Loading...
nl

Paranormale wannabe's

Precious1
Precious1 jan 2 '10
Wat me opvalt is dat er tegenwoordig veel paranormale wannabe's zijn.
Ineens zijn er ik weet niet hoeveel mensen die pretenderen een medium te zijn, die pretenderen dingen te "voelen", te "zien", te "horen" etc etc.
Deze zijn meestal ook erg zweverig en staan naar mijn idee niet echt in de realiteit.
Ook het woord "spiritueel" wordt te pas en te onpas gebruikt.
We zijn allemaal "spiritueel" of je er nou wel of niet in gelooft. We zijn allemaal een vonkje van God wat inhoudt dat we al "spiritueel" zijn. Spiritueel betekend "verbinding". En door het vonkje zijn we allemaal aan elkaar verbonden.

De wannabe's willen graag bijzonder gevonden worden. Dit komt weer voort uit het gekwetste ego wat zich speciaal wil voelen en geen genoegen neemt met zichzelf.
Er zijn steeds meer mensen die geloven in de illusie dat ze voorbestemd zijn om een groots medium te worden..
En al deze mensen maken gretig gebruik van allerhande dure cursussen die je beloven een fantastisch medium te worden. Nee, die je vertellen dat je het al bent maar dat je het nog moet ontwikkelen.. smirk


Onlangs las ik een boek van Loes van Loon die contact heeft met haar gid Ebenes. Die verteld heel helder en in duidelijke klare taal dat er maar weinig echte zuivere mediums zijn. Dat je het bij je geboorte al meekrijgt en dat je het niet kunt leren. Laat staan ontwikkelen!
Oke, je kan je intuitie wat aanscherpen, maar niet meer dan dat. Hij verteld zelfs dat sommige cursussen ronduit gevaarlijk zijn.

Dit is ook mijn ervaring. Ooit was ik ook zo kwetsbaar en goedgelovig en naief. Ik volgde ook allerhande dure cursussen om dat te leren, want ooooh wat wilde ik me graag speciaal voelen. En wat was ik onzeker over mezelf.
Steevast gebeurde het dat ik in de loop van de cursus een steeds vervelender gevoel kreeg. Tuurlijk heb ik af en toe wel dingen gezien en gevoeld, maar dat was maar heel summier en absoluut niet voldoende om een goed zuiver medium te kunnen zijn. Toch wordt het je in zo'n cursus wel aangepraat dat je fantastisch bent en het voortreffelijk doet! Ja voor de portemonne van de degene die lesgeeft!
"voel je het?" "zie je het?" "Ja je voelt het hé? Je ziet het hé!" En hoe hard ik ook mijn best deed, nee hoor, dan voelde en zag ik niets! Maar doordat het je zo wordt aangepraat ga je jezelf verbeelden iets te zien en iets te voelen. En voila! Er is weer een wannabe-medium geboren!
Heb het zelfs 1 keer zo heftig meegemaakt dat toen ik wilde stoppen ik alle vuile was over me heen gestort kreeg... Goh wat was die leraar toch zuiver..NOT.
Uiteindelijk heb ik dat hele gebeuren losgelaten. En mijn hemel, wat viel er een last van mijn schouders af. Ik hoefde niet meer speciaal te zijn, want weet je, ik was het al! Ik was al speciaal. Ook zonder deze aangepraatte zogenaamde gaves was ik speciaal.

Ik volg nu nog wel een tarotcursus, maar dat is meer tastbaar en gewoon voor de lol. Gelukkig heb ik les van iemand die stevig met beide benen op de grond staat en heerlijk nuchter en reeel is.

En verder beperk ik het tot een interesse voor. Maar dan meer een interesse in de wijsheden die te vinden zijn in dit circuit.
Delen:
Lena
Lena jan 2 '10
ja precious...
een levenskunst is niet voor niets om dicht bij hetzelf te blijven...
admin
admin jan 2 '10
Ja, Kim, het is een vreemde wereld. Mensen die boodschappen ontvangen, of channelen etc, die zijn vaak zelf niet zuiver, spiritueel gezien, of in het aardse leven.
Het stond ergens in een lijste van waarschuwingen over mediums. En ik heb gemerkt dat het vaak klopt, zulke mensen hebben vaak gezondheidsproblemen, relatieproblemen, etc.
Toch proberen zulke mensen geld te slaan uit het feit dat ze berichten channelen. Ze worden opeens een soort leider, richten verenigingen op waar je tegen dik geld als cursist een certificaat kan behalen. Voor iets wat ieder mens diep in het hart eigenlijk al weet.
Nuchterheid en gezond verstand blijft altijd handig!
Precious1
Precious1 jan 2 '10
Klopt, en juist de kwetsbaren die lijden onder het ego dat hen verteld dat ze pas speciaal zijn als ze bepaalde zogenaamde gaves hebben, zijn hier gevoelig voor.
Op dat soort cursussen kom je dan ook veel labiele mensen tegen.
Cialara
Cialara jan 2 '10
Ik snap nooit zo dat mensen nou zo nodig medium willen zijn... zo leuk is het nou ook weer niet altijd...
admin
admin jan 2 '10
Dat is absoluut waar, Jorine!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 2 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Ik snap nooit zo dat mensen nou zo nodig medium willen zijn... zo leuk is het nou ook weer niet altijd...



Heel erg eerlijk, zonder het toppic gelezen te hebben: wannabees zijn altij on-oprecht.

Het is uit het hart of niet. Wat het ook is. Wanna bee is een vorm van erbij horen, en dus niet uit het hart, niet zuiver.... Wat moet je ermee? Maakt het je minder of meer? Nee, beantwoord je innerlijke vragen eens....
gast
gast jan 2 '10
Aan de waarheid kleeft geen geld.
De "waarheid" zit in iedereen, iedereen kan hem vinden. En daar moet ie ook blijven want jou waarheid is niet die van een ander. Als jou tijd rijp is om die waarheid te vinden dan komt de leermeester vanzelf op je pad. En die kost niets, alleen jou aandacht.....
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 2 '10
Dus.....
gast
gast jan 2 '10
...kun je als je echt wakker wilt worden gewoon je geld in je zak laten zitten.....en met een grote boog om mensen heen lopen die er bakken geld tegen aan gooien of er geld voor vragen...
gast
gast jan 2 '10
Maar zolang er nog mensen zijn die andere mensen nodig hebben om "spiritueel of medium" te worden, zolang zal die markt open blijven voor mensen die er geld voor vragen.
Precious1
Precious1 jan 2 '10
Juist Gast.

Waar ik ook altijd jeuk van krijg is van die mensen die tijdens een lezing bijvoorbeeld in de lotushouding zitten met de ogen dicht.. Of dat ze ineens zogenaamd iets "voelen"...
gast
gast jan 2 '10
Lekker laten zitten, en voelen.......
Richie Richard
Richie Richard jan 2 '10
Ik merk ook dat er de laatste tijd erg veel wannabee's zijn. Ik merk het zelfs op school. Mensen voelen dingen, merken dingen op. Vinden van alles raar. Ik had wat klas genoten van mij verteld waarom er geen toeval bestaat. Mijn visie er over. Meteen wouden ze meer weten natuurlijk en heb ik uitgelegd wat me bezig houdt, en waarom.
Week later, heeft iedereen wel een 'teken' gezien. Vol verlof komen ze naar mij toe, en ze gaan weer sacherijnig terug. Ik: 'Het is inderdaad geen toeval, maar het is ook geen teken. Het is er gewoon. De reden is voor jou onbelangrijk.'

Aangezien ik de meest belachelijke dingen krijg zoals. 6 Verschillende personen groette mij het zelfde of weet ik veel.

Wannabee's zijn gewoon zwaar irritant. En zodra ze iets denken te hebben geleerd, dat 9 van de 10 keer (als het aan mij ligt) niet klopt, denken ze het beter te weten. Er is GEEN beter weten. Er is alleen weten.

Daarom geloof ik ook niet in cursussen. Bij iedereen werkt het anders, iedereen ervaart het anders en iedereen maakt anders gebruik van zijn spiritualiteit. Je kan het niet volledig leren van een ander. Je kan alleen de 'basis' mee krijgen, van wat de bedoeling is, en wat de RICHTlijnen zijn om het mogelijk te kunnen. De rest ligt bij je zelf.

Iedereen kan de toekomst zien, Iedereen kan 't verleden zien. Ze weten alleen niet hoe. En hoe hard ze ook proberen om het van een ander te leren. Meestal lukt het hen niet. Niet iedereen werkt het zelfde.

Je moet je eigen manier zoeken, iets wat 'jou' is. DAN krijg je resultaten. Leg het niet bij een ander.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '10
Ik moet zeggen dat ik het wel een goede ontwikkeling vind. Hiermee wordt het spirituele en paranormale een algemeen geaccepteerd beeld. Uiteraard zijn er wanabee's die op die manier er munt proberen uit te slaan, maar die vallen al snel door de mand en worden vervangen door degene die wel echt zijn. Want hoe meer men ermee geconfronteerd wordt, hoe meer men wss zal ontdekken dat ze zelf wel die gaven hebben.

Zien, doet volgen.
admin
admin jan 3 '10
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is waarom dit mensen zo triggert, en waarom deze mensen wel veroordeelt worden terwijl veel mensen zeggen dit noooooit te doen....

Vroeg ik me gewoon even af smile
Voor mijzelf weet ik dat wel en ik weet ook dat ik er niet meer wakker van lig, is ieders eigen keuze.
Als je voor jezelf kunt uitvinden waarom dit je zo triggert kun je het loslaten.
Laat gaan je bent niet verantwoordelijk voor wat een ander doet.
poppy
poppy jan 3 '10
Waarschijnlijk zit 't hem in dat de personen die veroordelen juist een "slechte" ervaring met een medium achter de rug hebben?

Misschien vertelde een medium juist iets wat niet gehoord wilde worden? Ook dan kan bij sommige personen een gevoel van "nepperij" naar boven komen...

Verder vind ik persoonlijk dat ik niet alles hoef te weten...Dus een medium zoeken of aanspreken zou ikzelf zowiezo al niet doen...Ongeacht ze/hij wel of niet eerlijk bezig zou zijn...
Wat ik al eerder las ergens "voel jezelf en je weet..."
Emuca
Emuca jan 3 '10
Tuurlijk zijn er wannabe's.. maar die heb je altijd en overal. Toch? het maakt mij niet uit, je weet zelf van binnen wel wie het meent of niet meent.
Cialara
Cialara jan 3 '10
Ik ben afgelopen zomer bij een echt medium geweest en zij is echt heel erg goed. Zij heeft mij een aantal dingen voorspeld die stuk voor stuk uitkomen. Niet dat het nou altijd leuk is...

Bij een aantal dingen toen ze die zei afgelopen zomer had ik mijn bedenkingen en kon ik er op dat moment niets mee. Ik stribbelde ook behoorlijk tegen met een paar dingen die ze zei, wilde het toen niet weten. Dat zullen wel meer mensen hebben. En als het dan toch uitkomt kijk je wel raar op je neus.
gast
gast jan 3 '10
Natuurlijk zijn er "echte" mediums die toegang hebben tot een breder veld van de werkelijkheid waarin we leven. De onechte pluk je er trouwens zo uit als je zelf eerst wat zelfonderzoek doet.
Ze leven over het algemeen van de onwetendheid van de mens.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki