Loading...
nl

Gaat ware liefde ook weer over?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '09
Ik vraag me het volgende af. Stel je nou eens voor dat je op een dag je ware ontmoet. Alleen op dat moment zit je in een relatie, bent niet ongelukkig en je leventje gaat gewoon zoals je het zelf had bedacht. Ditzelfde geldt ook voor die ander.

Als je nou niets doet, gaat de liefde tussen die twee "ware" dan vanzelf over? Of zullen er dan toch dingen gebeuren waardoor de huidige situatie toch overhoop gehaald wordt om de twee "ware" bij elkaar te krijgen.

En kun je ook dat gevoel dat je voor de ware hebt, blijven negeren?
Delen:
Helma
Helma jul 16 '09
Je kunt je dan beter eerst het volgende afvragen:

1. Hoe weet je dat hij/zij de ware is?
2. Welk kader hanteer je daarvoor? Is het vanuit de relatie bekeken die je al hebt? Als je daarin namelijk niet echt happy bent, zou je je in kunnen beelden dat de ander 'de ware' is, terwijl het misschien gewoon ontstaat vanuit de gedachte dat het gras aan de andere kant groener is.
3. Wat is voor jou de ware? Hoe ziet zoiets eruit?

Ik persoonlijk denk dat het gevoel absoluut over kan gaan. Ik zie 'houden van' als een emotie, niet als een vaststaand feit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '09
Het blijft natuurlijk hypothetisch, dus de antwoorden zijn niet zo makkelijk te geven. Maar:
1) Laten we zeggen dat ze het vanuit het diepste van hun gevoel weten. Dus dat ze over dat feit niet meer twijfelen. Want anders zou de vraag natuurlijk niet meer zo relevant zijn als ze elkaars ware niet zouden zijn.
2) Dat klopt. Ik bedoel meer het kader van gevoel vs verstand. Als je logisch kijkt is de huidige relatie die ze hebben gewoon helemaal goed en niets mis mee. Er wordt goed gepraat, er is respect naar elkaar. Dus zouden ze hun ware niet zijn tegengekomen dat had hun huidige relatie ook gewoon zonder problemen stand gehouden.
3) Goeie vraag. In het andere topic "ware liefde" kwam een soort van definitie waar ik het wel mee eens kan zijn. Ware liefde is het gevoel dat een tweelingziel bij oproept en waarbij de aantrekkingskracht van twee kanten komt. Het is dus geen eenzijdige liefde.

Overiges heb je het over houden van, maar ik denk persoonlijk dat het bij de ware anders veel meer is dan alleen maar houden van.
admin
admin jul 16 '09
De ware of elkaars ware zijn, betekent voor mij dat de liefdesband er al is, nog voor je op aarde kwam.
Het was er al.. hierboven in de cosmos, de twee ware energieën reeds tot elkander toe behoordende.
je hebt een gezamelijke missie, daar ben je ook levenslang samen naartoe gegroeit.
Elkaars ware zijn is een vorm van versmelting, je bent één, geen twee meer op zich, en toch ook weer wel.
Is het nodig om vaste vorm te geven, vanuit een liefdesrelatie zoals die op aarde bestaat?
NIet noodzakelijk, het kan misschien juist storend werken, of juist verijkend.
Het hangt af van de weg die voorbeschikt is om te wandelen.
zo zie ik het, zo voelt het voor mij.
admin
admin jul 16 '09
ps, Ware liefde gaat nooit over! grin
gast
gast jul 16 '09
Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je twee "ware" hebt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '09
Volgens mij zijn het er altijd twee. Ze zijn de ware van elkaar. Maar als je bedoelt of 1 iemand 2 waren heeft, dan denk ik dat niet. Netzoals je maar 1 tweelingziel hebt, heb je ook maar 1 ware.
Natalie1986
Natalie1986 jul 16 '09
is de ware dan niet je tweelingziel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '09
Volgens mijn definitie is dat inderdaad wel het geval. Alleen een tweelingziel waarbij ook nog een gezamenlijke aantrekkingskracht is. Alleen ik weet natuurlijk niet wat voor een andere "de ware" is?
gast
gast jul 16 '09
Maar je kunt dus wel een "niet ware" hebben die alle kenmerken van die ware heeft maar het dan niet helemaal is omdat je de "ware" tegen komt terwijl je met die "niet ware" bent.
Kan dan die eerste een zielemaatje zijn en de andere je tweelingziel? En waarom zouden die niet samen in je leven kunnen zijn? Is het niet ons "idee" dat je maar met 1 iemand tegelijk je leven kan delen?
Natalie1986
Natalie1986 jul 16 '09
Origineel bericht van: gast
Maar je kunt dus wel een "niet ware" hebben die alle kenmerken van die ware heeft maar het dan niet helemaal is omdat je de "ware" tegen komt terwijl je met die "niet ware" bent.
Kan dan die eerste een zielemaatje zijn en de andere je tweelingziel? En waarom zouden die niet samen in je leven kunnen zijn? Is het niet ons "idee" dat je maar met 1 iemand tegelijk je leven kan delen?


Ik denk dat het wel zou kunnen maar zielemaatjes zijn meestal maar voor een bepaalde tijd in je leven om van elkaar te leren.
Tweelingzielen hoeven ook niet bij elkaar te komen in de vorm van relatie of iets dergelijks want je hoort ook dat het heel vaak misgaat tussen hen. Het is maar net met wat je genoegen neemt.
Muin
Muin jul 16 '09
Ik denk niet dat ware liefde ooit overgaat. Maar wat kan je dan nog doen als de ander er niet is? Het leven gaat door. Die ware liefde blijft dan als een mooie herinnering.

Ik vraag me af of het mogelijk is dat mensen verliefd op elkaar kunnen worden via berichten op forums (of pb) zonder dat ze elkaar in het echt ooit hebben gezien. Een beetje off topic misschien maar nu wij toch met internetten bezig zijn, kan ik het niet laten om die vraag te stellen.

Liefde hangt in de lucht heb ik het gevoel. Veel topics gaan over liefde.. tongue
Islandlady
Islandlady jul 16 '09
Ik denk ook niet dat ware liefde ooit over gaat.
admin
admin jul 16 '09
Quote:
@ Muin Ik vraag me af of het mogelijk is dat mensen verliefd op elkaar kunnen worden via berichten op forums (of pb) zonder dat ze elkaar in het echt ooit hebben gezien. Een beetje off topic misschien maar nu wij toch met internetten bezig zijn, kan ik het niet laten om die vraag te stellen.


Mijn ex heeft zijn huidige vrouw wel via internet leren kennen. Hij is nu gelukkig met zijn Canadese vrouw en hun dochtertje in Friesland.
admin
admin jul 16 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Ik denk ook niet dat ware liefde ooit over gaat.


Ik ben denk ik wel een waar voorbeeld dat ware liefde niet overgaat. Mijn maatje en ik kennen elkaar al zolang als dat ik mijn ex ken. De eerste blik was genoeg, we hebben het proberen tegen te gaan en te houden,,, maar dat werkt dus niet. Na 10 jaar hebben we definitief besloten samen door te gaan en we hebben nu alweer 8 jaar een relatie, zonder ruzie of strijd en met wederzijds vertrouwen en begrip. Weten zonder dat je erom hoeft te vragen ... thuis voelen waar de ander ook is.

Liefs,
Marjan
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '09
Hoe besluit je eigenlijk zoiets? En hoe is dat gegaan met jullie relatie toen? Hoe is dat proces in die 10 jaar gegaan? Zou je daar iets over willen vertellen?
Maryssa
Maryssa jul 16 '09
Quote:
Ik vraag me af of het mogelijk is dat mensen verliefd op elkaar kunnen worden via berichten op forums (of pb) zonder dat ze elkaar in het echt ooit hebben gezien.

Ik heb mijn vriend leren kennen via internetdaten op Lexa. Ik was van plan om me daar uit te schrijven na een nare relatie via die site. Op dat moment stuurde mijn vriend mij een leuk origineel berichtje, we bleken in dezelfde woonplaats te wonen, hadden dezelfde interesses, gingen uit in dezelfde Café's en op MSN hadden we gelijk een diepzinnig, filosofisch gesprek. Hij ging op survival cursus een paar dagen na ons eerste MSN contact en ik was vanaf dat moment verbonden met hem. Verliefd was het nog niet maar wel een bepaalde klik en het gevoel op dezelfde golflengte te zitten een begrijpen en dingen niet uit hoeven leggen omdat hij ze zelf ook ervaren had. Tijdens een moment in zijn survival cursus dat hij er even helemaal doorheen zat heeft het vooruitzicht van de date met mij bij thuiskomst hem er doorheen geholpen. Dat heeft hij mij later gezegd. Tijdens de ontmoeting bleken we elkaar ook aantrekkelijk te vinden. En was het zowel liefde op zijn innerlijk en uiterlijk. Dusssss het KAN wel..
Islandlady
Islandlady jul 17 '09
Wat een mooi verhaal Maryssa! Ben blij voor jullie!
Beschermengel
Beschermengel jul 17 '09

Ik denk niet dat het over gaat ...ware liefde ....echte ware liefde blijft altijd bestaan! smile
Maryssa
Maryssa jul 17 '09
Helemaal mee eens Beschermengel.

Het gaat over landsgrenzen, tijdsgrenzen en over de grens van leven en dood. De kracht van ware liefde is te sterk om voorbij te gaan.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki