Loading...
nl

Bioresonantie

Lena
Lena aug 11 '09
Origineel bericht van: Spud
Hihihi, Lena, ik heb hierover nu ook gesprekken gehad met anderen. En wat ik wel een mooie opmerking vond (helaas komt het vaak voor, dat is dan weer wel spijtig)
Hoevaak komt het niet voor dat mensen rond hun 50ste t/m 80ste (ik wil het graag ruim houden wink) Ineens beseffen, hé ik had eigenlijk meer van het leven verwacht smirk
Penopauze, overgang, identiteitscrisis etc. (ik noem zomaar even dingen op die in me opkomen) zorgen er vaak voor dat mensen rond een bepaalde leeftijd zich anders gedragen dan ze doorgaans gedaan hebben. Dat wordt dan geweten aan wat ik opsomde.. Nu stel ik me de vraag, komt dit niet gewoon omdat mensen door al dat gejakker in het leven rond die leeftijd ineens aan hun verwachtingen toe komen? En wanneer ze de tijd krijgen om echt over het leven te denken, hierop komen?
Ben benieuwd naar jou gedachtes? winkik heb er weinig aan toe te voegen mensen zijn gehaast en gaan van de ene rush over naar de andere.als je een moment van stilte tegenkomt en aan je zelf dus toe komt krijgen de zaken ook eindelijk een kans om eens dieper te worden gezien of ervaren..
Hihihi, maar dat is weer eigenlijk een vraag op een vraag.
Als ik nu een antwoord zou moeten geven op mijn eerdere vraag dan kan ik die uitsplitsen in 2 richtingen. Dingen doen voor een ander en dingen doen voor jezelf. (al haal ik veel voldoening uit dingen doen voor ander waardoor de vraag dus toch weer 1 richting opgaat)
Mijn hoogste verwachting is dat ik me goed voel bij alles wat ik doe en dat ik een ander behandel zoals ik zelf behandeld wil worden. Omdat ik zo leef, verwacht ik eigenlijk stiekem een beetje dat anderen dat dus ook doen. En daar zit 'm de kneep dat gebeurt niet altijd. Een ander heeft nog altijd een ander referentiekader waaruit hij/zij dingen beziet. (wat vanuit m'n hart gezegd is, kan door een ander heel anders opgevat worden)
Kom ik weer op m'n vraag terug, ook hier heb ik dus verwachting.. deze verwachting is wel helder een eerlijk,maar anderen steken nu eenmaal niet altijd zo in elkaar..dan volgt al gauw de teleurstelling omdat je het niet begrijpt,immers jij denkt inderdaad vanuit jou hart en referentie,maar dat hoeft echt nog niet te betekenen dat anderen dat zo ook oppikken als dit nml zo was was er ook veel minder geharrewar over wat dan ook smile
Poehee, ik draaf door m'n gedachtes flitsen op en neer en ik bruis van de vragen. laughIk kan nog uren doorschrijven, maar dan word m'n reactie een dagtaak om te lezen en misschien niet eens meer te volgen. wink

Op dit moment sta ik op een keerpunt in m'n leven ben 32 jaar. Ik ben van plan om te emigreren naar België. Een droom terug naar m'n roots. (Ik ben een belg maar geboren en getogen in Nederland) En waarom? Omdat mijn verwachting niet overeenkomt met de Nederlandse staat. Ik had verwacht dat ik ruimte zou krijgen om mijn problemen aan te pakken zodat ik me makkelijker zou kunnen bewegen in de maatschappij, werken etc. Maar ik krijg die ruimte niet. En waarom? Omdat ik het geprobeerd heb het wel te doen. Mijn conclusie is, veel Nederlanders moeten robot zijn. Er wordt niet verder gekeken. Verduidelijking: Ik was een wajonger ben gaan werken, maar loop steeds weer vast zodat ik het niet vol kan houden.
Ik heb altijd naar België gewild, daar voel ik me thuis. Inmiddels heb ik niks meer te verliezen in Nederland (wat met mijn verwachting eerder wel zo was, terug kunnen vallen op die wajong om full-time met mezelf aan de slag te kunnen gaan) dus why not? En tuurlijk kom ik in België dingen tegen waar ik het niet mee eens ben. Dat is nou eenmaal altijd zo. Maar gevoelsmatig is het zo dat als het verhaal van de hond. Die plaag je, die sla je en uiteindelijk bijt ie. Ga je door dan kraak je 'm. Als ik die hond ben, dan heeft België me nog niet geplaagd dus mijn incasseringsvermogen is daar groter. winkNeed I say more?
Van de positieve kant heeft Ned. dus mij net even dat laatste schopje gegeven. winkdan is dat niet voor niets..het is je eigen gevoel volgen toch?

kijk maar wat er in amerika gebeurd als je niet kunt deelnemen aan de maatschappij, ik denkt dat het hier al net zo is...
kun je werken dan doe je mee zo niet,is er geen merci meer
heb ook net als jij een heel traject doorlopen tot de rechter aan toe...wat was ik boos wat onrechtvaardig ook...
nu ben ik er nog niet helemaal om dezelfde redenen als jij moet ook nog vaak over eigen grenzen heen en dat is nu eenmaal niet altijd gezond,maar daar hebben ze geen boodschap aan.een keer bij een herkeuring zat ik naast een vrouw die ms in een ver gevorderd stadium zat en helemaal goed gekeurd werd voor 40 werkuren per week...
maar heb geluk gehad een baan kunnen vinden die voor mij fysiek minder belastend is...maar daar zijn heel wat jaren aan voorbij gegaan en heb er ook hard voor moeten knokken
toch als je het vertrouwen houd in, ook al voel je je heel eenzaam op zijn tijd..blijf er in geloven dat het ooit een keer omdraaid...en gun jezelf vrijheid..ga niet ten onder aan.. die mensen van het uwv...br....
en dan misschien niet zoals je zou verwachten winkmaar wel precies op zijn eigen tijd en plaats
wel vraag ik me af kun je dit allemaal alleen aan..
vaak zijn goede vrienden of een partner heel belangrijk als is het maar voor een klankbord zodat je heerlijk eens je kunt laten gaan en je gal kunt spuwen mocht dit nodig zijn..



En die drijfveer die mijnsinziens bestaat uit verwachtingen en teleurstellingen zou ik op iedereen over willen brengen. Zoveel mensen die in een hoekje geduwd worden waar ze eigenlijk niet willen zitten. Je hebt een keuze, want ongeacht wie er van je houden en er zijn, zal jij toch altijd je eigen roer vast moeten houden. Anders wordt je geleeft, en hoe dan ook je ziel laat dat niet toe, je kan jezelf niet verlogenen. (nou als er geen hartje is ...... die puntjes staan voor een hart grin)precies iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn denken en doen wink

So toch nog een lang verhaal geworden. wink
Spud
Spud aug 12 '09
Origineel bericht van: NiMS


Iemand zei eens tegen mij dat dit vaak gebeurd met de 7-jaren. Dat wil zeggen, meestal heb je dit soort fases iedere 7 jaar in je leven:
7, 14,21,28,35,42,49,56,63,70,77 etc. Ga voor je zelf eens na of je dat bekend voorkomt op die leeftijden.


Nims, ik heb erover nagedacht en ik denk dat ik juist in m'n leven heel erg vaak stil sta bij mijn verwachtingen. Minimaal 1 à 2 x per jaar zekers. Dan maak ik een balans op en herschik mijn doelen. Want soms zijn dingen gewoon niet haalbaar of rieel. Ik denk dat ik dit doe om te voorkomen dat ik op een bepaalde leeftijd zo'n enorme omslag moet maken als dat bekend is. Genezen is beter dan voorkomen? Ik weet het ook niet zeker hoor, maar dat komt in me op. wink

Lena, in je reactie krijg ik het gevoel dat je precies begrijpt wat me bezigd. Fijn is dat om te merken. En inderdaad, soms denk ik zelf ook dat ik het niet allemaal alleen kan. Dan mis ik iemand voor namelijk een lief die even kan luisteren naar me en me vervolgens weet te motiveren om ervoor te gaan. Met vrienden en familie ligt dat toch anders ( ik moet zelf contact maken alvorens ze me kunnen helpen en daar ontbreekt het soms even bij me aan) Ookal steunen ze mij, en staan ze volledig achter mij, toch zal ik uiteindelijk zelf actie moeten ondernemen. Dat kan niemand doen, zelfs een partner niet. En ook in dat hele partner gebeuren weet ik dat ik een irieel verwachtingspatroon heb. Dat is wel bewezen in m'n vorige relaties. winkHet is immers uniek als iemand je meteen begrijpt en een half woord genoeg is. Daar heb ik ook de nodige jaren voor nodig gehad bij m'n vrienden en familie. winkEn ergens zit er ook een gedrevenheid in mij om te bewijzen dat het in je eentje ook goed mogelijk is, als je maar de juiste mensen om je heen vind/zoekt. Die je ondersteunen wanneer je dat nodig hebt. En volgens mij ben ik daar bestwel gezegend mee. Ik maak er niet altijd gebruik van maar diep in m'n hart weet ik dat ik erop terug kan vallen.
Mijn verwachting is denk ik, zolang ik blijf opstaan na een teleurstelling en de dingen blijf doen waarvoor ik sta. Ik andere mensen ook motiveer en stimuleer om voor zichzelf te gaan staan. En dat is mijn droom, als iedereen voor zijn/haar recht op blijft komen, zal er uiteindelijk verandering komen. Nu ja droom, eerder een bepaald geloof en vertrouwen. Als je probeert op te staan uit een stoel kan het zijn dat je blijft zitten. Als je daadwerkelijk gaat opstaan weet je zeker dat er iets gebeurt.
Ook ik probeer weleens en gaan er tijden voorbij dat ik niks doe omdat ik geen motivatie kan vinden. Toch weet ik me nog steeds na verloop van tijd bij 1 te rapen en doe ik het toch. Omdat ik het vertrouwen heb, dat wanneer je bezig blijft uiteindelijk alles goed komt.
Hihihi, zo ook mijn emigratie plannen naar België. Gezien mijn budget kan ik niet zoveel een 2de persoon zou makkelijk zijn. Maar als ik vertrouwen blijf houden en de lat niet al te hoog leg, dan gaat het me lukken ookal doe ik er dan misschien 20 jaar over en is het me nog niet gelukt. Ik heb wel m'n best gedaan en heb mijn hart gevolgd. grin
Wat ik een mooie gedachte vind is dat goede dingen afgewisselt moeten worden met minder goede dingen. Daardoor blijf je wat je hebt waarderen. wink
Lena
Lena aug 14 '09
nou spud heb eigenlijk niks toe te voegen,inderdaad ervaar en voel hetzelfde...
de lat niet te hoog,vertrouwen en geloof hebben in...
en dan vooral in jezelf wink
maar het is hard werken op z,n tijd,maar als je je valkuilen weet kun je jezelf weer een hoop frustratie besparen...
Spud
Spud aug 16 '09
Hoi Lieve Mensen,

Als jullie gek worden van mijn gedachte spinsels gewoon zeggen hoor, dan hou ik op. Maar ik vind het zo'n prettig gevoel om te ervaren dat ik nu een plek gevonden heb om mijn gedachtes te delen zonder dat ik meteen voor gek verklaart word. Dat wanneer ik weer iets nieuws tegenkom, waar ik enthousiast over ben ik hier naar toe kom om erover te schrijven.

Ik ben nu in het boek bezig "Als leven pijn doet" en daar las ik zoiets moois. Daarin stelt men de vraag wat een mens moet kunnen: Werken, liefhebben en tegen je verlies kunnen.
Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens, immers hoeveel teleurstelling en verliezen kom je tegen in je leven? Het is maar net hoe je ermee omgaat of het te dragen is of niet. Er tegen vechten heeft naar mijn idee geen zin, dingen gebeuren toch. Je verliest mensen, misschien wel je baan of andere zaken. Verwachtingen die niet uitkomen. winkHoe moeilijk soms ook en wellicht gepaart met de nodige weerstand, zodra je leert het te dragen en te accepteren. Denk ik dat er een wereld open gaat van leren en innerlijke groei. Dat is voor mij een motivatie om toch steeds weer op te staan na tegenslag.

Zo had ik gisteren ook een mooi gesprek over de dood. Iemand zei tegen mij, als een geboorte niet pijnloos verloopt, waarom zou doodgaan dan ook niet gepaart kunnen gaan met pijn? Ik vind daar wel iets in zitten, ben er nog niet overuit wat ik er dan van vind maar geeft me weer veel filosofische denkstof. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '09
Origineel bericht van: Spud
Hoi Lieve Mensen,

Als jullie gek worden van mijn gedachte spinsels gewoon zeggen hoor, dan hou ik op.

Ik wordt er een beetje gek van dat je dit nog steeds moet vragen tongue. Misschien moet je niet zoveel letten op wat wij graag zouden willen, maar je concentreren op wat jij wilt?
Spud
Spud aug 17 '09
Hihihi, Nims, dat zijn vrouwen hè, altijd bevestiging zoekend. wink
Kan je dus niet beloven dat ik het nooit weer zal zeggen. grin
Maar ik zal er rekening mee proberen te houden. tongue

Om terug te komen op m'n eerdere stukje, ik ben een slechte verliezaar geloof ik, want ik geef me nog steeds niet gewonnen. wink

Ben vandaag maar eens bij de huisarts geweest om me te ontdoen van het cafeïne infuus. Want nu de woede een beetje bekoelt is ben ik eigenlijk best wel gekwetst door wat die keuringsarts zei. Ik begon een nogal innige relatie te krijgen met m'n bed, omdat ik daar alleen nog maar m'n rust vond. En da's niet goed. Althans voor mij. winkIk sta er een beetje dubbel in, omdat ik enerzijds nog steeds gifstoffen uit m'n lijf aan het werken ben via de bioresonantie. Ga ik nu dus antiedepressivia slikken. confusedIk ben helemaal geen pillen slikker, zelfs wat mezelf betreft antie! Voor mij is dat een tijdelijke oplossing omdat er niks mee opgelost wordt. smirkMaar wil ik me op dit moment nog steeds staande houden moet ik wel. Hmmm, vind ik niet leuk! Het is alsof ik een stukje verlies toegeef, terwijl ik pas echt m'n verlies toegeef als ik de handdoek in de ring gooi en ik geen eigen wil, verlangens of wensen heb. Maar dat ik meedraai op de automatische piloot. Dat never nooit niet! Dus dan maar even tijdelijk pillen waar ik veel weerstand tegen heb. wink
De burocratie krijgt mij niet klein, zolang ik mogelijkheden zie om te vechten dan blijf ik dat doen. Maar intussen begin ik wel te denken, sjonge wordt het niet eens tijd dat men elkaar gewoon gewoon respecteerd om wie die is? En dat geld minder belangrijk wordt? Misschien ben ik wel een heel oude ziel ofzo, maar ik kijk met verlangen uit naar de tijd dat er gewoon weer ruilhandel is en dat men elkaar helpt zonder eigen belang voorop gezegd. Komen tenminste iedereen zijn/haar kwaliteiten aan bod. wink
Hihihihi, soms lijkt het leven wel monopoly, risk of catan. grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '09
Joh ben je een vrouw? Ik dacht toch altijd dat je een man was blush. Mijn excuses!
admin
admin aug 18 '09
Quote:
Maar intussen begin ik wel te denken, sjonge wordt het niet eens tijd dat men elkaar gewoon gewoon respecteerd om wie die is? En dat geld minder belangrijk wordt? Misschien ben ik wel een heel oude ziel ofzo, maar ik kijk met verlangen uit naar de tijd dat er gewoon weer ruilhandel is en dat men elkaar helpt zonder eigen belang voorop gezegd. Komen tenminste iedereen zijn/haar kwaliteiten aan bod.


Zou wel een tof idee zijn!
Volgens mij zijn er al mensen die dit doen.
Lena
Lena aug 18 '09
Origineel bericht van: NiMS
Joh ben je een vrouw? Ik dacht toch altijd dat je een man was blush. Mijn excuses!


ik moest even lachen sorry nims..... laugh
Lena
Lena aug 18 '09
wel jammer dat je toch weer wat moet slikken...
maar goed jij kent jezelf het best..
en ken je je eigen valkuilen volgens mij heel goed
hoe ziet jou keuring er dan uit...volgens mij wordt iedereen goedgekeurd...
zelf heb ik ooit gekozen om geen pillen te slikken...
heb nnl altijd het idee crazydat het niks oplost...
maar goed soms moet het dan maar....
heb je voor jezelf al op een rij nu, wat belangrijk is voor dit moment?
admin
admin aug 18 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: NiMS
Joh ben je een vrouw? Ik dacht toch altijd dat je een man was blush. Mijn excuses!


ik moest even lachen sorry nims..... laugh

Wel, hierin staat nims niet alleen. Mijn eerste indruk was dat namelijk ook. Maar ik heb wel iets eerder ontdekt dan nims dat mijn waarneming onjuist was.
Spud
Spud aug 19 '09
Hihihi, ik lig hier in een deuk om al die verwarring! grin
En het zal vast niet de laatste keer zijn dat mensen denken dat ik een man ben. winkZal wel een combie zijn van de nick en de manier van schrijven. Heb namelijk wel vaker gehoord dat ik nogal kwajongensachtig schrijf. Zal wel komen omdat mijn interesse ook wat meer uitgaat naar de uitgesproken mannen dingen, klussen, auto's en motoren. Dan de vrouwen dingetjes. grinParle problem dus. smile(trouwens Nims, van jou dacht ik het net andersom totdat je een foto van jezelf plaatste)

Klopt Karin, volgens mij zijn er al mensen die dit doen, ik hoop alleen dat zij wat meer ruimte en respect krijgen om het te mogen blijven doen. winkEn dan kijk ik bijvoorbeeld naar het feit hoe vrijwilligerswerk nog steeds onder gewaardeert wordt op betaald werk.

Origineel bericht van: Lena
wel jammer dat je toch weer wat moet slikken...
maar goed jij kent jezelf het best..
en ken je je eigen valkuilen volgens mij heel goed
hoe ziet jou keuring er dan uit...volgens mij wordt iedereen goedgekeurd...
zelf heb ik ooit gekozen om geen pillen te slikken...
heb nnl altijd het idee crazydat het niks oplost...
maar goed soms moet het dan maar....
heb je voor jezelf al op een rij nu, wat belangrijk is voor dit moment?


Lena, ik begon af te glijden naar een depressie en als ik dat laat gebeuren dan weet ik dat ik helemaal niet helder meer kan denken en dat ik voer ben voor de burocraten. Ik sta op de wachtlijst voor therapie die nog wel 3 maanden kan duren en maandelijks heb ik een gesprekje. Maar op dit moment was dat even niet meer voldoende. Voelde dan ook als een soort van nederlaag om dan naar pillen te grijpen omdat ik ook van mening ben dat het niks oplost. Enkel dingen even uitstelt.;)
Mijn keuring bestond eruit dat een arts doodleuk tegen me zei, tja ik zie niks aan jou, miste je nu een been dan kon ik iets. Maar je omschrijft dezelfde klachten als die je steeds hebt en toch heb je gewerkt, dus dat kun je nu ook best. Sterker nog, je hebt daar heel leuk een uren beperking staan, maar je hebt de vorige keer 40 uur gewerkt dus dat mag je nu ook weer gaan doen. Dat ik me het afgelopen jaar al zo'n keer of 20 ziekgemeld heb en steeds duikel van de ene in de andere baan omdat ik het niet volhoudt speelde absoluut niet mee. Ook dat mijn huisarts en peut zeggen dat ik momenteel niet in staat ben om te werken, telde niet mee.
Gewoon lekker bezwaar indienen meid en afwachten. Dat was eigenlijk een klap in m'n gezicht. Omdat ik dus door mijn best te willen doen, mezelf eigenlijk behoorlijk in de nesten heb gewerkt. Als je iets aan je problemen wil doen lijkt er dus geen ruimte te zijn omdat je dan gezond genoeg bent of zoiets.
Ik heb gewoon heel duidelijk voor mezelf waar ik mee aan de slag moet zodat ik wel kan functioneren. Maar omdat ik dat zo goed weet, werkt dat me eigenlijk behoorlijk tegen.
Ik begrijp best dat ze mensen zo snel mogelijk weer aan het werk willen hebben, er moet immers een economie opgebouwt worden. Maar een beetje menselijkheid zou er wel mogen bestaan. Nu is alles op geld berust, ik laat me dan toevallig niet zomaar ondersneeuwen omdat ik het klappen van zweep inmiddels wel een beetje ken. Ik heb hard genoeg voor mijn bestaansrecht gevochten waardoor ik die niet zomaar af laat pakken. Maar een ander die net aan het begin van zijn/haar ontwikkeling staat, nog niet eens zeker voor zichzelf weet of die hier wel wil zijn, die geven ze hier toch nog een extra schop mee? Of zwaar COPD patiënten die doodleuk te horen krijgen, jij mag lekker 40 uur gaan werken.. Daarmee schrijf je toch een doodvonnis naar mensen, zonder dat je ze een recept voorschrijft voor een pijnloze en zachte dood. Want in die richting wordt mensen het zwijgen ook opgelegd.
Ik vind het belangrijk dat de maatschappij het individu niet uit het oog verliest. En ik heb heel sterk het gevoel dat dat nu wel gebeurt. En voor mezelf... Ik vind het heel belangrijk dat ik me goed voel bij alles wat ik doe. Tuurlijk hoef ik het niet met alles eens te zijn, maar ik wil ook niet als een soort van robot functioneren omdat de maatschappij dat nou eenmaal van me eist. Dat zou overleven zijn en met overleven ben ik al jaren geleden gestopt, toen ik besloot te leven.
Spud
Spud aug 19 '09
Oh en die pillen. grinDie zitten nog steeds onaangeroerd in het doosje. winkBlijkbaar was gehoord, erkend en gezien worden even voldoende om de motivatie weer uit mezelf te kunnen halen. smile
admin
admin aug 19 '09
Hoi Spud,

het valt me op dat je erg veel schrijft en vooral nadenkt, en dat mag zeker en heeft zeker zijn kwaliteiten maare.. misschien een idee om je energie iets meer naar je centrum te halen, ipv dat dit allemaal in je hoofd blijft zitten..

je eigen grootste wijsheid vind je in stilte, je hartcentrum ,je bron en in het niet denken.

is maar een idee.. (waar je niet teveel over moet nadenken)

groetjes
Spud
Spud aug 20 '09
Artemis,

Bedankt voor je opmerking, deze was een eye opener. Ik zit inderdaad teveel in m'n hoofd en te weinig in m'n hart.
Gisteren weer wat meer naar m'n hart geluisterd en dat gaf een ontzettende rust in hoofd en lichaam. wink

En ook een besef dat ik door al dat denken eigenlijk ontzettend van mijn doel verwijderd was geraakt. Namelijk dichterbij mijn gevoel komen. Ik herinnerde me ineens dat ik toen ik met dit alles begon zeer enthousiast was om in gevoelstherapie te gaan maar dat gaande de weg uit het oog verloren was. Ik heb vandaag dan ook de stoute schoenen aangetrokken en de gevoelstherapeut gebeld waar ik in juni informatie aangevraagd heb. En alsof het zo moest zijn, ik kan volgende week al voor een intake terecht.

Ik ben een stuk rustiger nu en stroom niet meer over van de gedachtes, wat een super gevoel geeft.

Groetjes,
Spud
Lena
Lena aug 21 '09
Origineel bericht van: Spud

Ik vind het belangrijk dat de maatschappij het individu niet uit het oog verliest. En ik heb heel sterk het gevoel dat dat nu wel gebeurt. En voor mezelf... Ik vind het heel belangrijk dat ik me goed voel bij alles wat ik doe. Tuurlijk hoef ik het niet met alles eens te zijn, maar ik wil ook niet als een soort van robot functioneren omdat de maatschappij dat nou eenmaal van me eist. Dat zou overleven zijn en met overleven ben ik al jaren geleden gestopt, toen ik besloot te leven.


ja spud,maar dit is al jaren aan de gang,vanaf 1995 zijn veel mensen gekeurd en geherkeurd....wat een ellende heeft dat over veel mensen afgeroepen
dat je ervoor kiest om te leven en dan niet als een robot,helaas is dat voor veel hsp mensen juist de moeilijkheid...want als je deelnemer wordt aan het leven dan word je juist ook heel erg geconfronteerd met de dingen die je niet zo leuk vindt..
en wil je overleven...dan is ook een inkomen nodig..hoe dan ook
dus eigenlijk is er dan nu een stijd gaande...wat wil jij, en waar voel jij je goed bij..
maar voor de wet tellen deze zaken niet... je moet produceren nml
het eventuele gevecht met de overheid verliezen velen,en als er dan af en toe een succesje gehaal wordt dan kan ik er echt van genieten en ben ik blij als iemand het geluk heeft en in het gelijk gesteld is...
maar helaas de meeste mensen trekken aan het kortste eind ,en zullen een manier moeten vinden om toch ondanks de beperkingen een manier van leven vinden die in evenwicht is....
Spud
Spud aug 22 '09
Hoi Lena, ik wist helemaal niet dat dit al vanaf 1995 aan de gang was? Ik werd pas in 1997 geconfronteerd met de bureaucratie van instanties. Ik dacht dat ze juist 5 jaar terug met al die belachelijke keuringen op de proppen kwamen. Maar hier schrik ik toch behoorlijk van, zo lang al! En zoveel mensen dus al!

De afgelopen dagen heb ik me er verschrikkelijk over op zitten winden maar dat ben ik niet meer van plan. Ga de wachttijd mooi gebruiken om aan mezelf te werken en de therapie te doen waarvan ik denk dat ik daarmee wel in evenwicht kom.

Hé maar goed nieuws!!! grinVandaag een nieuwe meeting gehad van de bioresonantie, en ondanks alle strubbelingen zit ik wel op een positieve stijgende lijn wat betreft m'n gifstoffen in m'n lijf en m'n allergische reacties. Ik ben dus goed bezig. smile
Die wisselingen van stemmingen en die dwalingen van mij, zouden ook best de reactie geweest kunnen zijn op de behandeling die ik de afgelopen 2 maanden gevolgd heb. (Behandeling, homeopatische middeltjes en vitamines innemen)Dat zei mijn therapeut tenminste.
En helemaal apart, daar stond ik van te kijken, maar zij ook. En jullie misschien ook wel. Mijn chakra's die vroegen juist helemaal geen aandacht of extra zorg. smirkTerwijl ik toch niet echt het gevoel heb dat ik in balans ben, wat m'n chakra's betreft. Maar daar ben ik wel mee bezig en dat zou volgens mijn peut de verklaring kunnen zijn.
Hihihi, open staan voor feedback heeft dus zo zijn voordelen. wink
Thanks allemaal!
Lena
Lena aug 22 '09
dat is mooi nieuws spud...
en nu vasthouden...
de dingen die op je af komen een voor een maar aanpakken dan... wink
go with the flow... smile
blijft een mooi zinnetje...maar werkt wel....
Helma
Helma aug 22 '09
Lieve Spud,

ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal. Bij mij ligt ook altijd en eeuwig de depressie op de loer. Ik weet nu al dat ik er dit najaar weer voor op moet passen, maar dit weten maakt me bewust en ik werk er nu alvast aan om dit te voorkomen.

In 2003 werd ik 100% afgekeurd (door een fikse burnout); in 2005 werd ik voor 100% goedgekeurd. De klap met de hamer zogezegd. Het verhaal achter de mens wordt van tafel geveegd, en het gedrag van de arts, dat wel wat weg had van de Emiel Ratelband-theorie, maakte dat ik me ondergesneeuwd voelde. Weer flink aan de bak, roeien met de riemen die je niet hebt...
Naja, dan maar weer 'lekker' aan het werk. En zo een of twee keer per jaar ziekmelden, om mijn lijf en geest de tijd te gunnen weer te herstellen van de mallemolen. Ook nu, tijdens mijn twee vakanties, rust ik alleen maar. Zeer vegetatief, en het voelt als hele kleine burnoutjes, om weer op te klimmen, en het weer voor een paar maanden aan te kunnen.
Dus, wat wil ik daarmee duidelijk maken: zoeken naar een middenweg, die werkt voor jou. werken, maar toch ook de tijd nemen om je ziek te melden en even de rust te pakken. Hoe oud ben je, als ik vragen mag? Ik vind veertig uur toch wel erg veel voor jou, als ik zo je verhaal lees!

Liefs, Helma.
Spud
Spud aug 23 '09
Pfff... ben een beetje moe, geestelijk. Vandaag werd mijn pa 65 jaar en vandaag werd mij duidelijk dat ik na 30.5 jaar scheiding van m'n ouders blijkbaar nog steeds veel pijn en verdriet samen met hun meedraag. Ik dacht dat ik dat intussen wel naast me neer gelegd had, maar blijkbaar niet. Of misschien gewoon alleen vandaag niet.

Kan niet anders dan dat ze zielsveel van elkaar gehouden hebben, anders stop je toch met herinneringen aan elkaar te blijven bewaren en op te rakelen als dat zo'n pijn doet...
Ik ben blij met mijn beide ouders, ookal komen ze nu niet meer met elkaar overeen. En zolang ik helder blijf en feiten niet met emotionele invulling verwar, hoop ik nog heel lang naar hun verhaal te kunnen luisteren zonder er een standpunt in te hoeven nemen. Dat was vroeger wel anders. winkEn ik ben blij dat ik dat nu wel kan. Bovendien ben ik blij dat ik vandaag ook een inzicht kreeg over mezelf. De liefde die mijn ouders nastreefden, streef ik ook na, helaas nooit gevonden. Maar nu weet ik waar de kern ligt van dat niet vinden.. De "fouten" van mijn ouders probeer ik voor te blijven, waardoor mensen al snel afvallen. (fouten vind ik hier negatief gekozen, want wie kan zeggen wat er fout is? Daarom tussen aanhalingstekens) Ik leer gewoon nog steeds ook van hen. En zij van mij. En dat geeft op dit moment een zeer warm en intens gevoel.

Lieve Lena en Helma, ik heb jullie gelezen en zal best nog wel reageren op jullie. Maar nu wil ik even in dit gevoel blijven. Heel dicht bij m'n hart en even niet in m'n hoofd. wink
Helma, ik ben 32 jaar. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki