Heb genoten van de tekst en foto's, vooral de poezenfoto's :)Vind het knap dat je alles in je leven zo met beide handen aanneemt. Je straalt een enorme levenskracht en vreugde uit: diep geworteld in de aarde en uitreikend naar 'de hemel'.
Ivm het stuk over autisme bedacht ik me dat onze maatschappij zoveel 'labels' plakt en dat we vandaag de dag bijvoorbeeld driedubbel zoveel 'afwijkingen of stoornissen' kennen dan pakweg 50 jaar geleden. Een obsessie met 'normaal' zijn waarbij alles en iedereen die afwijkt van de norm in een hokje gestoken en aagepast moet worden...Ik volg zelf een therapeutenopleiding, waarbij gelukkig de nadruk wordt gelegd op de kwaliteiten van mensen.
In verband met je 'ecclectisch' geloven kan ik je ook helemaal volgen. Ik denk dat de kern van de grote religies heel erg mooi, krachtig en 'waar' is. Verschillende wegen, die allemaal leiden naar de Geest (of God, of de Godin of...) Denk dat het belangrijk is om niet enkel naar de menselijke uitingen van religies kijken, naar de geïnstitutionaliseerde vorm, er is inderdaad veel op aan te merken! Als je de moeite doet om echt te gaan kijken en luisteren naar de boodschap van Christus, Siddhartha Gautama (de Boeddha), Mohammed, mystici etc dan zie je de gelijkenis ipv de verschillen. Eigenlijk roepen elke mens op om zich over te geven aan de oneindige Liefde voor het leven.(ik zeg met opzet niet God voor wie daar weerstand bij voelt).Het gaat niet om kennis van boeken, geschriften, pausen en andere leiders, ook niet om het uitvoeren van rituelen of zeggen van gebeden...het kunnen middelen zijn om de eigen beleving te intensiferen- hulpbronnen...
Tot zover... Je ziet, deze onderwerpen beroeren me ;)
Inneke, ook jouw berichtje heb ik maar even geplakt, dan is het makkelijker terug te lezen voor mij.
Dat eerste stukje voelt heel goed, zo sta ik inderdaad in het leven, hoewel dat goedgewortelde niet altijd lukt
Ik heb veel om dankbaar voor te zijn, ik kan wel zeggen dat ik een gelukkig mens ben, gelukkig
Ik heb wel heel diep moeten gaan om hier te komen, maar het was de rit wel waard.
Ik denk dat de aantallen inderdaad stijgen, het zijn in mijn ogen geen stoornissen maar "nieuwe mensen". Maar dat is mijn persoonlijke gevoel, niks boekjes. Toch zijn de hokjes soms nodig om gebruik te kunnen maken van voozieningen, ik luister naar de arts en zijn advies maar volg míjn gevoel, op het moment heb ik contact met de rugzakbegeleider van Tony (mijn tweede zoon) deze man kijkt heel goed door de ogen van zo´n kindje. Hij ziet precies wat er mis is en wat er moet veranderen om het voor Tony aangenaam te maken in de klas. In deze man heb ik veel vertrouwen, ik heb respect voor mensen die dit soort werk doen en vooral als ze het echt goed doen.
Deze man kijkt naar het kind, hij heeft geen boekjes bij zich als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind het ook leuk om zo een beetje te filosoferen (fout gespeld, ik weet het
)