Wat me opvalt is dat er tegenwoordig veel paranormale wannabe's zijn.
Ineens zijn er ik weet niet hoeveel mensen die pretenderen een medium te zijn, die pretenderen dingen te "voelen", te "zien", te "horen" etc etc.
Deze zijn meestal ook erg zweverig en staan naar mijn idee niet echt in de realiteit.
Ook het woord "spiritueel" wordt te pas en te onpas gebruikt.
We zijn allemaal "spiritueel" of je er nou wel of niet in gelooft. We zijn allemaal een vonkje van God wat inhoudt dat we al "spiritueel" zijn. Spiritueel betekend "verbinding". En door het vonkje zijn we allemaal aan elkaar verbonden.
De wannabe's willen graag bijzonder gevonden worden. Dit komt weer voort uit het gekwetste ego wat zich speciaal wil voelen en geen genoegen neemt met zichzelf.
Er zijn steeds meer mensen die geloven in de illusie dat ze voorbestemd zijn om een groots medium te worden..
En al deze mensen maken gretig gebruik van allerhande dure cursussen die je beloven een fantastisch medium te worden. Nee, die je vertellen dat je het al bent maar dat je het nog moet ontwikkelen..
Onlangs las ik een boek van Loes van Loon die contact heeft met haar gid Ebenes. Die verteld heel helder en in duidelijke klare taal dat er maar weinig echte zuivere mediums zijn. Dat je het bij je geboorte al meekrijgt en dat je het niet kunt leren. Laat staan ontwikkelen!
Oke, je kan je intuitie wat aanscherpen, maar niet meer dan dat. Hij verteld zelfs dat sommige cursussen ronduit gevaarlijk zijn.
Dit is ook mijn ervaring. Ooit was ik ook zo kwetsbaar en goedgelovig en naief. Ik volgde ook allerhande dure cursussen om dat te leren, want ooooh wat wilde ik me graag speciaal voelen. En wat was ik onzeker over mezelf.
Steevast gebeurde het dat ik in de loop van de cursus een steeds vervelender gevoel kreeg. Tuurlijk heb ik af en toe wel dingen gezien en gevoeld, maar dat was maar heel summier en absoluut niet voldoende om een goed zuiver medium te kunnen zijn. Toch wordt het je in zo'n cursus wel aangepraat dat je fantastisch bent en het voortreffelijk doet! Ja voor de portemonne van de degene die lesgeeft!
"voel je het?" "zie je het?" "Ja je voelt het hé? Je ziet het hé!" En hoe hard ik ook mijn best deed, nee hoor, dan voelde en zag ik niets! Maar doordat het je zo wordt aangepraat ga je jezelf verbeelden iets te zien en iets te voelen. En voila! Er is weer een wannabe-medium geboren!
Heb het zelfs 1 keer zo heftig meegemaakt dat toen ik wilde stoppen ik alle vuile was over me heen gestort kreeg... Goh wat was die leraar toch zuiver..NOT.
Uiteindelijk heb ik dat hele gebeuren losgelaten. En mijn hemel, wat viel er een last van mijn schouders af. Ik hoefde niet meer speciaal te zijn, want weet je, ik was het al! Ik was al speciaal. Ook zonder deze aangepraatte zogenaamde gaves was ik speciaal.
Ik volg nu nog wel een tarotcursus, maar dat is meer tastbaar en gewoon voor de lol. Gelukkig heb ik les van iemand die stevig met beide benen op de grond staat en heerlijk nuchter en reeel is.
En verder beperk ik het tot een interesse voor. Maar dan meer een interesse in de wijsheden die te vinden zijn in dit circuit.