Loading...
nl

Geld vragen voor je spirituele gaven

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '09
Er zijn allerlei mediums, reiki masters, helers, natuurgenezers die geld vragen voor hun gaven. Iedere keer dat ik dat zie, stoort het mij weer en vraag ik me af, waarom wil iemand niet gewoon iets doen voor een ander zonder daar geld voor te krijgen? Zeker als iemand niet hoeft te klagen over geld, begrijp ik het al helemaal niet.

Neem bijvoorbeeld de hoge bedragen die je moet neertellen voor het reikimasterschap. Ik heb dat nooit begrepen en is voor mij al een reden om nooit reiki te gaan doen, want voor mij voelt de energie hiervan, gedreven door geld, gewoon niet goed. Waarom zijn er geen gratis reiki-inweidingen waarbij degene die het ontvangt verplicht is het ook gratis door te geve, bijvoorbeeld?

Dit is ook de belangrijkste reden dat Merudi gratis is, en zal blijven omdat ik geloof dat als je dit alles weggeeft, je ook enorm veel ervoor terugkrijgt. Ik weet zeker dat op het moment ik geld zou gaan vragen voor deze website, dat het direct niet meer werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie denken over mensen die geld vragen voor hun gaven. Misschien ben ik iets te idealistisch ingesteld wink.
Delen:
admin
admin apr 16 '09
Over reiki is erg veel discussie geweest (en nog steeds) over de kosten van een inwijding. Nadat reiki was geintroduceerd in de USA werden de tarieven gehanteerd van 400 dollar voor reiki 1, 600 dollar voor reiki 2 en 10000 dollar (je leest het goed) voor reiki 3(=master).
De Reiki alliantie schrijft voor dat deze zelfde bedragen in euros gelden. Een enorme drempel. Voor velen onhaalbaar en onbetaalbaar. En zo wordt de verspreiding van deze mooie techniek weer om zeep geholpen.

Er is een tegenbeweging gekomen die in het begin alles gratis wilde geven. Maar dat stuit weer op verzet, omdat iets wat gratis is zogenaamd geen waarde kan hebben.

Wat je nu ziet is dat de meeste reiki inwijdingen een prijs ertussenin hebben, en die tarieven hangen mede af of de inwijdingen in groepjes of individueel worden gegeven. En de prijs is meer een soort vergoeding per uur, die heel redelijk is. En voor iedereen betaalbaar. Richtprijzen van 100-250 euro voor reiki 1 en idem voor reiki 2, en ongeveer 200-500 euro voor het master.
gast
gast apr 16 '09
@ Nims; Haha, ik dacht precies hetzelfde vandaag laugh(al een tijdje trouwens maar vandaag heel sterk)
Cialara
Cialara apr 16 '09
Ik vind dit wel een hele goeie vraag NiMS, je hebt daar een punt. Maar ja, we leven wel in een materialistische maatschappij; een dokter vraagt ook geld voor een consult, en die stuurt je soms ook alleen maar door naar het ziekenhuis...
De Reiki-instituten hebben er wel een "reden" voor hoor, dat het eigenlijk een soort eerlijke ruil moet zijn; en als je niet iets terug-geeft dat het dan niet werkt ofzo. Dit vind ik moeilijk. Ik heb net mijn 1e inwijding achter de rug en zag het zelf meer als een soort van cursus om mezelf te kunnen laten groeien. En tja, voor iedere cursus maakt iemand tijd voor je vrij om je les te geven en daar staat dan iets tegenover. Zo zie ik het maar.

Ik snap je idealisme, maar het werkt niet altijd zo in deze wereld helaas.
gast
gast apr 16 '09
Quote:
Er is een tegenbeweging gekomen die in het begin alles gratis wilde geven. Maar dat stuit weer op verzet, omdat iets wat gratis is zogenaamd geen waarde kan hebben.


Tja, als mensen zo denken........moeten ze vooral hun geld ergens anders aan uitgeven wink
Natalie1986
Natalie1986 apr 16 '09
Hier nog 1, ik snap er echt niks van.
Ze zeggen ik wil mensen helpen maar ze vragen er zoveel voor dat mensen gelijk in geldproblemen zitten. ( bij wijze van spreken )

Echt helpen hoor wink
gast
gast apr 16 '09
Nog zo'n mooie die je nog wel eens hoort als je iets voor niets doet: je verpest de markt.
Richie Richard
Richie Richard apr 16 '09
Wat heeft 'helpen' met markt te kamen..? Helpen doe je toch vrijwillig? Anders heet het een dienst verlenen, toch? Of ben ik nou zo dom?

Reiki, is nu wel degelijk betaalbaar. Maar alsnog.. Weet ik niet of ik er geld aan uit wil geven. Denk o.a. maar zo. Ooit is iemand in zijn eentje begonnen en zocht alles zelf uit. Dat kunnen wij ook! Kijk maar naar mijn Levens Melodie, volgens mij is dat gigantisch nieuw of niet?
Cialara
Cialara apr 16 '09
Niet iedereen heeft de gaven en talenten om zelf te onderzoeken en te ontdekken. Daarnaast zie ik lessen/cursussen anders dan behandelingen; als ik een cursus wil volgen vind ik het niet vervelend om daar iets voor te betalen (mits het redelijk is), ik kan nu zelf behandelen; ik behandel vooral in mijn gezin, misschien straks in de familie of vrienden/kennisenkring en zal daar dan absoluut niets voor vragen. Maar ik weet niet hoe ik het dan zou doen bij mensen die ik helemaal niet ken...
Cialara
Cialara apr 16 '09
nog een aanvulling; als het "toevallig" op mijn pad komt dat ik iemand kan helpen op een bepaald moment, dan zal ik dat doen; zonder iets te vragen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '09
Origineel bericht van: Hans
Er is een tegenbeweging gekomen die in het begin alles gratis wilde geven. Maar dat stuit weer op verzet, omdat iets wat gratis is zogenaamd geen waarde kan hebben.

Wat een slechte redenatie, want hiermee zou je Merudi dus waardeloos noemen wink.

p.s. niet jij hans, maar die mensen.
admin
admin apr 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hans
Er is een tegenbeweging gekomen die in het begin alles gratis wilde geven. Maar dat stuit weer op verzet, omdat iets wat gratis is zogenaamd geen waarde kan hebben.

Wat een slechte redenatie, want hiermee zou je Merudi dus waardeloos noemen wink.

p.s. niet jij hans, maar die mensen.


Ik geef ook maar alleen de discussie weer. smile
Om aan te geven dat dit al een tijd loopt.

Maar even terug, Vergelijk het met een cursus schilderen of piano spelen: je doet beroep op de tijd en inzet van een docent. Dus een schappelijk prijsje per uur moet kunnen. Geen enkele docent zal gratis lesgeven, grote uitzonderingen daargelaten. Anderzijds, de exorbitante bedragen staan zwaar ter discussie. Dus er is wel wat bereikt. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '09
Origineel bericht van: Hans

Wat je nu ziet is dat de meeste reiki inwijdingen een prijs ertussenin hebben, en die tarieven hangen mede af of de inwijdingen in groepjes of individueel worden gegeven. En de prijs is meer een soort vergoeding per uur, die heel redelijk is. En voor iedereen betaalbaar. Richtprijzen van 100-250 euro voor reiki 1 en idem voor reiki 2, en ongeveer 200-500 euro voor het master.

Nou heb jij dit ook gedaan en er waarschijnlijk ook voor betaald. Maar zou jij met gerust hart hier weer aan andere mensen geld voor vragen als jij dit hen zou leren? Ik zou daar dus echt wel moeite mee hebben en persoonlijk zou ik dus gratis reiki gaan weggeven aan die mensen die ik het waard vind en aan anderen zou ik het niet eens geven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '09
Origineel bericht van: Jorine

Ik snap je idealisme, maar het werkt niet altijd zo in deze wereld helaas.

Ik weet niet of het niet werkt eigenlijk, want voor mij werkt het dus wel. Doordat ik alles gratis doe krijg ik echt er veel voor terug.

"Druk niet alles uit in geld, maar druk het uit in liefde!"

En van liefde kan je prima leven, want iemand die van je houdt, geeft je ook te eten wink.
Richie Richard
Richie Richard apr 16 '09
Daar ben ik dus met NiMS mee eens. Het is een kennis, wat je eigenlijk door zal moeten geven..
Sjouk
Sjouk apr 16 '09
wat weer een discussie over een item waar ik al jaren mee heb geworsteld,en ook al vele malen over ben aangesproken....
Zeg mij; wat is het verschil tussen de verschillende gaven/talenten die mensen hebben gekregen?
Waarom mag eenieder die talenten benutten (de bakker, de kapper en de timmerman) om in zijn levenonderhoud te kunnen voorzien, en mensen die hun leven wijden aan spiritualiteit niet???? Ook zij moeten hun huur betalen en hun boodschappen afrekenen bij de kassa!
MOE word ik van dit soort discussies....
Maar tegelijkertijd ben ik het eens met het feit dat er binnen de Reiki wereld bedragen gevraagd worden (met name voor het masterschap) waar je ziek van wordt...
Als medium heb ik zó ontzéttend veel gedaan zonder een cent te zien..... waarover ik niet klaag; want ik weet dat het góed was! Maar ondertussen báál ik van mensen die mij raadplegen, beslág leggen op mijn tijd, wat ten kóste gaat van mijn gezin... terwijl IK mijn gezien niets kan bieden....
Ik werk fulltime.... maar verdien er niks mee... en we keren elk dubbeltje om.... Is dat dan wat jullie willen????
zien jullie ons liever als heilig dan als een mens dat ook verplichtingen heeft????
admin
admin apr 16 '09
Ik ga helemaal met je mee, Sjouk.
Enige waardering is gepast, voor alles wat je met zorg en aandacht doet voor een ander. Voor een kleine kring is liefde gepast, daarbuiten is geld het middel om je waardering uit te spreken. En alles binnen redelijke grenzen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 17 '09
Origineel bericht van: Sjouk

Waarom mag eenieder die talenten benutten (de bakker, de kapper en de timmerman) om in zijn levenonderhoud te kunnen voorzien, en mensen die hun leven wijden aan spiritualiteit niet????
Ook zij moeten hun huur betalen en hun boodschappen afrekenen bij de kassa!
MOE word ik van dit soort discussies....

Wij kunnen er uiteraard niets aan doen dat jij moe wordt van deze discussie want blijkbaar heb je hem vaak moeten voeren.

Ik vind dat wij ook de bakker, slager en kapper ook NIET zouden moeten betalen voor de diensten die zij leveren, net zoals ik niemand geld vraag voor de diensten die ik lever. In de ideale wereld zou niemand meer geld aan elkaar vragen en zou het helpen een vanzelfsprekenheid zijn.

Ik ben met je eens dat je geld nodig hebt om te leven en dat je betaald wordt, voor wat je doet.

Ik vind ook dat er veel mensen zijn die helemaal geen geld voor hun talent zouden moeten krijgen, omdat deze het niet eens waard zijn.


Origineel bericht van: Sjouk

Als medium heb ik zó ontzéttend veel gedaan zonder een cent te zien..... waarover ik niet klaag; want ik weet dat het góed was!

Heel mooi en ook heel goed. Toch wek je nu wel een beetje de indruk dat je hier ook geen waardering hebt gekregen, terwijl je die wel graag had willen krijgen.
Origineel bericht van: Sjouk

Maar ondertussen báál ik van mensen die mij raadplegen, beslág leggen op mijn tijd, wat ten kóste gaat van mijn gezin...

Waarom leg je die verantwoordelijkheid bij die andere mensen en niet bij jezelf? Niemand kan beslag leggen op je tijd, als je zelf niet bepaald wat je ermee doet.

Spirituele gaven zijn er om jou te helpen een ander te helpen op de momenten dat JIJ dat wilt. Ik zeg regelmatig Nee, omdat ik dan kies voor mezelf. Wanneer kies jij voor jezelf?
Origineel bericht van: Sjouk

terwijl IK mijn gezien niets kan bieden....
Ik werk fulltime.... maar verdien er niks mee... en we keren elk dubbeltje om.... Is dat dan wat jullie willen????

Waarom vraag je dat aan ons? Je kan beter aan jezelf vragen: "Is dat wat ik wil?"
Als jij de balans tussen het materiële leven, en spirituele leven niet naar je eigen goede gevoel hebt ingericht, zou ik me toch eens gaan afvragen waar je op het moment mee bezig bent.
Origineel bericht van: Sjouk

zien jullie ons liever als heilig dan als een mens dat ook verplichtingen heeft????

Verplichtingen zijn alleen maar dingen die we onszelf opleggen.

Tot slot valt me op dat je spreekt over "Jullie" en "Ons" en ik wil je graag even zeggen dat Wij met zijn allen hier gelijk zijn. De meesten hier hebben gaven waar het gemiddelde medium op TV alleen maar durft te dromen wink.
gast
gast apr 17 '09
Van mij mag iedereen vrijwilligerswerk gaan doen wink
es
es apr 17 '09
Hee Sjouk,

ik las ooit op een reikiforum deze opmerking: De reiki is gratis, maar je betaalt voor mijn tijd.

Wat is er mis mee om gewoon een basisuurloon te vragen, of een vrijwillige bijdrage. Zet een spaarpot neer, waar mensen eventueel iets in kunnen doen, voor je tijd.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki