Loading...
nl

waarom weg?

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 20 '08
Nee juist niet Seppe, want het heeft de ziel losgelaten. Dat is ook de reden dat de ziel niet meer groeit, want het is er niet meer. Als je iets echt loslaat, dan laat je het ook echt los.

In mijn ogen is de engelmens dus juist onztield smile. Maar verwar het woord bezield niet zoals het in de spreektaal wordt gebruikt, want eigenlijk bedoelen ze dan dat het een geest heeft.

 be·zield bn, bw vol vuur, geestdrift
gast
gast nov 20 '08
Ik ben het niet helemaal mat je eens over het er niet meer zijn als je iets los laat. Dit is mijns inziens dus niet zo. Loslaten betekend voor mij bijvoorbeeld meer; als je je ego loslaat "ben" je je ego (identiteit) niet meer maar "heb" je die nog wel. Het heeft een andere plaats gekregen in je leven.
Dus ik denk dat je als engelmens nog wel een ziel hebt maar je hecht er niet de waarde aan die aan ander wel doet omdat je weet dat dit maar een klein onderdeeltje is van het geheel.
liesanne
liesanne nov 20 '08
Origineel bericht van: Soulmate
ik ben engel en teruggekomen met een specifiek doel en daarom heb ik beide zielen verenigd en hoef geen emoties meer uit te werken op aarde zodat ik kan helpen in andere processen.


wil je uitleggen hoe dit werkt?
in een andere topic schrijf je wel over emoties (die jij had) en dat het uiten van die emoties jou weer dichter bij jezelf bracht...

of begrijp ik dat verkeerd?
Soulmate
Soulmate nov 20 '08
wat Seppe zegt klopt. het verschil tussen engel en mens is dat de engel met beide zielen verenigd naar de aarde terug gaat en de mens de opdracht heeft de zielen weer te herenigen. ik herinner mij dat ik niet terug hoefde en ik herinner me ook dat God zei dat ik het niet makkelijk zou krijgen. normaal gaat een engel verder, alleen deze koppige engel wilde nog wat voor elkaar krijgen. ik heb bevestiging gekregen dat ik met beide zielen in 1 lichaam ben verenigd. ook is de polariteit bij mij net het tegenovergestelde als bij mensen (ook ik ben mens natuurlijk, maar om het verschil aan te geven). Hierdoor trek ik alleen positivitieve energie uit de Goddelijke bron en negatieve energie uit de aarde (nou, dat heb ik ook geweten in mijn leven). Dit stuur ik overigens tegenwoordig terug, anders ben ik continu uitgeput. ik gebruik het alleen als het hoognodig is.
Soulmate
Soulmate nov 20 '08
hoi Liesanne,

Het klinkt misschien verwarrend. ik heb in mijn leven veel emoties opgeslagen en moeten uitwerken. het verschil met mensen is dat ze niet van mijzelf waren. maar ik heb ze evengoed moeten uitwerken want het systeem werkt hetzelfde in principe, het lichaam slaat het op en het moet losgemaakt worden en worden afgevoerd. spanning is ook verdriet. dus hiermee onderga ik dezelfde aardse emoties en ben ik ook in staat om ze te voelen omdat ik ze doorleefd heb. en ik had ook niet altijd in de gaten dat ze niet van mij waren. ik wist wel dat ik nooit woede voelde, terwijl anderen dit wel hadden. doordat ik woede opnam van anderen kon ik het wel ervaren. deze herinnering was ik ook kwijt. nu is het weer helder voor mij. nu herinner ik mij dat ik geboren werd en alleen maar gelukkig was en dat ik niet snapte waarom iedereen zich zo druk maakte. angst had ik ook niet. ik kon toen gebruik maken van de zwaartekracht: na een sprong blijven zweven en spullen verplaatsen. nadat er angst in het spel kwam verdween dit. angst heb ik dus ook opgenomen, wat niet bij mij hoorde. veel vaardigheden heb ik nog niet terug overigens.
liesanne
liesanne nov 21 '08
wil je misschien een voorbeeld beschrijven.... hoe jij emoties van anderen moet uitwerken...
Lena
Lena nov 21 '08
Origineel bericht van: Soulmate
ik geloof dat onze ware identiteit de hogere ziel betreft. de lagere ziel is de uitwerking op aarde om uiteindelijk weer contact te krijgen met de hogere ziel. de blauwdruk van ons bestaan. de lagere ziel is de uitwerking van de nog te leren levenslessen en zo te groeien uiteindelijk. we komen vanuit het oneindige en gaan door beperking (het leven) terug naar het oneindige. de beperking is groei en het oneindige is een regeneratieproces waarbij we elke keer een stap groeien. Hebben we de basislessen volledig uitgewerkt dan groeien we door in de hiearchische ladder naar engel en hogere bewustzijnsvormen. ik ben engel en teruggekomen met een specifiek doel en daarom heb ik beide zielen verenigd en hoef geen emoties meer uit te werken op aarde zodat ik kan helpen in andere processen. wat ik wel ervaren heb, is dat ik pijn en emoties van anderen overnam en daarin dus nog een les te leren had. Ik denk dat aarde altijd een dualiteit in zich draagt. voor mij is dat kiezen tussen mijzelf en de ander. uiteindelijk in dienst van de ander zonder mijzelf weg te cijferen. Ik kon het anders niet volhouden want ik sloeg alle stress van mijn omgeving op. Nu ik weer meer energie krijg kan ik me gaan richten op doorgave van engelenenergie.


dank voor je antwoord,ik heb het gevoel dat de dualiteit niet te omzeilen valt,maar heb je ook enig idee hoe mensen meer bewust gaan worden?
Soulmate
Soulmate nov 22 '08
hai Lena en Liesanne,

de vraag van Liesanne: het uitwerken van emoties van anderen gaat eigenlijk heel vreemd. ik voel de emotie en wat het met een persoon doet of heeft gedaan in het verleden. het kost me energie. normaal gesproken nam ik ze automatisch over zodat mensen ze niet meer hoefde uit te werken. Nu zit er veel opgeslagen in het lichaam, eigenlijk van verschillende levens. Deze overnemen kost ook veel tijd (ontmoetingen zeg maar). het uitwerken is over het algemeen verklaren voor mijzelf waar het vandaan komt en daarna heb ik een tijd nodig om weer energetisch te herstellen. het is niet te onderschatten hoeveel spanning er rond mensen hangt. soms als ik ergens ben en de mens is al vertrokken zeg maar, dan voel ik de spanning nog steeds hangen. ook als ik over een plek loop waar bijvoorbeeld iemand vermoord is, dan voel ik hoe die persoon is vermoord. als ik te veel indrukken heb ontvangen dan moet ik ook veel rusten (energie bijtanken). hoop dat je vraag zo beantwoord is.

de vraag van Lena: bewust worden doe je door zoveel mogelijk het oorspronkelijke gevoel terug te krijgen. alles wat hier aan blokkades voor ligt komt vanzelf omhoog. geef het de kans om opgelost te worden en je gaat automatisch naar de volgende laag. dus het gaat om het uitwerken van emoties totdat uiteindelijk je totaal vrede hebt met hoe je bent en ook zuiver leeft. zuiver in de zin, dat je de aarde, dieren, mensen etc een warm hart toedraagt in onvoorwaardelijke liefde en hierdoor jezelf verbind met je hogere ziel en hiermee gaat communiceren. tot op het moment dat je geen contact kan maken, leef je ook nog niet volgens de overtuiging van je hogere ziel.
Lena
Lena nov 23 '08
Origineel bericht van: Soulmate
zuiver in de zin, dat je de aarde, dieren, mensen etc een warm hart toedraagt in onvoorwaardelijke liefde en hierdoor jezelf verbind met je hogere ziel en hiermee gaat communiceren. tot op het moment dat je geen contact kan maken, leef je ook nog niet volgens de overtuiging van je hogere ziel.


lijkt me ook haast onmogelijk in een mensen leven .
onvoorwaardelijke liefde voor alles en iedereen?,een onmogelijke opdracht ;)voor mij in iedergeval, dus contact met de hogere ziel maar vergeten dan.
tenminste zolang de aarde nog in dualiteit staat?
gast
gast nov 23 '08
Lena, het betekent niet dat je iedereen aardig of goed moet vinden. Het betekend meer dat je iedereen en alles kunt laten zijn wat ze zijn. Niets staat op zich zelf. Alles heeft minstens twee kanten. We hoeven niet te kiezen tussen die twee want ook die twee kanten hebben hun voor en tegens. We moeten wel afstand doen van ons voor oordelen want dat is de grote tweedeler die er iets anders van maakt dan het werkelijk is.
Lena
Lena nov 23 '08
vooral dat laatste besef ik goed,maar helaas ook zonder oordeel zal mij het niet lukken om dingen te doen .
probeer het kwaad te vermijden dus oordeel ik altijd toch?
wikken en wegen
gast
gast nov 23 '08
Maar is het "kwaad" niet een product van je eigen gedachten?
Soulmate
Soulmate nov 23 '08
als je begint bij jezelf en je zelf kunt accepteren zoals je bent en daarnaast ook kunt accepteren dat een ander is zoals hij/zij is ontstaat automatisch een vorm van onvoorwaardelijke liefde. dit wil niet zeggen dat je je eigen grenzen niet aangeeft en een prooi moet zijn voor anderen, want dan accepteer je jezelf ook niet. Bij totale acceptatie komt die hogere ziel vanzelf in beeld. het schild van de lagere ziel die er voor staat, breekt dan vanzelf af. Je zult daarbij dan ook automatisch blokkades gaan afvoeren. Nou is dat in theorie simpeler als in praktijk. Het gaat ook niet om perfectie, maar het is eenvoudiger dan het lijkt. En vanuit de ware essentie (de hogere ziel) ontvangen we dagelijks reacties, waardoor we ook in dualiteit kunnen staan met onszelf. het komt neer op het verstand en gevoel in evenwicht brengen. handelen zoals je voelt te moeten handelen en dit niet door anderen laten bepalen.
liesanne
liesanne nov 23 '08
Soulmate, bedankt voor je antwoorden.... smile
gast
gast nov 24 '08
Ja, soulmate, daar gaat het allemaal om. Het mannelijke en vrouwelijke in onszelf in evenwicht brengen. Het gevoel en het verstand, de linker en rechter hersenhelft, het hart en hoofd, het yin en yang........
Dit gebeurd vanzelf als we de touwtjes loslaten waar het ego zijn wereld mee denkt te beheersen. Dit is wel de meest moeilijke opdracht voor de mens van nu maar ondertussen de enige oplossing om los te komen uit de greep van deze tijd.
Helma
Helma nov 24 '08
Loslaten betekent ook dat mijn impulsiviteit het mag winnen van mijn ratio.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki