Loading...
nl

Paranormale wannabe's

admin
admin jan 3 '10
Ja en profiteren van het feit dat zoveel mensen zoekende zijn.
Mensen zouden moeten leren (denk ik persoonlijk) dat je niet buiten jezelf moet zoeken, de antwoorden heb je al in bezit, het is de kunst ze te vinden.
admin
admin jan 3 '10
En inderdaad is de kunst ze te vinden,,, kan je dat niet zelf, kan je hulp krijgen van mensen die je kunnen helpen met zoeken in jezelf. Dan toch? Coaching >> maar je doet het zelf smile
Richie Richard
Richie Richard jan 4 '10
Ik geef je helemaal gelijk larapinta. Hulp krijgen mag, maar zelf moet je ook nog wat doen. Het begint bij jezelf en het eindigt bij je zelf. Daar tussen in maakt het niet uit..
Ayasha
Ayasha jan 23 '10
Waarom zijn het wannabe's?
Sinds wanneer is het paranormale iets exclusief? Iets wat niet iedereen heeft?
Wie ben jij om mensen te veroordelen, om te zeggen dat zij "wannabe's" zijn? Het is niet omdat ze het jou niet uitgelegd kregen dat zij wannabe's zijn. Dat jij het niet voelde zegt enkel dat ze voor jou niet de juiste methode hadden. smile
admin
admin jan 23 '10
ach.. mensen benoemen graag andere mensen, voor het anders zijn dan henzelf,
das zo altijd al geweest, en mij stoort dit niet omdat ik weet wie ik ben! En ook wat ik ben!
admin
admin jan 23 '10
Zo is het Belle, laat anderen in hun waarde.
Blijf bij jezelf, daar ligt meer dan genoeg werk haha (en dan bedoel ik ook mezelf natuurlijk) laugh
admin
admin jan 23 '10
Ook? smirk


laughlaugh
admin
admin jan 23 '10
Ehm......LOL
Lin
Lin jan 24 '10
Wat me opvalt is vooral dat de begrippen medium, spiritualiteit en helderziende worden verwisseld en de misvattingen.
Daar komen ook vaak miscomminicaties door.

Spiritualiteit is alle daags, een manier van leven , is alles om ons heen.
Een medium communiceert met overledenen die informatie doorgeven aan de levende die er vragen naar zijn/haar overleden geliefdes heeft.
Een helderziende kan zowel in het verleden , heden en toekomst zien, maar kan niet direct kontakt leggen met de overledene.
Zij doen dit vrijwel met hun gidsen.

Over het geld vragen zijn de meningen verdeeld, maar als je bijv peter van der Hurk hebt die al jaren lang voor de politie werkt
die vraagt vrij veel geld , maar anderzijds ook nodig omdat mensen die er serieus mee bezig zijn en vragen hebben er ook tijd in steekt.

Nou wil het natuurlijk niet zeggen dat er geen oplichters zijn
maar als je op je intuitie af gaat (die idereen wel heeft)
en er ook op vertrouwd en luisterd naar de eerste alarm belletjes in jezelf : het is niet pluis", dan pik je ze er zo tussen uit.
En vaak staan ze ook op een lijst vermeld als oplichters via internet te vinden.

Ik zou zeggen ; volg je je gevoel, jij van jezelf wat goed voelt en wat niet.

Liefs Linda
Takhihiii
Takhihiii jan 24 '10
Waar is die lijst te vinden, Linda?
admin
admin jan 24 '10
Ik heb een heel andere kijk op de woorden medium en helderziende enzo..

Een medium is veel meer dan alleen maar een link zijn tussen overledenen en levenden.
Een medium komt - wanneer hij/ zij in spiritualiteit groeit - zelfs los van die link, en zal een link zijn tussen Engelen en mensen, of Gidsen en mensen, of lichtwezens en mensen.


Een Helderziende is iemand die de wezens (overlevenden,engelen, Gidsen, lichtwezens) kan zien met haar geestesoog, en daarmee kan commmuniceren. Een Medium kan helderziend zijn..

Een helderhorende kan ze horen, en zo info doorkrijgen...en kan dus via die weg een medium zijn.
Een helderwetende via het weten.. en dit kan een gave zijn van een medium.

In de groei naar spiritualiteit, ontwikkelt elke persoon deze talenten, gaves.. omdat het een natuurlijkheid is van de mens, om dicht bij het Goddelijke te staan (bij de Bron, het Licht)en daarom heeft iedereen de mogelijkheid een medium te zijn.

Iemand die iets weet over verleden, heden en toekomst en daar beelden van ziet, kan die beelden doorgekregen hebben via helderweten. Dus via contakt met Gidsen... Of via de gedachten van de mensen, want mensen zenden gedachten uit.


Of ze/hij is een tijdsreiziger..
Lin
Lin jan 24 '10
Origineel bericht van: Takhihiii
Waar is die lijst te vinden, Linda?


Via een andere site heb ik de lijst al eens gezien , maar dan moet ik even gaan zoeken.

Liefs Linda
admin
admin jan 24 '10
En hoe betrouwbaar is die lijst dan? Want is het niet je eigen Weten wat je gevoel zal leiden? Of ben ik nu te goed van vertrouwen ....
Helma
Helma jan 24 '10
Zonder alles gelezen te hebben van dit topic, wil ik het volgende zeggen. Ik heb wel eens contact met mediums, en weet niet zeker of het echte zijn of wannabe's:
Ik vertrouw wel mijn eigen weten, maar soms is het fijn om om je heen te luisteren of te lezen hoe anderen er over denken, of het nou adviezen zijn vanuit de cosmos of door levenservaring. Ik vraag ook soms advies aan een arts, of gewoon een familielid. De boodschap van een (zg.) medium is niet zaligmakend. Ik leg de verschillende meningen of adviezen naast elkaar, en ga uiteindelijk toch op mijn gevoel af. Een weldenkend mens, die zich niet laat inpalmen door fantastische boodschappen, maar met beide voetjes op de grond voor zichzelf bepaalt wat hij of zij het juiste acht, lijkt me niet echt verkeerd.

Anders wordt het, als je blind vertrouwt op alles wat je hoort of leest. En er zijn veel mensen die het op die manier tot zich laten komen, en zich geen moment bedenken dat ze ook nog een eigen visie hebben, of aanspraak kunnen maken op hun eigen weten. Voor sommigen is het makkelijk om zelf niet te hoeven stoeien met de vele vragen die men kan hebben.
admin
admin jan 24 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
En hoe betrouwbaar is die lijst dan? Want is het niet je eigen Weten wat je gevoel zal leiden? Of ben ik nu te goed van vertrouwen ....


lieverd, mag ik je er attent op maken, dat wanneer je een vraag stelt naar iemand, je automatisch jouw eigen vraag weerlegt met een kleine subvraag naar jezelf toe..?
admin
admin jan 24 '10
Hmmm....misschien ben ik echt heel moe, maar deze snap ik even niet, lieve Belle ....
Lin
Lin jan 24 '10
Om even op de lijst terug te komen
Kon ik natuurlijk niet meer vinden, probeer het later nog even weer.
De lijst was niet zomaar waar iemand erop werd gezet.
Dit waren wanpraktijken door heel nederland die ook op het nieuws e.d waren geweest.

Maar idd het eigenweten is het belangerijkste.
Zolang men daarna wil blijven luisteren en helaas gebeurt dat niet altijd en vooral omdat men zo gehaast leeft.

Liefs Linda
admin
admin jan 25 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
En hoe betrouwbaar is die lijst dan? Want is het niet je eigen Weten wat je gevoel zal leiden? Of ben ik nu te goed van vertrouwen ....


lieverd, mag ik je er attent op maken, dat wanneer je een vraag stelt naar iemand, je automatisch jouw eigen vraag weerlegt met een kleine subvraag naar jezelf toe..?


Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
Hmmm....misschien ben ik echt heel moe, maar deze snap ik even niet, lieve Belle ....


haha.. je doet het weer.
je stelt een vraag, en dan komt er veelal een subvraag je over jezelf. Daarmee zwak je de kracht van je vraag af. Het is geen kritiek he, lieverd, het valt me gewoon op, dat je dat heel regelmatig doet.
vb..

- Hoe komt het trouwens zo dat je een logeetje uit Taiwan hebt? Mag ik dat vragen? = subvraagje
- Mijns inzienns is namelijk elk mens gelijk en kan je dan helemaal geen onderscheid maken. Of zit ik op het verkeerde denkspoor?= subvraagje over jezelf.

liefs,
Bellefleur
admin
admin jan 25 '10
Ow mijn oudste heeft Phyllis ontmoet in Australie, zij wil eventueel in Nederland of Engeland gaan studeren.
Nou dan kom je toch bij ons logeren, mijn moeder vind alles goed.. smilezei hij toen.
Zo is het gekomen laugh
Het is een echte schat en ik leer nu chinees koken, errug lekker en heel anders als de chinees hier, totaal anders dus.
Vorige week was ik echt behoorlijk verkouden en heeft ze elke dag verse gemberthee gemaakt, dat werkt echt wel!
Dus mocht iemand een receptje willen van een theetje waar je echt wel heel lekker warm van wordt, laat maar horen.

Terug on-topic maar weer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '10
Misschien zou een soort van keurmerk wel goed zijn. Dat je weet welke mediums goed zijn en welke niet.

Het is niet helemaal hetzelfde, maar zoiets zouden ze wel kunnen introduceren: Zo werken we vanuit mijn opleiding met een bepaald systeem, dat je aangesloten bent bij een organisatie die er ook voor zorgt dat de clienten hun geld kunnen terugkrijgen bij het ziekenfonds.

Ik merk dat je daarvoor als student redelijk wat extra werk moet doen en veel uren in de opleiding moet steken. Dat zorgt weer voor een hogere kwaliteit van de therapeut. Zo'n methode zouden ze ook voor mediums kunnen gebruiken, want eigenlijk zijn dat meestal ook een soort van "zeer gevoelige" therapeuten.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki