ok, vanaf vandaag ben je een soort Magier, Lennert.
Een jonge magiër..
draag goed zorg voor je kaarten want ze zullen één van jou beste vrienden worden.
En ze zullen jou veel leren, en jij kan heel veel aan anderen doorgeven, als jij de kaarten (jouw vrienden, dus) goed verstaat wat ze willen zeggen.
De grote arcana begint eigenlijk met de 0 , maar wij beginnen met de I. De 0 komt later..
De Magiër
De magier is een soort tovenaar.
Hij is ook altijd verwonderd over wat ie allemaal kan en wat er allemaal in het leven kan gebeuren.
Hij hoopt er ook een beetje op, dat er veel in zijn leven gebeurd, waar hij veel aan heeft.
Hij weet dat hij niet bang hoeft te zijn.. en dat is de magiër ook helemaal niet!! Want hij heeft een rode mantel om. En die rode mantel, die beschermt hem, die geeft hem kracht! Om een Meester te zijn.. en om dat ook uit te stralen, zodat iedereen het goed kan zien.
Hij wijst met zijn ene arm ( de rechterarm) de hoogte in , naar de Cosmos, naar de Engelen, de Gidsen.. (ik weet niet of jullie God zeggen?)
En doordat hij daarnaar wijst zegt ie "ik weet dat m'n kracht eigenlijk oorspronkelijk van daar komt, en dat ik zonder die kracht niets ben! "
Zo komt het dat er steeds kracht (licht) door hem stroomt, omdat ie bewust is, dat de oorsprong van hem en alle leven, vanuit de Cosmos is begonnen, en dat hij dat dankbaar door hem laat stromen!
Zie je zijn andere arm, die wijst naar beneden. Naar de aarde... aardekracht is heel sterk. De magier vind het belangrijk dat hij bewust is dat hij NU op de aarde is en dat hij hier graag is!
Door de twee armen naar boven én naar beneden te wijzen, stroomt de energie van boven naar beneden, via zijn lichaam.
Je moet het maar eens doen, zo gaan staan als de magier! das leuk, en voel dan wat een kracht er door je handen kan stromen, door je lichaam, van de cosmos en van de aarde..
(ik ga zodadelijk verder hoor)