Loading...
nl

Mijn zoon heeft Tarotkaarten gekregen...

Chrisje
Chrisje feb 15 '10
...en wil nu leren kaartlezen. Er zit een handleiding bij de kaarten maar wat ons niet helemaal duidelijk is, is wat het verschil is tss de grote en de kleine arcana, en of je deze kaarten ook gewoon door elkaar gebruikt of niet.
We zijn ook een beetje op zoek naar een eenvoudigere uitleg van de kaarten want de omschrijving in de handleiding begrijpt hij niet altijd goed.
Kunnen jullie hem een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!
Delen:
Cialara
Cialara feb 15 '10
Hoe oud is je zoontje eigenlijk Chrisje?

Het zijn namelijk best "ingewikkelde" kaarten voor kinderen, voor veel volwassenen zelfs best moeilijk...
Chrisje
Chrisje feb 15 '10
hij is 13, die vrouw in die winkel zei dat hij al net iets te oud was voor de kinderkaarten.
Hij is best wel een intelligent kereltje, het zal wel vooral wennen zijn aan de tekst misschien.
Cialara
Cialara feb 15 '10
Ja, 13 is een lastige leeftijd, voor kinderkaarten te oud en de Tarot is misschien nog net te moeilijk smile

Het beste is om te beginnen met elke dag één kaartje te laten trekken. Die kaart op je in laten werken, en kijken wat je erbij voelt of denkt dat het kan betekenen. Daarna kijken in een boekje of handleiding voor de betekenis die erbij hoort. Zo leer je de kaarten kennen. Dit kan ook voor hem werken.

Als hij al een duiding wil doen, dan beginnen met eenvoudige duideingen van 3 of 4 kaarten. De legmethodes staan vaak ook wel in zo'n handleiding.

En leer hem dat een kaart vaak vooral een richting aangeeft, een mogelijkheid of iets waar je op moet letten, maar dat niets echt vaststaat wink

Veel plezier met de kaarten hoor!
Liefs Jorine
admin
admin feb 15 '10
Hij is naar mijn gevoel net iets te jong!
Dat merk je ook omdat er veel nog niet begrepen wordt, van wat een kaart allemaal kan betekenen.
Ik wil enigzinds wel helpen, met een kinderversie te schrijven voor de kaarten,
maaaaaaaar.... dan verwacht ik van hem een uitstekende inzet!! grin
admin
admin feb 15 '10
Phoe, heftig, ik weet dat ik met mijn 44 jaar jong best nog wel eens moeite heb met de kaarten.
Maar misschien is inderdaad beginnen met simpele leggingen een idee.
Ik denk wel dat als je als ouders de kaarten niet snapt het misschien handig is om toch iemand te zoeken die je kan helpen, vanuit een handleiding lijkt mij dat het toch wel erg moeilijk is, ik had het zonder een goede cursus niet gekund.
Chrisje
Chrisje feb 15 '10
Alvast bedankt voor jullie reacties smile
Hij is er zelf nu niet maar ik zal het hem zeker allemaal laten lezen als hij er is en dan zal ik in zijn plaats weer reageren smile

groetjes
Chrisje
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Goeiemorgen

Ik heb Lennert jullie reacties laten lezen en het vond het heel tof en Bellefleur...hij was enthousiast over jouw bericht. Dat leek hem in ieder geval wel fijn en hij vond het lief dat je dat zou willen doen wink

Hij heeft voor mij al een legging met 3 kaarten gedaan en als ik een beetje hielp met de omschrijvingen dan was dat zeker geen slechte legging smile... Het principe van die legging leek hij in ieder geval wel door te hebben.

Groetjes

Chrisje & Lennert
Cialara
Cialara feb 16 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Hij is naar mijn gevoel net iets te jong!
Dat merk je ook omdat er veel nog niet begrepen wordt, van wat een kaart allemaal kan betekenen.
Ik wil enigzinds wel helpen, met een kinderversie te schrijven voor de kaarten,
maaaaaaaar.... dan verwacht ik van hem een uitstekende inzet!! grin


Nou Bellefleur, als je toch een kinderversie gaat schrijven... dan wil ik die ook wel winken dan voor mezelf wel te verstaan laugh

Liefs Jorine.
admin
admin feb 16 '10
Ahaaa.. ok! Heel leuk, zie er naar uit.
Heb Lennert's hulp nodig.. we gaan het kaart voor kaart doen, samen!
Ik hoop natuurlijk dat het de Tarot van Waite is? Dan zal het zeker lukken.
Want dat ken ik als m'n broekzak! grin
admin
admin feb 16 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Bellefleur
Hij is naar mijn gevoel net iets te jong!
Dat merk je ook omdat er veel nog niet begrepen wordt, van wat een kaart allemaal kan betekenen.
Ik wil enigzinds wel helpen, met een kinderversie te schrijven voor de kaarten,
maaaaaaaar.... dan verwacht ik van hem een uitstekende inzet!! grin


Nou Bellefleur, als je toch een kinderversie gaat schrijven... dan wil ik die ook wel winken dan voor mezelf wel te verstaan laugh

Liefs Jorine.


hahaha.. nog niet te hard over roepen, even zien hoe het loopt!!! laugh
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Hier zijn we dan weer smile
Zeg jij maar hoe jij de samenwerking met Lennert ziet, wat jou het makkelijkst lijkt wink
Hij is in elk geval enthousiast, vraagt de ganse tijd of ik nog eens wil kijken of er al reactie is smile...hij heeft een weekje vakantie he wink

Liefs
Lennert & Chrisje
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
en ja het zijn kaarten van Rider Waite wink
admin
admin feb 16 '10
hahaha.. vakantie! Wel ik stel voor dat hij en ik beginnen!!
vandaag mag ie de magier nemen!
Ik zal hem begeleiden in de symbolen die hij ziet,
Het is een kaart van de GROTE ARCANA en heeft het(latijnse) nummer I (=1)
goed zoeken.. en vertel maar zo gauw je hem hebt, dan ga ik verder!! grin
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
oke hij heeft de magier hier vast smile
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
maar jij bent nu weg precies :), was daarstraks effe met wat anders bezig en zag dus niet zo snel dat je al had gereageerd en gelijk van start wou gaan smile
admin
admin feb 16 '10
nou, is m'n intuitie scherp of niet wink.. hier ben ik weer!!
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
wij zijn er ook :-)
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
nou, is m'n intuitie scherp of niet wink.. hier ben ik weer!!


geweldig scherpe intuitie trouwens wink
admin
admin feb 16 '10
ok, vanaf vandaag ben je een soort Magier, Lennert.
Een jonge magiër..
draag goed zorg voor je kaarten want ze zullen één van jou beste vrienden worden.
En ze zullen jou veel leren, en jij kan heel veel aan anderen doorgeven, als jij de kaarten (jouw vrienden, dus) goed verstaat wat ze willen zeggen.


De grote arcana begint eigenlijk met de 0 , maar wij beginnen met de I. De 0 komt later..


De Magiër

De magier is een soort tovenaar.
Hij is ook altijd verwonderd over wat ie allemaal kan en wat er allemaal in het leven kan gebeuren.
Hij hoopt er ook een beetje op, dat er veel in zijn leven gebeurd, waar hij veel aan heeft.
Hij weet dat hij niet bang hoeft te zijn.. en dat is de magiër ook helemaal niet!! Want hij heeft een rode mantel om. En die rode mantel, die beschermt hem, die geeft hem kracht! Om een Meester te zijn.. en om dat ook uit te stralen, zodat iedereen het goed kan zien.
Hij wijst met zijn ene arm ( de rechterarm) de hoogte in , naar de Cosmos, naar de Engelen, de Gidsen.. (ik weet niet of jullie God zeggen?)
En doordat hij daarnaar wijst zegt ie "ik weet dat m'n kracht eigenlijk oorspronkelijk van daar komt, en dat ik zonder die kracht niets ben! "
Zo komt het dat er steeds kracht (licht) door hem stroomt, omdat ie bewust is, dat de oorsprong van hem en alle leven, vanuit de Cosmos is begonnen, en dat hij dat dankbaar door hem laat stromen!
Zie je zijn andere arm, die wijst naar beneden. Naar de aarde... aardekracht is heel sterk. De magier vind het belangrijk dat hij bewust is dat hij NU op de aarde is en dat hij hier graag is!
Door de twee armen naar boven én naar beneden te wijzen, stroomt de energie van boven naar beneden, via zijn lichaam.
Je moet het maar eens doen, zo gaan staan als de magier! das leuk, en voel dan wat een kracht er door je handen kan stromen, door je lichaam, van de cosmos en van de aarde..

(ik ga zodadelijk verder hoor)
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki