Eigenlijk begin ik er gewend aan te raken: elke dag zie ik bewegingen achter het huis. Ik sta dan in de woonkamer of in de (open) keuken, en zie vanuit mijn ooghoek een figuur, ter grootte van een mens in de tuin, en als ik dan kijk is het weer weg.
Soms twijfel ik dan aan mezelf: ik denk dan, oh, het is vast een vogel die langs vliegt en voor beweging zorgt, of blad dat valt van de boom. Maar de schim is daar eigenlijk te groot voor. Ik probeer dan snel te zijn met kijken, want eigenlijk ben ik erg nieuwsgierig. Ik zou ze willen zien, om er achter te kunnen komen wat de bedoeling is van hun aanwezigheid.
Afgelopen week dacht ik werkelijk dat mijn dochter thuis kwam uit school, ik zag een reflectie in het beeldscherm van de pc: toen ik omkeek en me afvroeg, wat is ze vroeg vrij, ging ik kijken, maar er was niks.
Ik weet, dat er in het bos achter het huis ooit eens iets gebeurd is dat het daglicht niet kan verdragen, maar of dat gepaard ging met overleden mensen, dat weet ik niet. Ooit zei iemand (meerdere mensen) dat daar een entiteit rondwaart, die blijft hangen. Ik wil nu wel eens weten hoe of wat. Het verschijnsel wordt door mij nu al een paar jaar opgemerkt. Gelukkig lig ik er niet wakker van.
Misschien geven jullie nu het advies diegene naar het licht te sturen, maar moet ik daarvoor naar buiten? De mensen, die vanuit slaapkamerramen mee zouden kunnen kijken, zouden verbaasd zijn mij te zien praten met iets onzichtbaars. Ik doe dit liever vanuit huis.
Dat daar iemand is maakt me niet zoveel uit, maar ik ben zo nieuwsgierig, en als die entiteit een boodschap zou hebben, of verwant zou zijn aan mij, dan zou ik dat graag weten.
Iemand suggesties?