en elfjes zorgen voor de bloemen en planten in de tuin
Goed...gaan we...:
Vraag 1:
Zijn er naast God, Engelen, demonen, Lichtgidsen, dolende zielen, gereïncarneerde Engelen en mensen ook nog op deze wereld Elfen, Kabouters, Feeën, Trollen en uhm zeemeerminnen en mannen. (ben ik nog wat vergeten?)
De Eenhoorn
En de draken. en en en en ....kijk maar eens naar Brian Froud en zijn tekeningen:
http://www.worldoffroud.com/index.html
Vraag 2:
waar zijn hun huizen dan, waar leven hun dan, waarom is er zo weinig tastbaar bewijs ervan?
Wat ik al zei, het is een subtiele wereld naast die van ons. En bij mijn weten hebben ze geen 'huizen' zoals wij dat kennen.
Bewijzen: ooit eens een kat gezien die zomaar ergens achter aan joeg? Die van mij worden vaak genoeg 'geplaagd' en springen vanuit het niets op en lopen ergens achteraan te rennen, wat er 'niet is'. Maar deze 'wezens' bewegen op een heel ander energienivo, die erm..te snel is (?) voor onze zintuigen.
Vraag 3:
En zijn ze van de aarde of komen ze van een andere parallelle wereld een meer magische wereld?
In mijn opinie zijn ze van deze aarde ja :)Alleen bevinden ze zich dus in een andere 'dimensie'.
Daarmee kom ik bij vraag 4:
En kunnen ze zich allemaal makkelijker verplaatsen door de dimensies ?
Yup. Ze zijn daar, waar ze 'denken' te zijn. Er bestaat geen tijd namelijk.
Vraag 5:
Hoe werkt dit, wat is hun functie in deze wereld, behoren ze tot flora of fauna ?
Beiden! Er zijn verschillende wezens per 'onderdeel'. Water, lucht, aarde, vuur....en wat je nog meer kunt opnoemen.
Vraag 6:
Hebben hun ook een systeem zoals de onze met school en regels en normen en waarden tradities en wetten en straffen en dergelijke dingen?
Voor wat betreft de natuurgeesten: Nope. Dat is namelijk een onderdeel uit onze 'dimensie', en polariteit.
Voor wat betreft Lichtgidsen...erm...dat weet ik niet.
Vraag 7:
Hoever zijn hun geëvolueerd, wat is hun denkvermogen of werken ze nog op oerinstincten en driften..?
Ligt eraan wie je met 'hun' bedoelt. Natuurwezens, lichtgidsen, enzo...kennen geen oerinstincten en driften. Ze zijn het licht zelf. Hoewel Engelen en gidsen wel zo hun pleziertjes kennen, omdat ze dichtbij de mens staan. Grinn.
Engelen kunnen zelfs besluiten weer als mens te verschijnen op aarde, en dan hun lichaam weer verlaten. Gidsen zijn wat anders. Zij staan in mijn opinie tussen de mens en de Engelen in.
De opvatting dat je bijv. je oma bij je kunt hebben als gids, klopt ook niet helemaal. Het is niet echt je oma bijvoorbeeld, maar een kleine fractie van de persoon/energie die je ooit hebt gekend. Zo ook met demonen en entiteiten; het is een soort 'afdruk' van maar een heel klein deeltje van diegene die ooit geleefd heeft. Diezelfde oma van daarnet, kan ook op het gelijktijdige moment dat ze bij jou is, bij een ander zijn. Zelfs als ze alweer 'geincarneerd' is
Of een Engel is...
Vraag 8:
En Ruimtewezens zijn hun gelijk aan Engelen?
In mijn opinie niet. Het is hetzelfde verhaal als dit: een koe is een rund, maar niet elke rund is een koe.
Een Engel kan een ruimtewezen zijn, maar niet elk ruimtewezen is een Engel.
Vraag 9:
Een lichtwezen wat is dat precies dan?
Zie antwoord op vraag 7.
Vraag 10:
En als een entiteit verschijnt in welke catalogi behoord deze dan?
Is er een tabbel hiervan?
God jee
Ik denk dat dat voor eenieder persoonlijk is. Zo kan een 'demon' iemand gidsen, en is dat een gids voor die persoon.
Voor jou kan diezelfde 'demon' een negatieve entiteit zijn waar je last van hebt. Dan is dat in jouw opinie niet bepaald een 'gids'. Hoewel dat ook wel weer kan zijn, want zo'n demon leert je wel weer wat op dat moment
Nogal wat schemerzones dus. En alles categoriseren en in tabelletjes douwen is nou weer typisch een dualiteitsprobleempje
Vraag 11:
Is een Engel niet aards maar van een andere wereld of zijn ze wezens van de kosmos met een taak, dat laatste klinkt logischer in mijn oren.
Dan is dat voor jou helemaal juist
Zie hiervoor trouwens ook weer het antwoord op vraag 8.
Vraag 12:
Zijn zielen en/of lichtwezens parasieten in ons lichaam?
Hoe kom je daar zo ineens op????
Sommige entiteiten kunnen wel parasitaire trekjes hebben ja. Die klampen zich vast aan jouw energieveld, en klampen daarmee aan iets vast wat ze ooit zelf zijn geweest. Ze 'reizen' dus met je mee, om zelf weer te kunnen zijn wat jij bent. Dit soort entiteiten kunnen of willen het aardse niet loslaten.
Dat kan gevolgen hebben voor jouw gezondheid o.i.d.
Ergens denk ik, dat je ook dit soort entiteiten 'lichtwezens' kan noemen, maar veel mensen willen daar niet aan, omdat ze lichtwezens liever zien als iets 'goeds', en 'mooi', en 'fijn'.
Daar komt de dualiteit weer om de hoek kijken
Maar in die 'wereld' van lichtwezens, bestaat er geen goed of slecht, mooi of lelijk of fijn en onprettig. In die zin...is dus alles gelijk aan elkaar.
Je moet het zien als 1 grote cirkel en als 1 groot spel, waarbij de ene keer (licht)wezen (of mens, of wat dan ook) A goed lief en fijn is, en (licht)wezen B slecht, vals en onprettig is. En de andere keer andersom. Alleen maar om de zielen die zich in een lichaam bevinden, te laten ervaren. Opdat het geheel van al die zielen, zelf kan evolueren en leren. Totdat het perfectie bereikt. En dan....begint alles weer overnieuw.
Vraag 13:
Hebben hun geen eigen lichaam of is die dood of gaan ze van lichaam naar lichaam alleen door dit proces verliezen ze dan kennis en kracht en energie daardoor moeten hun weer verder leren om kennis te krijgen en groeien voor energie en kracht te krijgen om zo maar weer verder te leven...in iemands lichaam wat wij reïncarnatie noemen.
Klopt deze theorie?
Erm...nope, denk ik. Zie antwoord op vraag 12.
En of ze een eigen lichaam hebben: Engelen zijn in mijn opinie de enigen die kunnen bepalen of ze weer 'eventjes' hun 'oude' lichaam gebruiken. Denk eens aan Merlijn, die achteruit in de tijd leefde (volgens onze opvattingen), en Jezus, die weer opstond...en zo zijn er vele 'Meesters' of 'Engelen'. Wij mensen, zielen, kunnen zelf bepalen of we verder gaan als Engelen/Meesters (want is immers niet alles 1??), maar kunnen ook besluiten een tijdje als een entiteit rond te hangen, gids, natuurwezen...whatever.
Maar...njah... wat ik al zei: er bestaat geen tijd. En geen categorieen...en daarmee dus ook geen reincarnatie enzo. Het is lastig te bevatten
En ook ik weet niet alles of begrijp alles.
Hierboven dus mijn 'opvatting'.
Misschien zijn er andere mensen hier op Merudi die het allemaal kunnen aanvullen, of hun eigen kijk er op kunnen geven.
Voor zover! Hopelijk heb je er iets aan gehad, hihi.