lijkt op een Ankh.
Dat is een soort T met een bolletje erboven. Het is het teken van het eeuwige leven en de kracht om vanalles te maken!
En dat hij dat door er goed over na te denken en zijn verstand te gebruiken, hij heel veel zaken in orde kan maken.


- in zijn andere hand heeft ie een Bol : en dat is de wereldbol, dwz, dat ie veel over de wereld weet en de wereld kent als zijn broekzak (ken je die uitspraak?)

-Achter hem zie je rotsen, en een riviertje..
De rotsen zeggen dat ie zich niet laat beinvloeden door het uiterlijke schoonheid. En dat ie bezig is met de materie, niet met spiritualiteit. Het riviertje laat ie gewoon stromen, alles komt vanzelf wel naar hem toe, wil dat zeggen.

-Ook zijn rode kledij, geeft tekenen dat ie erg met materiele zaken bezig is.
(het is goed Lennert, dat je ooit eens een keertje je gaat verdiepen in de betekenissen van kleuren, want dat ga je als kaartlegger toch van pas komen)
admin
admin mrt 2 '10
Dusssss....
De keizer is een soort Vaderfiguur. Die streng lijkt en ernstig, doch heelerg met mensen en de wereld begaan is. Zijn liefde bestaat eruit in het helpen herstellen of het in orde maken van vele zaken.Hij kan heel helder nadenken en is heel wijs! Hij kan nieuwe dingen uitvinden en creeeren.
Hij is niet emotioneel, en houdt zich niet met spirituele zaken bezig. Het kan zijn dat ie daar zelfs helemaal niet in geloofd.
De keizer is iemand waar je steeds raad aan mag vragen, net zoals aan de hogepriesteres.
De keizer gebruikt zijn verstand, en de hogepriesteres gebruikt haar intuitie.
De keizer is bezig met materiele zaken. Hij zal bv iets van je maken of herstellen wat stuk is, dat kan ie !
Dus is de raad die je vraagt altijd op practisch gebied. Daar weet ie heel veel over. Ook over alles dat in de wereld gebeurd.
Maar hij is een leider, dus istie eigenlijk de baas, vind ie!

misschien ken je wel iemand die zo is?
Emuca
Emuca mrt 3 '10
Oh Belle! Ik vind jou uitleg zo handig! Ik vind al die boeken zo wazig, en dit maakt het allemaal zo veel duidelijker laugh
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Wat gaaaaf Belle laughIk heb niets met Tarotkaarten, misschien ook omdat ik er nooit wat van begrepen heb hahaha...maar dit is prachtig en zo duidelijk geschreven! Cool, dankjewel smile
admin
admin mrt 3 '10
graag gedaan hoor, het is voor iedereen die wenst ze te leren kennen!
Ik leg op dit topic de 22 grote arcana kaarten uit,
op een rustig tempo..
Chrisje
Chrisje mrt 7 '10
hoi Bellefleur, hier ben ik weer.
Sorry dat we niet meer hebben gereageerd op je laatste kaart, maar we hebben hier een probleem gehad met internet en Lennert heeft het ook een aantal druk gehad met z'n schoolwerk. En nu is hij weer naar papa toe frown.
Vrijdag is hij er weer en dan gaan we er weer voor :), als alles meezit tenminste.

Lieve groetjes,
Chrisje
admin
admin mrt 7 '10
Haha, ik wacht met spanning af!! Ook ik heb ooit Tarotkaarten gehad, en pas nu door onze lieve Belle leer ik ze kennen smile

Liefsssss
Islandlady
Islandlady mrt 8 '10
Zoals je weet ben ik even laptoploos maar lees mee. Ook ik heb tarotkaarten en deze uitleg spreekt mij enorm aan. Maar eerst nog even van appartement wisselen.

Dank lieve Bellefleur!!
admin
admin mrt 8 '10
vandaag bespreek ik een volgende kaart,
nl. De Hiërophant.
de PH spreek je uit als F.
moeilijk woord he? lijkt op "Olifant" en dat onthoudt makkelijk! wink
Sommigen hebben het woord "Hogepriester" ipv Hiërophant en das goed, als je dat zo wil onthouden, klopt eveneens.

admin
admin mrt 8 '10
Ik zal gemakshalve het woord Hogepriester gebruiken.

V DE HOGEPRIESTER.



Als je goed kijkt naar de hogepriester dan zie je dat ie een beetje op een paus lijkt.
En zo voelt de hogepriester zich ook wel. Want hij is in contakt met het Goddelijke (met de Bron, met de Cosmos, of hoe jij het noemen wil)
- Daarom heft ie zijn arm omhoog en laat ie zijn twee vingers zien.
Daarmee wil ie zeggen, "He, lieve mensen, er is vééééél meer dan dat jullie kunnen zien, weten, of horen, en als je contakt maakt met het Goddelijke dan kom je heel veel wijze dingen te weten!!"

De hogepriester is een leraar, die graag mensen wijsheid meegeeft als ze erom vragen. En die hij ook weet.


- De staf die hij in zijn hand houdt wil zeggen dat hij alles doet vanuit liefde, vanuit zijn hart.
- Hij heeft veel toehoorders, mensen die naar hem willen luisteren,
want hij kan zo boeiend praten, hij weet zo veel..
symbolisch wordt dat weergegeven door twee monikken die naar hem zitten te luisteren. Het zijn z'n leerlingen ook.
- speciale kroon, in drie etapes, net alsof ie drie kronen boveneen op elkaar heeft gezet.
En dat is symbool voor de aarde, de hemel en de hel.
- de twee grijze zuilen, zijn ongeveer dezelfde zuilen als bij de hogepriesteres maar daar waren ze één wit en één zwart.
hier zijn ze alletwee grijs, dwz, het zwart/wit heeft zich gemegt met elkaar. En dat is beter in evenwicht!
- hij zit op een kist met twee sleutels.
dwz, dat hij toegang heeft tot vele zaken waar anderen dit nog niet kunnen. Hij kan communiceren met verschillende werelden en met wezens van het licht, zoals Engelen bv.

nou dit is al weer heel wat, vind ik!
ohja, zie je die flappen aan zijn hoofd onder de kroon?
dat wil zeggen dat ie goed hoort waar de ander mee zit, wat die wenst te weten, en eigenlijk echt mee bezig is.
Hij hoort en hij luistert. Dat zijn twee verschillende dingen he?

Nou, ik denk dat jij wel weet wat het verschil is tussen
HOREN en LUISTEREN, Lennert.
vertel het me maar eens een keertje!
Chrisje
Chrisje mrt 11 '10
hoi Bellefleur

Lennert is er morgen weer, dus kan je morgen een antwoordje van hem verwachten smile.

Lieve groetjes
Chris
admin
admin mrt 11 '10
Hoi Bellefleur,

had dit topic nog niet gelezen.
dit is mijn lotskaart !!
dank je voor de duidelijke uitleg
admin
admin mrt 19 '10
VI De Geliefden.

Thema van de kaart is : Op een liefdevolle manier keuzes maken.We zullen eerst eens naar de kaart kijken, en zijn symbolen.
Ik weet niet of je het verhaal van adam en eva kent, Lennert.
Die twee naakte mensen die je daar ziet zijn Adam en eva die in het aards paradijs leven.
en achter adam zie je een boom met vlammen, de boom des levens.
en achter eva zie je een boom met blaadjes en vruchten en een slang.
Dat is de boom van kennis goed en kwaad
En de engel die daar boven hangt is Engel Rafaël, die de zuivere liefde voorstelt.
Het verhaal van adam en eva is een symbolisch verhaal, en je weet dat er achter elke symbool een betekenis zit.
Naakt betekent dat deze mensen zijn zoals ze zijn, zuiver en puur.. en dat ze op aarde zijn om inzichten te leren. Het is nu aan hen, om zichzelf zo zuiver en puur te houden,
en dat is niet zo vanzelfsprekend want er is een slang die moeite doet om ze om de tuin te leiden..en die mooie vruchten aan de boom zijn zo lekker om op te eten, maar ze mogen er niet aankomen.
Laten ze zich verleiden? of blijven ze bij zichzelf in hun zuiverheid...!

Dat is een les die we als mens krijgen.
Nl. laten we ons verleiden door te willen hebben?
of blijven we bij onszelf, zoals we ZIJN, puur en mooi en zuiver.

Dat heeft allemaal met keuzes te maken. Elke dag , misschien wel elk minuut maken we in onszelf keuzes.
En dat doen we het best, vanuit liefde voor jezelf, voor de ander, voor het leven.

Het is niet altijd makkelijk om beslissingen te nemen, misschien.
Soms duurt het wel effe alvorens je kan kiezen. En je mag daar altijd tijd voor nemen.
Maar, onthou dat je met een blij en liefdevol hart kunt kiezen.
En dat is vele leuker dan te moeten kiezen met een slecht gevoel, en eigenlijk alles te willen, wetende dat dat niet gaat. (op dat moment)


De kaart is dus een Liefdeskaart.
Je geliefde ontmoeten, verliefd worden, Liefde!
Het is een keuze kaart. Kiezen vanuit liefde.
Beslissingen nemen...zuiver, zonder oordeel, of slecht gevoel.

liefs
Bellefleur
admin
admin apr 8 '10
Lieverds,
Neem jullie tijd hoor, geen probleem, ik wacht rustig af.
Cialara
Cialara apr 17 '10
Ik vind het erg jammer dat er geen reactie meer komt van Chrisje frown

Ik vind de uitleg zelf ook erg mooi Bellefleur... zou je voor de rest van ons misschien toch nog door willen gaan met de uitleg van de grote Arcana?
admin
admin apr 23 '10
We zullen zien, Jorine, ik wacht nog..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki