Loading...
nl

mijn tuinieren

Helma
Helma mei 31 '09
De lavendel die ik een maand geleden zorgvuldig plantte, is inmiddels overwoekerd door vijfblad. Ik zie de lavendel niet meer terug. Als het vijfblad nou eens mooie bloemetjes had ofzo...
admin
admin mei 31 '09
Ben gaan googlen of vijfblad wellicht een kruidje is maar kan niets vinden... heb je misschien een andere naam?(wat een heks zeg.. crazy) Google eens op die naam, misschien heb je wel een heel nuttig kruidje en kan je dat op de een of andere manier oogsten. Dan zou je de lavendel weer los kunnen maken.
Muin
Muin mei 31 '09
Ik ben ook geen fan van Fatsia Helma, ik zie de schoonheid van dit plant gewoon niet. De vijver is vorige week in mijn tuin aangelegd. Ik overweeg om een paar kleine Koi karpers daarin te doen..maar ik zit nog met een dilemma. Ik weet niet of dat een vorm van dierenmishandeling is. Ik heb er geen idee van hoeveel zwemruimte die vissen nodig hebben.
Ik leef graag in vrijheid en die vissen ook, denk ik (alhoewel ze gekweekt zijn).

Karin, ik ben dol op kruiden en heb zelf een kruidentuin (klein maar wel heel fijn). Ik koop nooit thee van de supermarkt maar maak mijn eigen thee van de kruiden die ik heb geplant. Ik doe ze ook vaak in de salades en bij o.a. pasta gerechten. Het woord “heks” klinkt misschien een beetje eng maar ik zie heksen meer als mensen die veel van kruiden en planten weten. Ze gaan ook heel leuk om met de elementen en de natuur. Ze maken goed gebruik van wat de natuur verschaft.
admin
admin mei 31 '09
Het heet toch ook eigenlijk *natuurreligie*?
Takhihiii
Takhihiii jun 12 '09
Mijn tuin heeft licht, lucht, water en aarde nodig.

Water. De vijver is nog steeds een gat maar ik heb wel een paar cementbakken staan met lelies erin, die nog nooit gebloeid hebben. Vorig jaar heb ik enkele salamanders uitgezet, maar eigenlijk vind ik die bakken met hun steile randen daarvoor niet geschikt. Mede daarom het gat in de grond waar ik vooral glooiende oevers wil hebben, met drassige stukjes. Maar eigenlijk is mijn tuin daarvoor te klein, het zal snel uitdrogen. Nu heb ik van het lokale milieucentrum een interessante folder gelezen over het afkoppelen van de egenwaterafvoer van dakgoten; 'Hemelwater in de tuin'. Het lijkt me heel leuk om een regenton neer te zetten met als overloop een waterloop naar de plekken in mijn tuin die extra water kunnen gebruiken. Enkele inspirerende voorbeelden heb ik hier gevonden; http://www.riool.info
Muin
Muin jun 22 '09
Alles wat leeft heeft licht, lucht, water en aarde nodig.
Maar de tuin vraagt wel jouw aandacht.
Is dat niet wat het leven van ons vraagt? Aandacht voor het NU.
Ga je nog wat doen aan dat gat in de grond?
Het hemelwaterconcept kan ik in mijn tuin toepassen.
Bedankt voor de link.
Zoveel mogelijkheden maar zo weinig tot stand gebracht. confused
Takhihiii
Takhihiii jun 23 '09
Volgens mij vraagt het leven helemaal niets, hoor.
Muin
Muin jun 23 '09
Nee? Hoe weet je dat?
Takhihiii
Takhihiii jun 24 '09
Omdat vragen iets typisch menselijks is. De mens kijkt naar de natuur door mensenogen en ziet daar dan menselijke eigenschappen in.

Laatst was er bijvoorbeeld een onderzoekje dat aantoonde dat honden helemaal niet zielig kunnen kijken. Alleen mensen kunnen zielig kijken, en mensen vertalen de wereld om zich heen naar hun eigen beeld. Een hond kan zich wel onderdanig gedragen, omdat dat past in het sociale gedrag van een hond.
http://www.nu.nl/wetenschap/2022454/honden-kunnen-niet-schuldbewust-kijken-.html

Als mens zou je beter naar jezelf kunnen kijken en dan je natuurlijke eigenschappen zien
Muin
Muin jun 24 '09
Daar zit wat in. Bedankt voor deze openbaring grin
nibel
nibel jun 24 '09
Voor mij heeft mijn hond 10 snoeten omdat ik hem ken ,voor een vreemde is het anders ,probeer eens jouw dier te tekenen moeilijk hoor ,mijn hond kan wel zielig kijken maar toch weet ik als hij iets uitspookt
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki