Rond 1999 stopte ik moet roken, ik had toen zo'n 17 jaar gerookt. Ik was er dus inmiddels zo'n acht jaar vanaf.
Aan het begin van dit jaar ontmoette ik mijn lieve vriendje. Omdat hij rookt, en het zo gezellig is, rookte ik langzaam maar zeker mee: uiteindelijk kocht ik ook maar een pakje. De afgelopen weken begon ik er meer en meer van te balen, want ik weet nog hoe trots ik destijds was dat ik stopte: ik ben een enorme stressroker, het moet en het zal!
Nu zie ik mijn vriendje twee weken niet: hij is in Zuid-Limburg, en ik op de Veluwe. Ik mis hem verschrikkelijk, maar ik nam de gelegenheid waar om nu maar te proberen om te stoppen. En geloof me, het valt niet mee. Afgelopen vrijdagavond 22.00 uur voor het laatst gerookt. Terwijl ik toch 2 pakjes shag in de week rookte.
Mijn ogen staan strak in mijn hoofd: als ik wakker wordt, verdring ik de gedachte, en denk gelijk maar aan koffie, met een dikke plak cake. Ik hoop niet dat de tien kilo die er het afgelopen half jaar af ging, er zo weer bij zit, maar zo te lezen wel!
Iemand tips? Ik stuiter als iemand met ADHD door het huis, maar iets zinnigs komt er niet uit. De kids zijn er ook al niet, dus kijk ik de box Lord of the Rings nog maar een keer, met vooral veel wijn!
Mijn Bach-druppels zijn zowat op, maar tot nog toe mijn beste vriend, pffffff.....
IK WIL EEN SIGARET!
maar ik doe het niet.