Mijn heksenverhaal,
Als klein meisje was ik al verslingert aan alles wat met natuur te maken heeft. Als ik verdrietig was kroop ik tegen een boom aan en stortte mijn hart uit, ook gaf ik mijn favoriete bomen allemaal een naam. Vaak zat ik alleen in het bos met een boek terwijl vriendjes en vriendinnetjes samen speelden.
Voor dieren deed (en doe) ik alles, ik heb ooit bij vroegere buren met een hamer een gat in de buitenmuur geslagen om naar beneden gevallen spreeuwenbaby´s te bevrijden. Helaas hadden de buren niet zoveel begrip als mijn ouders
Ik kon (en kan) meteen aan een dier zien of het gezond was, niet omdat ik zoveel verstand heb van dieren, maar op de een of andere manier kon(en kan) ik dat voelen.
Energieen van bomen,planten en struiken zijn mij nooit vreemd geweest, ik dacht ook altijd dat iedereen dat zo kon voelen, ik ben er wel achter dat dit niet helemaal klopt.
Omdat ik ook autistisch ben heb ik er erg lang over gedaan om te ontdekken dat mijn wereld en mijn beleving daarvan totaal anders is als die van andere mensen. niet nodig om te zeggen dat mijn jeugd hierdoor soms erg zwaar voelde. Gelukkig was mijn moeder erg spiritueel ingesteld en heeft ze mij goed op kunnen vangen, veel van mijn familie en vrienden van mijn ouders waren vroeger bang voor mij. de manier waarop ik naar mensen keek en dingen kon vertellen en voorspellen joeg hun helaas angst aan. Mijn opa heeft me op zijn sterfbed weggestuurd omdat hij zo bang voor mij was, gelukkig is hij daar later op teruggekomen en hebben we een heel fijn gesprek gehad(dankjewel opa).
Door mijn moeder heb ik op heel jonge leeftijd al geleerd hoe ik mezelf kan beschermen en heeft ze me enorm veel over stenen geleerd, ook heeft ze mij van alles geleerd over handopleggen.
Niets met boeken maar puur op gevoel en innerlijk weten.
Kruiden kwamen rond mijn 24e in mijn leven, alles wilde ik erover lezen en vooral leren hoe ze te gebruiken in geval van kwaaltjes en ziektes. ik heb niets tegen medicijnen, maar de Godin (de aarde) heeft samen met God zoveel schatten gecreeerd waar wij uit mogen putten, dat ik daar heel dankbaar gebruik van maak.
Regelmatig plant ik nieuwe zaden en stuur energie naar haar toe om mijn dankbaarheid te uiten.
Een aantal jaren geleden kwam ik puur toevallig in een heksenwinkel en voelde me onmiddelijk helemaal op mijn gemak, ik had een soort thuiskomgevoel zeg maar. Na boeken over hekserij te hebben gelezen viel ik van de ene verbazing in de andere.
ik was al jaren bezig met hekserij zonder het zelf te weten
Ik had al een heksenaltaar zonder te uberhaupt van het bestaan daarvan af te weten.
Dat is de reden dat ik mijzelf als een geboren heks zie.
ik doe niet aan spreuken, niet omdat ik er niet in geloof, maar omdat ik weet dat je niets kunt afdwingen.
Wat mij vooral aantrekt in de hekserij is het feit dat er eigenlijk geen regeltjes en wetjes zijn, zolang je niets of niemand kwaad doet is eigenlijk alles oké.
Wat en waar en hoe ik geloof mag ik zelf uitvogelen, dat gaat er in de kerk wel anders aan toe is mijn ervaring(grote teleurstelling).
Hoe pas ik hekserij toe in mijn dagelijkse leven.
Ik gebruik dus stenen en kruiden voor veel kwaaltjes, ook voor de kinderen wel met de kanttekening dat ik ook in geval van twijfel altijd even langs de huisarts ga. Mijn huisarts is heel ruimdenkend en weet dat ik veel met kruiden doe, dus dat is heel prettig.
Verder probeer ik mijn kinderen uit te leggen wat hekserij voor mij betekent, maar laat hun wel vrij om te kiezen welk pad ze zelf willen volgen.
Ik ben dan ook regelmatig in mijn tuin bezig met stenen of puur energie opslurpen met volle maan, meditatie met stenen, wierrook, en vooral veel genieten van alles wat groeit en bloeit. Kaarten leggen(tarot), pendelen en healing geven. Healing doe ik het liefste op afstand, vanwege mijn gevoeligheid en nogal sterke energie heb ik gemerkt dat ik erg voorzichtig moet zijn. het is een aantal keer voorgekomen dat bij een directe handoplegging, mensen obe´s hadden of in een behoorlijke dip raakten omdat mijn energie keihard door blokkades kan razen. Zolang ik dat nog niet echt kan sturen blijf ik liever voorzichtig en doe ik het gewoon op afstand. Het vreemde is dat dit bij kinderen niet gebeurd, wel heb ik gemerkt dat mensen mij erg graag aanraken, dus ik denk dat die energie dan toch ook wel heel prettig voelt, ik word vaak geknuffeld.
Toch is het af en toe wel even slikken als mijn kinderen luidkeels roepen, : mijn mama is een heks hoor, maar wel een hele lieve....
Helaas heb ik hierdoor wel wat vriendschappen verloren omdat sommige mensen hekserij eng vinden en omdat ik best wel aardig wat symboliek in huis heb.
Ook geloof ik heel sterk in the rule of three, wat je uitzendt krijg je terug. Dus ben ik erg graag een wandelend lichtje en heb ik een enorme drang dat licht te verspreiden.
Straal liefde uit en je krijgt het onherroepelijk terug gestraald.