Loading...
nl

duizeligheid

Stardust
Stardust sep 12 '08
Naast medische en lichamelijke kan duizeligheid ook voortkomen door niet in je lichaam of realiteit te zijn verankerd.
Het komt voor dat iemand op twee manieren waarneemt. Een gewone reële en tegelijk een andere vorm die als het ware door de geest wordt beleefd en haaks op de werkelijkheid kan staan. Dat kan echt griezelig reëel overkomen. Verder gevolgen van b.v. hyperventileren, waardoor je een beetje gaat zweven en de grond onder je voeten werkelijk verliest. (Op ijsschotsen lopen.)
Duizelig zijn kan dan ook een vorm van ontsnappen zijn.
Verder de ziekte van Ménière, maar ik neem aan dat die al uitgesloten is. Middenooronsteking is ook berucht.
Anne
Anne sep 16 '08
Hej stardust
Daarop doelde ik ook op hoogsensitiviteitspersonen.
Ik ken het gevoel van '' er niet zijn'' Vooral in drukke omgevingen met veel mensen en dingen.. lijkt het dat ik een soort van uit me lichaam ben ik voel mezelf niet meer ik loop wel maar voel het niet ik praat wel maar voel het niet. Voel mezelf dan soort van zwefen.
Ik drink eigenlijk nooit van het weekend was ik op een verjaardag en had wat glazen gedronken wink
Ik herkende meteen het gevoel van er niet zijn.. wel praten maar jezelf niet horen.. je zweeft.
Het zelfde gevoel als in drukke omgevingen alleen het enige verschil is dat ik meer moest lachen met alchohol op dan anders wink
Stardust
Stardust sep 16 '08
Hoi Anne

Dat is een derealiteits ervaring. Vooral mensen met trauma's ontsnappen op die manier aan de werkelijkheid.
Je sluit je dan af van het waarnemen, meestal gaat dat ook gepaard met ademhalingsritme stoornissen. Je kunt het ook zien aan de pupilveranderingen, die je bewust niet kunt beïnvloeden.
Ongemerkt wek je een soort trance op.
Sommige mensen zijn in staat om volkomen af te sluiten voor elke zintuiglijke indruk. Het is wat te vergelijken met een hypnotische trance, met dat verschil dat je toch volkomen bewust kunt zijn. Het switchen komt ook voor, heen en weer schakelen tussen de realiteit en een soort ontsnappings capsule.

Liefs,
Anne
Anne sep 17 '08
Hej stardust,

Ik ken dat gevoel van er niet zijn al heel me leven, het heeft niet alleen te maken met trauma's dat kan wel maar bij mij niet. Omdat ik een gevoelig persoon ben hoogsensitiviteitspersoon kan ik niet goed tegen drukke omgevingen veel mensen enzo, als ik me bevind in zo omgeving raar ik mezelf kwijt ik voel alles van iedereen en hierdoor voel ik mezelf niet meer.
Stardust
Stardust sep 17 '08
Hoi Anne

Dat versta ik hoor. Ik kan ook niet tegen drukte om mij heen.
Vreselijk al die indrukken, als je in een winkel bent stormen de impressies op je af en weet ik niet hoe snel ik weer weg wil. Zonder oordoppen kun je bijna niet winkelen, het is net een discotheek. En mensenmassa's vreselijk, ik pik ook van alles op.
En dan geuren, je ruikt ze soms op 50 meter afstand of meer.
Mijn gehoor en zintuigen, alles is even gevoelig. Dus ja ik ben ook HSP. Snap gewoon niet hoe mensen in die heksenkeet kunnen leven. Stilte verlangen is bijna een ziekelijke afwijking in deze maatschappij. Het is niet vreemd dat er plots zoveel ADHD voorkomt. Tegenwoordig bestaat er een indicatie voor HSP. Vroeger was je gewoon neurotisch of een aansteller en moest maar flinker zijn, het flinkheidsideaal. Maar als je daarmee je zelf geweld aandoet? Het heeft mij veel tijd en schade gekost voor ik ontdekte wie ik zijn kan.

Liefs,
Anne
Anne sep 17 '08
hoi stardust,

Ik snap soms niet hoe mensen zo kunnen leven, ik kan het niet en wil het niet van hier naar daar rennen dit en dat dit zien dat blabla.. en dan de geuren ook nog die ruik ik ook van afstand winkprecies haha.. en dan de gevoelens nog precies weten hoe mensen zich voelen je word er soms doodmoe van ja.
Als je rust wilt hebben denken mensen idd dat je raar bent, apart, niet normaal enzo. Maar zelf rennen ze zichzelf altijd maar voorbij.
Ik ben nu 21 en ben sinds een half jaar erachter gekomen dat ik Hsp ben.
Ik voelde me altijd al anders en apart enzo net of dat ik niet normaal was en de buitenwereld wel niet geaccepteerd enzo... gelukkig ben ik altijd mezelf gebleven en was het voor mij een hele opluchting om boeken te lezen en mensen te ontmoeten die net zoals mij zijn smile
Voel me in ieder geval nu een stuk beter. Vooral wat betreft mijn gevoelens.. ik voelde vaak dingen die niet mijn emoties waren ik nam ze over voelde me kut verdrietig enzo.. gelukkig kan ik het nu onderscheiden wat van mij is en wat niet van mij is smile

Liefs aNNe
Stardust
Stardust sep 18 '08
Hoi Anne

Nou jij bent zeker niet de enige. Er komen zelfs steeds meer mensen bij met HSP. Hoe komt dat? wel mogelijk omdat we zo hektisch leven en veel te veel indrukken opdoen en erger die stimulie ook nog opzoeken.

Vanmiddag nog liep ik wat te wandelen en echt 100 meter voor mij liep iemand met een cigaret, ik moest echt een andere richting inslaan, zo heftig kwam het binnen.
Emoties oppikken, dat heb ik vaak gehad(nog), ik voelde nota bene huiveringen en sterker, de ander ervaarde dat alsof ik iets uit de knoop haalde. Onbewust beïnvloed je iemand dus ook.

Tegenwoordig kan ik mij beter afsluiten. En dan energie verliezen, in een splitsecond kan ik voelen dat iemand energie afneemt. Je voelt je ineens als een luchtbed waar de stop uitgetrokken is. De ander begint dan ineens honderduit te kleppen en duidelijk is waar de energie heengegaan is. Dat komt het meest voor bij mensen die zichzelf uitputten. Vaak zoeken ze instinktief een massa op om op te laden.

Gelukkig vult het wel weer aan, maar ik ken echt sterke staaltjes. Het is ook wel voorgekomen met magnetiseren dat je om zo te zeggen iemands batterijtje helemaal opnieuw laadt. Dat is beter dan onbewust, want dan voel je je net als door een energievampier bezocht, ook al is de ander je lief.

Groetjes
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki