Loading...
nl

Shiva.. mahashivaratri..

gast
gast feb 10 '10
Net als dat de slang in het bijbelse paradijs Goddelijk is.
Cialara
Cialara feb 10 '10
Ik was erin geïnteresseerd, omdat ik zo'n symbool (een zilverslang) van mijn zoon heb gekregen...
admin
admin feb 10 '10
Ja, inderdaad.. smile
admin
admin feb 11 '10
liesanne
liesanne feb 11 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: liesanne
Quote:
Net zoals je engelen ontmoet, en kunt ervaren, of een ander lichtwezen, zo ervaar ik SHIVA.
Ook met Isis, en Aartsengel Michael, heb ik deze bijzondere connectie.
Aarts-engel Michael is in connectie sterker geworden dooor de maanden heen, Shiva was er al.. en Godin Isis is zich in m'n leven aan het manifesteren.


Bellefleur, wil je hier wat meer over vertellen? Hoe is die connectie, hoe manifesteren ze zich?

Heb je al eens een ervaring gehad, waarbij je het gevoel hebt gehad, contakt te hebben met een Engel, of een Lichtwezen?
Daar zijn vele gradatie's in.. en dat is voor iedereen verschillend.
De ene ervaart de connectie via muziek, de ander via... een wandeling in de natuur.. weer iemand anders, ziet met zijn/haar geestesoog veel licht, of zelfs het lichtwezen.. sommigen kunnen er mee communiceren...enz, enz, ieder heeft daarin een andere ervaring.
Dat komt omdat ieder ook uniek is. Zo zie ik dat. Vandaar dat mijn ervaring en die connectie heel persoonlijk is voor me.
Het is moeilijk te vertellen, des te meer wel te ervaren, een warmte, een taal van Liefde, een connectie die zo enorm voelbaar is, dat het lijkt alsof ik door een enorme Godheid wordt gedragen! grin
Shiva heeft zijn specifieke energie, kracht en ik voel wanneer Hij er is, dat Hij het is!
Doch ik heb ook het gevoel dit niet in woorden te kunnen omzetten. En ook .. worden de woorden - indien ik dat wel zou kunnen - wel gevoeld zoals ik ze bedoel?


Bedankt voor je antwoord. Ja, ik denk dat ik die ervaring wel eens heb gehad. Maar ik zit nu in een fase van mijn leven waarin ik dit alles ook wel betwijfel. Het roept bij mij met name vele vragen op. In hoeverre creëren wij onze eigen (Goddelijke) ervaringen, willen we die graag zo zien? In hoeverre is het 'valse hoop' wat hierin meespeelt?
Het past misschien niet zo in dit topic om hier verder op in te gaan, misschien open ik nog eens een topic over dit onderwerp.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen vrijdagnacht...ik vier dan mijn verjaardag.... grin


admin
admin feb 11 '10
ik wil daar wel snel even op antwoorden.
Als je je eigen Goddelijke ervaringen zelf creeert, blijven deze niet in het hart, niet in het leven, of in de herinnering.

prettige verjaardag die vrijdagnacht!! geniet, meis!!!
AV999
AV999 feb 11 '10
Bellefleur.. bij voorbaat dank. Ik ga proberen tijd te maken om vrijdagnacht te mediteren richting Shiva.. wie weet staat Shiva me bij.. Om Namah Shivaya mantra geeft mij in ieder geval al veel rust in mijn dromen in het gevecht tussen donker en licht.
admin
admin feb 12 '10
admin
admin feb 12 '10
Ik snap dat gevecht met het donker en het licht van je wel,
Toch zijn er veel vredevollere manieren dan vechten..
Wat bijzonder is, is dat je schrijft " gevecht TUSSEN donker en licht"..
als je zin hebt op een nieuwe topic, zou je dat dan willen toelichten, hoe je dat ervaart?

liefs van mij
Bellefleur
admin
admin feb 12 '10
Shiva NATARAJ - heer van de dans!!

admin
admin feb 12 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Shiva NATARAJ - heer van de dans!!



Bij het zien van de afbeelding zit me iets heel erg dwars en ik heb geen idee wat. Alsof de afbeelding iets afbeeld wat niet puur of goed is.
Maar het ziet er wel mooi uit.
admin
admin feb 13 '10
ja, dat is echt iets van jou, persoonlijk Robbert,
dat gevoel zit bij jouzelf, namelijk hoor.
admin
admin feb 13 '10
Symboliek:
In een wonderlijk verenigd en dynamische uiting van de samenstelling van ritme en harmonie van het leven, is Nataraj weergegeven met vier handen vertegenwoordigen de windrichtingen.

Hij danst met zijn linkervoet elegant gesteld en de rechter voet op een uitgestrekt figuur - 'Apasmara Purusha', de personificatie van illusie en onwetendheid over wie Shiva triomfeert.

De bovenste linkerhand houdt een vlam vast,
de onderste linkerhand wijst naar de dwerg, die wordt weergegeven met een cobra.
De bovenste rechterhand houdt een zandloper trommel of 'dumroo' vast,dat staat voor de man-vrouw vitale beginsel,
de onderste arm toont het gebaar van de stelling: "Wees zonder angst."

Slangen staan voor egoïsme.
Zijn gematteerd sloten zijn wervelende dansen als hij in een boog van vuur die de eindeloze cyclus van geboorte en dood.
Op zijn hoofd is een schedel, die zijn overwinning over de dood symboliseert.
Godin Ganga, de belichaming van de heilige rivier de Ganges, zit Zijn derde oog is symbolisch van zijn alwetendheid, inzicht en verlichting.
De hele idool rust op een lotus sokkel, het symbool van de creatieve krachten van het universum.


De betekenis van Shiva's dans:
Deze kosmische dans van Shiva heet 'Anandatandava,' betekenis van de Dans van zegeningen, en symboliseert de kosmische cycli van schepping en vernietiging, evenals het dagelijkse ritme van geboorte en dood.
De dans is een picturale allegorie van de vijf beginsel uitingen van de eeuwige energie - schepping, vernietiging, bewaring, redding, en illusie.

Volgens Coomerswamy, de dans van Shiva vertegenwoordigt ook zijn vijf activiteiten: 'Shrishti' (oprichting, evolutie); 'Sthiti' (bewaring, ondersteuning); 'Samhara' (vernietiging, evolutie); 'Tirobhava' (illusie), en " Anugraha '(release, emancipatie, genade).
De totale humeur van het beeld is paradoxaal, verenigt de innerlijke rust, en buiten de activiteit van Shiva.

Een wetenschappelijk Metafoor:
Fritzof Capra in zijn artikel "De dans van Shiva: de Hindu bekijken van de materie in het licht van de moderne natuurkunde," en later in de De tao van fysica betrekking Nataraj dance prachtig met de moderne natuurkunde.
Hij zegt dat "elk subatomair deeltje niet alleen voert een dans van energie, maar ook is een energie dans, een pulserende proces van schepping en vernietiging ... zonder einde ... Voor de moderne natuurkundigen, dan dans van Shiva is de dans van subatomaire materie.
Zoals in de Hindoe mythologie, het is een voortdurende dans van schepping en vernietiging waarbij de hele kosmos, de basis van alle bestaan en van alle natuurlijke verschijnselen. "
The Nataraj Statue at CERN, Geneva: De Nataraj Standbeeld op CERN, Genève:


(Beetje vreemd uit het engels vertaald via Google, doch begrijpbaar;
tekst van Subhamony Das.)
admin
admin feb 13 '10
Dank je wel lieve Belle ...

Liefssssssss

-xxx-
admin
admin feb 15 '10
Ik heb de nacht van Shiva helemaal anders beleeft dan de andere jaren..
Deze keer werd er een thema duidelijk!


"vrijgevigheid"


dat is een thema dat een grote rol speelt, en als een rode draad in m'n leven loopt.
En waar vast nog wel aan geschaaft kan worden.

Vrij geven : op een vrije manier geven.
Vrij geven : niet vasthouden
Vrij geven : Overgave.
Vrij geven : onvoorwaardelijkheid.
Vrijgevig : Gul.
Vrijgevig : vanuit liefde, in overvloed.
Vrijgeven : openstellen voor! uiten van!
enz.. enz..

ik kom vast nog wel op, en als jullie wat zien in het woord Vrijgevigheid, mogen jullie dat gerust schrijven!
liesanne
liesanne feb 18 '10
Over vrijgeven

De ziel laat eenmaal in het leven los. Dat is bij het heengaan, dan verlaten de spirit en ziel het lichaam.
De rest van het leven zal de ziel vasthoudend zijn, het zorgt voor voedsel, vloeistof, ontmoetingen.
De ziel luistert naar intenties die zijn uitgesproken met woord en gebaar. Aan de mens om kenbaar te maken wat je wilt vasthouden.
Loslaten kan de ziel niet, dat is een negatief commando.
De ziel kan wel vrijgeven, elke keer weer.

van de site: http://www.beweegreden.org/Vrijgeven.html

admin
admin feb 19 '10
Mooi Liesanne,
Dank je wel!
Carmen
Carmen feb 19 '10
Heel erg mooi en komt als geroepen!
En ook binnen een relatie geldt: ieder moment de ander weer vrijgeven aan zichzelf. En je angst om de ander te verliezen onder ogen zien zonder deze bij de ander te dumpen. En het vertrouwen dat vrijgeven niet (altijd) verliezen hoeft te betekenen!
admin
admin feb 19 '10
Vergeet ook jezelf niett vrij te geven!
Carmen
Carmen feb 19 '10
Goh....daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is waar!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki