Loading...
nl

Reíncarnatie: waar zit jij nu?

admin
admin feb 2 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Beste forum leden, zijn er geen verder mensen die herinneringen hebben?

Nav van Helma's vraag heb ik eens geteld, ik kom tot 6 levens. Niet om te wedijveren, maar dit is dus een onderdeel van je ziel. Wie staat in dit leven in contact met zijn ziel?

Ik ben me op dit moment bewust van 3 vorige levens. Ik kan me op dit moment echter niet mijn eerste leven herinneren, dus heb ik geen idee hoe oud mijn ziel zou zijn. Wel weet ik dat ik al een hele oude ziel heb. Ik ben er ook niet echt heel actief naar op zoek gegaan, dus wie weet komt dit nog wel.


Ik weet vele levens, kunnen er best wel eens veertig zijn die ik al weet!
Ik kan voor de lol wel enkele landen noteren die mij nu alleszinds te binnen schieten!
Nederland, frankrijk, zwitserland, oostenrijk, Spanje, sicilie, ijsland, Engeland, ierland, Polen, Rusland, Portugal, Iran, Irak, Papua Guenea, noord-Amerika, Canada, Egypte, Griekenland, Marokko, India, japan, China..
pfff.. en ga zo maar door!! grin
gast
gast feb 2 '10
Neem aan dat een aantal van deze landen toen nog een andere naam hadden wink
admin
admin feb 2 '10
dat weet ik niet..dat kan!
Ik ben de afgelopen 1000 jaar heel snel achter elkaar gereincarneert, en vele landen waren al toen zoals ze nu zijn ongeveer
gast
gast feb 2 '10
Oh ja, nou ik kan uit je rijtje zo al een paar opnoemen die nog niet zo heel lang onder die naam bekend zijn.
admin
admin feb 2 '10
voor diegene die twijfelen aan de geloofwaardigheid van deze opsomming..hier enkele inhoud van de levens,
Nederland, vastgebonden door twee broers drie jaar lang, verkracht en gepijnigt.
frankrijk, samen met m'n broer hadden we een drukkerij zwitserland, was ik een geitenboerin met vele kinderen
oostenrijk, gevangenschap onder een chalet met m'n broers en zusjes van 8jaar tot 15 jaar
Spanje, spaanse inquisitie, moederoverste van een novice-klooster. gevangen door de overheid, 5 jaar
sicilie, geldbewaker en uitbetaler van de scheepvaart en matrozen
ijsland,walvisvaarder
Engeland, ierland, heksetoeren !!!
Polen, pools meisje Krakau tweede wereld oorlog
Rusland, meer in de sneeuwgebieden, zoontje verloren toen aan rovers
Portugal, ontdekkingsreiziger samen met Columbus
Iran,m'n broer was daar manisch depressief en heb hem met z'n winkeltje geholpen
Irak, ontgaat me even
Papua Guenea, shamaan
noord-Amerika, shamaanse
Canada, shamaanse
Egypte,esoterische lessen in de piramide
Griekenland,
Marokko,
India, indiase tibetaanse monnik
japan, werken werken werken..
China..tibetaanse monnik

voila
admin
admin feb 2 '10
Origineel bericht van: gast
Oh ja, nou ik kan uit je rijtje zo al een paar opnoemen die nog niet zo heel lang onder die naam bekend zijn.

ja zeg maar gerust hoor, vind ik wel eens leuk..
gast
gast feb 2 '10
Iran en Irak bijvoorbeeld.
admin
admin feb 2 '10
ja das waar, en ik wist vroeger zelfs exact in welk deel van daar,
dat ik leefde
zou dat jemen kunnen zijn?
gast
gast feb 2 '10
Lijkt me niet. Jemen ligt onder Saoudi-Arabie.
admin
admin feb 2 '10
Quote:
Ik weet vele levens, kunnen er best wel eens veertig zijn die ik al weet!
Ik kan voor de lol wel enkele landen noteren die mij nu alleszinds te binnen schieten!
Nederland, frankrijk, zwitserland, oostenrijk, Spanje, sicilie, ijsland, Engeland, ierland, Polen, Rusland, Portugal, Iran, Irak, Papua Guenea, noord-Amerika, Canada, Egypte, Griekenland, Marokko, India, japan, China..
pfff.. en ga zo maar door!! grin


En België nu! smile
Helma
Helma feb 2 '10
Eigenlijk ben ik me niet echt bewust van hoe vorige levens eruit gezien moeten hebben. Ik heb daar geen voorstelling van. Ik heb wel vaak de-javú momenten, maar dan denk ik meestal dat het een herinnering is uit mijn huidige leven. Ik weet het niet. Maakt me ook niet zoveel uit.

Mijn exman had een paar jaar terug een relatie. Zijn vriend zei dat hijzelf een oorlogsheld was en dat zijn vriend (mijn ex dus) een nazi-strijder was, en dat ze hier nog iets uit te vechten hebben en daarom een relatie nodig hadden.
Blijkbaar hebben ze het niet opgelost, want ze zijn nu in een hevige rechtszaak gewikkeld om geld, lol.... grin
admin
admin feb 2 '10
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Ik weet vele levens, kunnen er best wel eens veertig zijn die ik al weet!
Ik kan voor de lol wel enkele landen noteren die mij nu alleszinds te binnen schieten!
Nederland, frankrijk, zwitserland, oostenrijk, Spanje, sicilie, ijsland, Engeland, ierland, Polen, Rusland, Portugal, Iran, Irak, Papua Guenea, noord-Amerika, Canada, Egypte, Griekenland, Marokko, India, japan, China..
pfff.. en ga zo maar door!! grin


En België nu! smile


owhja schat .. juist.
admin
admin feb 2 '10
Bellefleur, wat weet jij al veel van je vorige levens. Het enige wat ik weet is wat jij me hebt verteld. Dat heb ik ook doorvoeld, en weet dat het zo is gebeurd, maar waar en hoe en hoeveel en hoevaak ... >> ik zou het niet weten.
Leef ik dan meer in het hier en nu? Ben je bewust "op zoek" gegaan naar je vorige levens, of zijn ze je aangereikt?


-xxx-
admin
admin feb 2 '10
Ik leef heel erg bewust in het NU. Ben heel erg aanwezig hier.

sommigen vorige levens zijn mij aangerijkt, sommigen heb ik zelf doorgekregen, anderen levens zijn mij door m'n gids verteld.
Er is een rede voor geweest.. een zeer positieve reden. Die ik voor mezelf hou, omdat het eveneens te maken heeft met anderen.
admin
admin feb 2 '10
Och lieverd, ik vraag ook niet of je in details wilt treden hoor ... maar het heeft een andere reden waarom ik erop reageerde. Maar die laat ik even in het midden, want of dat een goede reden is ... voor mezelf eerst maar eens uitzoeken.
Ik hoop dat ik mijn ervaring in een vorig leven(s) nu kan inzetten om overeind te blijven.

Liefsssss
admin
admin feb 2 '10
Even op de oorspronkelijke vraag terugkomend, van Helma.

Ik weet dat ik eerdere levens gehad heb. Details komen soms boven en ik heb een zeker speciaal gevoel met bepaalde landen, steden en historische gebeurtenissen. Het is in zoverre van belang dat het soms verklarend is wie ik ben en welke personen ik ontmoet.

Maar verder richt ik me op het huidige leven. Het is het enige wat nu van belang is.

Over de toekomst: ik weet niet of dit het laatste leven is als mens. Eerst de huidige ervaring als mens maar helemaal 'uitleven'. wink
Marenubium
Marenubium feb 2 '10
Grappig topic smile

Op mijn 20e kreeg ik continue beelden binnen van vorige levens, wat me enorm uitputte en het me onmogelijk maakte een 'gewoon' leven te leiden. Kasplantje op een bed. Maar dat kwam door een verkeerde therapie (hypnose, reincarnatie, rebirthing, etc) op mijn 15e (don't ask) met een nogal verlate reactie/uitwerking. Snapte er geen hout van, wat er allemaal gebeurde, maar er was een blik opengetrokken, leek het wel, en ik werd letterlijk binnenste buiten gekeerd.
No fun smile
Nu is alles weer aardig dichtgetimmerd, lol.

Daarna heb ik me er nooit zo meer mee beziggehouden eerlijk gezegd, wel komen er her en der 'wetenswaardigheden' naar boven als ik op bepaalde momenten vastzit in mijn leven NU.
Bepaalde antwoorden, zoals Hans zegt, die de situatie verklaren en soms n.a.v. personen die ik ontmoet.
Maar alleen omdat ik er zelf om vraag, gewoon weer net als vroeger, voor al dat gebeuren op mijn 20e.

Zo kende ik op mijn 18e een enorme angst, het leven voor mij bestond niet, had ik geen band mee, toekomst bestond niet, en niemand vertrouwde ik.
Veel angstaanvallen gehad, zonder reden.
Tijdens een film over de vietnam oorlog begon ik te trillen/beven, en kon ik me niet bewegen. Het zweet stroomde echter van me af. Gelukkig was mijn paps toen in de buurt en heeft me ondersteund.
Ben toen naast mijzelf gaan staan en heb heel duidelijk gevraagd wat er aan de hand was.
Toen bleek ik in de vietnam oorlog als soldaat op 18e jarige leeftijd te zijn gesneuveld tijdens een 'ambush', vanwege een incompetente sergeant.
Tot op heden overigens nog steeds moeite met autoritaire figuren tongue
Maar goed, tijdens die ervaring en door die ervaring werd de weg weer vrijgemaakt smile
'Oooooh...vandaar'. Klaar.
En zo komen er nu soms wel eens wat beelden naar boven, maar alleen wanneer IK dat wil.
En ja, er zijn veel levens geweest, heb ze alleen niet geteld, het is zoals het is smile
admin
admin feb 4 '10
Ik heb soms wel eens een idee dat ik in me vorige leven bijv. iets met kippen had omdak altijd zoveel klets (kakel ) hahaha
Of dat ik bijv. ergens in de bergen in Turkije gewoond heb omdat ik zo'n band met dat land en de cultuur heb gewoon heel sterk!
Ook personen die ik soms net kent maar het gevoel heb dat ik ze al heel lang ken, net alsof dat uit een vorig leven komt
Serenity
Serenity mei 6 '11
Origineel bericht van: Helma
Voor degenen die 'geloven' in reïncarnatie heb ik de volgende vraag: waar zit jij nu met evolueren? En dan bedoel ik of je nog vaak terug moet komen, of dat je het idee hebt dat je er wel bent?

Voor mijzelf weet ik het niet namelijk. Het maakt me eerlijk gezegd ook niet zo veel uit, maar ik heb het idee dat dit voor sommigen heel actueel is. En bovendien: moet je dan je best gaan doen hier, om alles opgelost te krijgen voordat je dood gaat? Ikzelf vind dit wat ver gezocht, maar ik ben benieuwd wat er speelt...

Ik geloof er wel in, maar het houdt mij niet zo bezig. Ik denk wel dat ik nog terug moet komen, ik heb nog niet alles begrepen, maar ik maak me er niet zo druk om.


Ik zou het niet weten maar wil ik het wel weten….. wat zou het voor mij toevoegen of willen de mensen het graag weten omdat het verschillende soorten linken in de vorm van herinneringen en voorliefdes iets zullen verklaren…maar wat verklaart dat dan?

Je weet dan immers alleen dat wat je overeenkom , je herinnerd je dan alleen een bepaald patroon wat je eerder heb meegemaakt, zie je dan automatisch wat de volgende patronen zijn of is het eerder een soort van bevestiging zoals een dejavu werkt…'je bent goed op (je) pad'?

Wat is het nut van het herinneren van je (vermeende) vorige levens?
Wat voor waarde voegt het aan je leven in het nu?

Wat voor waarden voegt het toe in jouw leven?
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki