Loading...
nl

emoties en faalangst

Helma
Helma jan 26 '10
Zojuist had ik hier een lang verhaal neergezet over mijn jongste dochter en helaas ging ik op zoek op het net naar Bach remedies, en vervolgens werd de hele pagina van Merudi weggegooid. Ik ben het hele bericht kwijt.

Het komt er op neer dat mijn jongste dochter S. nog steeds erg neerslachtig is en gisteren zelfs aangaf dat ze niet weet of ze het leven wel zo leuk vind...
Ze was weer flink in tranen.

Ik zoek voor haar naar Bach druppels, maar ik denk dat ik gewoon maar Bach Rescue ga halen. Ik heb er zelf in het verleden altijd baat bij gehad.


De psych adviseerde om toch weer met een lage dosis ritalin te beginnen, maar S. wil dit niet meer. Toch merkte ze gisteren op school (net nu een actieweek met twee toetsen per dag) dat ze zich niet meer kan focussen, de concentratie is volledig weg. Ze is daar erg verdrietig van.

Op dit moment acht ik de situatie niet stabiel genoeg om wat dan ook te kiezen. Zouden jullie iets voor haar kunnen doen? Meedenken, kaarsje branden, reiki, wat dan ook. Ik weet het namelijk niet meer.
Zelfs de mededeling dat we deze zomer geboekt hebben voor Frankrijk kon haar niet opvrolijken.
Zelf probeer ik de hele situatie objectief te bekijken, om te ontdekken wat er werkelijk aan de hand is, maar het is wel lastig als je er zo dicht bovenop zit.
Ik ben misschien te streng geweest, en me teveel gericht op haar prestaties. Daar heb ik nu erg veel spijt van.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel jan 26 '10


Wat vindt ik dit erg voor je dochter en jou Helma, het enige wat ik voor je kan doen is een kaarsje opsteken en haar Licht en Kracht sturen voor hulp...zodat ze snel word geholpen.

Soms ben je zo machteloos, maar ik heb altijd geloof in het hogere en als je hulp vraagt er altijd hulp komt...dus vertrouw daar op.
Helma
Helma jan 26 '10
Dank je Beschermengel! Ik voel me nu ook erg machteloos inderdaad. En het laat me erg schrikken, omdat ik iets teveel depressies bij mensen heb gezien, en wat het kan doen voor hele gezinnen.

Fijn dat je meedenkt!

Het draait bij haar nu alleen nog maar om school, en ze prikt zich daar volledig op vast. En om dat te doorbreken heb ik even een heldere ingeving nodig... komt vast wel!
ingrid448
ingrid448 jan 26 '10
Beste Helma

Tot in hoever kun je met haar praten, wil ze graag met jou praten. Is er iets wat ze duidelijk wil maken. Kan je wat meer over haar vertellen? Zoek niet altijd de fout bij je zelf, je doet als moeder wat je kan en je doet het goed.

Ingrid
admin
admin jan 26 '10
Lieve Helma,,,

Ik zal haar meenemen in mijn gedachten in meditatie!! Een kaarsje zal zeker voor haar branden ,maar ook voor jou.
Ik ben zelf anderhalf jaar lang depressief geweest, en het allerbeste wat jij kunt doen is er puur voor haar zijn, niet teveel druk op haar leggen, of haar proberen op te vrolijken. Dat werkt vaak alleen maar averechts. Zorg dat ze weet dat ze altijd bij je terecht kan [maar dat weet ze al wel, daar twijfel ik niet aan], en geef haar de kans om zich inderdaad rot te voelen. En blijf met haar in gesprek.
Probeer je eigen machteloosheid ook te accepteren, dat mág, want omgaan met een depressief familielid is verschrikkelijk! Maar probeer om je niet schuldig te voelen. En zoek ook zelf iemand tegen wie je kan aankletsen en waar jij een luisterend oor vindt.
Dat je dochter zich vastprikt op school kan ook zijn om een houvast te hebben. En je geheugen/concentratie is vreselijk als je je niet lekker in je vel voelt zitten.

Als ik je verder nog kan helpen lieverd, hoor ik het graag!!!
liefssss
Helma
Helma jan 26 '10
Ingrid en Larapinta, dank jullie wel! Ik deed misschien iets te goed mijn best.
Ik heb Bach Remedie gehaald, en iets van het merk Bloem, voor meer kracht, voor haar. Ook heb ik nu een Chalcedoon-steen in het water liggen, om te zuiveren, zodat ze deze kan dragen.

Ik merk nu toch wel dat ik een KOPP-kind ben (Kind van een Ouder die Psychiatrisch Patient is/was). Als een boemerang kwam het vandaag terug in mijn gezicht. En dat hakt er even in, maar ik weet wel dat ieder 'geval' op zich staat, en niet persé voortkomt uit een ander. Sandra is niet dezelfde persoon als mijn vader en andersom ook niet.
Toch houdt het me wel bezig vandaag. Ik hoop dat morgen alles anders is. Ik merk naar Sandra toe dat het haar erg goed doet dat ik me inzet voor haar welzijn, en ik heb haar ook gezegd dat zij in het verleden vaak 'bleef hangen' in een bepaalde emotie. En dat ik dan vaak die emotie doorbrak door te zeggen: zo, nu is het klaar, en nu gaan we wat anders doen! Ik zei haar dat ze toen jonger was, en dat het toen wel werkte, en dat begreep ze. Ze begrijpt ook dat het nu ook misschien goed is om soms even het gepieker opzij te zetten en gewoon, zo maar, iets heel leuks gaan doen, of domweg een spel op de pc, of school even te laten voor wat het is.

Haar leven ziet er momenteel als volgt uit: heel af en toe naar pa; school; huiswerk; eten en drinken; slapen en eens per week streetdance. En tussendoor erg druk zijn met make-up en nagellak. Vriendinnen brengt ze niet mee, sinds haar beste vriendin in december verhuisde naar een ander dorp.

Ook vlak ik niet uit dat ze in de puberteit zit: als je daarover leest her en der, dan wordt je niet goed hoe hun gedachtenwereld soms kronkels kan maken!

Vanaf nu wil ik proberen de balans weer terug te vinden. Hoe en wat weet ik nog niet maar met de remedies die ik haalde en de steen, zijn we een eindje op weg. Of dat de goede is weet ik niet.
Lena
Lena jan 26 '10
hoi helma,
herken altijd veel in wat je schrijft...
toch moet je er voor blijven waken,
niet je eigen angst te projecteren...
ze is aan het groeien en opgroeien..dat gaat gepaard met vallen en opstaan.
dat wil niet zeggen dat het er niet is...
maar volg je intuitie...dat is een goede leidraad...
angst niet.....
Helma
Helma jan 26 '10
Ja Lena, daar heb je gelijk in! Mijn eigen ervaringen kunnen de werkelijkheid vertroebelen. Zij staat op zich, en daar mag ik niet aan tornen. Het is wel moeilijk objectief te zijn, maar ik doe mijn best.
Ik heb wel al het gevoel dat ik continue heel intuïtief bezig ben.

Het gaat vanavond ietsje beter. Ze heeft net Bach druppels gekregen van me. Morgen gaat ze naar haar zus, foto's maken in een fotostudio, ovor een opdracht voor de opleiding van haar zus. Dus leuke dingen in het vooruitzicht. Ik heb er vertrouwen in, meer dan gisteren.

Dank jullie allen! Ook Hans, voor de reiki.
Islandlady
Islandlady jan 27 '10
Lieve Helma,

Ook aan deze kant zijn S en jij en de rest van je gezin in mijn gedachten en brand ik een kaars voor jullie.
Het is verdomde moeilijk om objectief te blijven als je er met je neus bovenop zit en je wilt zo graag het allerbeste voor je kinderen.
Mijn gedachten zijn bij jullie.

Bea
Helma
Helma jan 27 '10
Wat fijn, dat jullie zo meedenken! De komende twee avonden eet haar zus en vriend hier, i.v.m. hulp wiskunde door de vriend, en morgenavond een rondleiding in haar nieuwe schoolgebouw. Dat soort vooruitzichten vindt ze erg fijn.

Gisteravond begon ze weer even te piepen: waarom hebben alle meisjes in mijn klas verkering en ik niet? Ben ik dan zo lelijk?! en ik hoorde de bibber al weer in haar stem. Ik zei: ho, stop! Het komt goed met je en je bent veertien, dus ik snap niet waar je het over hebt! Jongens van jouw leeftijd durven dat vaak nog niet eens te vragen joh! Tja, wat kon ik anders zeggen... als ik een verhaaltje begin over: je moet eerst jezelf ontdekken, blablabla, dan wordt ze erg boos en dan zegt ze: hou op met dat zweverige gedoe! Dus het is telkens wikken en wegen op de weegschaal wat wel en wat niet te zeggen.

Maar... het komt vast goed.

Ik ben jullie erg dankbaar dat ik hier mijn hart kan luchten, dat doet me erg goed.

Liefs, Helma.
admin
admin jan 27 '10
En toch even vandaag ook weer mijn twee virtuele armen om je heen, zomaar omdat je het verdient.

Knuff
admin
admin jan 27 '10
En van mij ook (((((((Helma))))))((((((((S))))))

Bach rescue, prima voor nood, goed gedacht Helma, Sint Janskruid helpt ook bij neerslachtigheid, maar neemt het probleem niet weg natuurlijk.
S heeft ook wel veel voor haar kiezen gehad de laatste maanden, ik kan me voorstellen ( en dan zeker met deze donkere maanden) dat zoiets dan even harder te verteren is.
Slim om kleine leuke dingetjes in het vooruitzicht te zetten!


xxxxx

Kaat
Lin
Lin jan 27 '10
Hoi lieve Helma
Ik ken je dan nog niet zo goed maar wil zeker een kaars voor jou en je dochter branden van enegie, licht en warmte.

Herken me helemaal in je dochter.
Als ik achteraf kijk is het grootste wat mij op mijn been heeft gehouden is dat mijn moeder ook daad werkelijk bleef zeggen dat ze in me geloofde en mij vertrouwde en welke keuzes ik ook zou maken , zij er altijd voor me zou zijn.
Op die leeftijd vertrouw je niet altijd even op jezelf en je eigen kunnen. Maar door welke problemen je ook komt,je bent er altijd weer uit gekomen. Door te vechten en dat maakt je sterker.

Heel veel sterkte
Liefs Linda
Helma
Helma jan 28 '10
Wat ontzettend lief allemaal! Ik neem alle adviezen ter harte, en ik heb er veel aan! Ik zit nu even in een stroomversnelling, het lijkt wel weer of de tijd tussen mijn vingers doorglipt. Het is een volle week, met ook leuke dingen, vooral voor Sandra.

Met Sandra gaat het iets beter. Ze had gisteravond een enorme huilbui, waar mijn dochter en schoonzoon bij waren. Ze was opgehaald door de meiden van streetdance, maar zij hadden wat lang moeten wachten aan de weg, en omdat dat vaak zo is, waren ze nu een beetje pissig. Dus dat kwam er ook nog bij. En Sandra durfde op sommige stukken niet te fietsen, bang om te vallen, dus werd ze uitgelachen.

Maar over het algemeen is ze wat vrolijker aan het worden. Gelukkig! Vanavond met zijn viertjes haar nieuwe school bekijken: en dat vindt ze geweldig.

Ik moet nu gauw gaan, maar ik hou jullie op de hoogte. Dank jullie wel, dat jullie mijn backup willen zijn.
Lena
Lena jan 28 '10
komt tijd komt raad wink
Helma
Helma jan 28 '10
Vanmorgen kreeg ik een smsje op mijn werk: mam, de toets wiskunde ging vet goed! xxx san

Weet je hoe fantastisch dat is! Het is gelukt, zonder Ritalin! Nu moet ik wel zeggen dat haar zwager twee avonden met haar heeft gezeten omdat het nu eenmaal erg moeilijk was, maar toch...
Echt heel erg fijn om zo de week te eindigen.

En gisteren kregen we een brief van school in combinatie met Landstede: deze twee instellingen gaan samenwerken om gericht huiswerkbegeleiding aan te gaan bieden, en Sandra is al aangemeld! Dit is de 1e keer dat school het initiatief neemt om haar te ondersteunen. Ze baalt er zelf van, want het is dinsdag- en donderdagmiddag, maar toch is het heel fijn dat er iets wordt gedaan. En dat na meer dan anderhalf jaar zeuren! Was het toch ergens goed voor. Morgen moeten we op gesprek, en het is geen vrijblijvend iets, maar wel met een soort contractje. helemaal toppie dus.

Nu ga ik maar eens ruimen in huis: als we stil worden gezet door emoties, blijft gelijk alles liggen. Om de één of andere vage reden kan ik dat niet combineren met elkaar.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 28 '10
Origineel bericht van: Helma
Nu ga ik maar eens ruimen in huis: als we stil worden gezet door emoties, blijft gelijk alles liggen. Om de één of andere vage reden kan ik dat niet combineren met elkaar.


Heel herkenbaar hoor!!!

Geniet van het fijne gevoel voor jullie beiden!
admin
admin jan 28 '10
Origineel bericht van: Helma
Vanmorgen kreeg ik een smsje op mijn werk: mam, de toets wiskunde ging vet goed! xxx san

Weet je hoe fantastisch dat is! Het is gelukt, zonder Ritalin! Nu moet ik wel zeggen dat haar zwager twee avonden met haar heeft gezeten omdat het nu eenmaal erg moeilijk was, maar toch...
Echt heel erg fijn om zo de week te eindigen.

En gisteren kregen we een brief van school in combinatie met Landstede: deze twee instellingen gaan samenwerken om gericht huiswerkbegeleiding aan te gaan bieden, en Sandra is al aangemeld! Dit is de 1e keer dat school het initiatief neemt om haar te ondersteunen. Ze baalt er zelf van, want het is dinsdag- en donderdagmiddag, maar toch is het heel fijn dat er iets wordt gedaan. En dat na meer dan anderhalf jaar zeuren! Was het toch ergens goed voor. Morgen moeten we op gesprek, en het is geen vrijblijvend iets, maar wel met een soort contractje. helemaal toppie dus.

Nu ga ik maar eens ruimen in huis: als we stil worden gezet door emoties, blijft gelijk alles liggen. Om de één of andere vage reden kan ik dat niet combineren met elkaar.


Je moet mijn huis op het moment eens zien, complete chaos, echt.
Je hebt het gevoel een beetje in het luchtledige te hangen, je wil van alles maar op de een of andere manier komt er niets uit je handen.
Het erge is dat ik dan ook mijn hoofd niet stil krijg, pas als het opgeruimd is heb ik weer orde in mijn hoofd.

Dus dat wordt zaterdag puin ruimen..yay...
Gaan we samen aan de slag Helma smile

Enne S.., goed gedaan!
admin
admin jan 28 '10
Okee, ik doe mee smile

Ennuh S ... je bent een Kanjer!!!

-xxx-
Helma
Helma jan 29 '10
Eindelijk even tijd om te reageren. S. was onder de indruk van jullie berichtjes en ze zei: wat lief!
Ik hoef maar met de vingers te knippen of ze is weer in tranen, dus draag dagelijks handschoentjes om het voorzichtig aan te pakken. Vanmiddag hebben we een gesprek op school, voor huiswerkbegeleiding. Het gaat door, hoe dan ook, maar ze zal absoluut proberen hieronder uit te komen. Alle registers zullen open gaan, maar ik hou mijn poot stijf. Ik kan het niet in mijn uppie en kan de hulp goed gebruiken.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki