Loading...
nl

overgangsklachten

lies
lies jun 17 '09
heb dikke handen /kan ze niet helemaal tot vuist maken
soms onrustig gevoel in mijn lijf/
niet in slaap komen/kan er niet goed mee om gaan
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
Dit is een beetje algemeen.. Zou je wat specifieker kunnen wezen wat er aan de hand is? Nu, is de overgang een bekend woordje voor 'ons'.. Maar dat wilt niet zeggen dat jij het zelfde bedoelt.. Waarschijnlijk wel, dat zou dan de overgang zijn van 31-12-2012.. Maar ach tongue

Tell me more please smile
Emuca
Emuca jun 17 '09
Denzil... vrouwen kennen ook nog zoiets als de overgang...
Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
Weet ik, daarom vraag ik of ze wat specifieker kan zijn. Want het kan 2 kanten op gaan. Wat jij zegt, of wat ik net boven water haalde.
Beschermengel
Beschermengel jun 17 '09
blush
Richie Richard
Richie Richard jun 18 '09
waarom bloos je?
Beschermengel
Beschermengel jun 18 '09

Dat is ook één van de overgangsklachten die Lies bedoeld ...opvliegers smileen vreselijk lastig...niet blozen maar het vreselijk warm krijgen zomaar ineens.
Richie Richard
Richie Richard jun 19 '09
Ah.. dan hou ik me er buiten, ik weet genoeg..
Beschermengel
Beschermengel jun 19 '09

geef niets ... wink
lies
lies jun 19 '09
ik bedoel inderdaad lichamelijke overgangsklachten
wordt de laatste tijd ook steeds rond 2uur 's-nachts wakker
en kan dan voor mijn gevoel niet meer in slaap komen.
en sta 's-morgens dan ook niet fit op
Beschermengel
Beschermengel jun 19 '09


Ja dat dacht ik dus ook.. ik heb hier wat tips

Wat kunt u zelf doen?
Eet gezond en probeer op uw gewicht te letten. Na de overgang komt u gemakkelijker aan.
Zorg voor voldoende kalk om de kans op osteoporose te verkleinen; drink dus melk, eet kaas, yoghurt en koolsoorten. Vier porties melkproducten per dag geven de noodzakelijke hoeveelheid kalk. Eén portie is bijvoorbeeld een beker melk, een bakje yoghurt of een plak kaas. Ook vitamine D is belangrijk. Dit wordt door uw huid gemaakt onder invloed van zonlicht en zit ook in margarine, boter, vis en eieren.
Probeer regelmatig lichaamsbeweging te nemen waarbij de botten belast worden. Elke dag een halfuur lopen bijvoorbeeld versterkt de botten. Andere vormen van lichaamsbeweging zijn belangrijk tegen stijfheid van gewrichten en spierpijn.
Houd er rekening mee dat alcohol, koffie, thee en gekruid eten opvliegers kunnen uitlokken.
Neem niet te veel hooi op uw vork. Neem de tijd en de rust om aan alle veranderingen te wennen.
Probeer voldoende slaap te krijgen omdat u de veranderingen beter kunt opvangen als u uitgerust bent.
Praat over eventuele problemen met uw partner, een vriendin, uw huisarts of een overgangsconsulente (ICG).
Bij problemen met plassen kunt u uw bekkenbodemspieren oefenen, eventueel met behulp van een bekkenbodemfysiotherapeut.
Probeer te stoppen met roken. Het is slecht voor hart en bloedvaten; de kans op hart- en vaatziekten wordt na de overgang groter.
Als u last hebt van opvliegers kunt u meerdere laagjes kleding dragen zodat u af en toe iets kunt uittrekken.

www.nvog-documenten.nl
lies
lies jun 19 '09
bedankt voor de tips
was al met heel wat van deze dingen begonnen
3 jaar geleden gestopt met roken
loop iedere dag in mijn pauze buiten
fiets naar mijn werk en ben veel in beweging
sinds kort ben ik weer op mijn oude gewicht was gelukkig niet veel (4kg) aangekomen.
slik extra vitamines en mineralen/doe aan joga (1x per week)
maar toch mijn nachtrust en mijn handen zijn nog steeds een probleem.
admin
admin jun 20 '09
Helpt melatonine niet? Ik heb gehoord dat je in de overgang ook je slaappiek naar voren kunt halen met melatonine en daardoor makkelijker doorslaapt .... en je handen dat lijkt een beetje op vocht vasthouden, dat heeft volgens mij echt met de hormonen te maken blush

Sterkte!! Hoop dat ik er nog eventjes van gevrijwaard blijf....mijn moeder kwam rond de 50 in de overgang en ik zit nu op 42.... hiehie
Beschermengel
Beschermengel jun 20 '09
Ik was 42....... blush.zomaar in ene weg! ik dacht zelfs dat ik in verwachting was confused........maar nee hoor ik was gewoon in de overgang....heb alleen last van opvliegers gehad dat was het enige. Je kunt er vreselijk mee tobben ..mijn zus daarin tegen heeft er vreselijk last van gehad.
Lena
Lena jun 20 '09
ja wat kun je er allemaal mee doen he?
wat ik wel begrepen heb hoe meer je het laat gebeuren als een normaal verschijnsel dat het dan makkelijker is?
(maar dat is stiekem ook een wens van de gedachte)
zo moeder zo dochter?
dan moet ik me er maar echt bij neerleggen dat het nog heftig kan gaan worden...
Beschermengel
Beschermengel jun 20 '09


Bij mijn moeder is het ook precies gegaan zoals bij mij, maar bij de andere dochters (mijn moeder heeft 3 dochters) was het een kwelling.
Lena
Lena jun 20 '09
hoop dat de genen van mijn vader sterker zijn wink
Beschermengel
Beschermengel jun 20 '09
wink
admin
admin jun 20 '09
Origineel bericht van: Lena
hoop dat de genen van mijn vader sterker zijn wink


Hahaha, die heeft nooit last gehad van de overgang?? *geintje*
lies
lies jun 21 '09
ik heb melatonine nog niet geprobeerd
wat mijn handen betreft
het is echt pijn aan mijn handen /dus geen vocht volgens mij
met mijn rechterhand kan ik al geen vuist meer maken
ben al op vanalles getest geen resultaat
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki