Loading...
nl

Geld vragen voor je spirituele gaven

es
es apr 17 '09
Moet ik er eigenlijk aan toevoegen dat ik ook niets vraag hoor, voor mijn reikibehandelingen, haha. wink
Richie Richard
Richie Richard apr 17 '09
Er is een verschil tussen behandelingen en een inwijding/les
admin
admin apr 17 '09
Ik heb tot nu toe een stuk of 30 verschillende mensen reiki gegeven. Daarvan waren slechts 2 betalende mensen, ook omdat ze dat zelf graag wilden doen en erop stonden te betalen voor deze behandelingen. Dus ik laat het vooral over aan de persoon die de reiki ontvangt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Origineel bericht van: Denzil
Er is een verschil tussen behandelingen en een inwijding/les

Wat is het verschil voor jou? En hoe zit dat met het vragen van geld daarvoor?
Emuca
Emuca apr 17 '09
Wel... Betalen. Hmm... Er zijn genoeg mensen die een flinke som geld van mensen verwachten. Dat kan best hard zijn als de resultaten niet zoals verwacht zijn. Een bijdrage kan ik me wel gewoon voorstellen, maar soms is het toch mooier iemand te helpen zonder iets terug te verwachten? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Het is gewoon jammer dat wij in een waarderingsmaatschappij zitten. De uitdrukking "Alles is te koop" is helaas gewoon helemaal waar.
gast
gast apr 17 '09
Wat ik me afvraag: zouden mensen die ook gratis zijn ingewijd en dit door kunnen geven het ook gratis doorgeven?
En waarom worden mensen nog steeds afhankelijk gehouden, want iedereen kan met reiki 1 zichzelf behandelen, dus waarom worden mensen die er naar vragen niet zelf ingewijd zodat ze de reiki op zich zelf kunnen toepassen?
admin
admin apr 17 '09
Ik ben ingewijd in alle stappen van reiki. Het heeft me de nodige centen gekost, en tijd, en benzine. Maar ik hoef er niet echt geld me te verdienen. Ik doe bijna alles pro deo en wat ik teruggekregen heb aan geld was een spontane blijk van waardering.

Ik heb nog geen andere mensen ingewijd, maar ik ga wel een lager bedrag vragen dan ikzelf betaald heb. Want mijn doel is niet om er een bedrijf van te maken. Het zou mooi zijn als ik enkele mensen kan inwijden en dan per saldo financieel quite speel.

Met reiki 1 kan je anderen nog niet inwijden. Daarvoor moet je wel de vervolgstappen reiki 2 en 3 (A+B) doen.
Helma
Helma apr 17 '09
Even wat het geld betreft: is het niet zo, dat de reikigever van meet af duidelijk moet zijn in zijn wensen of verwachtingen? Ook al wenst hij of zij een kleine bijdrage, als de ander dat niet te horen krijgt, kan diegene er ook soms van uit gaan dat het allemaal voor niks is. Het is hetzelfde als op een beurs, in een winkel of rommelmarkt: als ik iets leuks zie, en vraag wat het kost, kan ik één euro te horen krijgen of honderd euro: als ik een weggeefwinkel binnenstap, mag ik verwachten dat het gratis is.

Dus wees duidelijk van tevoren, is mijn advies.
gast
gast apr 17 '09
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Met reiki 1 kun je jezelf behandelen en is genoeg om in balans te komen.
Niet iedereen is ws in staat om het door te geven, of ze een master hebben of niet.

Aan waarheid kleeft geen geld. Het is een cultureel consept om er wel geld voor te vragen. Net zo goed als dat er tegenwoordig overal geld voor gevraagt wordt.
Geld is een god geworden/gemaakt.
admin
admin apr 17 '09
Origineel bericht van: gast
Geld is een god geworden/gemaakt.


Daar ben ik het mee eens. Geld was ooit slechts een ruilmiddel maar heeft na lange rijd nu een absolute macht gekregen. Macht is gebaseerd op bezit, en bezit is gebaseerd op geld. In de VS is men open over het salaris en noemt iemand zichzelf bijv. een "one-hundredhtousand dollar man". Wat aangeeft hoe een mens is gedegradeerd tot een geld-machine.
Als geld weer de oorspronkelijke rol krijgt en 'macht' en 'authoriteit' wordt gebaseerd op kwaliteit, zuiverheid en integritiet in plaats van bezit/geld/eigenaarschap, dan ziet de wereld er al een stuk anders uit.
gast
gast apr 17 '09
JA het is vooral op plaatsen waar mensen vooral vanuit hun ego leven waar een "money makes the world go round" mentaliteit heerst.
Nou geheimpje; die wereld draait ook door zonder geld wink

Geld is niet te eten, dat wordt nog wel eens vergeten en raakt iedereen gelijk in de stress, net als nu met die krediet crisis, als het geld minder waard lijkt te worden. Maf eigenlijk dat er een crisis kan ontstaan door iets dat niet eens bestaat.
Helma
Helma apr 17 '09
Sorry hoor, maar je krijgt toch echt geen brood mee bij de bakker als je niet betaalt!
gast
gast apr 17 '09
Maar komt dat omdat je het geld eet, of omdat mensen ooit hebben besloten dat ieders talent verzilverd moest worden zodat ze de "landeigenaren" konden betalen?
gast
gast apr 17 '09
We zijn gewoon slaaf van een systeem die we zelf ontwikkeld hebben, generatie op generatie. We herkennen het alleen niet als zodanig.
Richie Richard
Richie Richard apr 17 '09
Zeker weten! Het is toch mooi als je iemand kan helpen? Want de bedragen zijn soms echt, te hoog voor woorden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Origineel bericht van: Hans

Ik heb nog geen andere mensen ingewijd, maar ik ga wel een lager bedrag vragen dan ikzelf betaald heb. Want mijn doel is niet om er een bedrijf van te maken. Het zou mooi zijn als ik enkele mensen kan inwijden en dan per saldo financieel quite speel.

Ik vraag me af waarom je dit zo stelt, dat quite spelen. Heb je het geld nodig? Is het belangrijk dat je het geld eruit haalt dat je erin gestoken hebt? Vond je het geld dat je eraan uitgegeven, het niet waard, dat je vindt dat je het moet "terugverdienen"?

Eigenlijk wat vraagjes waarmee ik je motivatie probeer te begrijpen, want ikzelf vind het quite spelen, een beetje een dooddoener waar ik weinig mee kan wink.
Helma
Helma apr 17 '09
Maar komt dat omdat je het geld eet, of omdat mensen ooit hebben besloten dat ieders talent verzilverd moest worden zodat ze de "landeigenaren" konden betalen?

Ik denk beide. Ik ben blij dat ik 'geen cent te makken heb': in deze tijden kun je maar beter zo weinig mogelijk hebben.
admin
admin apr 17 '09
Ik ben reiki gaan doen om mijzelf en anderen te kunnen helpen. Dit nadat een paragnost bij mij ontdekte dat ik hier een zekere gave had en mij adviseerde om hier 'werk' van te maken.
Mijn primaire drijfveer is om die hulp aan te bieden, beseffend dat ik feitelijk niets doe en dat de mensen zichzelf genezen.
Mijn streven is niet dat quite spelen. Maar ik wil aangeven dat ik er ook geen geld aan hoef te verdienen, het is niet mijn broodwinning. Als ik verder geen cent verdien aan reiki in de toekomst, ook prima.
gast
gast apr 17 '09
Kun je ook hulp bieden aan mensen die je niet kent voor niets? (behalve dan precious hier op het forum)
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki