Loading...
nl

Mijn zoon heeft Tarotkaarten gekregen...

admin
admin feb 16 '10
De Magiër heeft een prachtig wit kleed aan. Dat betekent dat ie heel ergzuiver is. Of toch moet trachten zo zuiver mogelijk te zijn. Om het witte kleed draagt ie een centuur.. en dat is eigenlijk een slang die in zijn eigen staart bijt! Grappig! Heeft een moeilijke naam, hoef je niet te onthouden hoor! Het is de ourobouros( wordt uitgesproke, oeroboeros!
Het betekent dat er geen begin is en geen einde.. dat alles gewoon doorloopt zoals het loopt.
En kijk nu een net boven het hoofd van de Magier, daar zie je een platte acht! Een 8 die neerligt! Dat betekent net als die slang " er is geen begin en geen einde " en dit symbool heeft ook een naam! nl. het Lemniscaat.
De magiër is bewust dat alles gewoon doorloopt, en dat er geen begin en geen einde is! Als er eens iets zou gebeuren dat stopt.. vb zoals het einde van de schooltijd is dat tergelijkertijd het begin van de grote vakantie, zie je? Zo bedoelen ze dat.
Of als je een lekke band hebt, is dat misschien het einde van je fietstochje, maar het begin van een mooie wandeling naar huis laugh!!
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Dank je wel alvast Bellefleur smile
Je hebt dit heel duidelijk een verstaanbaar geformuleerd.
We hebben jouw uitleg opgeslagen in een tekstverwerker zodat Lennert het makkelijk kan terugvinden en herlezen smile

Nu zijn we er even vandoor, we gaan voor het avondeten naar m'n moeder.

Tot later smile

Liefs

Lennert & Chrisje
admin
admin feb 16 '10
Boven aan de kaart zie je rode roosjes en witte lelies! En zie je dat dit eigenlijk dezelfde kleuren zijn als het witte kleed en de rode mantel? Het zegt eigenlijk hetzelfde, zuiver zijn en kracht, Licht en liefde!!

De magier staat voor een tafel! en daar liggen symbolen!
-de stok staat voor wie hij is = zijn persoontje ( persoonlijkheid)
-de beker staat voor wat ie voelt in hemzelf en soms ook wel van de anderen ( gevoelens, emotie)
-de pentakel( ook wel pentagrammen genoemd) staat voor al die dingen waar ie goed in is (zijn talenten en zijn gaves)
-het zwaard staat voor alles wat ie in zijn hoofd denkt en ook wat ie uit spreekt.

ook onderaan zie je dan die rozen terug en die witte lelies!

zo, dit zijn de symbolen van de Magier en ik hoop dat je de Magier op deze manier goed leert kennen.
De boodschap van de magier is :
- Wat je doet doe dat goed!
admin
admin feb 16 '10
Origineel bericht van: Chrisje
Dank je wel alvast Bellefleur smile
Je hebt dit heel duidelijk een verstaanbaar geformuleerd.
We hebben jouw uitleg opgeslagen in een tekstverwerker zodat Lennert het makkelijk kan terugvinden en herlezen smile

Nu zijn we er even vandoor, we gaan voor het avondeten naar m'n moeder.

Tot later smile

Liefs

Lennert & Chrisje


Allemaal goed!!! grin
tot later...
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Ga hier nu even neerschrijven hoe Lennert het begrepen heeft (letterlijk zijn bewoording ;)):

De Magier is een krachtig persoon met een sterk karakter die probeert alle regels op te volgen. Hij gelooft dat elk einde ook een nieuw begin is.

Het gedeelte met de symbolen weet hij nog niet zo goed wat er mee aan te vangen of hoe hij dat moet opvatten omdat het allemaal verschillende dingen zijn.
admin
admin feb 16 '10
Dit al heel prima!! heeft ie goed onthouden én begrepen. proficiat!!! grin
ik zal strakjes (vanavond na het eten) het even aanvullen nog!
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Hij is alweer tevreden en trots dat hij dat goed begrepen heeft smile
admin
admin feb 17 '10
mooi zo!!
Gister-avond was het de laatste avond dat de zoon van m'n man er was (ook 13j trouwens) en dat is nogal uitgelopen..
en ben niet meer online geweest!
Dus is het voor strakjes!!

veel liefs voor jullie,
Tinne (Bellefleur)
Chrisje
Chrisje feb 17 '10
geen probleem hoor, we begrijpen dat wel ;), Lennert gaat vrijdagavond ook weer voor een weekje naar z'n papa...
tot strakjes!

Liefs van ons
admin
admin feb 17 '10
De magier is een meester, dus is hij ook een leider!
En daarom neemt ie ook altijd zelf het initiatief,
dat wil zeggen :
- Hij kan goed opletten,en onthouden!
- Hij zet zich in.. en weet dat als ie zijn best doet, ook heel veel kan!
- hij denkt over ales na en wil veel begrijpen.
- hij is zelfzeker, en laat dit ook dikwijls aan iedereen zien!



we houden het voorlopig hierop.
We hebben de kaart ook vanuit zijn positieve kant bekeken, en lezen de kaart dus steeds rechtop!
dus ,als je een kaart trekt en ze ligt ondersteboven, mag je ze zelf recht zetten, Lennert!


een vraagje ;
- wat herken je bij jezelf van de tarotkaart de Magiër.


Liefs,
Bellefleur
Chrisje
Chrisje feb 17 '10
Hallo, hier zijn we ook weer.
(ik typ weer even wat Lennert me dicteert) smile

Wat ik herken in mezelf:

Ik weet dat als ik mijn best doe dat ik wel veel kan. Ik wil veel begrijpen en ben mij er nu ook van bewust dat elk einde ook een nieuw begin is. Ik kan ook goed onthouden.

Liefs
L & C
admin
admin feb 17 '10
schitterend! grinik ben nu al een beetje trots op je Lennert!


morgen heb ik tijd voor de tweede kaart,
daarna ben je een weekje weg?
ok, dan doe ik één kaart in de week die komt,
En de daaropvolgende twee kaarten het volgende weekend!
okido?
Chrisje
Chrisje feb 17 '10
Ja vrijdagavond ga ik naar papa voor een week, en dan weer een week bij mama.
Dat is goed hoor.
Dankjewel dat je me wil helpen!

Groetjes
Lennert
admin
admin feb 18 '10
Hier is de volgende kaart van de Grote Arcana!


II De hogepriesteres
Ze heeft een prachtig licht-blauw kleed aan, en daarover een mooie cape (= een grote sjaal van stof gemaakt) ook in het licht-blauw.
ze heeft ook een mooi contakt met de Bron, met het licht.
Dankzij dat contakt komt ze heel veel te weten.
Ze ook is de beste vriendin van de maan. Die is er overal waar zij is.
Je ziet het ook want er is onderaan haar kleed een hele grote halve maan...
en boven op haar hoofd heeft ze een soort kroon van twee halve manen en één volle maan in het midden!
Zo wil ze iedereen laten zien, dat ze de maan heel tof vind.
Door die vriendschap krijgt de hogepriesteres heel veel te weten via dromen, dagdromen, meditatie, helderziendheid, en heldervoelend, telepatie, zeer groot intuitie, enz, enz... Allemaal dingen die je dan kunt.
dwz, dat een hogepriesteres heel veel te weten komt, zonder dat mensen het haar moeten zeggen, ze voelt het aan..
Zie je de twee zuilen?
Een witte zuil = positieve dingen
een zwarte zuil = negatieve dingen
en daartussen zit de hogepriesteres die zich niet van de wijs laat brengen. Achter haar hangt een prachtig doek met getekende granaat-appelen (dat is een soort fruit) en palmbomen.
Ze heeft een perkament vast, Tora staat er op! en dat zijn oude wijze geschriften, waar zij over kan beschikken, en mag gebruiken om goeie dingen te doen!
De boodschap die de hogepriester heeft is " wees wijs, je weet wat goed is om te doen!"




admin
admin feb 18 '10
De hogepriesteres is vrouwelijk! Ze is zwijgzaam, ze zegt aleen het hoogstnodige, en dan is het meestal raak!
Ze kan goed geheimen bewaren.. je mag haar veel vertellen, ze zal erover zwijgen naar anderen toe.
Als je haar raad vraagt zal ze datgene zeggen waar je zelf nog even over moet nadenken, niet zomaar een pasklaar antwoord.
Dat is eigen aan de hogepriesteres,ze is een soort lerares, die de juiste dingen zegt op het juiste moment.
Op dit moment leer je, Lennert en Chrisje (en de meelezers ;)) de kaarten begrijpen in wie de types zijn. En steeds op niveau voor jou Lennert,
Das uiteindelijk wel belangrijk, en later zal dat nog meer van pas komen! Want hoe ouder je wordt, hoe meer je het gaat begrijpen.


onthou..
hogepriesteres is vriendin van de maan,
via dat kontakt komt ze veel te weten, zonder dat anderen het hebben gezegd,
ze geeft raad en is heel wijs, ze is helderziend en heldervoelend..intuitief, sensitief!
ze zegt weinig, maar wat ze zegt is heel juist, en heb je meestal nog even over na te denken..
Ze laat zichzelf niet van de wijs brengen door rumoerige dingen,
noch positief, noch negatief kan haar storen, ze blijft altijd zichzelf!
Het is dus een hele sterke dame, die in haar kern zit!!
Chrisje
Chrisje feb 18 '10
Dank je wel Bellefleur, dit hebben we alweer doorgenomen en genoteerd.
Lennert maakte al direct de opmerking 'die kaart zou ik voor jou dan wel eens kunnen trekken he mama', er is mij nl al door een aantal mensen gezegd dat ik ook iets met spiritualiteit zou moeten doen, want dat ik dat in me heb...vandaar zijn opmerking smile
admin
admin feb 18 '10
welja.. klopt,
Energetisch stelde ik daarnet de vraag aan Lennert, wie hij kende als hogepriesteres, en hij duide jou direct aan!
dus jouw zoon is heel telepatisch!! En jij zal heel zeker die eigenschappen hebben!

liefs,
Bellefleur
Chrisje
Chrisje feb 18 '10
Dit vindt hij wel 'cool' laugh
admin
admin feb 18 '10
hahaha...goed zo!!!
admin
admin feb 23 '10
okido, lieve schatten,
In het weekende was er ietsjes minder tijd dan ik had gedacht en gehoopt, en is het er niet van gekomen.
dus hier komt vandaag dan de derde kaart!!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki