Loading...
nl

Ik ben veel te slim, om te kunnen voelen

Isolyna
Isolyna okt 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik kan inderdaad het gevoel van anderen bekijken en begrijpen, maar het raakt me niet omdat ik weet dat het niet mijn eigen gevoel is. Dat ik dat doe ben ik overigens wel blij mee, omdat ik anders niet goed kan functioneren als je alle gevoelens van iedereen om je heen maar in jezelf meeneemt.

Zo is het ja. Ik neem juist teveel gevoelens van anderen mee, en ook dat is niet goed.
Ik denk dat (ieder voor zich) een compromis, een middenweg, een evenwichtige balans tussen gevoel en verstand moet zien te vinden.


Origineel bericht van: NiMS
Ik heb niet het gevoel dat ik het wegmoffel zodra ik het heb geanalyseerd.

"wegmoffelen" was een foute woordkeuze .. "wegbergen" bedoelde ik.
admin
admin okt 19 '09
Origineel bericht van: Isolyna


Ik denk dat (ieder voor zich) een compromis, een middenweg, een evenwichtige balans tussen gevoel en verstand moet zien te vinden.



...een compromis tussen gevoel en verstand moet zien te vinden.
wat is eigenlijk een compromis?
Cialara
Cialara okt 19 '09
Mijn zoon heeft vorig jaar een training gehad omdat hij wat probleempjes had op school. Daar werd verteld dat de meeste kinderen met dit soort problemen te veel "in hun hoofd" gaan zitten als ze op school komen, terwijl ze daarvoor vrijwel allemaal vooral in hun gevoel zitten. De training was er dan ook deels op gericht om vooral het lichamelijke gevoel bij een emotie te vinden, om zodoende weer meer in je gevoel te komen.

Dit zou jij dus ook kunnen doen NiMS, letterlijk lichamelijk voelen. Ben je boos? Voel in je lijf waar het zit. Je zou dit kunnen doen als aanvulling op het denk-stop-voel van Isolyna.
Isolyna
Isolyna okt 19 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Isolyna


Ik denk dat (ieder voor zich) een compromis, een middenweg, een evenwichtige balans tussen gevoel en verstand moet zien te vinden.



...een compromis tussen gevoel en verstand moet zien te vinden.
wat is eigenlijk een compromis?


een synoniem voor tussenweg.
admin
admin okt 19 '09
Ik ben erover aan het nadenken, en ook aan het 'voelen'
to compromise .. engels voor "een akkoord sluiten"
un compromis.. frans voor " een akkoord sluiten ".
Voor mij ligt het dan wel moeilijk, want hoe sluit ik een akkoord?
Met m'n verstand.. dus dan prioreert het verstand weer die de beslissing neemt dat het verstandig is een compromie(akkoord) te sluiten met een gevoel.
Daarom is het voor mij bv, gewoonweg, heel simpel " Go with the flow"
waarin m'n gevoel/verstand meer de richting uitgaat van intuitief handelen.
Lena
Lena okt 19 '09
smileje gevoel heeft niks met slimheid te maken
gevoel is simpel gevoel

het denken ja dat kan je gevoel om zeep helpen...

ergens blokkeer jij je gevoel om niet gekwetst te worden...

als je het denken loslaat kom je bij je gevoel
Lena
Lena okt 19 '09
en dit zegt puur mijn gevoel....
Helma
Helma okt 19 '09
Nims, ben je bang voor je gevoel? Wat zou er kunnen gebeuren als je het toelaat?

Ik had eens, na een periode van afschermen van mijn gevoel, dat ik misselijk werd omdat ik mijn gevoel weer toeliet en letterlijk moest overgeven, zó bang was ik voor mijn gevoel (het had toen veel met angst en verdriet te maken). Maar veel erger kan het volgens mij niet worden. Niet dat het leuk is hoor, maar het lijfelijk toestaan geeft daarna zoveel ruimte.
admin
admin okt 19 '09
Ik hou van simpele benaderingen, want dat is precies wat ik nodig heb. Eenvoud .
(NiMs)

en daar gaat het om. als jij het gevoel hebt dat een simpele benadering voor jou op dit moment werkt, dan ga ervoor. ga voor de eenvoud. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '09
Origineel bericht van: Helma
Nims, ben je bang voor je gevoel? Wat zou er kunnen gebeuren als je het toelaat?

Ik had eens, na een periode van afschermen van mijn gevoel, dat ik misselijk werd omdat ik mijn gevoel weer toeliet en letterlijk moest overgeven, zó bang was ik voor mijn gevoel (het had toen veel met angst en verdriet te maken). Maar veel erger kan het volgens mij niet worden. Niet dat het leuk is hoor, maar het lijfelijk toestaan geeft daarna zoveel ruimte.

Ja dat letterlijk overgeven heb ik al een paar keer gedaan. Ik weet ook dat dit komt uit angst voor mijn gevoel en laat het nu ook toe inderdaad. Dat helpt mij al een heel stuk verder.
Helma
Helma okt 19 '09
Knap zeg. Dan ga je wel diep. Dapper van je jongen: respect!
Emuca
Emuca okt 27 '09
Stiekem heb ik iets wat mij altijd wel helpt met mijn gevoel... EN het klinkt heel dom. Ik zet dan mijn mp3 op en spring mijn kamer rond. smileEn dan kies je vanzelf nummers die bij je gevoel passen... en kan je eruit halen wat er in zit.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki