Loading...
nl

Harry Potter en andere fantasy boeken

admin
admin mrt 8 '09
Rory en hemelwandelaar, jullie spreken samen zeker sisseltongs.... (Harry Potter)!
Delen:
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Haha! Dat is een goede! Maar dan moeten we wel oppassen dat er geen evil basilisk langskomt cool
admin
admin mrt 8 '09
Lumos maxima!
Of beter:
Imperio!

(Voor de dreuzels zonder kennis van de boeken: deze spreuk geeft volledige controle over het slachtoffer. Hij of zij handelt volledig naar de wil van de heks of tovenaar die deze spreuk uitspreekt.)

Ja, ik heb alle Potters gelezen, in engels en nederlands ... smile
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ik ook. Al jaren lang. Heerlijk om lekker weg te dromen in die wereld. Ik was stiekem best teleurgesteld dat ik geen brief had op mijn 11e verjaardag... xD. Zweinstein lijkt me stiekem wel leuk en leerzaam. En ze krijgen zowel astronomie als astrologie... smile
Beschermengel
Beschermengel mrt 8 '09


Hihi.. smile
admin
admin mrt 8 '09
Er zijn nog andere heerlijke fantasy boeken. Zoals Ursula LeGuin, Aardzee serie.
Sorry we raken off-topic.
Helma
Helma mrt 8 '09
Ik probeer HP's boeken te verzamelen op rommelmarkten. Er zit een briefje in mijn portemonnee met de drie delen die ik al heb aangevinkt: ik hoop ze allemaal te bemachtigen en dan begin ik weer opnieuw laugh

Echt verrukkelijk!

En nu zeg ik 'Nox', want het licht gaat uit, hihihi...
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ik kon er geen topic van vinden, en aangezien we het hier over hadden in het astrologietopic dacht ik; waarom niet? Vergeef me als er toch al zo'n topic is.

Anyway, ik ben een groot fan van fantasy boeken, omdat ik mezelf hierbij heerlijk kan verplaatsen in die wereld. Geen wonder dus dat mijn eigen verhaal ook behoorlijk onder het genre fantasy is te plaatsen. Het begon eigenlijk allemaal met Harry Potter, zo'n 10 jaar geleden. Ik was een kind dat niet van lezen hield, omdat al die schoolboekjes maar stom waren en enkel gingen over meisjes meisjes en voetbal. Harry Potter zorgde ervoor dat ik ging lezen en blijven lezen.

Natuurlijk lees ik ook vele andere fantasie boeken, dus deel hier je aanraders en meningen over dit genre.. smile
admin
admin mrt 8 '09
Tolkien:
In de ban van de ring
Silmarillion
Kinderen van Hurin
Hobbit

Ursula leGuin: Aardzee trilogie (heb ik drie maal gelezen!)
Machten van Aardzee (deel 1)
De tomben van Atuan (deel 2)
Koning van Aardzee (deel 3)

Lewis Caroll - Alice in Wonderland




Helma
Helma mrt 8 '09
Is the Hobbit te vergelijken met Lord of the Rings? Want laatstgenoemde las ik wel, maar the Hobbit nog niet...

Hoe komt het toch, dat het zo heerlijk is om al deze boeken te lezen? Omdat het ons even losmaakt van de werkelijkheid? Ook in Lord of the Rings kan ik de beelden gewoon voor me zien, en het is alsof ik deel neem aan het hele feest. Ik was gewoon een beetje down toen ik die boeken uit had...

In juli de premiere van de nieuwe Harry Potterfilm! laugh

Een hele tijd terug las ik Twilight, die laatst ook verfilmd werd: een meisje en een vampier worden verliefd: zo'n mooi boek! En onlangs had ik de Heksenmeester uit, met de Taltos, een ras van mensen die eeuwenlang leven en meer dan twee meter worden. Echt zo spannend.

Deze week maar weer eens naar de bieb: een euro voor een kilo boeken, die afgeschreven zijn!!! Zit altijd wel iets van fantasie tussen...

Maf hoor, maar een heerlijk gevoel geeft me dat. Alsof ik vleugels krijg.

(even off-topic: wat vinden jullie eigenlijk van mijn avatar? blush)
admin
admin mrt 8 '09
Mooie avatar. zeker. Had ik al gezien.
Ben jij dat zelf, als kind, phoenix? smile
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Je avatar is schattig. Zwart/wit foto's zijn mooi. smile

Ik heb Twilight ook gelezen, en boek 2, New Moon. Deel 3 ligt al klaar op het nachtkastje.

De Hobbit heb ik ook gelezen, en ik vond het een leuk boek om te lezen. smile

Verder heb ik gelezen (even uit mijn hoofd)

Harry Potter
Artemis Fowl
Heksen & Demonen en Heksen & Ondoden (heel leuk!)
Darren Shan
De Demonata
Angels Unlimited (nog niet alle boekjes :P)
Charmed pockets (niet allemaal)
Lord of the rings
De Hobbit

Ehm... Meer kan ik nu even niet opkomen, dit is wat naast me in de kast staat. Vooral jongerenboeken dus. Vaak omdat ik me hier heel gemakkelijk in kan verplaatsen enzo. smileEn ik ben stiekem nog best wel een kindje. Hihi
admin
admin mrt 8 '09
Hobbit is eigenlijk het verhaal voorafgaand aan In de ban van de ring. Het verhaal over Bilbo Baggins en Gandalf de tovenaar. En het ontstaan van het donkere rijk van Sauron. Hierin wordt de ring gevonden in de Gouw door Bilbo.
Helma
Helma mrt 8 '09
Ja, klopt! laugh(ik bedoel dat ik dat ben)
Helma
Helma mrt 8 '09
Thanks, Angel! En ik ga je titels opschrijven en neem ze mee naar de bieb, heerlijkheerlijk...
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ik vind het een lieve foto. Je ziet eruit als een heel onschuldig kindje. Kinders zijn lieph.
Helma
Helma mrt 8 '09
Is de Hobbit nieuw? Ik bedoel, later dan L.O.T.R.?
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Nee, hij is wel eerder geschreven geloof ik. Maar wel later bekend geworden.
admin
admin mrt 8 '09
Leuk phoenix. Ik herkende je niet hoor! smile

Andere leuke boeken:

G.P.Taylor: Wormwood
Voor zover ik weet alleen in het engels verkrijgbaar.

En Jack Vance - Ogen van de overwereld
admin
admin mrt 8 '09
The Hobbit heeft Tolkien eerst geschreven, eigenlijk alleen voor kinderen.
Later heeft hij jarenlang gepuzzeld om LOTR te schrijven.
Het is ook een verhaal voordat LOTR begint. De aanleiding, zeg maar.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki