Origineel bericht van: gast
Volgens mij moet er ook een omslag komen van "ik" gerichtheid naar "wij" gerichtheid. Maar naar mijn idee kan die omslag alleen maar plaatsvinden als je jezelf hebt gereduceerd tot een werkelijk individu. Het kleinste wat je kunt zijn dus. Alle structuren en concepten in je geest moeten zeg maar samensmelten tot één werkelijke persoon en dit kan mijns inziens alleen als je jezelf volkomen kent en erkent dat je dit alles in werkelijkheid bent. Dus ook al het "negatieve" wat je tegen komt.
Ik denk even hardop hoor, maar waarom ga je ervanuit dat je iets eerst volledig moet kunnen begrijpen wil je het kunnen loslaten? Want als ik dit lees, zeg je eigenlijk dat je jezelf alleen maar kunt loslaten, als je jezelf volledig kent, afgerekend hebt met al het negatieve in je, en dat je dan pas je identiteit kunt loslaten.
Liesanne had laatst een heel mooi stukje over loslaten. Als je dit nu eens op jezelf plaats en jezelf loslaat, dan zou je volgens mij de volgende zinnetjes uit dat stukje prima op jezelf kunnen toepassen. Hiermaa kan je dus jezelf loslaten, zonder jezelf volledig doorgrond te hebben.
Om mezelf los te kunnen laten is liefde nodig.
Mezelf loslaten betekent niet dat ik'm smeer.
Het is het besef dat ik mezelf niet kan beheersen.
Mezelf loslaten is toegeven dat ik het resultaat (mezelf) niet meer in de hand heb.
Mezelf loslaten is niet proberen om mezelf de schuld te geven,
Mezelf loslaten is niet zorgen maar geven om.
Mezelf loslaten is niet over mezelf oordelen,
maar mezelf toestaan mens te zijn.
Mezelf loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen,
Mezelf loslaten is niet mezelf ontkennen, maar mezelf accepteren.
Mezelf loslaten is niet mezelf bekritiseren of reguleren,
maar proberen te worden wat ik droom te kunnen zijn.
Mezelf loslaten is niet spijt hebben van het verleden,
maar groeien en leven voor de toekomst.
Mezelf Loslaten is mezelf minder vrezen en mezelf meer beminnen.