Loading...
nl

Geld vragen voor je spirituele gaven

admin
admin apr 17 '09
Ja, dat doe ik regelmatig. Ook kennissen van kennissen enzo. Geen probleem.

En er zijn meer mensen op dit forum die reiki krijgen op afstand, hoewel ik deze mensen nog nooit ontmoet heb. Werkt toch prima.
gast
gast apr 17 '09
maar wat weerhoud je het die anderen te leren zodat ze het bij zichzelf kunnen doen.
admin
admin apr 17 '09
Om het anderen te leren is een afspraak nodig, waarbij ik de inwijdingsghandelingen moet uitvoeren. Hiermee worden de reiki-
kanalen geopend en kan iemand zelf de reiki toepassen.

Inwijdingen kan ik niet doen op afstand. Net zomin als je leert autorijden of zwemmen uit een boekje.

Ik wil best alle mensen reiki leren, maar dat is iets anders dan een reiki-behandeling ontvangen. Veel mensen hebben behoefte aan steun, en niet om zelf reiki beoefenaar te worden. De ervaring leert wel dat mensen na verloop het zelf willen leren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Kun je niet als autodidact reiki leren?

Autorijden en zwemmen leer je, door het te doen, maar je zou het in theorie ook best zonder leraar kunnen leren. Als je het maar doet.
admin
admin apr 17 '09
Autodidact? Sterker nog, in principe kan iedereen het. Maar de moderne mens zit hier en daar vreemd in elkaar waardoor deze oorspronkelijke gave vrijwel verloren is gegaan.
Maar toch is er een zekere standaard vorm van reiki, zoals Usui die heeft vastgelegd. Op die manier heb je enige richtlijn voor de inhoud en aanpak. Dat is niet bij bijvoorbeeld magnetiseren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Autodidact betekend dat je het jezelf kunt aanleren (dacht ik). Dus als jij mij de uitleg van reiki zou geven, zou ik het dan mezelf kunnen aanleren zonder dat ooit iemand mij een inwijding zou geven? Ik ga er dan wel mee experimenteren en oefenen en dan zien hoever ik kom.
Cialara
Cialara apr 17 '09
Ik denk dat jij dat wel kan NiMS, maar niet iedereen is hier toe in staat. Net zoals bij het leren van een vreemde taal; de een kan het zelf en de ander heeft echt les en begeleiding nodig. Bij Reiki is dat denk ik ook wel zo; de een is spiritueel veel "verder" en meer ontwikkeld dan de ander.
gast
gast apr 17 '09
Dan zou je je ook af kunnen vragen of die mensen wel de juiste reden hebben om dit te leren. En of het echt wel voor hun "geschikt" is.
gast
gast apr 17 '09
Het is wel heel erg westers om geld te vragen voor spirituele gaven en de mensen die het "kopen" komen er wel erg makkelijk van af want in principe denken ze er nu niet zo veel voor te hoeven doen om het te "krijgen" voor een paar centen.
Ik ben ook nog steeds van mening dat het voor sommige mensen nogal psychisch zwaar belasend kan zijn en zelfs kan leiden tot psychoses als ze er nog helemaal niet aan toe zijn maar het doen omdat "iedereen" het doet en het zo "goed" zou zijn voor je.
Cialara
Cialara apr 17 '09
Dit vind ik wel erg zwart-wit gesteld, enerzijds moet het voor iedereen toegankelijk zijn zeg je, maar als je het kunt kopen is het opeens niet goed?

En dat het zwaar belastend zou zijn of tot psychoses kan leiden vind ik ook wel erg cru gesteld.

Je zoekt zelf zoiets op als je daar aan toe bent of naar op zoek bent. Niet iedereen heeft in zijn familie of kennisenkring iemand die daar hulp in kan bieden of jou iets kan leren. Soms is het niet anders dan het op deze manier te doen. En ik kan nou niet zeggen dat "iedereen" aan reiki of andere spirituele dingen doet, en in mijn kring van naasten bestaat er zelfs een behoorlijke dosis onkunde en weerstand als ik het zo mag zeggen.

Deze discussie gaat dan ook over een utopie! Natuurlijk willen we dat we met elkaar kunnen leven in overvloed en waar iedereen gelijk is en evenveel kan krijgen (en geven) zonder dat we geld of een ander ruilmiddel voor nodig hebben, maar het is nog niet zo ver.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 19 '09
Origineel bericht van: gast
zelfs kan leiden tot psychoses als ze er nog helemaal niet aan toe zijn maar het doen omdat "iedereen" het doet en het zo "goed" zou zijn voor je.



Eigenlijk toch niet echt helemaal vreemd? Deze mensen doen het niet vanuit hun hart. Welke gevolgen het kan hebben voor die mensen, daar heb ik geen mening over. Maar ik zag het zo staan en het verbaast me niet echt.
admin
admin mei 1 '09
dit is een topic naar mijn hart.
Hoe kijk ik er tegenaan? Nu, op dit moment..
Ik ben ook ingewijd in Shamballa reiki, heb toen een berg geld gegeven.
Ik zou het nu niet meer doen, maar het geld was ondergeschikt aan het gebeuren.
Ik vraag ook geen geld (meer) als ik mensen ondersteun. Ik vind dat ook haaks op de energie "onvoorwaardelijkheid".
Alles gebeurd spontaan en volgens Plan. En vrijwilligerswerk heb ik veel gedaan.
Meer nog, ik koppel geld niet aan het idee "ervoor gewerk"
Er is Geld en er is werk, en dat ligt gescheiden bij mij.
Ik heb me zelf ingewijd daarna in onderverdelingen van Reiki.
Gratis en voorniets dus, puur rechtstreeks van de Cosmos, de Bron.
Dus ja het kan, op het juiste moment, in het juiste ritme, kan jou dat gegeven worden,
want reiki is een "tool" en geen eindprodukt.
Het is een handreiking van God, geen hebbedingetje. Het is Liefde van de bovenste plank.
Is Geld liefde? niet voor mij.
Het is een fijn gevoel als je merkt dat er mensen zijn die zich intens inzetten, en dat je dat 'mag' ondersteunen en begeleiden.
Die groei op zich en de vreugde die ervan uit gaat, is voldoende.
En ook dàt gevoel van dankbaarheid is ondergeschikt aan heel het ontwikkelingsproces.
Lieve groetjes
Bellefleur



JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 1 '09
Mooi Bellefleur! Niet voor jezelf, maar voor het collectief. Dat is waarom iedereen het zou moeten doen lijkt mij. Help je een ander, dan help je jezelf.
gast
gast mei 1 '09
Ja mooi Bellefleur smile
Natalie1986
Natalie1986 mei 1 '09
ik ben de derde maar inderdaaad heel mooie bellefleur !!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 1 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Het is een fijn gevoel als je merkt dat er mensen zijn die zich intens inzetten, en dat je dat 'mag' ondersteunen en begeleiden.
Die groei op zich en de vreugde die ervan uit gaat, is voldoende.


In mijn ogen is dit de kracht en waarheid. Dank je dat je het zo mooi neerzet.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki