Loading...
nl

Donkere geestelijke wereld

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 24 '10
Ik ben nieuwsgierig wat jullie gevoel of weten bij het volgende is: de donkere geestelijke wereld.

In dit boek wat ik lees, wordt gesteld dat het een tijd is (richting 2012) waarin er langzaam een sluier weggenomen begint te worden. Hij bedoelt daarmee, dat steeds meer mensen in de geestelijke wereld van het stralende licht kunnen kijken. Soms tijdelijk als bij bijvoorbeeld bijna dood ervaringen.

De schrijver stelt dat er altijd dualiteit is op aarde. Dus is er een lichte geestelijke wereld, maar ook een donkere geestelijke wereld.

En nou dat laatste, voelt bijna demonisch zoals hij dat beschrijft.
Delen:
admin
admin jan 24 '10
Voor mijn gevoel is er geen donkere wereld.
Zoals ik het voel zie, ik voel en zie slechte entiteiten, ik voel en zie slechte energien.
Toch geloof ik dat (als die energien en entiteiten en dies al meer zij) wel in een wereld leven, die wereld onder controle is van de lichtwereld, dus als een onderdeel van.
Niet op zichzelf staand.
En ik geloof ook heilig dat je zelfs vandaaruit naar de hogere verdiepingen kan komen zeg maar.
Het is voor mij 1 en niet apart.

Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen uitdrukken smile

En nee ik geloof niet in demonen, dat haal ik er ook niet uit eigenlijk smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 24 '10
Nog even wat achtergrond info over de inhoud van het boek:

Het zet twee dingen tegenover elkaar. Mensen worden bewuster en spiritueler, maar je ziet ook het toenemen van geweld en gewetenloosheid.

"De esoterische traditie vertelt dat wij in die overgangstijd meer dan ooit geconfronteerd worden met vragen rond goed en kwaad. En dus met toenemende angst, onzekerheid en gewelddadigheid- zowel in de samenleving als in het eigen innerlijk. Het zijn verschijnselen die horen bij deze bijzondere tijd van overgang en die in wezen de geboorte aankondigen van de nieuwe tijd."
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 24 '10
Ik heb ook geen feeling met die donkere geestelijke wereld. Ik geloof in het licht.

Vandaar dat ik het even plaats hier op het forum. Ben benieuwd wat anderen er op na houden.

Wat ik wel herken is de chaos bij de overgang. Dat komt overeen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '10
In de wereld van dualiteit kan het een niet zonder het ander. Dat donker en licht niet zonder elkaar kunnen is dan ook wel logischer. Hoe lichter het licht wordt, hoe donkerder het donkere dan zou moeten worden.

Ik vraag me alleen af, waar zit dat donkere dan, en waar zit dat licht dan?
admin
admin jan 25 '10
Die redenatie klopt niet.
het licht van de Cosmos is niet zoals het daglicht.. dat komt van de zon. Het Cosmische Licht is licht dat opzichzelf is. Dat komt van de Cosmische centrale zon!
Het licht van de Bron/Cosmos heeft dus geen donkerte nodig, en daarom kan dat Licht zonder het donkerte bestaan. En kan er meer licht komen dan donkerte
Voor mij is dàt dan weer logisch.
Lena
Lena jan 25 '10
op aarde is er duister genoeg te vinden toch?
dit is alles voor ons waarneembaar
gewoon in het leven van alledag...

wat hiernaar gebeurd en of daar ook een duister is?
geen flauw idee....
want er zijn ook mensen met niet zo.n fijne bijna doodervaring...
die donker zagen bv...
maar dit kan ook tijdelijk zijn wie zal het zeggen

ik geloof in het licht.... wink
gast
gast jan 25 '10
De kosmos bestaat uit licht en donker. Licht in de vorm van brandende materie (sterren als de zon, en de centrale zon) en antimaterie in de vorm van zwarte gaten. Zover ik weet........
Aangezien wij een onderdeel zijn van die kosmos zijn wij ook beide; licht en donker. Het alleen maar "meer" licht willen zijn zal er, net als Nims al zei, alleen maar voor zorgen dat het donker ook groter wordt. Het aannemen en erkennen van de eenheid, dus niet het onderscheid maken tussen licht en donker, zal er voor zorgen dat er meer harmonie en balans komt in ons zelf. Wat we verstaan onder "licht en donker" in onze innerlijke kosmos is aan ons zelf en vormen we met ons denken.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Die redenatie klopt niet.
Het licht van de Bron/Cosmos heeft dus geen donkerte nodig, en daarom kan dat Licht zonder het donkerte bestaan.


Ik pak eerst jouw reactie even. Want ik heb nog wat verder in het boek gelezen en kwam al snel tot de conclusie dat zijn redenatie idd niet klopt. Mijn innerlijk weten vertelt anders dan dat hij doet.

Het is een pastor die dit schrijft. Hij schrijft het vanuit de kerk als instituut. Als je het in dat licht ziet (leuke woordspeling) kan ik hem volgen. Maar het is feitelijk niet correct. Dus dat klopt Belle.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '10
Origineel bericht van: NiMS
Ik vraag me alleen af, waar zit dat donkere dan, en waar zit dat licht dan?


Hij beschrijft het donkere wat toegang tot de ziel krijgt door het wegvallen van het licht. Dat het licht wegvalt komt door het afsnijden van de Bron. Het donkere neemt dan zitting in de ziel en maakt dat mensen gewelddadig/materialistisch bezittelijk worden. Even voor de duidelijkheid, dit is zijn zienswijze he? crazy
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '10
Origineel bericht van: Lena
op aarde is er duister genoeg te vinden toch?
dit is alles voor ons waarneembaar
gewoon in het leven van alledag...


Ja, dat is zo. En dat is ook onderdeel van waar ik nou eigenlijk wat over hoopte te lezen. De chaos. Agressief gedrag van mensen naar ambulance personeel wat ter plaatse komt bijvoorbeeld. Graaizucht van het bedrijfsleven/politiek. Er zijn legio voorbeelden.

Wat ik me afvraag als die splitsing steeds duidelijker wordt tussen zijdes die kiezen voor 3 en 5D, hoe gaat de chaos en hoe gaat de rust zijn? Hoe gaan die twee naast elkaar leven?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: NiMS
Ik vraag me alleen af, waar zit dat donkere dan, en waar zit dat licht dan?


Hij beschrijft het donkere wat toegang tot de ziel krijgt door het wegvallen van het licht. Dat het licht wegvalt komt door het afsnijden van de Bron. Het donkere neemt dan zitting in de ziel en maakt dat mensen gewelddadig/materialistisch bezittelijk worden. Even voor de duidelijkheid, dit is zijn zienswijze he? crazy

Ik kan het wel volgen en vanuit de kern heeft hij wel gelijk. Want donker en licht zijn elkaars complementair wat betekend dat als er ergens licht wegvalt daar donker voor terugkomt en vice versa.

Wat hij echter vergeet! Is dat in het geheel der dingen (yin en yang) er geen onbalans tussen donker en licht is. De som moet namelijk weer 0 opleveren. Hij bekijkt het vanuit het individu, maar niet vanuit het geheel.

Daarom is het dus ook zo, dat als het ergens lichter wordt, het ook ergens anders weer donker moet worden. De wet van behoudt van energie geld namelijk overal in dit universum. Er gaat niets af en komt ook niets bij. Netzoals met licht.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Ja, dat is zo. En dat is ook onderdeel van waar ik nou eigenlijk wat over hoopte te lezen. De chaos. Agressief gedrag van mensen naar ambulance personeel wat ter plaatse komt bijvoorbeeld. Graaizucht van het bedrijfsleven/politiek. Er zijn legio voorbeelden.

Wat ik me afvraag als die splitsing steeds duidelijker wordt tussen zijdes die kiezen voor 3 en 5D, hoe gaat de chaos en hoe gaat de rust zijn? Hoe gaan die twee naast elkaar leven?


Die splitsing moet ook steeds groter worden om het licht goed te kunnen laten schijnen. De rust wordt rustiger en de chaos chaotischer. Dankzij wetmatigheid van de wet van behoudt van energie. Het ene kan niet zonder het andere.
gast
gast jan 26 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Lena
op aarde is er duister genoeg te vinden toch?
dit is alles voor ons waarneembaar
gewoon in het leven van alledag...


Ja, dat is zo. En dat is ook onderdeel van waar ik nou eigenlijk wat over hoopte te lezen. De chaos. Agressief gedrag van mensen naar ambulance personeel wat ter plaatse komt bijvoorbeeld. Graaizucht van het bedrijfsleven/politiek. Er zijn legio voorbeelden.

Wat ik me afvraag als die splitsing steeds duidelijker wordt tussen zijdes die kiezen voor 3 en 5D, hoe gaat de chaos en hoe gaat de rust zijn? Hoe gaan die twee naast elkaar leven?


Het zijn overlevingsreacties. Wanneer je uit angst leeft en dus geen vertrouwen hebt in het leven ga je als vanzelf in de overlevings modus. En dat houd in dat je agressief, hebberig, egoïstisch, noem maar op wordt. Dus echt vreemd is al het gedrag wat je tegenwoordig veel ziet niet. Krijgen mensen weer wel vertrouwen in het leven dan zie je ze als een blad aan een boom omkeren.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '10
Origineel bericht van: NiMS
Die splitsing moet ook steeds groter worden om het licht goed te kunnen laten schijnen. De rust wordt rustiger en de chaos chaotischer. Dankzij wetmatigheid van de wet van behoudt van energie. Het ene kan niet zonder het andere.


En dat samen op 1 aarde?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: NiMS
Die splitsing moet ook steeds groter worden om het licht goed te kunnen laten schijnen. De rust wordt rustiger en de chaos chaotischer. Dankzij wetmatigheid van de wet van behoudt van energie. Het ene kan niet zonder het andere.


En dat samen op 1 aarde?

Zie het groter. Dit samen in één universum.
gast
gast jan 26 '10
Niet alleen samen op één aarde maar ook in één individu, zelfs in één cel. Alles zo groot zo klein....
Lena
Lena jan 26 '10
wat ik denk is dat mensen die bewuster en bewuster worden
het steeds makkelijker voor wordt om die rust te vinden...
de chaos is er wel,maar het lijden is minder...zoiets.
gast
gast jan 26 '10
Dat denk ik ook Lena.
gast
gast jan 26 '10
Goed beschouwd is ons brein een zwart gat dat het zonlicht opvangt. Binnen onze schedel is het donker, er zit geen eigen lichtvoorziening. Die komt van buiten door ons venster in de vorm van ogen naar binnen. Het is dus een zwart gat dat het licht absorbeerd smile
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki