Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin mei 17 '09
Oh dat is pretty scary om zoiets mee te maken zeg!
Ik heb nooit zo diep gezeten, dus heb geen ervaring met het langzaam naar boven komen ivm decompressie.
Inderdaad op paniek heb je geen invloed in zo'n geval.

Ik heb zelf lang duikles gehad en weet wel dat als je je masker afdoet onder water je ineens kan denken dat je niet kan ademen (ondanks je duikfles en mondstuk) ik denk zelf dat dat is omdat je zonder masker het water voelt in je gezicht en je daardoor echt een soort knop moet omzetten in je hoofd dat je wél kan ademen.

Fijn dat het je vandaag wel is gelukt!
gast
gast mei 17 '09
Haha, volgens mij zit iedereen de Da Vinci code te kijken. Het is zo stil hier laugh
Helma
Helma mei 17 '09
Nou, ik vind de film niet veel aan! Dan maar even een stukje schrijven op mijn site.
De oudste is aan het ziek worden hier. We niesen allemaal trouwens: beetje maf eigenlijk... heb geen hooikoorts ofzo.
Richie Richard
Richie Richard mei 17 '09
Ik ben ook verkouden winkHet is de warmtewisseling. Sommige zijn er gevoelig voor.

Pffoe, vandaag.. rare dag vandaag. Ik werd pas om 2 uur wakker.. Ik stond op en ging achter de pc.. Maar ik heb niets gedaan.. Dan 2 uur later.. gingen we uit eten.. Kwam om 7 uur weer thuis, achter de pc.. Nog steeds niets gedaan, ja muziek luisteren, maar wanneer doe ik dat niet.

En holy crap.. morgen examens..
gast
gast mei 17 '09
Ik moet nog boodschappen doen....heb er niet zoveel zin in maar de koelkast is echt leeg frownMisschien hebben ze wel spruiten, haha, zal mijn man blij mee zijn (niet).
gast
gast mei 17 '09
Succes Denzil laugh
Cialara
Cialara mei 17 '09
Hoi Gast,

Ik heb als kind leren duiken, vond het toen geweldig. Mijn vader nam me vanaf mijn 7e weleens mee. Eén keer ben ik 30 meter onder water geweest, was toen 14 jaar. Gelukkig ben ik totaal geen paniekvogel onder water, maar ja, mijn sterrenbeel is Vissen hè, dus dat moet wel goed gaan. Lijkt me trouwens wel onwijs mooi op in de carieb te duiken, maar snorkelen zal ook al wel heel mooi zijn. In iedergeval beter dan hier in de noordzee!
Heidelroos
Heidelroos mei 17 '09
Origineel bericht van: gast
Waarom ik er geen vertrouwen in heb is dat ik heb ervaren dat ik in paniek kan raken. Tijdens de opleiding moesten we een stukje zwemmen met masker af en dan onder water weer masker opzetten enzo. Dit lukte me niet en raakte in paniek.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, duiken..
Ik heb mijn open water.. Maar in de Cariben duiken?
NO WAY.. Baracuda's, haaitjes...Ik zie me 20 meter onder water al in paniek raken, en dat ademaparaat eruit trekken om hulp te roepen... ahahaha...

Het eerste wat Tante Heidel zag in Mexico, jawel een zusterhaai van ruim 1,5 meter.. die zwom tussen mij en mijn mans benen door..
Drie kwartier heen snorkelen, en binnen twee minuten terug naar de boot gesnorkeld.. eek
gast
gast mei 17 '09
Origineel bericht van: Jorine
Hoi Gast,

Ik heb als kind leren duiken, vond het toen geweldig. Mijn vader nam me vanaf mijn 7e weleens mee. Eén keer ben ik 30 meter onder water geweest, was toen 14 jaar. Gelukkig ben ik totaal geen paniekvogel onder water, maar ja, mijn sterrenbeel is Vissen hè, dus dat moet wel goed gaan. Lijkt me trouwens wel onwijs mooi op in de carieb te duiken, maar snorkelen zal ook al wel heel mooi zijn. In iedergeval beter dan hier in de noordzee!

Nou dan heeft je vader zich ook niet aan de voorschriften gehouden. Of die waren er toen nog niet kan ook natuurlijk. Je mag hier pas vanaf 10 geloof ik en dan niet dieper dan 10 of 12 meter zoiets. En advanced, dus tot 30 meter, mag je volgens mij pas vanaf 18 jaar ofzo. Ik weet het niet helemaal precies meer maar het heeft best risico's om zo diep te duiken. Na 23 meter kun je stikstof narcose krijgen en dan ga je heel rare dingen doen. Bijv. bellen met je dieptemeter, je ademautomaat uit doen, en nog meer van die rare dingetjes.
gast
gast mei 17 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: gast
Waarom ik er geen vertrouwen in heb is dat ik heb ervaren dat ik in paniek kan raken. Tijdens de opleiding moesten we een stukje zwemmen met masker af en dan onder water weer masker opzetten enzo. Dit lukte me niet en raakte in paniek.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, duiken..
Ik heb mijn open water.. Maar in de Cariben duiken?
NO WAY.. Baracuda's, haaitjes...Ik zie me 20 meter onder water al in paniek raken, en dat ademaparaat eruit trekken om hulp te roepen... ahahaha...

Het eerste wat Tante Heidel zag in Mexico, jawel een zusterhaai van ruim 1,5 meter.. die zwom tussen mij en mijn mans benen door..
Drie kwartier heen snorkelen, en binnen twee minuten terug naar de boot gesnorkeld.. eek

Nee, die ademautomaat moet je in houden hoor!!! wink
Het is zo mooi hier, mag je bijna niet missen.
Ik heb hier ook nog geen haai gezien en er zitten volgens mij aan de andere kant alleen zusterhaaien dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Islandlady
Islandlady mei 18 '09
Hoi allemaal,

Voordeel van Curacao is dat je zo het water in kan lopen met je fles op je rug. Hier wat lastiger. Wil nog steeds mn paddy halen maar komt er niet van smileGa maar eens een keer met de jongens duiken. Die hebben het al eerder gedaan en zijn als een vis in het water.

Moet ik toch even kwijt dat ik zaterdag dus volkomen onverwacht kon gaan zeilen. Vandaag dus ook nog. Overal blauwe plekken en kapotte handen maar wat was het heerlijk.
Vandaag ook nog 2 dolfijnen gezien. Zeer bijzonder. Doken op naast de boot en vlak voor de boot weer onder. Was beetje van slag daarna confused

Ben trouwens wel kapot van die twee dagen op het water. Zou toch niet zo moe moeten zijn maar ja. Lig dan ook heerlijk in mijn bed.

Tot snel!

Liefs Bea
Emuca
Emuca mei 18 '09
Ik voel me prima. smileNet gegeten, blik energydrank nog in mijn hand en net geknuffeld met de dieren. Zometeen maar eens even verder gaan met herlezen van mijn boek. smile
Cialara
Cialara mei 18 '09
Klopt gedeeltelijk, ik ben tot m'n 14 nooit dieper dan 5 meter geweest geloof ik, daarna 1 keer op 30, en maar een paar minuutjes. Maar, voor mij hoeft het niet zo diep hoor! Koud... brrrr. Kan best zijn dat de regels nog niet zo streng waren in 1985...
gast
gast mei 18 '09
Klink wel heel gaaf Bea! Ik zou nog steeds een keer willen eiland hoppen in oceanië met een zeilboot of een watervliegtuigje laugh

Het water hier is lekker hoor Jorine. Altijd zo'n 26/27 graden. Hoe het op 30 meter is weet ik niet maar op 20 is het nog steeds lekker. Voordeel van de carib.

Oh Angel, vind je die energie drankjes echt lekker?! Ik wordt altijd al misselijk van de lucht confused

Straks effies met de hondjes op stap en dan vanmiddag weer eens snert koken. Vinden de buurtjes lekker en nog wat meer mensen trouwens. Dus moet altijd een heel grote pan maken, haha, en dan eten wij er maar 1 hooguit 2 keer van.
Emuca
Emuca mei 18 '09
Ik weet dat het enorm chemisch ruikt.. maar het is heel zoet en ik kan me er goed door concentreren, dus dan drink ik het wel. Verder is dat ook het enige koolzuurhoudende ding dat ik drinken kan.

Ik moet echt een nieuwe stoel hebben denk ik. Mijn rug doet vreselijk.
Richie Richard
Richie Richard mei 18 '09
Ik drink zelf bijna constant energy drink. En dat is echt puur alleen voor het gemak hoor. Ik vind het niet lekker en niet vies. Maar het doet ook totaal niets met me. Ik word er niet energiek van, of wakker. of wat dan ook. Ik denk dat ik dan veel meer moet drinken, om het zelfde effect te krijgen. Aangezien ik dit nu al 3 jaar constant drink.
Cialara
Cialara mei 18 '09
Het water hier is lekker hoor Jorine. Altijd zo'n 26/27 graden. Hoe het op 30 meter is weet ik niet maar op 20 is het nog steeds lekker. Voordeel van de carib.

Nou die keer van 30 meter was in de middelandse zee, en behalve koud vond ik het ook minder mooi, op zo'n 10/15 meter was het veel mooier met begroeïng en visjes enzo. En vooral octopussen plagen, dat was grappig...

Vandaag een lekker druk dagje, eerst lekker spinning klasje gedaan (en helemaal uitgezweet...), toen weer snel naar huis, eten met de kids, daarna kleine meisje naar peuterspeelzaal gebracht en toen nog even naar de ortho met de oudste... Oh het is alweer kwart voor vier, wat gaat zo'n dag toch snel. Nog even de boodschappen doen, de was verder afhandelen (drogen/vouwen), eten koken, lekker eten en dan de jongste alweer naar bed... Pffff, dat ik hier af en toe nog ben verbaasd me soms... Niet erg hoor, ik vind het wel lekker zo'n druk programma.
Eruan
Eruan mei 18 '09
Aha gast! Nu snap ik waarom je er weinig vertrouwen in hebt/had. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om met zo'n gedachte de zee in te lopen...

Succes Denzil met je examen! laugh

@ Angel: Die hoofdstukken uit je boek zijn heel gaaf trouwens, ik moet nog een hoofdstuk en dan invoeren, maar vandaag komt er van lezen weinig want ik heb 2 toetsen morgen... Dus morgen heb ik hoop ik op tijd om het in te voeren in de pc... smile

@ Jorine klinkt lekker! Flink sporten is altijd fijn...

Ik ben vandaag naar school geweest, heb het behoorlijk druk nu, of nouja behoorlijk, laat ik maar erg zeggen... wink
Nu moet ik zo leren voor natuurkunde en voor spaans en voor Nederlands...
Ik ga vanavond ook maar niet naar muziekles, moet lekker aan de bak achter de computer.
Op school is het wel weer gezellig! Gelukkig niet zo als vrijdag en donderdag...
Emuca
Emuca mei 18 '09
Cool dat je het gaaf vind smiledoe maar rustig aan hoor, concentreer je op je toetsen. smile
Cialara
Cialara mei 18 '09
Ik wil nog even iedereen die deze weken examens doet heel veel succes wensen!
Pagina's: « Vorige ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki