Loading...
nl

Ze zijn elke dag achter het huis

Helma
Helma nov 14 '09
Eigenlijk begin ik er gewend aan te raken: elke dag zie ik bewegingen achter het huis. Ik sta dan in de woonkamer of in de (open) keuken, en zie vanuit mijn ooghoek een figuur, ter grootte van een mens in de tuin, en als ik dan kijk is het weer weg.

Soms twijfel ik dan aan mezelf: ik denk dan, oh, het is vast een vogel die langs vliegt en voor beweging zorgt, of blad dat valt van de boom. Maar de schim is daar eigenlijk te groot voor. Ik probeer dan snel te zijn met kijken, want eigenlijk ben ik erg nieuwsgierig. Ik zou ze willen zien, om er achter te kunnen komen wat de bedoeling is van hun aanwezigheid.

Afgelopen week dacht ik werkelijk dat mijn dochter thuis kwam uit school, ik zag een reflectie in het beeldscherm van de pc: toen ik omkeek en me afvroeg, wat is ze vroeg vrij, ging ik kijken, maar er was niks.

Ik weet, dat er in het bos achter het huis ooit eens iets gebeurd is dat het daglicht niet kan verdragen, maar of dat gepaard ging met overleden mensen, dat weet ik niet. Ooit zei iemand (meerdere mensen) dat daar een entiteit rondwaart, die blijft hangen. Ik wil nu wel eens weten hoe of wat. Het verschijnsel wordt door mij nu al een paar jaar opgemerkt. Gelukkig lig ik er niet wakker van.

Misschien geven jullie nu het advies diegene naar het licht te sturen, maar moet ik daarvoor naar buiten? De mensen, die vanuit slaapkamerramen mee zouden kunnen kijken, zouden verbaasd zijn mij te zien praten met iets onzichtbaars. Ik doe dit liever vanuit huis.

Dat daar iemand is maakt me niet zoveel uit, maar ik ben zo nieuwsgierig, en als die entiteit een boodschap zou hebben, of verwant zou zijn aan mij, dan zou ik dat graag weten.

Iemand suggesties?
Delen:
admin
admin nov 14 '09
Hoi Helma,

Het is een mooie aanzet tot het schrijven van een script voor een film als ik het zo lees smile

Ik herken het, heb het zelf ook een tijd gehad, dat ik schimmen zag in de achtertuin, zelfs in het huis. Omdat ik nieuwsgierig was, wilde ik echt zien, maar als ik keek was het inderdaad weg. Vanuit mijn ervaring is het een soort bewust worden van iets wat in jezelf zit. Een soort van deurtje wat geopend moet worden.

Naar het licht sturen? Daar heb ik weinig verstand van als ik zie hoe sommige dingen beschreven staan hoe dit gaat en zou moeten. Mijn idee is, als je hier innerlijk rijp of klaar voor bent, dat dit automatisch gaat met de intentie en kracht die je hiervoor krijgt op dat moment.

Als een boodschap voor jou bestemd is, heb geduld, deze wordt je zeker duidelijk !
Helma
Helma nov 14 '09
Oh, ik zou zo graag iets schrijven! Liever dan nog in boekvorm, maar niet als een fantasie, maar dan toch als biografie, roman o.i.d.

Vanuit mijn ervaring is het een soort bewust worden van iets wat in jezelf zit. Een soort van deurtje wat geopend moet worden.
: kun je daar iets meer over zeggen? Thanx.
admin
admin nov 14 '09
Wat let je om daaraan te beginnen Helma? Ik ben erg benieuwd naar je schrijfstijl en wat je dan zou schrijven, boeiend !

Je hebt meer gevoeligheid in je dat "vertroebeld" wordt door het dagelijkse leven. Het is meer een opnieuw vinden van jezelf, waarin vooral het voelen weer aan bod komt, waardoor je weer meer "geraakt" wordt. Door dit laten raken, wordt je ook meer door andere dingen geraakt en wordt er een begin gemaakt tot een opnieuw "zien en leven".
Helma
Helma nov 14 '09
Vaak heb ik sterk het gevoel alsof ik iets 'mis' om tot die kern te komen, inderdaad, die vertroebeling van het gedoe van alledag: mijn dochter is opnieuw dit weekend niet naar haar vader, ze wil niet. Zij mag van mij thuisblijven, maar ook al heb ik geen 'last' van haar, het houdt me tegen om tot die kern te komen.

En dat is niet de enige reden. Ik zou dat deurtje willen opzoeken, en alles binnen willen laten wat me helpt te begrijpen hoe dingen zijn, zoals in dit geval hetgeen ik achter mijn huis zie. Dat betekent ook het loslaten van een stukje controle, om gevoeligheden toe te laten, en open te staan voor het bovennatuurlijke, of gewoon 'mijn innerlijk Zelf'.

Ik zal eens stoeien met dit onderwerp voor mezelf. Dank je wel voor de uitleg.

Wel blijft het wat vaag. Want wat moet ik wezenlijk doen om tot die kern te komen? Mediteren? Yoga? Kaarsjes branden? Op zoek naar mijn emoties? Dat laatste kan ik makkelijk bij, vertel me één triest verhaal, en ik brul de sterren van de hemel.

Op onderzoek gaan in mijn bewustzijnsruimte is wél iets dat ik kan: ik weet alleen niet of ik dan iets kan ontdekken daar wat te maken heeft met de gebeurtenissen buiten mezelf.

Veel stof tot nadenken dus.
admin
admin nov 14 '09
Ik ben zeker niet van mening dat je iets mist Helma. Wat je zou moeten doen is in ieder geval proberen om je niet uit je stuk te laten brengen, want dat haalt je uit je kracht om het maar zo te zeggen. Dat is voor iedereen anders en moet je dus voelen. Dat is denk ik waar het om gaat. Emoties is weer heel iets anders.

Ik denk dat de gebeurtenissen die buiten jezelf gebeuren alles met je innerlijk te maken hebben.

Het is een moeilijk vraagstuk, maar daar kom je zeker wel uit.
Helma
Helma nov 14 '09
Origineel bericht van: Bart

Ik denk dat de gebeurtenissen die buiten jezelf gebeuren alles met je innerlijk te maken hebben.


........... ik begrijp er nog niet veel van. Waarschijnlijk ben ik alweer maandenlang te aards bezig. Ik zal eens op zoek gaan naar de antwoorden, al weet ik dat die waarschijnlijk simpel en voordehandliggend zijn. Dat is meestal zo. Ik ga dan moeilijk doen om te komen tot de kern, terwijl ik na een paar uur stoeien achter het antwoord kom.

Dank je voor de aanzet, Bart!
admin
admin nov 14 '09
Ja, moeilijk uit te leggen, maar het is uiteindelijk jouw eigen waarheid! Ik weet niet of je te aards bezig bent .. denk dat je eerder een goede balans gaat vinden .. die antwoorden komen uiteindelijk wel.

Graag gedaan en succes Helma smile
Helma
Helma nov 14 '09
Het voert verder denk ik, dan hetgeen achter het huis is. Het heeft dus met mezelf te maken.

Volgende week zaterdag wil ik hier weer op terug komen, en misschien een goed idee voor mijzelf om dat elke week te blijven doen. Dit om inzichtelijk te krijgen voor mezelf wat hetgeen buiten mezelf en mijn innerlijk nou synchroon of in balans kan brengen. Op dit moment dus nog geen idee. Wordt vervolgd.
susie14
susie14 nov 14 '09
Ik lees dit stukje nu net en ik herken dit.
En...ik vroeg mezelf precies hetzelfde af als jij helma.
Ik had het vooral binnen in huis en vooral bij de deuren.
Ik zag in mijn ooghoeken dan inderdaad een schim en als je er dan naar kijkt ...dan is het weg.
Op een gegeven moment ben ik met mijn fototoestel gaan stoeien om te kijken of ik iets op beeld kreeg. ook als een soort beestiging voor mezelf. Want inderdaad...je gaat je wel es afvragen...huh was het nu iets of was het nu niets.
9 van de 10 keer kreeg ik dan een mooie orb op de foto.
Ook werd ik geroepen ( mijn naam ) en natuurlijk niemand daar. Dit was meestal boven. Of s'nachts voelde ik heel duidelijk iemand om me heen.

Maar....sorry ben een beetje af aan het zwaaien van het odnerwerp.
Wij woonden in een oud huis...en in februari van dit jaar is dit huis afgebrand. ( constructiefout van vroeger )|We zijn nu een nieuw huis aan het bouwen op bijna dezelfde plaats en wonen zolang in een soort caravan.
Vanaf het moment dat wij niet meer in het huis wonen...zie ik bijna geen schimmen meer.
Dus....ik heb heel sterk het gevoel dat iemand mij iets duidelijk wilde maken.
Ik denk Helma, net als Bart al aangeeft...dat je uiteindelijk een keer je antwoord krijgt. Hoop dat het snel helder voor je wordt.
admin
admin nov 14 '09
Lieve Helma,

Je kan niet te Aards leven als je het Spirituele Pad kent. Dat geloof ik gewoon niet, en zo voelt het ook voor mij. Je leeft in balans en daar vind je je eigen weg zeker wel in met behulp van anderen.
De energiebollen zie ik ook vaak, woon ook in een oud huis uit 1923, dus wie zegt mij dat in de oorlog geen dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen, ik heb indd geen last van ze en ze lijken mij ook niet onrustig. Ik heb er vrede mee dat ik mijn huis en tuin met hen deel. Het is goed zo en als het Tijd is, dan gaan ze naar het Licht.
Hen daarbij helpen heb ik geen ervaring mee ... >> misschien krijgen we nog antwoord daaromtrent.

Liefs
Marjan
admin
admin nov 15 '09
Origineel bericht van: Helma
............. om er achter te kunnen komen wat de bedoeling is van hun aanwezigheid.

Afgelopen week dacht ik werkelijk dat mijn dochter thuis kwam uit school, ik zag een reflectie in het beeldscherm van de pc: toen ik omkeek en me afvroeg, wat is ze vroeg vrij, ging ik kijken, maar er was niks.

Ik weet, dat er in het bos achter het huis ooit eens iets gebeurd is dat het daglicht niet kan verdragen, maar of dat gepaard ging met overleden mensen, dat weet ik niet. Ooit zei iemand (meerdere mensen) dat daar een entiteit rondwaart, die blijft hangen. Ik wil nu wel eens weten hoe of wat. Het verschijnsel wordt door mij nu al een paar jaar opgemerkt. Gelukkig lig ik er niet wakker van.

Misschien geven jullie nu het advies diegene naar het licht te sturen, maar moet ik daarvoor naar buiten? De mensen, die vanuit slaapkamerramen mee zouden kunnen kijken, zouden verbaasd zijn mij te zien praten met iets onzichtbaars. Ik doe dit liever vanuit huis.

Dat daar iemand is maakt me niet zoveel uit, maar ik ben zo nieuwsgierig, en als die entiteit een boodschap zou hebben, of verwant zou zijn aan mij, dan zou ik dat graag weten.

Iemand suggesties?



Jij bent nieuwsgierig naar wat er gebeurt is ? Misschien dat de geest (of een van de) die zich in je
tuin bevindt het je juist graag wil meedelen, zodat er iemand is die begrijpt en weet wat er zich
heeft afgespeeld, zodat zij (die geest)het kan verwerken en los kan laten.. en ze haar weg naar het
licht kan vervolgen. Ik denk dat dat de boodschap is.

Je hoeft niet naar buiten hoor om een geest of entiteit naar het licht te brengen. Je intentie is het belangrijkste.
Je kan in gedachte contact maken, tenminste als je voelt dat je 100% veilig bent (en dus ook geen angst ervaart)
Gezien je hier vrijwel geen ervaring mee hebt zou ik er wel eerst goed over nandenken... laat je gevoel je leidraad zijn.
En zorg voor bescherming.
Helma
Helma nov 15 '09
Dank je Sies!
Ja, het plotseling horen van mijn naam heb ik ook, maar niet erg vaak. Soms is het een man, soms een vrouw, niet echt herkenbaar. Ik heb dan altijd even een moment van: he, wie praat daar nou? Maar ben alleen even verwonderd, en ga weer door met waar ik mee bezig was.
Dit huis is niet zo oud als dat van jou, maar van 1959. Maar het bos hierachter, daar is wel ooit iets gebeurd. Niemand kan me echt zeggen wat.

En ja, ik wacht af. Het is er al jaren geweest, maar niet zo intens en frequent als het laatste jaar. Ik ben er niet bang voor, maar het is er gewoon.
Helma
Helma nov 15 '09
Marjan, ook al ken ik - of zou ik het spirituele pad kennen - dan nog kun je daar volgens mij wel van afdwalen, toch? het dagelijks leven kan je zo opslokken dat mijn spirituele ontwikkeling maar bijzaak wordt. Ik hoop dat niet, maar momenteel voelt dat wel zo voor mij. Toch zit er wel altijd dat diepe weten van binnen, en dat geeft me rust, al zo'n tien jaar. Tijdens mijn jeugd en later, toen ik naar de kerk moest, ervoer ik nimmer zo'n rust als met het Pad dat ik nu ken. Daar ben ik wel dankbaar voor.

En ik vind het ook prima om mijn tuin met hen te delen, maar ik vraag me af of ze niet wachten op hulp: misschien wensen ze juist dat iemand ze helpt naar het licht, en ik vind het moeilijk te verdragen dat ik ze wel waarneem maar niet kan helpen, want dat is wat ik eigenlijk wil.

Ik zal er eens wat meer over gaan lezen hoe dit aan te pakken. Thanks, Marjan!
admin
admin nov 15 '09
Origineel bericht van: Helma
Origineel bericht van: Bart

Ik denk dat de gebeurtenissen die buiten jezelf gebeuren alles met je innerlijk te maken hebben.



De gebeurtenissen buiten jezelf hebben zeker te maken met je innerlijk.
Men herkent iets in de ander en de ander herkent iets in jou dat diegene zoekt,
steunt of verder denkt te kunnen helpen. Er vind op beide plaatsen dan een
verwerking plaats.
Helma
Helma nov 15 '09
Artemis, ik spreek mezelf een beetje tegen. Eerst geef ik aan dat het me niet uitmaakt of er entiteiten zijn, en later zeg ik dat ik ze zou willen helpen, en dat laatste is toch wel het geval.

Op zich ben ik er wel klaar voor - maar moet een juist moment vinden. Ik zou in mijn bijkeuken gaan staan (waxinelichtjes plaatsen en misschien wierook), mezelf eerst openzetten voor de kosmos (zoals ik dat doe met reiki) en vervolgens plaatsen in een koepel van licht. Dan zou ik in gesprek gaan met de spirituele wereld, zo moeilijk kan dat niet zijn. Of er een gesprek ontstaat, dat weet ik niet, maar ik zou wel geduldig afwachten wat er komt.

Mocht het contact er zijn, en er is sprake van een 'gesprek', dan zou ik liefdevol proberen te sturen en uiteindelijk benoemen dat ze mogen gaan. Ik zou het dan gewoon laten gebeuren - of niet natuurlijk. Nogmaals, zo spannend hoeft het niet te zijn, zoals gezegd, ik ben er niet bang voor, want wat Derek kan, kan ik ook. Bedankt, Artemis!
Helma
Helma nov 15 '09


Dit is mijn tuin. Een beetje klein laugh

admin
admin nov 15 '09
ik heb er op geklikt, dan wordt ie groter ,mijn aandacht werd meteen getrokken naar het midden van de foto, achterdoor..
er zijn trouwens duidelijk blauwe verticale lijnen te zien in het midden, heb je de foto door het raam ofzo gemaakt ?hmm maar dan worden de strepen neem ik aan niet zo recht ..

ik had je tuin trouwens anders voorgesteld, maar dacht eerder voordat ik de foto zag wel meteen aan het midden van de tuin, waar iemand zou staan..
Helma
Helma nov 15 '09
Ja, ik nam de foto vanochtend met mijn mobiel. Gisteren was al het blad weg, maar het ligt er weer confused

Helaas is het glas ook wat spiegelend, dus het geeft een vertekend beeld. Het hokje links achterin heb ik gisteren voorzien van plastic. Dat is een afdak waar we in de zomer onder zitten met een vuurtje of de barbeque, en het plasic is tegen het blad wat ik met de bladblazer naar achteren blaas. De grijze zakken zijn grote vuilniszakken waar ik gisteren blad in heb gedaan. De container zit zo snel vol.
Zelf zie ik niks bijzonders aan de foto, het lijkt me ook nauwelijks mogelijk om iets vast te leggen van de verschijningen die ik soms zie.
admin
admin nov 15 '09
nou ja daar gaat het dan ook niet om of ze wel of niet op een foto zijn waar te nemen), jij neemt ze waar !

andere mensen ook ? (je dochter ofzo)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki