Loading...
nl

duizeligheid

Maris1976
Maris1976 sep 6 '08
Ik heb een partner die regelmatig kampt met duizeligheid, daarbij af en toe hoofdpijn, dit heeft hij zijn hele leven lang al, de duizeligheid is recenter, maar komt elke keer weer terug.
Zelf dacht ik aan misschien migraine? De hoofdpijn zit geloof ik aan zijn linkerkant en ujit zich in steken.

Iemand?

Maris
Delen:
Ayasha
Ayasha sep 6 '08
De dokter zal daar beslist een antwoord op hebben. wink
Maris1976
Maris1976 sep 6 '08
Daar komt niks uit helaas en het is verdomde lastig. Bloedonderzoek gehad, alles was goed.
We hebben geen idee.

Maris
silke
silke sep 6 '08
Ik heb ook vaak last van hoofpijn op deze manier, maar ik heb geen migraine. Het ligt soms aan het weer als er een hoge drukgebied is dan voel ik dat wel, of soms als ik last heb van stress, maar dan voel ik het eerder in mijn nek.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 6 '08
Hoi Maris, ik weet nooit van te voren of het lukt, maar wanneer je partner dat ook wil, kan ik wel proberen iets uit zijn foto te halen. Kijk maar of dat iets is..
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 7 '08
Duizeligheid staat voor: Zweverig, verward denken. Een weigering om te kijken.
Hoofdpijn staat voor: Zichzelf waardeloos maken. Zelfkritiek. Angst.

Als ik dat bij mekaar neem zou ik denken aan Zelfkritiek en dit niet willen zien. Is je partner soms erg negatief over zichzelf, maar wil hij dat niet onder ogen zien?

In ieder geval zijn er de volgende affirmaties die hij zou kunnen gebruiken:
Duizeligheid: Ik ben diep gekoncentreerd en vredig in het leven. Het is veilig voor mij te leven en vreugdevol te zijn.

Hoofdpijn: Ik hou van mezelf en waardeer mezelf. Ik zie mezelf en wat ik doe met liefdevolle ogen. Ik ben veilig.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 7 '08
Origineel bericht van: Maris1976
Wooowwww wat een heftige reacties hier zeg, ik zeg alleen dat mijn partner aan duizeligheid lijdt zo nu en dan en meteen wordt het woord kanker genoemd?? What the fuck????

Daar dacht ik helemaal niet aan, ik dacht alleen of er iemand was die het herkende en een spirituele tip had, niks meer, niks minder. Bijvoorbeeld dragen van een steentje ofzo. Als ik advies van een dokter wil dan gaan we daar wel heen.

Wat overdreven zeg allemaal....


Ja zo gaat dat soms grin

Ik heb trouwens niet de indruk dat er iets ernstigs is, meer een vervelende, lastige klacht en zo heb je dat ook neergezet. Niets meer en niets minder.

M.b.t. het voorbeeld van Brandon Bays, ik reageerde even op het voorbeeld van ... om iets weer te geven.
Ik hoop dat dat ook zo over gekomen is wink

Als je wilt dat ik een foto lees dan geef maar een gil, ik voel er wel iets bij namelijk, maar wil het eerst zeker weten en een foto helpt dan, vandaar. Alleen als je partner het wil natuurlijk.
Phaser
Phaser sep 8 '08
Ik vind het heerlijk dat de naam Brandon Bays hier boven komt.

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat deze dame inderdaad een tumor had. Ze was een spiritueel genezer alvorens ze kanker kreeg en het lijkt mij dat ze enkel hiervoor het hele broodje-aap verhaal uit haar duim zoog.

Er zijn veel leugens op internet, enkel omdat mensen zichzelf een beter leven willen geven en dit is er een van.
Ik heb nergens op internet gevonden dat haar dokter die de onderzoeken deed, zegt dat ze inderdaad kanker had.

Even een kleine aanvulling die ik toch erg belangrijk vind:

van www.nl.bol.com

"Beschrijving:
Brandon Bays
De helende reis

Bij Brandon Bays werd in 1992 een grote tumor geconstateerd. Zeven weken later was ze helemaal schoon, zonder medicijnen, zonder operatie. Kort daarna raakte ze haar huis, haar geld, en het contact met haar dochter kwijt en kwam er een einde aan haar huwelijk. Maar na het analyseren van alle pijnlagen vond ze haar ware zelf. _
In de jaren daarop deed Brandon Bays onderzoek naar haar ervaringen om die in een methode te verwerken. Sindsdien hebben duizenden mensen een helende reis gemaakt en zichzelf bevrijd van klachten en emotionele blokkades door haar boeken en workshops, ook in Nederland en Vlaanderen"


Dus...
Ze genas miraculeus... Verloor dan alles wat haar lief was... Begon dan plots boeken te schrijven.


Mijn waarheid was:
Ze verloor alles.... ze genas miraculeus en raakte 'bekend'. Ze haalde die bekendheid boven en maakte er misbruik van om alles terug te krijgen.


Mijn waarheid staat ook over heel het internet... Dus wat nu geloven? smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Dat is nieuwe informatie, tnx Phaser. Zo schijnt het ook te gaan met mensen die bijvoorbeeld een psychologie, SPH-studie, innerlijk bewustzijn course of andere manier volgen en daardoor werken aan de groei van de innerlijke mens. De ene groei brengt vaak weer een volgende met zich mee. Maar wel goed om het plaatje helder te houden grin

De enige waarheid of realiteit is naar mijn idee dat realiteit of waarheid of welke andere benaming dan ook een relatief en subjectief begrip is.

Helma
Helma sep 8 '08
Zie mijn reactie op 'ik ben geen moderator meer': vaak komt het op hetzelfde neer.

Bij een paar collega's van mij bleek dat duizeligheid ontstond in het evenwichtsorgaan: dit is lichamelijk. Toch kwamen zij er stuk voor stuk achter dat er een grotere psychische oorzaak achter lag: verdriet, stress, echtscheiding.

Zoals ik al zei, het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Waarom zo rigide aan het vast willen houden aan alleen het één of het ander? Kan lichaam en geest niet samenwerken? Als mijn agenda stampvol staat, krijg ik hyperventilatie, als mijn kids alle aandacht opeisen, krijg ik rugklachten...
Ken uzelve...
Lena
Lena sep 8 '08
en volstoppen met medicatie dan?
zie vaak mensen die depressief worden en ja hoor hups de eerste medicatie is in aantocht!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '08
Inderdaad, medicatie zorgt vaak voor verdoving zonder de echte oorzaak van het probleem weg te nemen. Iets voelen is vaak een eerste signaal om iets mee te doen. Pas als je dit gevoel negeert, gaat het lichaam vaak protesteren.
Helma
Helma sep 8 '08
Het is ook niet zo dat ik er maar voor ben om zonder alle mogelijkheden en onmogelijkheden te checken maar ongebreideld aan de slag te gaan met medicatie. Fout juist.
Een jaar of acht geleden werd ik geteisterd door depressies: ik kreeg van mijn huisarts Prozac, al voorgeschreven na het 1e consult hieromtrent. Nadien kwam ik erachter dat dit medicijn niet bij mij paste: ik lag in een deuk als een hond onder de auto kwam! Ik werd helemaal hyper, en kon niet helder meer denken. Na zeven maanden ben ik hier op eigen houtje mee gestopt; ik was niet langer mezelf. Jaren later kwam ik bij de psychiater, want men adviseerde mij om me te laten testen op ADHD of PDD-nos (!): hij zei dat ik die medicatie helemaal niet had mogen hebben, omdat ik daar manisch-depressiviteit mee had kunnen ontwikkelen, omdat ik in de 1e lijn en 2e lijn in mijn familie te maken heb met deze aandoening! Je ziet, medicatie doet meer kwaad dan goed. Dan maar af en toe druk, malende of verdrietig: het hoort bij mij, en wie het niet aanstaat, die gaat maar. :-)
admin
admin sep 8 '08
Soms is medicatie wel goed, natuurlijk zijn er veel mensen die slechte ervaringen hebben met medicijnen, maar dat wil niet zeggen dat alle medicatie fout is. Ik denk zelf dat je niet altijd klakkeloos moet aannemen wat een arts zegt, ga eerst op onderzoek uit of dat medicijn wel het juiste is voor jou.
Misschien zit daar het probleem wel, we slikken te veel zonder zelf op onderzoek uit te gaan. Als het over je eigen lijf gaat mag je best vragen stellen, eisen stellen.
Depressies zijn ook met sommige kruiden best onder controle te houden, niet altijd maar het is de moeite waard om daar eens in te duiken.

Ik heb zelf ook jaren anti-depressiva geslikt en dat heeft mij door een hele moeilijke tijd heen gesleept, zonder die medicatie was ik er denk ik niet meer geweest, het was voor mij te zwaar dus ik kan wel zeggen dat het mij wel geholpen heeft.
Nu slik ik al drie jaar niets meer, ik was sterk genoeg om uit de depressie te stappen en kan nu zeggen dat ik prima zonder kan, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Anne
Anne sep 11 '08
Hoi Maris,

Als ik het zo lees waar je partner last van heeft komt het eerste in me op of hij een gevoelig persoon is? een hoogsensitiviteitspersoon misschien in ieder geval een gevoelig persoon kan dat? Gevoelige mensen pikken vaak energie op van andere mensen of energieen die nog ergens op een plek zijn hierdoor worden gevoelige personen misselijk..duizelig voelen zich niet lekker en kunnen hoofdpijn krijgen.
Hier dacht ik aan omdat je ook zegt dat de artsen niks kunnen vinden en dat het al jaren is.
Liefs aNNe
Maris1976
Maris1976 sep 11 '08
Hoi Anne, mijn partner is ontzettend gevoelig, dat klopt. Hij is ook ontzettend chaotisch, eigenlijk hetzelfde verhaaltje als bij mij.
Hij is inderdaad vaak misselijk.
Wie weet komt het doordat hij gevoelig is of in tijden van stress, geen idee, heb jij enig idee wat hij hier aan kan doen?

Het is niet zo dat hij ziek thuis is als hij zich zo voelt, hij gaat gewoon werken, maar fijn vind ie het niet.

Nu voelt ie zich al weer een paar dagen goed. Mocht het echt de spuigaten uitlopen dan schakel ik een andere huisarts in, bij ons in de praktijk zijn er een stuk of 5 wink

Maris
Anne
Anne sep 11 '08
Ik zou zegen zoek is op internet naar hoogsensitiviteitspersonen... de eigenschappen enzo wat het precies inhoud misschien herkent hij zichzelf erin wink
Maris1976
Maris1976 sep 12 '08
ja dat hadden we al gedaan een hele poos geleden en veel klopt wel, alleen hij is niet zo'n typ die daar iets mee kan. Hij is meer van de feiten.
Maris
Anne
Anne sep 12 '08
Ja soms zijn dingen niet optelossen door feiten winkAls hij niet zo type is kan ik er verder weinig over zegen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 12 '08
Ok, feiten, dan even kort door de bocht tongueSuikerspiegel wisselt nogal op een dag + vochtbalans niet goed. Gevoelige plek in het lichaam gal en lever, dus alcohol en vet eten een tijd vermijden.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki