Wow! Dit is bestwel bizar òf ik zie die datum niet goed, of ik heb heel wat beschermelingen om me heen die voor me zorgen.
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik afgelopen woensdag hier was! Ik weet niet beter dan dat ik om 22 uur een slaappil gepakt heb en om 2 uur wakker werd van de honger.
Dit is bijzonder, want ik log hier nu in om juist met jullie te delen dat ik nu ontdekt heb wat houden van nu werkelijk is, en dat ik daar zo van onder de indruk ben dat ik wakker lig.
En dan lees ik jou reactie Lena, die hartstikke binnenkomt hier en waarbij ik me afvraag "Hoe kon ze dat nu weten?" Je hebt het over m´n beste vriend, waar ik het juist over wilde hebben alleen niet goed wist het vorm te geven. "en wat toevallig zo vlak voordat ik inlog" Tja en toen ging ik teruglezen en besefte dat ik hier dus eerder was dan dat ik wist. Om eerlijk te zijn heb ik hier een behoorlijke tijd met stomheid geslagen naar m´n scherm gekeken, twijfelend aan mezelf. Zie ik het nou goed of niet??? Nou het lot heeft me i.i.g. geholpen om van te voren al een soort van informatie te geven dat ik dat niet meer uit hoef te leggen omdat ik dat begin niet helemaal wist te maken.
Het mooie wat ik dus wilde delen is, dat ik mijn beste vriend vandaag gesproken heb en we een open en eerlijk gesprek over zijn afscheid hebben gehad. Heel warm en wederzijds begrip en toen ik de telefoon neerlegde kwam er ineens in me op "Echte liefde, is respect voor elkaar en elkaar durven loslaten"
En eigenlijk hebben we dat al die tijd dat we elkaar mogen kennen naar elkaar toe gehad. En nu in deze situatie nog veel meer.
Ik kan er niks aan doen en hoe luguber het misschien ook klinkt, ik heb hier wel een vredig, rustig en warm gevoel van gekregen en ben er behoorlijk van onder de indruk. Heb ook wat traantjes weggepinkt maar niet van verdriet of geluk, het kwam uit m´n hart onder welke noemer dat valt weet ik niet, behalve intens veel van elkaar houden?
Tuurlijk zou ik voor mezelf willen dat ie zou blijven, maar tegelijkertijd wil ik ook, en dat eigenlijk nog liever, het beste voor hem en hij wil rust. In m´n hart zal die immers altijd blijven en in mijn herinneringen ook.
Het enige wat me eigenlijk nog verontrust is de reïncernatietheorie, dat je gestraft wordt als je uit het leven stapt, dat je dan in de schemerzone terecht komt. Ik weet niet of het waar is, maar de twijfel is er wel, dus ik heb al mijn dierbare overledenen aangeroepen en gevraagd of zij niet mee kunnen helpen aan een voorspoedige overgang voor mijn maatje als het zover is. Mijn vriend geloofd overigens niet in dit soort dingen, het is dus een bezorgdheid van mijzelf.
Ook voel ik een intense behoefte om hem te willen helpen met deze overgang mocht dat nodig zijn. Alleen, ik weet dat het mogelijk is en dat mensen het kunnen, maar ik heb daar absoluut geen ervaring mee.
Bovendien vraag ik me af of ik nu niet compleet door aan het slaan ben in de warmte, de liefde en het gunnen wat ik voel. Ik wil zo graag, maar tussen iets graag willen en kunnen ligt een mijlengroot verschil.
Ik hoop dat jullie misschien hier iets over kunnen zeggen, ondanks dat dit een zwaar onderwerp is.
Overigens op dit moment schrijf ik zonder wat voor medicatie of drug op hoor! Dit komt recht uit m´n hart en houd me deze nacht wakker en om eerlijk te zijn niet eens op een onplezierige manier. Eerder warm en bijzonder.