Loading...
nl

Sterrenbeeld en spiritualiteit

admin
admin mei 27 '09
Origineel bericht van: gast
Oké, wanneer begint schorpioen dan Hans? Jij weet hier meer van dan ik. Ik houd altijd 3 dagen aan tussen de één en het andere sterrenbeeld.

Hangt van het jaartal af. In de meeste jaren is het op 24 oktober, soms pas op 25 oktober. Mocht je op zo een datum geboren zijn, dan heb ik ook de tijd nodig. Dan kan ik met de tabellen definitief aangeven wat het juiste sterrenbeeld is.

Bij elk sterrenbeeld is dat probleem; bijv stier/tweeelingen, dat switcht op 23 mei in 1931, op 22 mei in 1969 en in 1996 op 21 mei. Daarom is het jaartal erg belangrijk.
gast
gast mei 27 '09
Oké, weer wat geleerd smile

Mijn ascendant is trouwens weegschaal. Ik kom de laatste tijd erg veel weegschalen tegen trouwens.
admin
admin mei 27 '09
Als je qua horoscoop de basiskenmerken wil weten, dan heb je dir dingen nodig: de zon (wat iedereen het sterrenbeeld noemt), Ascedant en het sterrenbeeld waar de maan in staat.

In mijn geval:
Sterrenbeeld - Ram
Ascendant - Boogschutter
Maan - Leeuw

Alle drie tekens zijn van element VUUR.
Weet je meteen wat mijn element is...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 27 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik ben geloof ik een paard... en een kreeft in de westerse astronomie...
Ik ben precies hetzelfde smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 27 '09

Die van mij is Draak.
Emuca
Emuca mei 27 '09
Maar een element komt niet altijd overeen met je sterrenbeeld... smile

Hoe vind je je ascendant en de maan dinges? :V

Hoi, mede paard... maar ik ben vast een (my little) pony..
Maryssa
Maryssa mei 27 '09
Uhm ok...

Sterrenbeeld: Weegschaal
Ascendant: Weegschaal
Chinees sterenbeeld: Konijn
Chinees Innerlijk dier: Draak

Tja nog even goed gekeken naar die link en ik ben een drakerig konijn hihi
admin
admin mei 27 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar een element komt niet altijd overeen met je sterrenbeeld... smile
Bij mij dus wel - 100%. Zowieso is mijn horoscoop 75% vuur, de rest de andere elementen. Heel extreem. Ik heb vele horoscoepn berekend maar zo erg als bij mij ben ik niet meer tegengekomen.

Origineel bericht van: Angel of Death

Hoe vind je je ascendant en de maan dinges? :V

Handigst is om op Internet ergens een online horoscoopberekening te maken; heb je meteen antwoord
Beschermengel
Beschermengel mei 27 '09


Dank je Bart, ja ik begrijp het nu smile
gast
gast mei 27 '09
Zon: kreeft
ascendant: weegschaal
Maan: ram
Beschermengel
Beschermengel mei 27 '09


Gast is dit voor mij?
gast
gast mei 27 '09
nee, dit is de mijne
admin
admin mei 27 '09
Geboorte Rat/weegschaal. grin
innerlijk Draak/schorpioen. tongue
admin
admin mei 27 '09
Origineel bericht van: Beschermengel


Dank je Bart, ja ik begrijp het nu smile


Fijn zo Beschermengel smile
Cialara
Cialara mei 27 '09
Ha ha, februari '69 (net effe ouder dus...maar dat zegt niets hier!)

Westerse horoscoop is: Vissen / Vissen (asc)
Oosterse horoscoop is: Haan / Paard (inn. dier)

Zie niet zo snel welk element er dan bij haan en paard hoort. neem aan dat vissen vissen voor water staat... what else?
Richie Richard
Richie Richard mei 27 '09
Ik ben een visje en een haan

Vissen 20 februari- 20 maart

Elementen: Water - Kruis: Beweeglijk - Heerser: Neptunus

De Vissen hebben sterke innerlijke krachten, die ze graag voor hun omgeving verborgen houden. Ze lijken verlegen, maar kunnen ook fel van zich afbijten als ze worden aangevallen. Uit hun onderbewuste putten Vissen de kracht om de grillen van het leven te weerstaan. Wanneer het ze allemaal teveel wordt, trekken ze zich terug in hun fantasie en dromen van een volmaakte wereld, die ze helaas maar al te vaak weer moeten inruilen voor het alledaagse leven, waarin jaloezie en afgunst de boventoon voeren. Ze kunnen goed luisteren en begrijpen zonder te oordelen. Vissen hebben veel behoefte aan erkenning en als ze dit niet krijgen kunnen ze zeer koppig worden. Gevoel komt bij de Vissen op de eerste plaats. Ze dromen altijd van geld en goederen, maar treuren niet als het lot hen met minder bedeelt. Vissen geven liever toe dan zich in te laten met eindeloze twistgesprekken. Vaak hebben Vissen niet zo’n beste constitutie; hun zenuwstelsel is gevoelig voor stoornissen en ze hebben een neiging tot bloedarmoede. Toch komen ze ziektes vaak snel te boven, want hun geduld verzet bergen. Ze deinzen terug voor dreigende gevaren. Ze storten zich liever in een sprookjeswereld met nimfen en kobolden, waarin ze zich gelukkig wanen.

De Vissen-kinderen willen net als andere kinderen de wereld ontdekken. Wie zijn stem verheft tegen dit wezentje, ziet het voor zijn ogen verschrompelen van ellende. Vissen-kinderen zijn bijzonder gevoelig; ze lijden zelfs onder de uitbranders die andere kinderen krijgen. Ze zijn opgewekt, fantasievol. Met dwang bereik je bij deze kinderen niets.

De Vissen-vrouwen lijken naar buiten toe zelfbewuste vrouwen. Leer je haar beter kennen, dan zie je hoe hulpeloos ze in feite is ten opzichte van de grote en kleine problemen van de alledaagse werkelijkheid. Ze hult zich in raadsels en laat zich niet graag in de kaart kijken. Haar innerlijke leven probeert ze voor iedereen verborgen te houden. Ze zijn lieftallig en sympathieke wezens.

De Vissen-mannen zijn onvoorspelbaar. Aan de ene kant is hij springlevend en staat hij open voor alles wat nieuw is, aan de andere kant is hij gesloten en in zichzelf gekeerd. Deze mannen zijn echte zwijgers, hij laat niet graag zien hoe zijn innerlijk eruitziet. Ze zwemmen graag tegen de stroom in en heeft daar het nodige succes mee. Beide favorieten zijn de Kreeft en de Schorpioen.

Gelukbrengers zijn zoal een ring met een hyacint, deze maakt de drager vrolijk en beminnelijk. De maansteen zal menige droom van de bezitter in vervulling doen gaan. De favorieten bloemen van de Vissen zijn de waterlelie, strobloemen, en de geranium. Het cijfer 3 is het geluksgetal van de Vissen. De 3e, de 12e, de 21e en de 30e van iedere maand zijn, volgens de astrologie, gunstige dagen voor hen.


Van de haan.. is er een interessant stukje:

De haan is onbevangen, nauwgezet en vaak erg beschermend. Hanen hebben een erg kleurrijk karakter en een goed organisatievermogen. Hun gevoel voor humor is groot. Hun eigen opvattingen zijn vaak onwrikbare, al is hij wel dol op discussies. De meeste hanen zijn tactloos en erg wispelturig. Hanen hebben vaak een waardige en gezaghebbende houding. Financieel zijn bijna alle hanen erg bekwaam. Ze maken veel notities en zijn zeer ambitieus. Helaas zijn ze soms een beetje irreëel.

Liefde is voor de haan een serieus vlak. Ze beginnen daardoor niet zomaar een relatie. Eenmaal gebonden zijn het daardoor ook zeer betrouwbare en loyale partners. Hanen verwennen en verzorgen graag. Ze hebben een natuurlijk gevoel voor seks en alles wat daarbij komt kijken, alsof het ze allemaal is aangeboren.
Cialara
Cialara mei 27 '09
Oh, lees net dat ik niet vissen als ascendent heb maar kreeft, is geloof ik ook een water teken?
admin
admin mei 27 '09
Dank voor het plaatsen D & A smile
Emuca
Emuca mei 27 '09
Ja, kreeft is een waterteken. Maar voel je jezelf als water? wink
admin
admin mei 27 '09
Origineel bericht van: gast
Oké, weer wat geleerd smile

Mijn ascendant is trouwens weegschaal. Ik kom de laatste tijd erg veel weegschalen tegen trouwens.



Goeiedag!! grin
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki