Loading...
nl

Longontsteking

Muin
Muin jan 26 '09
Nee, het lukt niet Beschermengel. Ik kan nog steeds niet op mijn buik slapen. grin
Beschermengel
Beschermengel jan 26 '09

Nee... het is maar net wat je gewent bent ..ik kan niet op mijn rug slapen laughhet nadeel van op je buik slapen is wel dat je s'morgens met een verkreukeld gezicht opstaat..de lijnen staan in je gezicht getekend ...ik denk dat ik toch maar is ga aanleren om op mijn rug te gaan slapen zodat ik wat gladder uit bed kom wink
Muin
Muin jan 26 '09
het nadeel van op je buik slapen is wel dat je s'morgens met een verkreukeld gezicht opstaat..de lijnen staan in je gezicht getekend ...

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? grin

Maar..even terugkomen op jouw longontsteking..
Hoe voel jij je nu? Ben je nu opgeknapt?

Liefs,
Muin
Beschermengel
Beschermengel jan 26 '09

Haha ...ja dat gaat vanzelf smileals je maar lang genoeg op een kant van je gezicht ligt smile

Ja het gaat al weer stukken beter (dank je wel) al ben ik nog niet helemaal de oude ..maar er was griep bij gekomen dus griep en longonsteking .. ik mag niet klagen smileMaar ik zal blij zijn als de zon weer gaat schijnen en de lente zich weer aandient..jij ook niet? Weer lekker genieten van het zonnetje en vitamientjes opdoen smile
Helma
Helma jan 26 '09
tjonge Beschermengel, dus jij was ook al de klos! Gelukkig dat het ietsje beter gaat... Had je er ook koorts bij? Bij longontsteking toch wel gauw he.

Ja, het is al fijn dat het januari is... aan de goeie kant van de kortste dag.

Voordat we het in de gaten hebben is het ineens maart. Zitten we met onze jas aan, mét een kopje koffie op een lekkere stoel: al is het maar een half uurtje! Het zal ons goed doen, iets warmer weer.
Afgelopen zaterdag had ik zo graag naar de sauna gewild, om de warmte op te zoeken: helaas was mijn trommelvlies nog niet dicht, dus het schuift een paar weekenden op. De warmte daar is zo weldadig, werkelijk genieten voor mij!

Hoop dat je weer gauw helemaal de 'oude' bent!
Beschermengel
Beschermengel jan 26 '09

Ja ik heb een paar dagen koorts gehad ...veel hoesten en slapen zover het ging smilemaar het gaat nu weer gelukkig iets beter!

Nou.. heerlijk even buiten zitten in het zonnetje en genieten maar!

Oh ja de sauna is ook heerlijk! jammer dat je nu nog niet kon..ben je ook ziek geweest? je kunt daar inderdaad opknappen!
Muin
Muin jan 27 '09
Lente komt..! grin
Helma
Helma feb 15 '09
Beschermengel, is het hoesten helemaal over? Ik hoop het wel voor je, want we zijn zo'n drie weken verder inmiddels.
Ik hoest nu al een paar weken, en had je prive gemaild hierover, met wat vragen, maar ik lees nu dat koorts ook hoort bij hoesten: dat zal het dus niet zijn bij mij.

Misschien dat de spieren op mijn borstbeen wat beurs zijn van hoesten, want ik heb daar nogal pijn. Ibuprofen moet nu maar weer even mijn beste vriend zijn, wil ik op de been blijven...
Beschermengel
Beschermengel feb 15 '09

Hoi Helma,

Het hoesten hoort bij de griep denk ik...ik kreeg eerst de griep en toen longonsteking, mijn dochter en kleinzoon hebben ook zo vreselijk gehoest ( dus ook ziek geen longonsteking hoor) Het kan heel goed door het hoesten dat je borstbeen zeer gaat doen, bij mij waren het mijn longen die zeer deden van het hoesten.

Het zijn allemaal spieren die verkrampt raken door dat vreslijke hoesten.
Helma
Helma feb 15 '09
Ja, ik vermoed dat daar de pijn bij mij vandaan komt!

Soms word ik 's nachts wakker, midden in een hoestbui, en de kids worden er wakker van. Het voelt dan alsof ik stikken zal, niet echt fijn. Gaat vast wel over voor ik een jongetje ben!

Thnx!
gast
gast feb 15 '09
Hé Helma, ik zal als ik jou was maar een flinke doos ibuprofen gaan halen want als je zo door gaat zal het nog een tijdje duren winkWaarom geef je je niet over aan je lichaam en geef je die de tijd/rust om zichzelf te herstellen. En dat gaat niet als jij maar door gaat. Waarom wil je zo nodig op de been blijven en daardoor je lichaam ondermijnen?
Helma
Helma feb 15 '09
Gelukkig héb ik al een flinke doos staan wink

.............

Ik weet dat je gelijk hebt: maar ziek melden is geen optie, want mijn contract loopt af in oktober, en ik wil niet de WW in.

Ik zal pas stoppen met doorgaan als ik in het ziekenhuis lig, hihihi...

Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de fysio i.v.m. mijn beenlengteverschil: haar kennende zal er ook wel een goed gesprek aan vooraf gaan. Zij heeft mij jarenlang gezien, met flinke tussenpozen, en ook zij zal me flink op mijn donder geven, ben ik bang.

Lieve Gast, hoe doe je dat, stoppen? Het kan gewoon niet op dit moment! Ik ben dit jaar al ziek geweest, en ik kan het me gewoonweg niet permiteren...

Thanks!
Helma
Helma feb 15 '09
Gast, ik neem je woorden wél ter harte hoor! Het zet me wel aan het denken...
Muin
Muin feb 15 '09
Mijn kinderen zijn verkouden en ze liggen gewoon lekker te slapen..terwijl ik achter mijn pc op dit forum zit te schrijven en lezen. Kinderen luisteren heel goed naar hun lichaam. Naarmate ik ouder word, luister ik steeds slechter naar mijn lichaam. Ik denk dat ik nu ook maar een dutje ga doen. wink

Beterschap allemaal en tot schrijfs,

xx
gast
gast feb 15 '09
Helma, je zult nog veel vaker ziek worden en misschien wel in het ziekenhuis belanden als je zo door gaat.
Angst maakt ons ziek. Angst zorgt ervoor dat je niet luisterd naar je lichaam. Je hebt er maar één, luister daar nu eens naar!
Dat contract is jouw leven niet waard, of wel soms.
En dan, je wilde toch al iets anders gaan doen toch wink
Je bent nu al bang voor dingen die er nog helemaal niet zijn, waarom? Je leeft blijkbaar in de toekomst en niet in het nu dus houd je zelf niet meer voor de gek door te denken dat je dat wel doet. Leef nu, luister nu naar wat jouw lichaam je verteld. Is die moe, neem rust! Hoe je dat doet; ga op de bank liggen of op bed en geef het de kans zijn werk te doen. Is dit slapen dan is dit slapen. Is het wat anders, dan is het wat anders. Wat dat is kan alleen jouw lichaam je vertellen (dus niet je gedachten over wat jij zou moeten). Voel hoe je lichaam erop reageert. Voel je weerstand dan doe je iets wat het niet wil, doe je iets wat het wil dan voel je je prettig (geen weerstand). Laat die pillen even zitten waar ze zitten want die onderdrukken je ware gevoel.
Je dochters zijn oud genoeg om voor zichzelf te zorgen, ondanks dat het misschien niet perfect gaat, daar leren ze zelf weer van. Laat het los wink
Helma
Helma feb 15 '09
Hé Gast, waarom begin je over angst? Ik probeer zo goed mogelijk te functioneren, er zijn alleen wat lichamelijke klachten die me belemmeren. Ik kan toch niet altijd maar ziek zijn? Ik wil het liefste uit het leven halen wat er in zit: gewoon, in het klein.

En ja, een baan die bij mij past: ik heb er ong. 300 bekeken op nationalevacaturebank.nl, maar niets wat ik leuk vind en wat ik zou kunnen. En ja, de bijstand of WW, daar verzet ik me toch wel tegen diep van binnen...

Maar ik heb geen zin in een negatieve spiraal naar beneden door te praten over angst.
gast
gast feb 15 '09
Waarom ik erover begin: omdat dit uit je bericht spreekt, Helma.
Het duurt nog 8 maanden voor het oktober is en je maakt je er nu al druk over. Dit doe ik niet, dit doe jezelf.
Leef nu, en als dit nu inhoud dat je even pas op de plaats maakt en je lichaam de kans geeft te hestellen dan is dat nu zo. En niet iets wat jij liever had gedaan (doorgaan tot je er bij neervalt. Voor wiens goedkeuring doe je dit eigenlijk?).
Je kunt het je niet permiteren, zeg je zelf. Wat kun je je niet permiteren?

Negatief of positief is alleen maar negatief of positief als wij dat er van maken/vinden.
Helma
Helma feb 15 '09
Misschien is het moeilijk te rijmen voor je allemaal, Gast, maar mijn leefomstandigheden zijn zo heel anders dan die van jou! Verplaats je eens, en laat eens iets meer van jezelf zien, als je wilt...

Ik ben namelijk best nieuwsgierig naar degene achter alle wijze woorden wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 15 '09
Lieve Gast.

Ik zie wat jij ziet bij Helma. Alleen, Helma ervaart het anders. Pas jouw boodschap aan op de lezer. Dan zal Helma jou begrijpen. Luister naar elkaar.


Lieve Helma.

Weet je nog waar wij het over hadden. Over het laten vallen voor de liefde en dat stuk van mij, mee met de stroom. Lees het eens terug. Het stuk uit de Happinez en mijn schrijven. Voel. Lees dan Gast haar stuk nog eens.

Er zit in jullie beiden waarheid.

Liefs voor beiden!

Paulette
gast
gast feb 15 '09
Daar gaat het niet om Helma. Het gaat niet om hoe ik leef.
Maar als betekend dat je je niet kunt permiteren om naar je lichaam te luisteren als je kinderen en werk hebt dan ben ik nog blijer dat ik die niet heb.
Maar even zonder dollen Helma; als jij al niet naar jezelf (lichaam en geest) kunt luisteren, wie moet het dan doen?
Je kunt het voor anderen nooit goed doen, dus doe wat jij vind hoe het moet zonder daar de goedkeuring van anderen voor te verwachten.

Als je zou zien/weten hoe ik leef zul je nog niet mijn ervaring ervan hebben omdat je het op je eigen manier interpreteerd.
Hoe mijn leef omstandigheden zijn daar gaat het niet om. Ik heb met fl 1600,- in de maand rond kunnen komen en kan dat ook met fl 8000,-. Het gaat erom dat je daarmee leert leven wat je op dat moment als werkelijkheid hebt. Ik ben er niet aan gehecht.
Alles is goed en overal kun je wat mee. Althans dat is mijn instelling wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki