Loading...
nl

Tweelingziel loslaten

Nickyfancy
Nickyfancy feb 13 '10
Hallo iedereen,

Ik zou graag ook hier mijn ervaring/verhaal/gevoel willen delen met iedereen die er interesse in heeft.

Ook was ik benieuwd naar anderen hoe zij er mee omgaan.
Zoals jullie kunnen lezen gaat mijn topic dus over loslaten van een zeer zeer belangrijke zielsgenoot; de tweelingziel.

Inmiddels heb ik al een jaar geen contact met hem. In het afgelopen jaar veel geleerd over gidsen, engelen, meditatie, heldervoelen, fotolezen etc. Qua spiritueel veel wijzer geworden. Ook veel, heel veel gebeld naar mediums, maar de ene zegt dit, en de ander zegt dat.

Ik ga nu uit van een een heel lief medium die ik via hyves heb leren kennen en die er ook geen geld voor vraagt; dat vind ik erg zuiver van haar.

Zij zegt dat hij inderdaad mijn tweelingziel en alles ook op zielsniveau heeft gevoel, maar met zijn ratio alles heeft afgesloten.
Dit doet heel veel pijn - ik heb ook een jaar lang 'gewacht'op hem.

Als het contact met je tweelingziel wordt afgebroken, zo heb ik ervaren - doorloop je verschillende fases. In het eerste half jaar had ik elke dag hartepijn. Ik werd verscheurd van binnen - alles, maar dan ook alles wat ik deed deed me aan hem denken, en ik kreeg dan ook pijnscheuten bij het aller geringste. Ik voelde emoties waarvan ik niet eens hoe ik ze moest voelen - het was een orkaan van tegengestelde gevoelens.

Na een halfjaar werd de hartepijn minder, en maakte plaats voor gemis. Ik huilde nog steeds elke dag om hem.
Rond januari dit jaar ging ik over naar fase drie, waarbij er berusting is gekomen, maar nog steeds gemis en het heel erg vinden.
Sinds de laatste dagen ben ik weer in een fase terecht gekomen waarbij ik het gevoel heb/krijg dat ik hem echt moet loslaten. Dit hele jaar had ik namelijk ook nog foto's van hem op mijn computer, allerlei documenten die met hem te maken hebben. Gisteren besloot ik om het weg te gooien.
Rest mij nog om hem ook te ontfrienden op hyves. Hyves account hield ik ook alleen maar aan zodat ik af en toe (zeg maar elke dag :P) kon checken hoe het met hem gaat.

Het ontfrienden is natuurlijk zo gedaan, maar symbolisch gezien is dat nog mijn enige strohalm die ik niet wil/kan/durf los te laten.

Alles voelt als een illusie. Alsof ik een jaar lang op een koord heb gebalanceerd om niet in de keiharde waarheid te vallen. Het koord is op en ik moet vallen.

Ik heb ook het gevoel dat ik geestelijk dood moet gaan om verder te kunnen. Herkent iemand dit?

Je houdt zielsveel van iemand, je voelde (zelfs dit gevoel is verdwenen - het is verschrikkelijk - ik dacht altijd dat we op zielsniveau nog wel een verbinding zouden hebben) die persoon dag en nacht. Je bent bereid eigenlijk voor diegenen te sterven en je kunt je niet voorstellen dat je kunt leven zonder die persoon.

En dan realiseer je je dat je toch verder moet zonder die persoon. Ik weet dat ik het moet omdraaien en er dankbaar voor moet zijn.. maar zo ver ben ik nog niet.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.


Liefs,

Nicky
Delen:
admin
admin feb 13 '10
Hoi Nicky,

Wat me opvalt is dat er zoveel mensen altijd over de stempel tweelingsziel aan plakken en dan vaak niet eens de diepgang ervan snappen.

Sommige mensen kunnen door hun oorsprong een diepe en/of mooie diepgaande connectie hebben. Maar dat maakt ze nog geen tweelingsziel.

Als ik je verhaal zo lees vermoed ik het volgende. De energie connectie tussen mensen die ik net noemde kan je vergelijken met een regenboog met alle kleuren die van twee kanten iemand raakt.
Iemand kan zo'n energie connectie sluiten, afhankelijk van de innerlijke kracht van een persoon kan dit volledig geblokkeerd worden.

Die connectie kan gaan lekken als het van nog maar een kant komt en de persoon die er nog voor open staat kan hierdoor helemaal leeg raken, de aura van zo'n persoon word dan ook minder (beetje kennis uit het geven van readinigs).

Ik kan me goed voorstellen dat dit je emoties en ook fysiek dit behoorlijk uitputtend is.

Nou, dat is mijn verklaring voor zover ik jouw situatie zo gelezen heb. Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Greets, Robbert.
admin
admin feb 13 '10
Quote:
Wat me opvalt is dat er zoveel mensen altijd over de stempel tweelingsziel aan plakken en dan vaak niet eens de diepgang ervan snappen.


En dat mag smile
admin
admin feb 13 '10
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Wat me opvalt is dat er zoveel mensen altijd over de stempel tweelingsziel aan plakken en dan vaak niet eens de diepgang ervan snappen.


En dat mag smile


Het ligt er dan aan wat een tweelingsziel voor iemand is? tongue
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Origineel bericht van: Nickyfancy
En dan realiseer je je dat je toch verder moet zonder die persoon. Ik weet dat ik het moet omdraaien en er dankbaar voor moet zijn.. maar zo ver ben ik nog niet.


Hey lieve Nicky

Jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik kan je verklappen dat er een moment komt dat je echt 'klaar' bent. Letterlijk en figuurlijk zet je het dan weg.

Maar dat zeg ik, de dingen die je schrijft, heel herkenbaar. Mss steunt je dat wat in je proces. Wetende dat je niet de enige bent smile
Nickyfancy
Nickyfancy feb 13 '10
Hoi Robbert, dank je wel voor je uitleg..

en hoe vaak maak je dan zo'n energie-connectie mee? Je hebt gelijk dat er tegenwoordig heel veel 'tweelingziel-verhalen' opduiken, en eerlijkheidshalve durf ik toe te geven dat ik het ook niet met 100% zekerheid kan zeggen dat het een tweelingzielschap is.

Ik kan alleen zeggen dat ik al die herkenningspunten herkende wanneer je zo iemand ontmoet. En dat ik daarna spiritueel ontwaakte - zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt, en ik weet van mezelf dat ik hiervoor toch wel zo'n flierefluiter ben geweest die gauw jongens 'leuk' vond.

Misschien is het ook niet de naam die toedoet, maar wat voor impact het op mij als mens heeft gehad en nog steeds heeft.

Als ik het aan mediums vroeg, dan koppelden ze terug dat ik zelf het beste kan voelen - maar omdat ik van zijn kant geen bevestiging heb gekregen, kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen gevoel.. - en twijfelt niet iedereen wel eens aan zijn eigen gevoel? Dat is denk ik ook een deel van het proces.

@Hemelwandelaar: dank voor je reactie.. ik vind het eng dat die dag echt gaat komen, want het lijkt ( ik zeg lijken) alsof je natuurlijk een deel van jezelf bewust amputeert? Ik weet niet - ik vind het heel moeilijk.

@ Nims: ik ga het gelijk lezen!!
Nickyfancy
Nickyfancy feb 13 '10
@ Nims en Hemelbewaarder

Ik voel me bijna beschaamd dat ik nu 'tweelingziel' als term heb gebruikt, ben namelijk echt niet zo ver als jullie - jullie spreken over ontwikkeling in 5d en 3d?
Ik heb wel een vermoeden wat het betekent.. maar misschien willen jullie dat uitleggen??
admin
admin feb 13 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Wat me opvalt is dat er zoveel mensen altijd over de stempel tweelingsziel aan plakken en dan vaak niet eens de diepgang ervan snappen.


En dat mag smile


Het ligt er dan aan wat een tweelingsziel voor iemand is? tongue


Hmmm...dit kwartje valt niet smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '10
Origineel bericht van: Nickyfancy
@ Nims en Hemelbewaarder

Ik voel me bijna beschaamd dat ik nu 'tweelingziel' als term heb gebruikt, ben namelijk echt niet zo ver als jullie - jullie spreken over ontwikkeling in 5d en 3d?
Ik heb wel een vermoeden wat het betekent.. maar misschien willen jullie dat uitleggen??

3d is de derde dimensie. Daar wat voor de meeste van ons de zichtbare aarde voorstelt.

Veel informatie over de 3e en 5e dimensie kun je hier teruglezen:

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/2_1_waarom%20een%20nieuwe%20aarde.htm

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...%20dimensie.htm
Het belangrijkste verschil tussen de 3e en 5e Dimensionale realiteit is een verandering van Tijd en Ruimte en hoe deze wordt ervaren. Tijd en Ruimte zijn vaste realiteiten in de 3de Dimensie. In de 5de Dimensie zijn ze vloeibaar en worden ze grotendeels als illusionair gezien.

In de 5e dimensie wordt de 3e dimensionale tijd waargenomen als het Eeuwige NU of het heden. Dag en nacht worden gezien als mechanische markeringen in de cycli van het zijn. De tijd heeft geen effect of macht over het creatieve potentieel van het Nu moment. Dit betekent dat wat je voelt en ervaart in het huidig moment de enige essentiële belangrijke ervaring is. Het verleden en de toekomst zijn hier als zodanig niet van belang. Wat je creëert en ervaart op dit moment is wie en wat je bent en wat je zult zijn.

Als je dit principe volledig begrijpt, kun je het hoofd bieden aan je gevoel dat er nooit genoeg tijd is om tot stand te brengen wat je moet doen. Concentreer je op het huidig moment, ervaar het ten volle in zijn nabijheid, en je zult ondervinden dat de tijd zich voor je zal uitrekken in een eeuwigheid. Weet dat waar je je aandacht op concentreert, dit steeds krachtiger zal worden en zal manifesteren in je leven. Je ervaart dan de kracht als schepper van de 5de Dimensie.

Lees vooral verder op de bovenstaande links.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Origineel bericht van: Nickyfancy
@ Nims en Hemelbewaarder

Ik voel me bijna beschaamd dat ik nu 'tweelingziel' als term heb gebruikt, ben namelijk echt niet zo ver als jullie - jullie spreken over ontwikkeling in 5d en 3d?
Ik heb wel een vermoeden wat het betekent.. maar misschien willen jullie dat uitleggen??


Lieve Nicky, waarom beschaamd? Echt, totaal geen reden dit te zeggen! Het is een groei proces. En dat ik dit achter de rug heb, wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Als jij dit onderwerp hebt afgesloten kijk je er weer anders op terug dat als je nu doet.

Alles is goed he? smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Origineel bericht van: Nickyfancy
@Hemelwandelaar: dank voor je reactie.. ik vind het eng dat die dag echt gaat komen, want het lijkt ( ik zeg lijken) alsof je natuurlijk een deel van jezelf bewust amputeert? Ik weet niet - ik vind het heel moeilijk.


Ik snap je zo goed. Ook ik had geen idee dat ik hem compleet los kon laten. Er is ook een tussenfase geweest waarin ik dacht dat ik dat deed. Maar ik bleef maar denken aan hem, met vlagen, en bezorgd zijn. En toen ineens, was het er. Compleet klaar. Komt ook omdat ik als persoon gegroeid was. Als ware had ik zijn spiegeling niet meer nodig. Ik was er uit.

Hou alles van jezelf in het NU. Niet vooruit denken niet achterwaarts. NU is wat geldt. Dat geeft rust.

Liefs.
gast
gast feb 13 '10
Nu wordt gevormd uit wat je hebt meegemaakt/ervaren in je verleden en wat je verwachtingen/verlangens voor de toekomst zijn. Het is een drie eenheid.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Klopt absoluut lieve Gast.

Zonder te weten wat ik nu weet en de inzichten die ik nu heb, kon ik toen niet loslaten!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Nu is ook gewoon nu he? Wat je nu meemaakt, hoe je je nu voelt, wat het nu met je doet smile

Niet moeilijker maken dan dat het is.
admin
admin feb 13 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Niet moeilijker maken dan dat het is.


Niet moeilijker maken dan dat het "nu" is? ^_^
gast
gast feb 13 '10
Maar hoe je je er nu bij voelt heeft wel te maken met hoe je gevormt bent door het verleden en door wat je verlangt voor de toekomst.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Origineel bericht van: gast
Maar hoe je je er nu bij voelt heeft wel te maken met hoe je gevormt bent door het verleden en door wat je verlangt voor de toekomst.

Absoluut! Zonder de ontmoetingen met mij tweelingziel zou ik mss nog steeds slapend zijn geweest. Hij heeft er voor gezorgd dat ik bewust werd. Over vele dingen. Maar nu ben ik op een punt gekomen, ik heb het nog gechecked aan hemzelf. Maar hij gaat niet naar 5D. Daarnaast heb ik mensen ontmoet die weer andere dingen spiegelden. Al met al was het afgerond.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 13 '10
Het is zoals het is Core.

Kan het niet spannender maken grin

Zoals het nu is, is het zo.
gast
gast feb 13 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: gast
Maar hoe je je er nu bij voelt heeft wel te maken met hoe je gevormt bent door het verleden en door wat je verlangt voor de toekomst.

Absoluut! Zonder de ontmoetingen met mij tweelingziel zou ik mss nog steeds slapend zijn geweest. Hij heeft er voor gezorgd dat ik bewust werd. Over vele dingen. Maar nu ben ik op een punt gekomen, ik heb het nog gechecked aan hemzelf. Maar hij gaat niet naar 5D. Daarnaast heb ik mensen ontmoet die weer andere dingen spiegelden. Al met al was het afgerond.


Maar als hij nu wel naar 5D was gegaan?
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki