Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Helma]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Mijn zoon heeft een scala aan psychiatrisch problemen [ADHD,OCD,ODD,Gilles de la Tourette, PDD/NOS]
Hij heeft een twee maanden geleden een meisje geslagen op straat en dat meisje heeft aangifte gedaan, dus nu moeten we volgende week naar de Raad van Kinderbescherming. Hij zal wel een taakstraf krijgen Maak me veel zorgen om hem en hoe het nu verder moet. Ik zit er over na te denken om hem intern te laten opnemen in een instelling die hem qua gedrag te helpen. Hij heeft een denkvermogen sociaal emotioneel van een kleuter. Cognitief is wel goed. Dus dat botst ook. Verder is hij 1.82m en is pas 13jr. Iedereen denkt dan ook dat hij ouder is, maar is het dus helemaal niet. En hij gaat altijd grenzen over van anderen, verder is hij zeer onhandig in contact met anderen. Een hele zorg. En het vliegt me de laatste tijd een beetje aan ... net alsof ik de energie en de know how mis om hem goed te begeleiden. Het vreet aan me.
Liefs,
Marjan
#65997 - 30-07-2009 15:21 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Islandlady
Frequente bezoeker
Lieverd,
Dit is niet de makkelijkste beslissing in je leven maar voor je grote/kleine stoere man is wat jij beslist het beste! Wees daar alsjeblieft van overtuigd. Jij en jij alleen neemt voor deze schat de enige juiste beslissing omdat hij hem zelf niet kan nemen. Samen met Ron komen jullie er wel uit! En vergeet niet dat ik er altijd ben!
Liefs
#65998 - 30-07-2009 15:22 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Islandlady]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Dank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.
Liefs,
Mar
#65999 - 30-07-2009 16:07 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Helma
Merudiaan
Tjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.
Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!
Dikke knuffel voor jou, van Helma.
#66000 - 30-07-2009 16:25 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Bellefleur
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: LarapintaDank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.
Liefs,
Mar
lieverd, je staat er niet alleen voor, geloof me , en het is goed dat je dit verteld, ben bij je.
Liefs,
Bellefleur
#66003 - 30-07-2009 16:38 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Bellefleur]
Eniroj
Zeer frequente bezoeker
Tjee, Larapinta, weet even niet wat ik zeggen moet. Lijkt me heel moeilijk voor jullie. Maar soms is het ook wel goed dat een ander ook eens goed naar je kind kijkt en misschien hem op een andere manier kan helpen. Wat overigens niet wil zeggen dat jullie het zelf niet goed doen, maar soms is hulp van buiten ook heel goed.
Veel sterkte dan komende week. Knuffel van mij.
Liefs Jorine
#66005 - 30-07-2009 16:51 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Eniroj]
Eniroj
Zeer frequente bezoeker
Vandaag bij het medium Omata Tutini geweest. Wat een lieverd was dat zeg! En zoon S was er ook bij. Over hem vertel ik wel in het toepasselijke topic
Er kwam veel uit voor mij persoonlijk, en met name in de toekomst veel positiviteit En ja, ze heeft ook vleugels gezien en de bol van glas, was volgens haar van kristal; daar was ze heel stellig in.
Aan het eind trok ze nog een aantal kaarten uit de reeks "opgestegen meesters"(kent iemand die?) en als eerste trok ze Maria en de Lachende Boeddha aan het eind trok ze ook nog Jezus. Hoe mooi mag het zijn voor een mens. Ben nog steeds onder de indruk en moet het voor mezelf nog maar eens gaan noteren. Toch altijd weer een belevenis dit soort dingen, zo mooooooooooooiii!
#66007 - 30-07-2009 17:19 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Helma]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: HelmaTjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.
Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!
Dikke knuffel voor jou, van Helma.
Dank je wel lieve Helma...
Ik weet dat ik lieve mensen om me heen heb, die begrijpen wat ik voel en wat ik bedoel. Ik zál er gewoon in geloven dat wat ik beslis het beste is voor hem!!
En ja, die ene dag, moeilijk als je zo klein behuisd bent en het vakantie is, maar ik probeer wel mijn eigen tijd te pakken. Al is het maar tien minuten ...