Loading...
nl

Geloof jij in het bestaan van UFO's?

Maktub
Maktub dec 12 '08
Hoi allemaal,

Ik ben een peiling/poll gestart, met de vraag of je gelooft in het bestaan van UFO's?

Als je daarin [anoniem] mee wil doen, of kijken klik dan op de link: http://www.doodle.com/cyg9s5cw5wu8egkt

Je bijdrage wordt gewaardeerd in elk geval!


Delen:
Rory
Rory mrt 6 '09
Ik weet niet of ik daar in geloof, want ik hou mij daar totaal niet mee bezig...
Beschermengel
Beschermengel mrt 6 '09

Hoef niet anoniem hoor.. tongue.....Ja ik geloof in Ufo's!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '09
Ja ik geloof er ook in smile.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '09
Vond de X-files altijd machtig. Maar of ik erin geloof?

Ik sluit niets uit, maar heb er geen ervaring mee. Sta er eerder wat wetenschappelijk tegenover.
admin
admin mrt 6 '09
Ik heb drie maal iets gezien wat niet verklaarbaar is. Tweemaal met anderen. Ik weet voldoende van optica, zintuigen en bedrog, astronomie en weerkunde dat hier iets bijzonders was.

Het laatst was een object dat een tijd stilstond en vervolgens met grote snelheid wegschoot, met een snelheid van zeker enkele duizenden km/h.
Of het UFO's zijn of geheime projecten, dat blijft de vraag.
Helma
Helma mrt 6 '09
Tja, als het een geheim project is, dan is het voor ons leken tóch een Unidentified Flying Object, want wij weten dan niet wat het is! Dus toch UFO's laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '09
Zijn er niet verhalen dat de Egyptenaren door vliegende objecten geholpen zijn met het bouwen van de pyramides?.

Is er al uberhaupt een theorie bevestigd over hoe zij de stenen daar kregen en tot bouwwerk maakten?
admin
admin mrt 6 '09
Ja, Phoenix, voor ons is het een UFO, totdat we weten wat het is. smile

Wat ik gezien heb tartte elke natuurwet. Als daar mensen aan boord zaten dan moeten de G-krachten ze verpulverd hebben. Wat een acceleratie. En zonder enig hoorbaar geluid. Moet zeker de geluidsbarriere hebben gepasseerd en zelfs dat was niet te horen.
Kanttekening is dat het in de buurt van Vliegveld Welschap is, waar ook militaire activiteiten zijn. En wat ik zag speelde zich in het donker af.

@Hemelwandelaar: De bouw van de pyramides blijft een groot raadsel. Met de modernste technieken is het al een topprestatie en is nog steeds het een meerjarenproject. De precisie is evenmin verklaarbaar. Blijft voer voor speculatie.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '09
Origineel bericht van: Hans
En zonder enig hoorbaar geluid. Moet zeker de geluidsbarriere hebben gepasseerd en zelfs dat was niet te horen.


Hoe kan iets een geluidsbarriere doorbreken zonder de knal te veroorzaken? Dat is toch een natuurkundig aspect? Dat kan toch niet omzeild worden?
admin
admin mrt 6 '09
Vandaar..."Wat ik gezien heb tartte elke natuurwet."
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Hoe kan iets een geluidsbarriere doorbreken zonder de knal te veroorzaken? Dat is toch een natuurkundig aspect? Dat kan toch niet omzeild worden?

Dat kan heel makkelijk. Licht is namelijk iets dat altijd de geluidsbarierre doorbreekt, maar daar hoor je geen knal van.


Een vliegtuig dat met een snelheid gelijk aan of kleiner dan de geluidssnelheid vliegt, bouwt voor zich uit een golffront op. Dat beweegt zich - net als elke drukverstoring in de lucht - met de geluidssnelheid voort. Als het vliegtuig sneller dan het geluid (dus supersonisch) gaat vliegen, krijgt dit golffront een kegelvorm. Dit kegelvormige golffront wordt bij het passeren waargenomen als een luide knal.

Dingen die dus geen golffront voor zich genereren hebben dus ook geen knal als ze sneller gaan dan het geluid.


Geluid krijg je doordat de druk in korte tijd varieert. Heb je constant een lage of hoge druk, de situatie die jij nu aangeeft, is er geen geluid (je hoort bijv. ook geen geluid als je paar meter het water in duikt terwijl de druk daar vele malen hoger is dan bij een geluidsgolf). De schokgolf passeert jouw oor waardoor de druk in korte tijd normaal>hoog>laag>normaal wordt, en daardoor hoor jij dat. Ga je met de schokgolf mee ondervindt je alleen een hogere druk van de schokgolf. Stel dat je iets langzamer of sneller dan de drukgolf bent hoor je waarschijnlijk nog niks, de drukvariatie duurt in verhouding zo lang dat de frequentie te laag is om te horen. (je hoort dus ook een lagere frequentie als je met het vliegtuig mee beweegt dan als je in tegenovergestelde richting zou bewegen).
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '09
O.k. Nu weer naar het volgende. De UFO staat stil. Versneld enorm (zoals Hans stelt) en er is geen knal. Betekent dat de druk niet opgebouwd wordt die de versnelling teweegbrengt. Of wordt tijdens de versnelling gelijkgehouden.

Schild van overdruk? En als er een schild zou zijn van drukverschil, hoe wordt dit in stand gehouden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '09
Tenzij de ufo geen massa heeft, of volledig transparant is voor de lucht moleculen en deze moleculen dus zouden blijven staan. Alsof ze als het ware er dwars doorheen gaan. Er ontstaat dan geen druk verschil.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '09
Acht jij dat reeel, een ufo geen massa?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '09
Als ze volledig uit energie bestaan, Ja, dan wel.

Neem een geest. Die kan je ook waarnemen, maar heeft ook geen massa en is volledig energie. Daarom kan een geest ook door muren heen, want het heeft geen weerstand, en drukt dus ook geen lucht voor zich uit. Als een geest, sneller dan het geluid gaat, hoor je dus ook geen knal.

Ik weet natuurlijk niet wat Hans heeft gezien, maar ik kan niet uitsluiten dat hij een energie gezien heeft, zonder massa.
admin
admin mrt 6 '09
Het was een niet zichtbaar object, het was immers nacht.

Het enige wat we zagen was een uitzonderlijk korte puntvormige witte flits, ongeveer elke 2 seconden. Zeg maar stoboscopisch.

Eerst stond het vrijwel stil, een 15 tal seconden.
Toen het object vertrok was het in 5 seconden 8 kilometer verder. En de flits was als aan spoor aan de hemel, hoe kort de flits ook was....
gast
gast mrt 6 '09
Het blijft een unidentified flying object wink
admin
admin mrt 6 '09
Inderdaad. Unidentified. En het vliegt alle kanten op smile

Er zijn theorieen die stellen dat ze uit een andere dimensie komen en daarom zulk 'vreemd' gedrag kunnen laten zien, vanwegde de beperking in 3D die wij waarnemen.

Ik sluit niets uit.... wink
koenewoen
koenewoen mrt 6 '09
Klinkt wel aannemelijk. Als ze volledig uit energie bestaan, dan is het logisch dat je het niet hoort als ze zich door de geluidsmuur begeven. Ik geloof er wel in. Ben zelf benieuwd om er ééntje waar te nemen.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki