Loading...
nl

mijn special kid

admin
admin jul 23 '09
Hallo allemaal,

Een algemeen berichtje. We zijn vanmiddag op gesprek geweest bij Axenza Groningen (oude GGZ) waar Hielke vorige maand zijn testen heeft gedaan. De kinderpsychiater hier in Winschoten had om deze testen gevraagd, omdat we steeds minder begrepen van Hielke en zijn gedrag...

Wat eruit is gekomen is best heftig. Hielke heeft de volledige diagnose als volgt:
Gilles de la Tourette, ADHD, ODD, OCD én PDD/NOS.
Hij functioneert op een sociaal/emotionel niveau van een kleuter frownHij kan geen oorzaak en gevolg begrijpen, en hij kan geen link leggen tussen het ene gebeuren en het volgende. Dus bv hij heeft een confrontatie gehad en daar is hij op aangesproken en met hem gesproken. Maar de volgende keer zal hij niet de link leggen, van daar ging het fout, laat ik er nu op letten. Hij zal precies dezelfde fout dan maken. Het is heel moeilijk uitleggen hoor, maar ik doe mijn best. Hij denkt dus op kleuternivo. HIj is dan ook totaal niet verkeersveilig, hij ziet geen oorzaak en gevolg. Hij begrijpt niet dat als hij fietst, dat hij zich aan regels moet houden om het veilig te houden.
Hij zal in contact met meisjes misschien ook snel te ver gaan, omdat hij geen empatisch (invoelend) vermogen heeft. HIj kan zich niet verplaatsen in anderen en zich realiseren dat hij grenzen overgaat die hij niet over mag gaan.
Het plan is nu om in ieder geval in gesprek te gaan met zijn eigen kinderpsych. Misschien is een therapie een optie om zijn agressie onder controle te kijken, of is een klinische opname een optie om hem dag en nacht te begeleiden.... Of we begeleiden hem thuis met ambulante begeleiding, zodat we thuis een goed klimaat en structuur kunnen opbouwen.

Ik ben er best een beetje ondersteboven van, want hij heeft dus ook een stoornis in het autistisch spectrum en hij functioneert sociaal/emotioneel zo laag... Later zal hij misschien niet op zichzelf kunnen wonen, maar begeleid wonen?

Nou ja, we houden van hem zoals hij is......hij is onze special kanjer, hij heeft een super zus die van hem houdt, maar ook nog eens een pleegzus die hem begeleidt. Dus samen met onze meiden komen we er wel hopelijk.

Als er mensen zijn die vragen hebben, we staan natuurlijk open om te antwoorden. We hopen tenminste te kunnen antwoorden.

Lieve groetjes Ron en Marjan
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 jul 23 '09
Wow, wat heftig om dit zo te lezen!!!

GElukkig heeft hij inderdaad veel mensen om hem heen die van hem houden en accepteren zoals hij is!

hoe oud is hij op dit moment als ik vragen mag?

hoe dan ook het komt goed met jullie knul, misschien een beetje langzamer maar hij komt er wel.

Veel sterkte in deze tijd

Liefs natalie
admin
admin jul 23 '09
Hielke is nu 13jaar, maar hij is al ongeveer 1.80m en dat heeft hij dus ook tegen, dat zei de psycholoog ook, want ze schatten hem allemaal ouder. Zijn foto staat op de fotopagina onder creative geloof ik.

Dank je wel lieve Nathalie, je krijgt te dragen wat je dragen kan, maar soms is de last zo zwaar dat je het wel moet delen...

Liefs,
Mar
admin
admin jul 23 '09
Zoiets komt binnen hé Marjan....
ODD en OCD ben ik niet mee bekend, ligt daar het gebrek aan niet kunnen invoelen?
Mijn Tony heeft veel gehad aan psycho motorische training wat betreft zijn agressie, al weet ik niet of dat geldt voor alle asp kinders. Het is wel zo dat ik moet blijven herhalen, het blijft niet hangen als ik er een week niet mee bezig ben.
Ik begreep van de week van mijn psychiater dat je brein blijft groeien en dat er wel degelijk soms een klein herstel is te zien van de verbindingen tussen de beide hersenhelften waardoor sommige dingen die nu niet kunnen later wel mogelijk zijn. Puur door te wennen aan een strak ritme, op een gegeven moment wordt dat zo natuurlijk dat het vanzelf zou moeten gaan volgens hem.

Hielke is nog jong wie weet wat voor ontdekkingen men nog doet zodat zijn kansen op een *normaal* leven weer groter maken. Ook hier is het maar de vraag of Tony ooit echt zelfstandig kan wonen, maar voorlopig maak ik me daar nog even geen zorgen over, het is nog zo ver weg.

Heel veel sterkte en blijf jouw manneke maar als heel speciaal zien want dat is hij ook!

xxx Karin
admin
admin jul 23 '09
Helemaal gelijk hoor Karin. Hij is een kanjer, en hij kan ook zo enorm lief en gevoelig zijn!! smile
Maar het komt inderdaad binnen ... het krijgt wel weer een plek, maar het heeft tijd nodig.

Dank je voor je lieve woorden

Liefs,
Mar
admin
admin jul 23 '09
Oh ja, ODD = agressieve geweldadige stoornis die hij slecht of niet kan begrenzen.
OCD = dwangmatige stoornis cq handelingen.

eek
Eruan
Eruan jul 23 '09
Jee Laraprinta, dat is ontzettend heftig.
De toekomst kan qua medische ontdekkingen nog ontzettend veel brengen. Ze zijn nog steeds onderzoek aan het doen naar allerlei medicijnen dus wie weet?
Misschien kan er in zijn puberteit ook nog ontzettend veel veranderen in zijn gedrag waardoor misschien een aantal stoornissen kunnen verminderen.
Hoe het uiteindelijk zal worden is niet te voorspellen, maar in ieder geval is het het belangrijkst dat hij zich gelukkig voelt en jullie ook.
Ik wil je in ieder geval sterkte wensen en een dikke knuffel.
admin
admin jul 23 '09
Dank je wel lieve Ann_ik.......

Steun voor ons is nu even het belangrijkste. En zo delen...maakt het ook minder zwaar.

Liefs,
Mar
admin
admin aug 4 '09
Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Helma]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Mijn zoon heeft een scala aan psychiatrisch problemen [ADHD,OCD,ODD,Gilles de la Tourette, PDD/NOS]
Hij heeft een twee maanden geleden een meisje geslagen op straat en dat meisje heeft aangifte gedaan, dus nu moeten we volgende week naar de Raad van Kinderbescherming. Hij zal wel een taakstraf krijgen Maak me veel zorgen om hem en hoe het nu verder moet. Ik zit er over na te denken om hem intern te laten opnemen in een instelling die hem qua gedrag te helpen. Hij heeft een denkvermogen sociaal emotioneel van een kleuter. Cognitief is wel goed. Dus dat botst ook. Verder is hij 1.82m en is pas 13jr. Iedereen denkt dan ook dat hij ouder is, maar is het dus helemaal niet. En hij gaat altijd grenzen over van anderen, verder is hij zeer onhandig in contact met anderen. Een hele zorg. En het vliegt me de laatste tijd een beetje aan ... net alsof ik de energie en de know how mis om hem goed te begeleiden. Het vreet aan me.

Liefs,
Marjan
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 959 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#65997 - 30-07-2009 15:21 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Islandlady
Frequente bezoeker
Lieverd,

Dit is niet de makkelijkste beslissing in je leven maar voor je grote/kleine stoere man is wat jij beslist het beste! Wees daar alsjeblieft van overtuigd. Jij en jij alleen neemt voor deze schat de enige juiste beslissing omdat hij hem zelf niet kan nemen. Samen met Ron komen jullie er wel uit! En vergeet niet dat ik er altijd ben!

Liefs
_________________________
We must walk in peace.... thats the only way
Omhoog Geregistreerd: 13-05-2009 | Berichten: 434 | Lokatie: Sint Maarten N.A. | (87.210.40.22)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#65998 - 30-07-2009 15:22 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Islandlady]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Dank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.

Liefs,
Mar
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 959 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#65999 - 30-07-2009 16:07 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Helma
Merudiaan
Tjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.

Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!

Dikke knuffel voor jou, van Helma.
_________________________
www.kompasvoordeziel.nl
Omhoog Geregistreerd: 30-12-2007 | Berichten: 2036 | Lokatie: Veluwe | (77.250.206.3)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66000 - 30-07-2009 16:25 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Bellefleur
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: LarapintaDank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.

Liefs,
Mar

lieverd, je staat er niet alleen voor, geloof me , en het is goed dat je dit verteld, ben bij je.
Liefs,
Bellefleur
_________________________
you are never alone!!

Omhoog Geregistreerd: 24-04-2009 | Berichten: 1058 | Lokatie: Belgie | (87.67.232.199)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66003 - 30-07-2009 16:38 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Bellefleur]
Eniroj
Zeer frequente bezoeker
Tjee, Larapinta, weet even niet wat ik zeggen moet. Lijkt me heel moeilijk voor jullie. Maar soms is het ook wel goed dat een ander ook eens goed naar je kind kijkt en misschien hem op een andere manier kan helpen. Wat overigens niet wil zeggen dat jullie het zelf niet goed doen, maar soms is hulp van buiten ook heel goed.

Veel sterkte dan komende week. Knuffel van mij.
Liefs Jorine
_________________________
Ik ben de spiegel van mijzelf
Omhoog Geregistreerd: 08-03-2009 | Berichten: 791 | Lokatie: Randstad | (86.91.58.75)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66005 - 30-07-2009 16:51 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Eniroj]
Eniroj
Zeer frequente bezoeker
Vandaag bij het medium Omata Tutini geweest. Wat een lieverd was dat zeg! En zoon S was er ook bij. Over hem vertel ik wel in het toepasselijke topic
Er kwam veel uit voor mij persoonlijk, en met name in de toekomst veel positiviteit En ja, ze heeft ook vleugels gezien en de bol van glas, was volgens haar van kristal; daar was ze heel stellig in.
Aan het eind trok ze nog een aantal kaarten uit de reeks "opgestegen meesters"(kent iemand die?) en als eerste trok ze Maria en de Lachende Boeddha aan het eind trok ze ook nog Jezus. Hoe mooi mag het zijn voor een mens. Ben nog steeds onder de indruk en moet het voor mezelf nog maar eens gaan noteren. Toch altijd weer een belevenis dit soort dingen, zo mooooooooooooiii!
_________________________
Ik ben de spiegel van mijzelf
Omhoog Geregistreerd: 08-03-2009 | Berichten: 791 | Lokatie: Randstad | (86.91.58.75)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66007 - 30-07-2009 17:19 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Helma]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: HelmaTjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.

Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!

Dikke knuffel voor jou, van Helma.

Dank je wel lieve Helma...
Ik weet dat ik lieve mensen om me heen heb, die begrijpen wat ik voel en wat ik bedoel. Ik zál er gewoon in geloven dat wat ik beslis het beste is voor hem!!
En ja, die ene dag, moeilijk als je zo klein behuisd bent en het vakantie is, maar ik probeer wel mijn eigen tijd te pakken. Al is het maar tien minuten ...
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
admin
admin aug 4 '09
Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Bellefleur]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Quote:lieverd, je staat er niet alleen voor, geloof me , en het is goed dat je dit verteld, ben bij je.
Liefs,
Bellefleur


Dank je wel lieve Bellelfeur ... het is fijn te weten dat er hier mensen bij me zijn. En ik weet ook wel dat ik er niet alleen voor sta, maar soms voel ik me wel verdraaid eenzaam ...
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66009 - 30-07-2009 17:23 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Eniroj]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: EnirojTjee, Larapinta, weet even niet wat ik zeggen moet. Lijkt me heel moeilijk voor jullie. Maar soms is het ook wel goed dat een ander ook eens goed naar je kind kijkt en misschien hem op een andere manier kan helpen. Wat overigens niet wil zeggen dat jullie het zelf niet goed doen, maar soms is hulp van buiten ook heel goed.

Veel sterkte dan komende week. Knuffel van mij.
Liefs Jorine

Dank je wel lieve Jorine. Ja, en juist die hulp van buitenaf moet geintensiveerd worden ... proffesionaliteit wil ik graag eens laten leven met mijn zoon. Want het is een lieve Kanjer, maar zoooo verdraaid veel in zijn gebruiksaanwijzing en soms lijkt het elke dag wel te herhalen ... en ja, dat moet dan ook wel weer, dat heb je ook met kleuters, maar dat doet zeer, want mijn zoon is al 13!!!


Bewerkt door Larapinta (30-07-2009 17:24)
Bewerk reden: spelfoutje
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66010 - 30-07-2009 17:26 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Eniroj]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: EnirojVandaag bij het medium Omata Tutini geweest. Wat een lieverd was dat zeg! En zoon S was er ook bij. Over hem vertel ik wel in het toepasselijke topic
Er kwam veel uit voor mij persoonlijk, en met name in de toekomst veel positiviteit En ja, ze heeft ook vleugels gezien en de bol van glas, was volgens haar van kristal; daar was ze heel stellig in.
Aan het eind trok ze nog een aantal kaarten uit de reeks "opgestegen meesters"(kent iemand die?) en als eerste trok ze Maria en de Lachende Boeddha aan het eind trok ze ook nog Jezus. Hoe mooi mag het zijn voor een mens. Ben nog steeds onder de indruk en moet het voor mezelf nog maar eens gaan noteren. Toch altijd weer een belevenis dit soort dingen, zo mooooooooooooiii!

Draag het in je hart meis!!
Ik ga gauw naar het andere topic
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66018 - 30-07-2009 18:14 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Heidelroos
Zeer frequente bezoeker
Origineel bericht van: LarapintaMijn zoon heeft een scala aan psychiatrisch problemen [ADHD,OCD,ODD,Gilles de la Tourette, PDD/NOS]

Liefs,
Marjan

Whooooow, wat een diagnose..
daar sta ik van te kijken..

Ik heb met veel jongeren gewerkt en met ééntje met de diagnose die jij zo ongeveer van jouw zoon hebt gehad...

Wil je tips, adressen, linken of handvaten.. mail me dan maar..
Ik kan me eerlijk gezegd wel een béééétje voorstellen met wat voor kind jij te maken hebt..
Ik weet echter niet, en zal ook nooit begrijpen wat het met jou, als moeder doet... om een kind te hebben met een meervoudige psychiatrische problematiek..

De echte diagnose en spreken van stoornissen mag pas vanaf zestien jaar..
Dan is de reden waarom ouders met kinderen van dertien bijna nergens terecht kunnen..

Verschrikkelijk..




Bewerkt door Heidelroos (30-07-2009 18:16)
Bewerk reden: te vroeg op verzenden gedrukt..
Omhoog Geregistreerd: 13-08-2007 | Berichten: 634 | (88.159.105.148)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66024 - 30-07-2009 18:37 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Moyra
Beginner
Ik buig me voor mensen zoals jij, Larapinta. Jij en natuurlijk ook je zoon hebben een aardig 'pakketje' in handen genomen.
Blijf in jezelf vertrouwen Lara, je kan het en hulp van anderen is Kracht, zolang deze mensen aanvullend kunnen zijn voor jouw zoon.




Bewerkt door Moyra (30-07-2009 18:38)
Omhoog Geregistreerd: 29-07-2009 | Berichten: 20 | (86.90.72.14)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66026 - 30-07-2009 18:39 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Heidelroos]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Lieve Heidelroos,

Je mag me een pbtje sturen hoor, met alles wat je weet uit je ervaring.
Het klopt dat je niet weet waar je terecht moet, wat het beste zou zijn, en waar je met je vragen heen kunt. Dat wordt straks alleen maar erger omdat de kinderpsych die we hadden zó enorm betrokken was bij Hielke, het was zijn special doel om Hielke gelukkig te maken en ons te helpen. Dat zie je maar weinig terug. En nu gaat hij weg ... vréselijk

Als moeder voel je je machteloos, verdrietig, het gevoel van Waarom, Hoe, Wanneer ... het is een warboel en een chaos.

Liefs en dank je wel voor je reactie!
Marjan
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66027 - 30-07-2009 18:43 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Moyra]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: MoyraIk buig me voor mensen zoals jij, Larapinta. Jij en natuurlijk ook je zoon hebben een aardig 'pakketje' in handen genomen.
Blijf in jezelf vertrouwen Lara, je kan het en hulp van anderen is Kracht, zolang deze mensen aanvullend kunnen zijn voor jouw zoon.



Bedankt lieve Moyra,
Het is juist moeilijk om vertrouwen in jezelf te houden, met name omdat het zo'n enorme bult is die we hebben gekregen, het is niet één maar een scala en dat voelt soms zwaar.

Liefs,
Marjan
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66028 - 30-07-2009 19:00 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Moyra
Beginner
Heel begrijpelijk Larapinta en het is ook helemaal oke dat je van je af schrijft.Knap ook dat je dat doet. Vertrouw er maar op dat er vanaf Nu alleen nog maar mensen op jullie paadje komen die jullie steunen en verder helpen in het belang voor een prachtig leven voor je zoon en voor jou.

Liefs,
Moyra
Omhoog Geregistreerd: 29-07-2009 | Berichten: 20 | (86.90.72.14)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66029 - 30-07-2009 19:03 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Maryssa
Dagelijkse bezoeker
Lieve Marjan,

Allereerst de dikste knuffel die er is voor jou en de anderen in je gezin want dit is voor iedereen in huis heel zwaar. Geloof in je intuitie als mens maar vooral als moeder; jij kent je kind; je voelt hem aan als geen ander. Uiteindelijk zal je duidelijk worden wat voor Hielke maar ook voor jullie het beste is. Sterkte meid!

Liefs en x
_________________________
Laat de stralenkrans van geluk komen om de wereld te verlichten - Tibetaans Dodenboek
Omhoog Geregistreerd: 06-02-2008 | Berichten: 1073 | Lokatie: Gelderland | (62.194.157.113)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66031 - 30-07-2009 19:14 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Moyra]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: MoyraHeel begrijpelijk Larapinta en het is ook helemaal oke dat je van je af schrijft.Knap ook dat je dat doet. Vertrouw er maar op dat er vanaf Nu alleen nog maar mensen op jullie paadje komen die jullie steunen en verder helpen in het belang voor een prachtig leven voor je zoon en voor jou.

Liefs,
Moyra



Weet je, het komt dat ik schrijf, omdat ik gisteravond mijn msn gesprek met Bea zo ineens afbrak. Dat deed me zeer toen ik eenmaal in bed lag. Hoewel ik weet dat ze met begreep!!! Ik besefte dat ik misschien hier mijn verhaal kwijt kon en ik zal het deel van Hielke ook even overzetten naar "mijn verhaal" , daar is het nu meer op zijn plaats. Zal eens kijken of me dat lukt.
Ik probeer vertrouwen te hebben, dat ik hier ben gaan schrijven, juist in het vertrouwen dat er hier hulp is van mensen die verder denken en zien dan alleen de problemen die Hielke veroorzaakt. Want het is ook een kanjer.

Liefs,
Marjan
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66033 - 30-07-2009 19:16 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Maryssa]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: MaryssaLieve Marjan,

Allereerst de dikste knuffel die er is voor jou en de anderen in je gezin want dit is voor iedereen in huis heel zwaar. Geloof in je intuitie als mens maar vooral als moeder; jij kent je kind; je voelt hem aan als geen ander. Uiteindelijk zal je duidelijk worden wat voor Hielke maar ook voor jullie het beste is. Sterkte meid!

Liefs en x

Dank je wel lieve Maryssa, die knuffel doet ons goed. Ja het klopt dat het voor iedereen hier in huis heel zwaar is.
En mijn intuïtie staat heel raar, nu op een laag pitje, maar ik zal me weer eens ertoe zetten om te mediteren

Liefs,
Marjan
_________________________
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen
Omhoog Geregistreerd: 30-05-2009 | Berichten: 960 | Lokatie: Nederland | (82.95.176.121)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66034 - 30-07-2009 19:19 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Larapinta]
Beschermengel

Merudiaan


Ik wens jullie allebij heel veel Licht Liefde en Kracht ..het komt goed! vertrouw maar! en ik ga je verhaal volgen Marjan.

een dikke knuffel van mij
_________________________
Wie met Licht strooit, geeft glans aan de wereld
Omhoog Geregistreerd: 31-08-2007 | Berichten: 1627 | (62.166.47.249)
Bewerken Antwoorden Quote Snel antwoorden Snel quoten Meld aan moderator E-mail Bericht


#66035 - 30-07-2009 19:21 Re: Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic [Re: Beschermengel]
Larapinta
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: Beschermengel

Ik wens jullie allebij heel veel Licht Liefde en Kracht ..het komt goed! vertrouw maar! en ik ga je verhaal volgen Marjan.

een dikke knuffel van mij

Dank je wel, lieve Beschermengel!! Ik zal jullie op de hoogte houden, heb elke dag misschien wel iets wat ik kwijt wil over Hielke en omdat ik het mag delen hier, zal het me waarschijnlijk ook sterken!!

Liefs,
Marjan
_________________________
admin
admin aug 4 '09
Hielke ,,, weer een stukje van zijn verhaal.
Quote:
hielke heeft anderhalve maand terug ongeveer een meisje geslagen, die hem aan het sarren waren toen hij bezig was met zijn folderwijk. Hij is ook behoorlijk geslagen door hen, en er is over en weer aangifte gedaan frown


Vanmorgen zijn we naar de Raad van Kinderbescherming in Groningen geweest. Daar moesten we heen ivm bovenstaande. Als een kind in aanraking komt met de politie, gaat het via hen. Zij maken een rapport op en dan bepaalt de officier van justitie een strafmaat.
Eerst had Hielke een gesprek van een uur. Hij heeft het volgens die dame heel goed gedaan. Daarna wij een uur. Ze vroeg ook wat wij verwachten van de strafmaat. We hebben gezegd, dat alles wat Hielke aan taakstraf zou krijgen in de buitenlucht [bv papier prikken in het park], hij dat alleen maar heerlijk zou vinden. Hij vindt huisarrest het ergste. Dus tja, we wachten het maar af. Zijn niveau is zo laag sociaal/emotioneel, dat we niet weten of het wel nut heeft, een taakstraf.
We krijgen binnenkort het rapport thuisgestuurd. En dan wachten op de uitspraak van de officier van justitie.
Het vervelendste vind ik nog dat mijn ex ook nog ouderlijk gezag heeft, en zeer waarschijnlijk ook het rapport krijgt toegestuurd confusedZe zou proberen dat tegen te houden, omdat hij toch niks met de kinderen te maken wil hebben, wat hem overlast bezorgd. Hopelijk hoeft dat rapport niet naar mijn ex. Scheelt mij weer een heleboel problemen.

Tot zover weer even mijn escapades met mijn special kid.

Liefs,
Marjan

admin
admin aug 4 '09
Ja vraag ik me ook af Marjan, of zo'n straf zin heeft.
admin
admin aug 4 '09
Wat is eigenlijk de zin van Straf!?
gast
gast aug 4 '09
Tja, als we zo beginnen; wat is dan de zin van een wetboek?
admin
admin aug 4 '09
Quote:
hij ziet geen oorzaak en gevolg. Hij begrijpt niet dat als hij fietst, dat hij zich aan regels moet houden om het veilig te houden.
Hij zal in contact met meisjes misschien ook snel te ver gaan, omdat hij geen empatisch (invoelend) vermogen heeft. HIj kan zich niet verplaatsen in anderen en zich realiseren dat hij grenzen overgaat die hij niet over mag gaan.


Ik heb het woord wetboek niet bedoeld of genoemd, ik schreef mijn antwoord met dit stukje in mijn achterhoofd.
admin
admin aug 4 '09
Ik schreef niet, Wat voor zin heeft straf?



Ik hou de vraag binnen de kindersfeer,en het is een oprecht eerlijke vraag,
wat is de zin van straf?
admin
admin aug 4 '09
Straf..rotwoord.

Ik zeg vaak tegen de kinderen, sommige keuzes die je maakt hebben consequenties, die je echt niet altijd even leuk vind, maar het is wel het gevolg van een keuze die jezelf maakt. Dit is natuurlijk niet iets wat je met kleinere kinderen kunt bespreken maar als ze ouder zijn gaat dat best.

Wil de jongste niet eten? Prima, maar dan daarna ook geen snoepjes of chips, dat is de consequentie van zijn keuze, zo hoef ik niet het woord straf te gebruiken.

Zijn kindjes kleiner dan is het ook belangrijk dat ze leren wat wel en niet mag, echter vind ik ook dat je ook dan (op kinderniveau) duidelijk moet uitleggen waarom wat ze doen verkeerd is. Zelfs al begrijpen ze dat niet altijd, het komt wel binnen en zal beslist effect hebben.

Ik geloof meer in goed gedrag belonen dan verkeerd gedrag afstraffen.
admin
admin aug 4 '09
Wel ja inderdaad, Karin ik ben daar mee eens,
Straf lijkt me te veel op een ander vreemd woord " sanctie's!!"

Dan vind ik consequentie's dragen van je daden, inderdaad heel goed.
Zo leer je verantwoordelijk zijn voor je zelf.
Wat het belonen betreft, ook daarin is het beter om het om te zetten in " aanmoedigende" belangstelling, ofzo.
Liefde doet zoveel voor kinderen!
admin
admin aug 4 '09
Ja juist, gewoon bij de simpelste dingen werkt het al!
Met belonen bedoel ik ook positief benaderen, : wat heb jij goed opgelet met oversteken zeg! Daar zie je ze van groeien.
Het is een simpel voorbeeldje maar de volgende keer zullen ze dit gedrag herhalen. Vaak word door ouders alleen het verkeerde gedrag benoemd en word goed gedrag voor waar aangenomen en dus niet benoemd. Heel jammer vind ik.
admin
admin aug 4 '09
Grappig..kom ik juist dit gedicht tegen, dit zegt het eigenlijk al.

Als een kind met kritiek leeft,
leert het veroordelen.

Als een kind met vijandigheid leeft,
leert het vechten.

Als een kind met spot leeft,
leert het te wantrouwen.

Als een kind met schaamte leeft,
leert het zich schuldig voelen.

Als een kind met verdraagzaamheid leeft,
leert het geduldig zijn.

Als een kind met aanmoediging leeft,
leert het te vertrouwen.

Als een kind met complimentjes leeft,
leert het te waarderen.

Als een kind met eerlijkheid leeft,
leert het rechtvaardigheid.

Als een kind met zekerheid leeft,
leert het geloof te hebben.

Als een kind met goedkeuring leeft,
leert het van zichzelf te houden.

Als een kind met aanvaarding en vriendschap leeft,
leert het liefde in de wereld te vinden.

Dorothy Law Nolte
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki