Loading...
nl

Deborah - Eigen orakel - vraaglegging

Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van verschillende orakels. Een daarvan is voor mijn gevoel af. Maar ik heb alleen zelf de werking ervan ervaren. Nu Nims ons attendeerde op de mogelijkheden van kaartleggingen dacht ik dat ik misschien leggingen kan doen om te ontdekken of mijn orakel voor anderen ook werkt. Mijn orakel is niet gemaakt van kaarten maar bestaat uit een bord en 13 stokjes. Ik heb het allemaal handgemaakt, hieronder hoe het eruit ziet. smile


De stokjes


Het bord


De legging die ik wil voorleggen is de vraaglegging. Ik trek dan 5 stokjes op de vraaglegging en leg ze in aangegeven volgorde op het bord. Hieronder een uitleg van het systeem.

Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
Het linker stokje verteld je welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.
Het middelste stokje verteld je wat het belangrijkste thema van de vraag is.
Het rechter stokje verteld je de belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.

Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Het bovenste stokje verteld je welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.
Het onderste stokje verteld je welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.


Omdat ieder stokje een vrij ruime beschrijving geeft is het aan de vraagsteller om de betekenis voor hemzelf te interpreteren. (Een beschrijving van een stokje kan bijvoorbeeld zijn: Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen.) Dus als jullie het leuk vinden om eens te proberen, dan hoor ik het wel!

Over de interpretatie:
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het orakel interpreteer. Allereerst richt ik mij op de vraag, bijv. waarom wil mijn werk niet lukken? Deze vraag leg ik naast de uitkomst van de legging.

Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag. > Welke dingen in mij hebben invloed op het feit dat mijn werk niet wil lukken?
Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen. > Houd ik vast aan principes waardoor het werk niet wil lukken? Heb ik de drang actie te ondernemen? Of zijn het juist dingen die ik meer zou moeten doen?


Eigenlijk stel ik mijzelf constant de vraag hoe de uitkomst op mij van toepassing is, kan ik het plaatsen? Hoe past het begrip principes bij mijn situatie? Door vanuit de uitkomst naar je situatie te kijken kom je dichter bij je antwoord. Hopelijk is het zo iets duidelijker geworden. confusedOmdat is gebleken dat interpretatie moeilijk kan zijn zal ik ook mijn interpretatie geven. smile
Delen:
Cialara
Cialara aug 16 '09
Ik vind dat je een prachtige orakel hebt gemaakt! Echt heel erg mooi. Heb alleen nog geen vraag...

Groetjes Jorine
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 16 '09
Prachtig dit! Ik heb wel een vraag die ik wel gelegd zou willen zien:

"Moet ik vanaf september 2009 een opleiding tot spiritueel therapeut gaan volgen?"
admin
admin aug 16 '09
Mooi Deborah, zo'n eigen maaksels, heerlijke creativiteit!
Door dit te zien, ben k'er zeker van dat je intuitief contakt hebt met Myria,
een lichtwezen van Sirius!
Sweetammy
Sweetammy aug 16 '09
Wat een mooi orakel. Heb je dit uit je eigen idee gemaakt of als een voorbeeld van iets? Heb je ook zelf de betekenis aan de stokjes gegeven. Ik vind het echt heel erg mooi en als je voor mij de vraag;

"Moet ik doorgaan met mijn huidige studie"
zou willen leggen?

Groetjes Sweetammy
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Dan als eerste voor jou Nims! Ben benieuwd smile
Quote:
"Moet ik vanaf september 2009 een opleiding tot spiritueel therapeut gaan volgen?"


Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.

Groei, ontwikkeling, zachtheid, vasthouden, waarnemen, vleugels spreiden, innerlijke rust, voelen, vormingsproces, balans.
Wat de belangrijkste thema's van de vraag zijn.
Fantasie, creatie, communicatie, sociaal, warmte, connectie, uitbreiden, motiveren.
De belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.
Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen.

Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.

Inventiviteit, ideeën, vrolijkheid, optimisme, onschuld, inspiratie, organiseren, natuurlijk, eigenzinnig.
Welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.
Vrede, liefde, eenvoud, relaties, onafhankelijkheid, openheid, het zelf, reflectie, uitstralen.
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Allemaal bedankt voor de complimentjes smile
Ik heb het gemaakt omdat ik een paar stokken had waar ik iets van wilde maken, langzaam aan kreeg het orakel vorm. Het systeem is geinspireerd op meerdere orakels, ik heb het gebaseerd op alles wat ik daarover gelezen of mee ervaren heb. De stokjes kregen hun betekenis nadat ik ze gemaakt had, ik heb ze een voor een aangevoeld en op basis daarvan een beschrijving gemaakt.
En myria had ik nog nooit van gehoord, leuk om eens te onderzoeken. wink
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Quote:
Dan nu voor jou sweetammy "Moet ik doorgaan met mijn huidige studie?"


Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.

Scherp, sterk/krachtig, macht, strijdlustig, moed, gespannen, zelfvertrouwen, doorzetten, richting geven.

Je vraagt je af of je deze studie moet voortzetten, ga bij jezelf te rade: Heb ik de moed en kracht om door te zetten? Ben ik bereid een eventuele strijd aan te gaan of voelt het nu al teveel als een strijd? En wat als ik toch niet doorga met mijn studie, wat doet het met mijn zelfvertrouwen?

Wat de belangrijkste thema’s van de vraag zijn.
Fantasie, creatie, communicatie, sociaal, warmte, connectie, uitbreiden, motiveren.

Je hebt behoefte aan verbinding met anderen, open communicatie en het gevoel op je plek te zijn. Daarnaast gebruik je graag je fantasie en wil je creeeren. Dit zijn zaken die je motiveren en waardoor je een studie kunt volhouden. Past je huidige studie in dit plaatje?

De belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.
Groei, ontwikkeling, zachtheid, vasthouden, waarnemen, vleugels spreiden, innerlijke rust, voelen, vormingsproces, balans.

Je hebt behoefte aan een balans in jezelf om verder te kunnen ontwikkelen. Je wilt innerlijke rust, kunnen voelen en waarnemen, je hangt naar zachtheid. Je wilt je vleugels spreiden om je te ontwikkelen maar tegelijk ben je geneigd vast te houden aan zekerheden.

Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.

Bron, moeder, vrouwelijke energie, steun, potentie, verzorgen, aanpakken, stabiliteit, centrum.

Luisteren naar je intuitie, je eigen centrum opzoeken, vertrouwen op de bron helpen om je ware potentieel helder te krijgen. Je hebt het meeste baat bij een omgeving waarin je vrouwelijke en verzorgende kwaliteiten de ruimte krijgen. Vindt je dit terug in je huidige studie?

Welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.
Inventiviteit, ideeën, vrolijkheid, optimisme, onschuld, inspiratie, organiseren, natuurlijk, eigenzinnig.

Je kunt niet goed uit de voeten met een omgeving waarin geen plaats is voor de bovenstaande elementen. Een situatie waarin je niet met ideeen kunt spelen, die je niet prikkelt en waar geen plaats is voor het ontwikkelen op je eigen manier is voor jou beklemmend en remt je vermogen te ontwikkelen.
Cialara
Cialara aug 16 '09
Moet zeggen dat ik je orakel heel mooi vind, maar dat het me wel wat moeilijk lijkt om voor jezelf uit te leggen... Er wordt zoveel info gegeven; ik zou zelf door de bomen het bos niet meer zien zeg maar.
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Dat kan ik me voorstellen eniroj, voor mij is het heel logisch. winkDaarom hoop ik veel te leren van diegene aan wie ik een legging mag doen.
Ik wil daarom ook graag helpen bij de interpretatie van de legging, maar vind het belangrijk dat de vraagsteller eerst zelf zijn visie probeert te vormen. De antwoorden zitten in jezelf, het orakel en ik kunnen alleen helpen deze te vinden.
Cialara
Cialara aug 16 '09
Oké, dan ga je dus wel veel dieper op de vraag in nadat je het orakel hebt geraadpleegd. Wel goed om je vraag dus écht te onderzoeken!
Ingewikkeld maar diepgaand, en inderdaad; de antwoorden weet je vaak zelf al wel...
Bedankt voor je uitleg hierbij Debiorah.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '09
Origineel bericht van: Debiorah
Dan als eerste voor jou Nims! Ben benieuwd smile
Quote:
"Moet ik vanaf september 2009 een opleiding tot spiritueel therapeut gaan volgen?"


Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.

Groei, ontwikkeling, zachtheid, vasthouden, waarnemen, vleugels spreiden, innerlijke rust, voelen, vormingsproces, balans.
Wat de belangrijkste thema's van de vraag zijn.
Fantasie, creatie, communicatie, sociaal, warmte, connectie, uitbreiden, motiveren.
De belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.
Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen.

Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.

Inventiviteit, ideeën, vrolijkheid, optimisme, onschuld, inspiratie, organiseren, natuurlijk, eigenzinnig.
Welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.
Vrede, liefde, eenvoud, relaties, onafhankelijkheid, openheid, het zelf, reflectie, uitstralen.

Hey bedankt voor dit orakel, maar ik ben bang dat ik het niet zo goed begrijp. Ik zie een vraag en dan steekwoorden erbij staan. Kan je me misschien helpen met hoe ik zoiets kan interpreteren? blush
admin
admin aug 17 '09
Hey Debiorah,

Is het een mogelijkheid dat je de steekwoorden voor degene die de vraag stelt en jij het orakel legt, in een paar zinnen/pakkende zin uitlegt? Ik denk dat ik hier niet zo snel een vraag zal stellen, omdat ik niet zou weten hoe ik het zou moeten uitleggen voor mezelf blush

Liefs,
Marjan

ps wel een prachtig orakel trouwens!!
Debiorah
Debiorah aug 17 '09
Quote:
Hey bedankt voor dit orakel, maar ik ben bang dat ik het niet zo goed begrijp. Ik zie een vraag en dan steekwoorden erbij staan. Kan je me misschien helpen met hoe ik zoiets kan interpreteren?

Ik zal mijn best doen wink

Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
De stokjes in het centrum vertellen je over de dingen die zich in jezelf afspelen.

Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.
Groei, ontwikkeling, zachtheid, vasthouden, waarnemen, vleugels spreiden, innerlijke rust, voelen, vormingsproces, balans.

Je wilt een studie gaan volgen omdat je behoefte voelt naar groei en ontwikkeling. Je wilt een nieuwe balans scheppen, misschien iets meer doen met je waarnemende & invoelende kwaliteiten, je spirituele vleugels verder uitslaan?

Wat de belangrijkste thema's van de vraag zijn.
Fantasie, creatie, communicatie, sociaal, warmte, connectie, uitbreiden, motiveren.

De studie van je keuze houdt verband met de genoemde thema's, zijn dit ook de dingen die jij erin zoekt?

De belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.
Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen.

Deze steekwoorden slaan op je ontwikkeling. Zoals ik het lees ben je iemand met leidinggevende kwaliteiten, iemand die iets wil uitdragen en vormen, je kunt rationeel goed uit de voeten. Welke ontwikkeling wil je met de studie bereiken?

Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.
Inventiviteit, ideeën, vrolijkheid, optimisme, onschuld, inspiratie, organiseren, natuurlijk, eigenzinnig.

Je studie en ontwikkeling wordt positief beinvloed door een omgeving waarin je met ideeen aan de slag kunt, de vrijheid hebt om nieuwe dingen te doen, met een positieve inslag & inspirerend.

Welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.
Vrede, liefde, eenvoud, relaties, onafhankelijkheid, openheid, het zelf, reflectie, uitstralen.

Het kan moeilijk voor je zijn om in een omgeving te studeren waar geen openheid is naar jezelf of de ander. Als je geen verbinding kan voelen, niet onafhankelijk kan zijn, geen vrede vind dan beinvloed dat jou dat negatief.

Ik hoop dat je hier iets meer mee kunt
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '09
Ah zo kan ik er wel wat mee ja. Misschien is het wel prettig om direct de uitleg erbij te doen als je hem doet voor iemand? Want als ik jouw interpretatie zo lees, had ik dat er echt niet bij bedacht zoals jij dat doet. Maar als ik lees hoe jij het geinterpreteerd hebt, weet ik dat het goed is.

Bedankt voor het orakel in ieder geval, ik weet dat ik op de goede weg ben, en moet inderdaad goed letten op de openheid in mijn omgeving.
Islandlady
Islandlady aug 17 '09
Mooi Debiorah! Kom wel met een vraag binnenkort. Heb er velen!

groetjes
Bea
admin
admin aug 17 '09
Origineel bericht van: Debiorah
Allemaal bedankt voor de complimentjes smile
En myria had ik nog nooit van gehoord, leuk om eens te onderzoeken. wink


Myria, verblijft op Sirius,
Ze is zoals wij noemen, "een engel" geworden in de Sferen van Licht.
Wat ik weet is dat ze heel groot is , en smal. En ze heeft nog een soort hoog hoofddeksel op. En ze straalt veel licht uit, ze heeft een zeer hoge trilling.
Ik kwam met haar in contakt, nadat ik een ander leven van me ontdekte.
Daar was ze m'n moeder geweest - ten tijde van de Middeleeuwen(ong. 12/13de eeuw) - het was haar voorlaatste aardse leven toen, en is op de brandstapel gestorven. Daarna nog éénmaal in Engeland een leven gehad, als kaartlegster, orakelen enz, soort hogepriesteres, en daarna naar de Sferen van Licht.
Wat zo bijzonder aan haar was, was dat ze een orakelsysteem had uitgevonden, waar enerzijds kaarten bij kwamen, en voor de rest stokjes die ze dan opgooide, en interpreteerde aan de hand van hoe ze kwamen te liggen.
Het was iets unieks, toendertijd, en hoe dat systeem werkte dat weet ik niet. Maar moest onmiddelijk denken aan haar, toen ik je stokjes zag.
Indertijd, toen ik Kaartlegde koos ik(onbewust, wist het pas achteraf) voor ook lessen te krijgen 'snachts in de Sferen van licht. ONderandere van Myria, en ook Gloria hebben me daarin onderwezen.
Vandaar dat ik doordat ik zie dat je dit deed, moest glimlachen, je wordt onderwezen op hoog niveau. Mensen weten dit niet altijd, voelen dit niet altijd..
En het is knap, want het zegt dat je openstaat voor verdere ontwikkeling in je groei en met open armen ontvangt.
en ik vind dat fijn om zien!! grin
admin
admin aug 18 '09
Wat leuk Deborah!
Door te oefenen kun je uiteindelijk steeds makkelijker een verhaal breien van de antwoorden.
Wellicht lijkt dit qua uitleg veel op tarot, daar heb je ook alleen de steekwoorden en zul je door oefening steeds beter kunnen *duiden*.
Debiorah
Debiorah aug 18 '09
Dankje Karin! En ja ik denk inderdaad dat het moet groeien, daarom vind ik het leuk dat ik hier de kans krijg smile
Cialara
Cialara sep 17 '09
Hoi Debiorah,

Het is al even geleden dat je het orakel hier hebt gebruikt, dus heb ik een vraag die ik aan jou wil voorleggen zodat je het orakel een keer voor mij kunt raadplegen.

Ik kamp nogal met overgewicht en heb periodes gekend dat ik dat goed onder controle had, maar nu zit ik weer in een wat mindere periode en ik vraag me dan wel eens af waarom dat zo is, waarom het me dan niet lukt om zeg maar op een gezond gewicht te komen en te blijven?
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki