Hans,
Ik kreeg eens een massage van iemand, nog niet zo lang geleden: deze persoon zei: allemachtig, jij draagt de hele wereld op je atlas, dat kan niet!
Mijn schouders, nek, rug en heupen zitten regelmatig vast, en ooit was ik hierdoor verslaafd aan de ibuprofen. Gelukkig is dit niet meer zo. Een puur lichamelijke oorzaak die wel meespeelt: mijn rechterbeen is langer, en daar moet ik een extra zooltje voor, en daar zal ik me eens voor aanmelden bij een podoloog o.i.d.
De dagelijkse sores: ik heb vaak dagen dat het puur overleven is, ik val van het één in het ander, en zou dan graag het stokje overdragen, maar dat kan nu eenmaal niet. De ontwikkeling van mijn jongste dochter (pdd-nos) baart me ongemerkt ook zorgen. Ik zou niet weten hoe zij ooit op eigen benen zou moeten staan, en of er ooit een dag komt dat ik mijn kinderen vol vertrouwen los zal kunnen laten.
Standpunten die strikt zijn: ja, moeilijk, en een verhaal apart. Als ik door ervaring een mening heb gevormd, dan houd ik daar het liefst krampachtig aan vast, omdat het schijnbaar zekerheid biedt op die manier (zoals misschien omgaan met geld, afhouden van vriendschappen, vasthouden aan mijn mening over mannen, enz.).
Om dat op te geven zal niet gaan op dit moment. Het biedt me veiligheid en houvast.
Contact met de aarde maak ik niet altijd: ik val dan zelfs om, of stoot me gauwer, of laat dingen vallen. Dat is dan voor mij altijd een teken dat ik moe ben, en balanceer op het randje van tijdelijke uitputting. Gelukkig is dat zo'n beetje om de drie weken, als de kids dan weer naar hun pa gaan: ik kan dan weer twee dagen volledig stilstaan, en slechts vegeteren en slapen.
Ja, ik voel de energie nog steeds, ook al heb ik vanmorgen genotuleerd van 9.00 uur tot 12.30 uur. Zometeen strijken, was vouwen, opruimen (opruimen ben ik ALTIJD mee bezig) en spaghetti maken.
Hoop wel op een herhaling van de behandeling: weet nog niet exact wat het voor me doet, maar ik voel wel dat het niet schadelijk is!