Loading...
nl

Wat ik even wil zeggen.....

Heidelroos
Heidelroos sep 9 '09

Je kind is ook zoals die IS.. laugh
Net als jij al heel je leven overvraagd, geconditioneerd wordt wink
gast
gast sep 9 '09
Ben je in staat om voor iemand die je helemaal niet kent een intentie de kosmos in te slingeren die die persoon kan helpen om weer het geluk te vinden wat die persoon nodig heeft. Of doe je dit alleen voor mensen waarvan je "houd" en die je kent?
Gun je het geluk dus aan alles en iedereen of alleen aan bepaalde mensen?
gast
gast sep 9 '09
Waarom zou je een kind moeten leren praten? Als je gewoon met je kind praat leert hij/zij het van zichzelf.
admin
admin sep 9 '09
Origineel bericht van: gast
Waarom zou je een kind moeten leren praten? Als je gewoon met je kind praat leert hij/zij het van zichzelf.


Ik volg dit topic sinds dat ik erop gewezen werd wink
En ik denk ook dat je voelt als een kind een gave/talent heeft, en als je er mee praat zoals tegen mij of de rest van de wereld, komt het altijd goed. Dat zie ik aan mijn dochter bv. Die heb ik nooit gedwongen, nooit speciaal met haar over spiritualiteit en mijn gevoel gesproken, maar het ontwaakt vanzelf!!

Maar ook vind ik het leuk dat een topic die als bedankje bedoeld is, bij ons op Merudi zo mooi ontaardt in een topic die een hele draai neemt. Prachtig...

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wat is er eigen ontwikkeling aan als je iemand helpt die wordt bestempeld als 'zal je nooit lukken'?

Wie weet toon je daar juist mee aan dat het WEL kan.. dat je al die mensen met hetzelfde probleem wel kan helpen.. dus dien je uiteindelijk toch een hoger doel. Klein beginnen... rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Zodra je dingen voor een ander gaat bewijzen ga je ver van jezelf af. Doe geen dingen omdat een ander zegt dat je het niet kan. Doen dingen omdat jij weet dat je dit kunt!
Emuca
Emuca sep 9 '09
Maar als iemand blijft herhalen dat het niet kan.. en jij weet dat je het wel zou kunnen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Karin

En hoe weet jij van een pasgeboren baby of hij dat talent heeft?

Op dezelfde manier waarop ik foto's lees en mensen zie. Dat is een beter weten. Noem het een gave of geef het een naam. Ik weet niet hoe het werkt, maar weet wel dat ik die dingen weet.
Origineel bericht van: Karin

Toevallig leren we dat maar dat geldt dus wel voor alle talenten, ik denk dat je niet altijd kan weten of iemand ergens talent voor heeft of niet.

Ik denk dat er mensen zijn die dat wel heel goed kunnen weten.
Origineel bericht van: Karin

Sommige mensen met down syndroom kun je denk ik best de quantum theorie leren, ze zijn vaak inteligenter dan je denkt, vergis je daar niet in.

Het was een voorbeeld. Ik had ook kunnen zeggen dat je een kip had kunnen leren te diepzee-vissen met een harpoen. Het gaat erom waar je je energie voor wilt gebruiken en hoe efficiënt dat is.
Origineel bericht van: Karin

By the way, geen idee wat de quantum theorie is...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Quantumtheorie
In de kwantumtheorie wordt de werkelijkheid op een fundamenteel andere manier benaderd dan in de klassieke natuurkunde. In de klassieke natuurkunde wordt ervan uitgegaan dat er een onafhankelijke werkelijkheid is waarin natuurkundige grootheden continue variabelen zijn, die in elke gewenste combinatie gemeten kunnen worden. Meetonnauwkeurigheden zijn een praktisch probleem. In de kwantumtheorie (althans in de breed aangehangen Kopenhaagse interpretatie van Niels Bohr en Werner Heisenberg) variëren natuurkundige grootheden stapsgewijs (met 1 kwantum tegelijk) en is er geen onafhankelijke werkelijkheid. ....
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Wat vind jij belangrijker? Het grotere doel of je eigen ontwikkeling?


Ik denk mijn eigen ontwikkeling, want daar kan ik het "grotere doel" mee dienen.
Maar dat is een persoonlijk iets, geen gegeven.

Als jij gaat voor je persoonlijke ontwikkeling, ga je niet het grotere doel dienen. Want daar ligt niet je prioriteit en je focus. Hoe weet je wat het grotere geheel nodig heeft, als je gaat voor je persoonlijke ontwikkeling?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Erytrix
Er schoot me iets te binnen:

Het houwen van een beeld is een traag en weloverwogen proces waarbij de kunstenaar zich langzaam naar het hart van het beeld toewerkt, op zoek naar de vorm die erin besloten ligt.


Inderdaad, maar je moet wel talent hebben om het beeld eruit te halen dat erin zit. En als dit beeld moet gehouden worden uit los-zand, blijft er weinig van het beoogde resultaat over.

De beeldhouwer en steen moeten wel in samenspel met elkaar aan het werk gaan. En dat kan alleen maar als de beeldhouwer zijn materiaal goed kan inschatten en zijn talenten kan aansluiten bij zijn materiaal.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: gast
Ben je in staat om voor iemand die je helemaal niet kent een intentie de kosmos in te slingeren die die persoon kan helpen om weer het geluk te vinden wat die persoon nodig heeft. Of doe je dit alleen voor mensen waarvan je "houd" en die je kent?
Gun je het geluk dus aan alles en iedereen of alleen aan bepaalde mensen?

Ik denk dat Merudi het beste antwoord op jouw vraag is. De grootste intentie die voor iedereen in de cosmos wordt geslingerd zonder dat ik hierbij enige doelgroep voor ogen heb.

Waarom vraag je dat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar als iemand blijft herhalen dat het niet kan.. en jij weet dat je het wel zou kunnen...

Dan geef je die ander het inzicht dat het wel kan. Juist dat is jouw gave. De juiste dingen zeggen op de juiste momenten en daarmee de talenten van de ander naar boven halen.
Erytrix
Erytrix sep 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Erytrix
Er schoot me iets te binnen:

Het houwen van een beeld is een traag en weloverwogen proces waarbij de kunstenaar zich langzaam naar het hart van het beeld toewerkt, op zoek naar de vorm die erin besloten ligt.


Inderdaad, maar je moet wel talent hebben om het beeld eruit te halen dat erin zit. En als dit beeld moet gehouden worden uit los-zand, blijft er weinig van het beoogde resultaat over.

De beeldhouwer en steen moeten wel in samenspel met elkaar aan het werk gaan. En dat kan alleen maar als de beeldhouwer zijn materiaal goed kan inschatten en zijn talenten kan aansluiten bij zijn materiaal.


Naar mijn idee is het beeld/de vorm die erin besloten ligt de mens met zijn talenten.
Die talenten worden aangeboord door contact met omgeving (mensen die spiegelen, materieel want als ik talent heb om piano te spelen, maar nooit een piano tegen kom...) en contact met zichzelf (zelfreflectie, eigen keuzes). De beeldhouwer zijn daarom denk ik zowel de mens zelf als zijn omgeving.
Voor een kind zijn deze mogelijkheden om talenten tot expressie te brengen nog wat beperkter.
En je hebt gelijk dat niet iedereen met het meest optimale materiaal ter wereld komt...

Ery
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki