Mooie vraag Helma
Ik ben niet opgevoed met reïncarnatie maar geloof er wel in. Sterker nog, ik heb sinds kort zelfs levendige herinneringen aan vorige levens, beelden die ik tezien heb gekregen van mezelf in andere levens. Soms mooi, soms verdrietig, van alles en nog wat. Nu geloof ik er niet meer in maar weet ik dat het zo is. Dat is een groot verschil.
Of ik dan nu genoeg geëvolueerd ben? Geen idee, dat houdt me niet zo bezig op dit moment. Ik denk wel dat dit mijn laatste leven hier op aarde is. Pas vroeg iemand me of ik hierna nog een keer terug zou komen en ergens heel diep uit mij kwam een heel hard Nee. Dus dat zal dan wel zo zijn. Eigenlijk maakt het niet uit, want ik leef nu hier, op dit moment. Ik maak bijzondere dingen mee, heb behoorlijke taken in dit leven en zie genoeg mogelijkheden voor mezelf om nog verder te groeien.
Of je hier dan nu extra je best moet doen?
Nee, je moet je leven leven zoals het op je pad komt. Alles wat op je pad komt is zo bedoeld, hoe zwaar, mooi of moeilijk ook. Dat zijn de lessen die je krijgt, de ervaringen die je opdoet. Geen idee of je daarmee alles op lost voordat je dood gaat, en ik weet ook niet of dat de bedoeling is... soms ben je hier ook niet alleen voor je eigen les, maar voor de les van een ander, ook dat is een keuze die je ziel van te voren heeft gemaakt.
Ik vraag me soms wel af of het wel de bedoeling is om alles te begrijpen... ik denk dat dat bijna niet mogelijk is om in 1 leven alles te begrijpen. Wel is je houding ten opzichte van wat je tegenkomt belangrijk en de intentie waarmee je je problemen tegemoet treed. En daarnaast is het ook zeker van belang om te genieten van de mooie dingen in je leven, en die zijn er veel en vaak. Al is het maar het zonnetje dat nu even lekker door het raam naar binnen schijnt en je zachtjes verwarmd op een koude ochtend
Liefs Jorine