Loading...
nl

Wat ik even wil zeggen.....

admin
admin sep 9 '09
Ja dat bedoel ik dus... smilethanks AoD!
Emuca
Emuca sep 9 '09
Wat ik persoonlijk zou doen is aanbieden wat ik kan aanbieden.. en als er dan mensen zijn die iets willen leren van wat ik aanbied.. dan zouden dat mijn leerlingen zijn.. omdat zij ervoor gaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
En misschien vind jij een bepaald iets wel talent, en vind ik talent iets heel anders... zo kan het toch ook voorkomen?

Misschien zegt de een wel: nou Emmy, jij zou zoooo goed zijn in ding x, terwijl de ander zegt: never nooit doen!

Ik denk dat dat wel meevalt als je kijkt naar iets wat wij talentvol vinden. Ik denk dat er eerder een verschil zit in wat we zogenaamd nuttig talent vinden.

Zo vind ik iemand die 150 kratjes bier op elkaar kan stapelen heel erg talentvol, maar of ik het nou een nuttig talent vindt, dat denk ik niet. Maar wat ik ook geen nuttig talent vind is iemand die een talent voor zichzelf houdt en het niet aan anderen wil leren.

Uiteindelijk maakt het volgens mij ook niet zoveel uit wat ik een nuttig talent vind, of wat jij een nuttig talent vind. Hoe meer mensen elkaars talenten delen, hoe beter het is voor deze wereld. Waarom zou je je talenten voor je houden?
admin
admin sep 9 '09
Misschien wel, maar toch is het wel zo.
Ieder moet zijn haar eigen verantwoordelijkheid nemen, daar is een ander echt niet verantwoordelijk voor.
Ikzelf denk niet dat wij de wereld kunnen veranderen, wat we wel kunnen is onszelf veranderen en hopen (en wensen) dat als de ander dat ziet, ook inziet dat dat best eens de goede manier kan zijn.
Goed voorbeeld doet volgen.

Ik geloof niet dat jij of ik enig "recht" hebben om anderen te kunnen en mogen veranderen.
Zolang mensen niet inzien dat ze wellicht kunnen veranderen heeft het geen enkele zin, de enige goede verandering is pas als de persoon die veranderd dat doet vanuit eigen lessen en inzicht, ik geloof dat de verandering dan ook pas echt is, en niet omdat de buitenwereld het zegt.
admin
admin sep 9 '09
Je schrijft (Nims) waarom zou je je talenten voor je houden.

Jij geeft hierboven aan dat je je talenten voor jezelf houd zodra je merkt dat de ander waarschijnlijk geen aanleg voor datzelfde talent heeft.
Dus je doet het dan in principe zelf ook toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wat ik persoonlijk zou doen is aanbieden wat ik kan aanbieden.. en als er dan mensen zijn die iets willen leren van wat ik aanbied.. dan zouden dat mijn leerlingen zijn.. omdat zij ervoor gaan.

Is er iets wat je op dit moment aan ons zou willen aanbieden?
admin
admin sep 9 '09
Wellicht is het kratten stapelen ook nuttig...
Wellicht is het een handig talent om een onderkomen te kunnen stapelen voor mensen die geen dak meer boven hun huis hebben...
Elk talent kan onverwachts zijn nut hebben.. laugh
Islandlady
Islandlady sep 9 '09
We zijn hier toch om van elkaar te leren?
Of je nu wel iets nuttig vindt of niet. Je haalt eruit wat voor jou goed is.
Dus kunnen we allemaal van elkaar leren.
Emuca
Emuca sep 9 '09
Of je kan leren om in plaats van kratten, bakstenen te stapelen en opeens ben je een talentvolle metselaar...

Anyway... Je vraagt of er nu iets zou zijn wat ik iedereen zou kunnen aanbieden. Voor mij is het moeilijk te oordelen welke talenten ik precies heb.. en welke ik in kan zetten om deze over te brengen. Ik heb zoiets wel eens gedaan...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Karin

Ikzelf denk niet dat wij de wereld kunnen veranderen, wat we wel kunnen is onszelf veranderen en hopen (en wensen) dat als de ander dat ziet, ook inziet dat dat best eens de goede manier kan zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat wij de wereld al aan het veranderen zijn. Het gaat niet snel, maar rapper dan je denkt. De week van spiritualiteit is vandaag ingegaan en stond hier zelfs in een lokale krantje over 9:9.

Met alleen hopen en wensen wordt niets bereikt als je deze hoop en wens niet uitdraagt en materialiseert.

Jezelf als voorbeeld voor een ander gebruiken heeft alleen zin als de ander ook daadwerkelijk kijkt. Maar in deze wereld is er bijna geen aandacht voor elkaar, maar alleen maar voor het ik. Zo vind ik dat ook gelden voor de gedachten dat een voorbeeld zijn voldoende zou zijn.
Origineel bericht van: Karin

Ik geloof niet dat jij of ik enig "recht" hebben om anderen te kunnen en mogen veranderen.

Waarom worden we dan niet tegengehouden als we anderen veranderen? Of waarom grijpt het lot dan niet in? We hebben dat recht niet voor niets gekregen.
Origineel bericht van: Karin
Zolang mensen niet inzien dat ze wellicht kunnen veranderen heeft het geen enkele zin, de enige goede verandering is pas als de persoon die veranderd dat doet vanuit eigen lessen en inzicht, ik geloof dat de verandering dan ook pas echt is, en niet omdat de buitenwereld het zegt.

Totdat de buitenwereld je dwingt om naar jezelf te kijken. Je hebt helemaal gelijk dat iemand moet willen veranderen, maar dat betekend niet dat die persoon enigzins gemotiveerd kan worden. En het geven van die motivatie is iets waarvan ik vind dat ik dat recht heb.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Karin
Je schrijft (Nims) waarom zou je je talenten voor je houden.

Jij geeft hierboven aan dat je je talenten voor jezelf houd zodra je merkt dat de ander waarschijnlijk geen aanleg voor datzelfde talent heeft.
Dus je doet het dan in principe zelf ook toch?

Nee dat is niet hetzelfde. Dat is alsof ik iemand die niet kan spreken leer hoe die moet zingen. Ik houdt mijn zang talent niet voor me, alleen ik leer het niet aan iemand bij wie het geen zin heeft. En ik bepaal inderdaad zelf of iemand wel of geen talent heeft. Maar laat dat dan toevallig net iets zijn waar ik goed in ben om deze talenten te onderscheiden.
admin
admin sep 9 '09
Dat hoop ik van harte!
Hoe ga je dat dan met je kinderen doen mocht je die ooit krijgen? Die kunnen immers ook niet gelijk praten en als jij het ze niet leert zullen ze dat later dus ook nooit kunnen.... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Omdat ze wel degelijk het talent hebben om te kunnen praten en dus zal ik ze dat leren. Zoals ik zei ik kijk naar talenten, potentie en cappaciteit. Je zei dat je dat eerder begreep, dus geld dat ook in dit geval.

Als mijn kind inderdaad niet zou kunnen praten, heeft het geen zin om hem dat te leren. Je gaat een kind met het syndroom van down toch ook niet de quantum theorie leren?
Emuca
Emuca sep 9 '09
Maar het zou een uitdaging zijn en een grote beloning als het uiteindelijk wel zou lukken. Proberen kan altijd. Van te voren zeggen dat het niet gaat werken zorgt ervoor dat het zeker nooit zal lukken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar het zou een uitdaging zijn en een grote beloning als het uiteindelijk wel zou lukken. Proberen kan altijd. Van te voren zeggen dat het niet gaat werken zorgt ervoor dat het zeker nooit zal lukken.

Waarom zou je je energie niet richten op iets wat veel efficiënter is en meer oplevert in deze wereld?

Wat vind jij belangrijker? Het grotere doel of je eigen ontwikkeling?
Emuca
Emuca sep 9 '09
Wat is er eigen ontwikkeling aan als je iemand helpt die wordt bestempeld als 'zal je nooit lukken'?

Wie weet toon je daar juist mee aan dat het WEL kan.. dat je al die mensen met hetzelfde probleem wel kan helpen.. dus dien je uiteindelijk toch een hoger doel. Klein beginnen... rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
admin
admin sep 9 '09
Quote:
Omdat ze wel degelijk het talent hebben om te kunnen praten en dus zal ik ze dat leren. Zoals ik zei ik kijk naar talenten, potentie en cappaciteit. Je zei dat je dat eerder begreep, dus geld dat ook in dit geval.

Als mijn kind inderdaad niet zou kunnen praten, heeft het geen zin om hem dat te leren. Je gaat een kind met het syndroom van down toch ook niet de quantum theorie leren?


En hoe weet jij van een pasgeboren baby of hij dat talent heeft? Toevallig leren we dat maar dat geldt dus wel voor alle talenten, ik denk dat je niet altijd kan weten of iemand ergens talent voor heeft of niet.
Dat zul je eerst moeten uitproberen, ik zou het persoonlijk leuker vinden om iemand zonder talent iets te leren dan iemand met talent, maar goed daar moet je wel talent voor hebben...lol

Sommige mensen met down syndroom kun je denk ik best de quantum theorie leren, ze zijn vaak inteligenter dan je denkt, vergis je daar niet in.

By the way, geen idee wat de quantum theorie is...
admin
admin sep 9 '09
Quote:
Wat vind jij belangrijker? Het grotere doel of je eigen ontwikkeling?


Ik denk mijn eigen ontwikkeling, want daar kan ik het "grotere doel" mee dienen.
Maar dat is een persoonlijk iets, geen gegeven.
Erytrix
Erytrix sep 9 '09
Er schoot me iets te binnen:

Het houwen van een beeld is een traag en weloverwogen proces waarbij de kunstenaar zich langzaam naar het hart van het beeld toewerkt, op zoek naar de vorm die erin besloten ligt.
admin
admin sep 9 '09
Gave vergelijking!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki