Loading...
nl

wie is mijn gids?

jannie
jannie mrt 15 '11
Lieverd...!!
je mag in je gedachten altijd je gids om hulp vragen..en ohhhhh ik bergijp je zo goed als je zegt..ik voel me zo leeg en alleen..!Die onrust in je koppie..puf..kost mega veel energie..
Ja en kan bij de kundalini ontwakeningen horen..
Met welke stap hierin ben je bezig..??
1..2 ..3...
Wat ook helpt..is als je naar bed gaat..om te slapen..even naar je ademhaling te gaan in je buik..voel hoe deze zachtjes op en neer gaat..forceer deze niet...
Als je rustig bent..in gedachten naar je hoofd en proberen contact te maken met je gids.
het kan enige tijd duren..voor je ook daadwerkelijk contact hebt..altans voor jou vertrouwt..!
Ik vraag vaak aan mijn gids hem te mogen zien..maar heeft ook tijd nodig..
Zorg goed voor jezelf...liefs jannie
Maryssa
Maryssa mrt 15 '11
Lieve Lily,

Jouw hoofdgids zal je nooit verlaten, echt niet. Die heeft er voor gekozen je tijdens dit leven te begeleiden en is er altijd. Misschien heeft hij/zij even een stapje naar achteren gedaan om jou zelf wat dingen te laten ervaren maar is er wel!Rustig aan met de kundalini en probeer je ook met wat aardse dingen bezig te houden. Bloembakken vullen, lekker kletsen en gieren van het lachen met een vriendin, lachen met je uk en samen lekker gek doen.Sterkte meis.
Serenity
Serenity mrt 15 '11
Ahhh wat een lieve reacties zijn dat zeg!

@ Jannie, oja was ik even vergeten :$…
ik weet niet welk stadium maar ik gaat dat even onderzoeken.
Goed idee, ik doe ook al van 100 naar 0 en van naar 100 daarna staan mijn oren scherp en dan laat ik me meegaan met mijn gedachtes en dan word ik de volgende ochtend weer wakker en dan kijk ik ook nog even wat er allemaal voor ideetjes in mijn gedachtes komen.

Ik vind het moeilijk om contact te maken want ik weet niet of het mijn innerlijke stem is die spreekt die twee liggen zo nou aan elkaar vind ik.

@ Mayssa, nee nooit?! oja hij/zij kan op meerdere plaatsen ter gelijkertijd zijn want tijd en ruimte speelt geen rol…maar blijft toch moeilijk in die leegte 'vertrouwen' te houden en overtuigt 'geloven.'
Bij mij kan het wel eens voorkomen dat ik er niet dagelijks met het spirituele contact zoeken bezig ben maar gewoon mijn aarde ding doet.
En toch wil ik juist mezelf blijven vertellen zodat ik het niet vergeet dat God en al het goddelijke in en om ons hen aanwezig is continu!
Maar waneer je aards bezig bent dan lijkt het zo te zijn dat ik 'ben' en meer niet.
Alles lijkt te zijn zoals het 'is' en meer niet.
Er is geen toekomst er is geen verleden zelfs geen heden maar een 'zijn.'
Maar 'ben,' 'zijn,' 'is' liggen dicht op elkaar vind ik dus onderscheid is er weinig soms althans ik weet het niet te vinden lijkt het wel.
Maar daarna alsof ik iets juist moest los laten lijkt het wel en moest voelen hoe andere energieën in andere mensen zich voortleven of op dat moment 'zijn'.
Alsof ik even dat moment van 'zijn' moest ervaren om weer verder te groeien , zo ervaar ik dat meestal erna..

Quote:
bewust universum . :
Stap 1 van bewustwording en zelfontwikkeling - onbewust onbekwaam
We zien niet in dat het leven hier op Aarde zin heeft en houden ons hier ook niet echt mee bezig. yepWe leven ons leven zoals het komt, zonder ons bewust te zijn dat we dat doen. gedaanOns leven ontwikkelt zich volgens maatschappelijke protocollen en gewoonten, zonder verbanden of diepere betekenissen te zien. Ik geloofde toen al in God en zijn regels.We zijn ons niet bewust dat we een leven leiden waar we met onze talenten en de informatie die voorhanden is, ook invloed op kunnen uitoefenen en dat we op elk moment keuzes kunnen maken om dingen te veranderen.Klopt had ik ook op een gegeven moment. Eigenlijk leven we ons leven in het donker, maar we weten het niet. En in het donker zie je geen éénen steek dan stoot je voortdurend je hoofd en om dat dus te verkomen ging ik over naar stap 2


Stap 2 van bewustwording en zelfontwikkeling -bewust onbekwaam
We hebben ontdekt dat we ons lang in het donker hebben bevonden.Yup, a wake up call!! We hebben ontdekt dat er zoveel meer is wat bij het begrijpen van ons leven hoort, maar we voelen ons nog erg onbekwaam en onmachtig hier iets aan te doen.'Hoe' te beginnen? We snappen dat het leven ons bepaalde lessen geeft, maar zien nog niet zozeer hoe wij dan nu kunnen aanpakken en hoe we hiervan kunnen leren en groeien. Nope, that's the question!Levensthema’s beginnen duidelijk te worden, maar er is nog veel onmacht en een gevoel het slachtoffer te zijn.Nou eigenlijk werd mij verteld dat ik met mijn beperkingen geholpen kon worden om verder op pad te komen en die hulp greep ik met beide handen aan. Vaak worden problemen aan anderen toegeschreven en wordt niet de eigen verantwoordelijkheid daarin genomen."wat ging mis in mijn jeugd?" oja mam en paps zijn de schuldige!! ^^ In deze leerfase ontstaat inzicht, maar deze wordt nog niet opgevolgd door actie en veranderingsgezindheid.Klopt maar wel een begin van verwerking van oude zweren zowel bij mams en paps als zogezegde vriendinnen.
Toen ging er een lampje branden en ging ik over naar stap 3



Stap 3 van bewustwording en zelfontwikkeling onbewust bekwaam
Langzamerhand hebben we geleerd dat het levensproces heel veel meer is dan het ‘uitzitten’ van de tijd hier op Aarde.hahaha L.O.L. dat vond ik ook!! We kennen onszelf beter en durven te kijken naar onze eigen processen en groeipunten.Klopt en mijn prestatie was 9 kilo afvallen en streven naar een Zelfstandige goed verzorgde vrouw voor haar man te zijn…binnen een jaar zat er 9 kilo weer aan We hebben manieren ontdekt om te groeien en onszelf te ontwikkelen, alleen zijn we ons niet bewust van het feit dat we ons dus in een volgend leerstadium bevinden.Ik dacht toen van wel ik voelden me volwassen en verstandig en ik deed mijn best. Niet alleen kennen we onze levensthema’s of zijn we die aan het ontdekken, maar we nemen ook daadwerkelijk actie om hier aan te werken en ons te ontwikkelen.tadaa, KLOPT! Het blijft niet alleen bij inzicht en constatering, maar wordt opgevolgd door actie.Yep We beginnen te begrijpen dat we verantwoordelijk zijn voor ons eigen levensproces, voor de gebeurtenissen van ons dagelijkse leven en kunnen anderen al zien als spiegels, in plaats van hen verantwoordelijk te houden voor de problemen in ons eigen leven.Klopt en toen besloten we een kindje te proberen te maken en 7maanden later was ik zwanger van mijn Uk!
Toen groeiden ik langzaam maar zeker met hele lage downs en ups naar stap 4



Stap 4 van bewustwording en zelfontwikkelingbewust bekwaam
We zijn ons bewust van onze vermogens tot creatie in ons eigen leven.Kind en moederschap maar niet wetend dat je in het ouderschap moest groeien…ik wist niets van kinderen ik had geen ervaring niets! We kennen onze thema’s en kennen de middelen om door deze thema’s heen te werken.Huisje, boompje,beesje. We zien dat er veel meer in het leven is dan het dagelijkse leven zelf.OMG en dat moest ik inderdaad toen leren , samen met een heel lief en verstandig iemand deed ik dat toen. Er is veel ruimte voor bewustzijnsgroei en er ontstaat meer begrip voor anderen in hun eigen levenssituatie.Klopt en ook in die van mijn man en ikke. We veranderen de zaken in ons leven waar we niet meer mee resoneren en kiezen andere paden die wel bij ons passen.Met mijn beperking kreeg ik begeleid werk waar ik nu nog steeds van geniet! We leven ons leven volgens ons eigen pad.Oh yeah!! We leven onszelf.yes sire indead! In deze fase gaan we door totdat onze ziel klaar is met haar reis voor dit levenwow en uitrollen ging die kundalini maar ook daarin zijn toch stappen…even onderzoeken.. (zie Reïncarnatie ).

Overige Bronnen
Bewustwording Startkabel

http://www.xs4all.nl/~robvd/kundalini/
Quote:
De volgende symptomen zijn veel voorkomende manifestaties van vrijgekomen Kundalini-energie:

LICHTJES--> Spiertrekkingen, krampen of spasmen.
KLOPT--> Sterke energiestromingen of immense electriciteit die door het lichaam circuleert.
KLOPT-->Jeukende, trillende, prikkende, tintelende, stekende of kriebelende sensaties.
KOUD JA-->Intense hitte of koude.
NEE-->Onvrijwillige lichaamsbewegingen (komen vooral voor tijdens meditatie, rust of slaap): schokken, trillen, bibberen; het gevoel door een innerlijke kracht in houdingen te worden geduwd, of het lichaam op een ongebruikelijke manier bewegen. (kan verkeerd gediagnosticeerd worden als epilepsie, restless legs syndrome (RLS) or PLMD)
JA, VOEDZAAM EN SYSTEMATISCH-->Veranderingen in eet- en slaappatronen
KAN KLOPPEN--> Episoden van extreme hyperactiviteit of juist overweldigende moeheid (sommige mensen met ME of het chronisch vermoeidheidssyndroom ervaren een Kundalini-ontwaken)
UHM JA BEHOORLIJK--> Geïntensifeerde of verminderde sexuele lust.
JA-->Hoofdpijnen, druk op de schedel.
NIET DAT IK ME KAN HERRINEREN-->Versnelde hartslag, pijnen op de borst.
VERANDERINGEN-->Spijsverteringsproblemen.
NEE-->Gevoelloosheid of pijn in de ledematen (vooral linkervoet en -been)
JA KNOPEN IN SPIEREN --> Pijnen en blokkades op wat voor plek dan ook; vaak in de rug en nek (veel gevallen van fybromyalgie zijn Kundalini-gerelateerd)
UHM TJA DAT HOORT OOK BIJ MIJ--> Emotionele uitbarstingen; snelle stemmingswisselingen; buitenproportionele perioden van verdriet, angst, woede of depressie, schijnbaar zonder oorzaak.
NEE--> Spontane vocalisaties (inclusief lachen en huilen) - net zo onbedoeld en oncontroleerbaar als hikken.
SUISEN VAN MIJN BLOED--> Het horen van een intern geluid of geluiden, meestal beschreven als een fluit, trommel, waterval, fluitende vogels, zoemende bijen; maar het kan ook klinken als bulderende, ruisende of donderende geluiden of als oorsuizingen.
POEH HE--> Geestelijke verwarring; moeite met concentreren.
JA-->Veranderde bewustzijnsstaten; verhoogd bewustzijn; spontane trancestaten; mystieke ervaringen (wanneer het geloofssysteem van de persoon teveel bedreigd wordt door deze ervaringen, kan dit leiden tot psychose en grootheidswaan)
JA LEUK--> Hitte, vreemde aktiviteit en/of ervaringen van gelukzaligheid in het hoofd, vooral rond de kruin.
HIHI YEP--> Ecstase, gelukzaligheid en perioden van immense vreugde, liefde, vrede en compassie.
NEE IK DENK VAN NIET?!--> Paranormale ervaringen: NEE--> buitenzintuiglijke waarnemingen; MISSCHIEN-->lichaamsuittredingen; NEE--> herinneringen aan vorige levens; astraal reizen; NEE--> direkte bewustwording van aura's en JA-->chakra's; WELLICHT WEL JA--> contact met spirituele gidsen d.m.v. JA--> innerlijke stemmen, IK DENK VAN NIET--> dromen of visioenen; NEE--> helende krachten.
JA--> Toegenomen creativiteit: nieuwe interesse in zelfexpressie en spirituele communicatie d.m.v. muziek, kunst, poezie etc.
JA--> Toegenomen begrip en gevoeligheid: inzicht in de eigen essentie; dieper begrip van spirituele waarheden; MISSCHIEN--> byzonder bewustzijn van de omgeving (inclusief "vibraties" van anderen)
JA--> Verlichtingservaringen: een direkt weten van een grotere realiteit; transcendent bewustzijn.
Maryssa
Maryssa mrt 15 '11
Quote:
Lily Beau:En toch wil ik juist mezelf blijven vertellen zodat ik het niet vergeet dat God en al het goddelijke in en om ons hen aanwezig is continu!

Ik hoorde eens via via iets heel moois hierover:
Er zijn momenten in je leven dat je denkt: "God, waar bent U nu? Ik zie u nergens en Ik voel u niet. Ik zie geen voetstappen in het zand naast de mijne. Waar bent u? Het antwoord: "Mijn kind, toen je maar één paar voetstappen in het zand zag en dacht Hij helpt mij niet meer. Toen, juist toen, droeg ik je op mijn schouders. Daarom zag je maar één paar voetstappen."
Serenity
Serenity mrt 16 '11
hihi mooi erg mooi deed me denken aan hoe belangrijk je voeten zijn.
Je voeten dragen jouw de hele dag dus wees lief voor je voeten en behandel ze zacht.
Meer info staat op : solaas.jouwweb.nl--> hoe-moet-je-jezelf-zijn--> 10-gezondheid-tips--> voet-verzorging
Esther
Esther apr 15 '11
Hoi...

Ik heb wel in mijn hoofd gevraagd naar de naam van mijn gids....
De dagen erna kreeg ik constant (op de raarste momenten) de naam Gerrit door.... aangezien ik een echte engelennaam had verwacht winkwimpelde ik de naam Gerrit steeds weg met het idee dat ik het me verbeelde.... maar het bleef door en doorgaan in mijn hoofd.... tot ik geloofde dat deze naam mijn antwoord was.. daarna was het ook goed... ik ga nou gewoon samen met Gerrit mn leven door... (ook heb ik het gevoel dat Gerrit een (zee)visser was.. ook hiervan weet ik niet of ik het me zelf verbeeld of dat het echt zo is).!!!

grtz Esther
Serenity
Serenity apr 15 '11
Ik kreeg ook een normale naam door 'Thomas' maar of dat zo is weet ik niet hihi

En de betekenis die ik op www.babynaam.info gevonden.

De voornaam Thomas is afgeleid van het Griekse Didymus, wat tweeling betekent. Thomas is de naam van de apostel, de ongelovige Thomas, die aanvankelijk niet in de opstanding van Christus wilde geloven. Tegenwoordig wordt de uitdrukking ongelovige Thomas nog dikwijls gebruikt.

Hihi zou ik een tweelingbroer hebben gehad?
Ik herinner me een foto lezing waarbij zoiets werd gezegd uhmmm ff zoeken..

Gevonden : Lily Beau zou graag mijn foto willen laten lezen.post 98507 door Lin geschreven.
Esther
Esther apr 15 '11
.... echte Hollandse gidsen..... al kan Thomas ook Duits zijn.... haha...
Serenity
Serenity apr 15 '11
Nou een apostel naam word veel gebruikt door gelovige mensen, maar ik heb het eventjes opgezocht hihi op www.babybytes.nl.

Waar wordt het gebruikt?
De naam Thomas wordt voornamelijk gebruikt in Engelstalige landen, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië en in de Bijbel.
Wat zegt men in andere landen?
Tomos (In Wales)
Tomas (In Zweden en in Noorwegen)
Tomás (In Spanje, Portugal, Ierland en in Tsjechië)
Tomaz (In Slovenië)
Tòmas (In Schotland)
Foma (In Rusland)
Tomasz (In Polen)
Tommaso (In Italië)
Tamás (In Hongarije)
Tuomas (In Finland)
Tuomo (In Finland)
Tamsin (In Engelstalige landen)

Grappig hé
Emuca
Emuca apr 15 '11
Tja, gidsen hoeven niet altijd een heel exotische naam te hebben hea? wink
Esther
Esther apr 15 '11
Ik heb gehoord dat de betekenis van de naam van je gids wat zegt over jou.... de betekenis van Thomas is: de tweeling.... Gerrit betekent betekent moedig en dapper... ach ja weet t nooit he...
Serenity
Serenity apr 15 '11
Ik miste altijd wel een broer, 1 die voor me opnam daarom wenste ik ook altijd graag een grote broer maar mijn logica wist wel beter en dus liet ik het daarbij . ^^
Esther
Esther apr 16 '11
wie weet....
Ariel
Ariel apr 17 '11
Origineel bericht van: Esther
Ik heb gehoord dat de betekenis van de naam van je gids wat zegt over jou....


De naam van mijn gids is Kpasjan.
Als het iets over mij zegt ben ik heeeeel benieuwd wat deze naam betekend.
Eerst dacht ik dat ik het verkeerd begreep ,maar hij heeft het me voor geschreven dus het kan niet missen.
Esther
Esther apr 18 '11
heb eens ff gegoogled.....maar deze naam staat niet in het babynamenboekje..... grin
Serenity
Serenity apr 18 '11
Doet me denken van een naam die in de film Nardia voorkom Crispian.
babybytes.nl--> Crispian

En hetEngelse woordje Compassion wat compassie in het Nederlands betekend.
Emuca
Emuca apr 18 '11
Die betekenis van namen is ook maar wat de mens eraan gegeven heeft hea? winkEn vele namen zijn afgeleid van weer andere namen.. enzovoorts
Serenity
Serenity apr 18 '11
Kweetnie, vanwege de symbolische betekenis kunnen de lichtwezens en/of engelen het voor persoonlijke gebruiken ook weer gebruiken, ik bedoel 'what's in a name?'
Als daar nu een boodschap in zit dan kan het zo zijn dat die lichtwezens die hebben aangenomen en de naam die kwam erbij, het kan?
Emuca
Emuca apr 18 '11
Vele lichtwezens hebben ook verschillende namen.. gidsen ook.. Maar ze maken zich kenbaar met de naam die bij jullie band past, denk ik zo.
Serenity
Serenity sep 3 '11
Ik weet ook niet wie mijn gids is maar ik weet wel dat je je eigen innerlijke gids kan zijn aangezien vele antwoorden al in jezelf zijn, lijkt mij.

Hoe meer je in contact me jezelf hoe meer antwoorden je op je pad tegenkomt, zo heb ik me laten vertellen.

Ik vond het frusterend dat ik mijn gids niet zag ik dacht "wat is dit voor een onzin, ik zie hem niet, hoe kan dat nou, waarom zie k hem niet."
Maar het was denk ik niet een kwestie van zien maar weten dat hij er is en er zal zijn voor je en samen met jouw oplossingen gaat bedenken en die kunnen dan als ideetje boven komen drijven als een innerlijk weten een soort van innerlijke wijsheid denk ik.

Ik weet dat ik een gids hebt maar denk niet continu aan hem want IK LEEF en waneer ik te gefocust bent en alleen maar daar meebezig bent leef ik niet maar word ik beleefd door gedachtes die eigenlijk niet van toepassing zijn aangezien mijn gids er ook was voordat ik wist dat ik een gids had denk ik dan.

Ik heb wel een pracht boekje gelezen 'Hulp uit het Universum' geschreven door Jonathan Cainer en dat boekje las zo lekker weg dat ik hem in 2 dagen uit had!! ^^

Verder heb ik God lief, God en al het Goddelijke in en om ons heen, God werkt via hen, die band, die connectie, dat Godgedeelte in je, in alles.

Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, dat is niet goed of fout alleen anders.
En elke pad is uniek aangezien alles wat je tegenkomt een unieke code heeft een eigen chemische reactie kan geven in de hersenen waardoor er gedeeltes worden geprikkeld in je hersenen.
Waarmee je je kan herinneren, verwerken, linken met elkaar kunnen leggen, de volgende stap kan bedenken en de moed vind om de eerste stap te ondernemen en te ervaren die indrukken weer verwerken en je eigen keuze maken hoe je daarop weer wilt verder handelen.
En je gids is daar om je te begeleiden maar God is het licht dat je leid op je pad en overal waar je et licht tegenkomt weet je 'Oh daar is God bezig'.
En het licht zit in ons alle, God zit in ons alle, wij vormen een gedeelte van God, wij stammen af van God's licht.
Mooi vind ik dat. ^^
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki