Loading...
nl

Negatieve entiteiten wegjagen

Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Origineel bericht van: Bezoeker
Wanneer je eerste zorgt dat je goed in contact met jezelf staat (1) kun je gewoon met andere energieen communiceren (2), zul je merken dat er niets te vrezen is (3) en kun je zelfs vragen waar ze heen willen (4) en ze daar vervolgens bij helpen (5). Het is met name onze eigen angst die met ons op de loop gaat als we de andere energie oppikken en daarmee als het ware zeggen, kruip maar in me. Beide benen op de grond, durf nee te zeggen tegen stoffelijke of onstoffelijke energieen die niet van jou zijn (6) en realiseer je dat als je niet bang bent, een entiteit ook niets kan beginnen als die dat al zou willen, want de meeste zijn gewoon verdrietig of bang en blij dat iemand ze voelt, hoort of ziet. Ook aan boosheid ligt meestal verdriet of angst ten grondslag(7). Vergeet nooit, er is altijd eerst de angst voordat er tafels beginnen te bewegen winkM.i. wordt er vaak een heel belangrijke stap overgeslagen, nml.de eerste. Zo het stappenplan is eruit tongue

Voor de duidelijkheid: heb je het ook over het communiceren met negatieve entiteiten? Indien ja, dan ben ik het echt niet eens met de stappen (2),(4), (5) en (7).


In stap zes staat het antwoord op je vraag grin
Ik heb de indruk dat je er nog niet veel mee te maken hebt gehad, dat je er nog vanuit je eigen angst tegenaan kijkt. Zie je, een entiteit ziet er totaal verschillend uit als we met schrik naar kijken of wanneer we er met vertrouwen en compassie naar kijken. Kan dat zijn of vergis ik mij?
seppe
seppe sep 3 '08
Ja maar de energie die men heeft heeft men daardoor ,om iets te zijn, wel gebruik (de energie is veranderd). Voor iets pos., neg. of neutr. .
Zoals een blad papier, je kan ook kiezen om er vervloekingen of gedichten op te schrijven. Het papier blijft toch neutraal.

Door iemand te vermoorden word je niet negatief. De daad zelf 'word beschouwd als'* negatief maar jij kan ervoor kiezen om te veranderen. Je hebt toch altijd de keuze om de trekker over te halen of om het wapen weg te bergen.

Jij gebruikt je neutrale kracht om een postief, negatief of neutraal doel na te streven.

* iets vermoorden doe je niet maar het is ook weer een standpunt he. (als vader een pedofiel vermoorden)

ps: dit is een reactie op Hurby, sorry
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: Bezoeker
Ik heb de indruk dat je er nog niet veel mee te maken hebt gehad, dat je er nog vanuit je eigen angst tegenaan kijkt. Zie je, een entiteit ziet er totaal verschillend uit als we met schrik naar kijken of wanneer we er met vertrouwen en compassie naar kijken. Kan dat zijn of vergis ik mij?

Ik heb hier totaal niets op te zeggen...

Heel mijn leven heb ik te maken gehad met negatieve entiteiten; ik heb geleerd hoe negatief ze werkelijk zijn en heb moeten leren ze van me af te houden en zo. Ik probeer dan vanuit mijn ervaring advies te geven en dan trek je de conclusie dat ik er weinig mee te maken gehad heb...:(

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik zo overkom. Als een oorlogsveteraan die heeft meegevochten in vietnam vertelt hoe gruwelijk een oorlog kan zijn, vertel je hem toch ook niet dat hij zich niet moet aanstellen, dat oorlogen niet zo erg zijn als dat hij denkt en dat hij er gewoon bang voor is? Ik snap wel hoe je tot je conclusie komt, dat wel.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Heel mijn leven heb ik te maken gehad met negatieve entiteiten; ik heb geleerd hoe negatief ze werkelijk zijn en heb moeten leren ze van me af te houden en zo. Ik probeer dan vanuit mijn ervaring advies te geven en dan trek je de conclusie dat ik er weinig mee te maken gehad heb...:(

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik zo overkom. Als een oorlogsveteraan die heeft meegevochten in vietnam vertelt hoe gruwelijk een oorlog kan zijn, vertel je hem toch ook niet dat hij zich niet moet aanstellen, dat oorlogen niet zo erg zijn als dat hij denkt en dat hij er gewoon bang voor is? Ik snap wel hoe je tot je conclusie komt, dat wel. [/quote]
Het spijt me dat ik de indruk bij je gewekt heb waardoor je dat gevoel nu hebt. Ik denk als je meer deelt vanuit je gevoel je die reacties ook als zodanig zult krijgen. Nu ben je vanuit een goede intentie aan het vertellen wat mensen kunnen doen. Het werkt voor jou, maar is niet gezegd dat dat ook voor de ander werkt. Doordat je nog erg met die invloeden bezig bent wek je een beetje de indruk dat je er nog niet klaar mee bent. Begrijp me niet verkeerd, dat is goed zoals het is. Vergeet niet dat ik blijkbaar ook om een reden op dit topic reageer wink

Ik heb niet álle berichten van jou hier gelezen, dus excuses als ik daar iets over het hoofd gezien heb. Ik ga er vanuit dat je zelf uiteindelijk weet hoe het voor jou zit. Het is altijd maar een stukje dat we hier van elkaar te zien krijgen, dus maak je geen zorgen.

Wat ik zeker wél bedoelde te zeggen is, je voldoende bewust te zijn van je eigen belevingswereld en hoeveel invloed dat heeft op hoe je entiteiten ervaart en ziet. Dat heeft niets te maken met je aanstellen (al begrijp ik dat dat een oud zeer is wat ik daar bij jou heb aangeraakt) integendeel! Het heeft alleen te maken met onze belevingswereld, die goed is zoals die is, maar ook zéér individueel is en niet alleen onze kijk op de derde dimensie, maar ook op andere dimensies verschillend maakt.

Vraag je, zonder schuldgevoel of veroordeling naar jezelf(!) gewoon eens af hoe het kan dat jij blijkbaar openstaat voor negatieve entiteiten en of je iets in jezelf zou kunnen bewerkstelligen om dat tot het aantrekken van positieve energieen om te kunnen transformeren. I.p.v. je er helemaal voor af te sluiten, waardoor je een soort wet van Murphy op je af roept. Eigenlijk zijn daar ook niet echt trucjes voor, als wel het antwoord in je eigen belevingswereld te zoeken en te vinden. Dus te leren wie jij bent en wat werkelijk goed is voor jou. Wat je binnen mag laten en wat je zonder al te veel nadenken naast je neer mag leggen. Wanneer je dat toepast in het dagelijks leven, pas je dat ook toe naar de astrale wereld en vice versa.

Ik hoop dat ik het zo anders naar je heb kunnen overbrengen, waardoor het voor jou misschien wat beter aanvoelt.

grin

Ps. Ik ben ook wel benieuwd wat jouw indruk is over hoe ik tot die conclusie kwam..
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Oh ik heb al een tijdje geen last meer van negatieve entiteiten hoor, ik heb gewoon veel met ze meegemaakt dat is alles.

Het is helaas vrijwel onmogelijk om dit naar iemand toe uit te leggen, omdat het vaak een paradoxale situatie is: Maatschappelijke mensen bijvoorbeeld voelen niets, ook al worden ze erg beïnvloed door negatieve entiteiten, omdat hun gevoel niet geweldig functioneert. Zijn ze daarom beter opgewassen tegen negatieve entiteiten? Nee, juist niet, maar vanuit hun perspectief lijkt dit wel zo, want ze hebben er bewust minder last van dan ik.

Natuurlijk zit er veel tussen een compleet ongevoelig en een overgevoelig persoon, maar het komt er wel op neer dat wanneer men nog nooit echt het gevoel heeft gehad van een entiteit in jezelf, niet zomaar om je heen, dat men hier dan ook niet echt over kan praten.

Enkel diegenen met dezelfde ervaringen kunnen er over meepraten, en de rest vertelt gewoon dat je je niet zo moet aanstellen. Als jij mij vertelt dat negatieve entiteiten niet zo erg zijn, vraag ik me op mijn beurt af of jij wel eens ooit bezeten bent geweest. De hoge zelfmoord-ratio van tegenwoordig kan verklaart worden puur door de hoge invloed van negatieve entiteiten. Ze zijn echt erg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Uit je reactie maak ik op dat jij wel bezeten bent geweest? Als dat inderdaad zo is, wil je dan vertellen hoe je hier achter gekomen bent, en wat je toen gedaan hebt om er vanaf te komen?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Ja, ik ben wel eens ooit bezeten geweest. Ik zal het proberen uit te leggen:

Door de invloed van deze negatieve entiteit merkte ik op dat ik destructief werd in mijn denken en doen. In plaats van het nut van dingen in te zien, ging ik juist beredeneren dat eigenlijk alles nutteloos is en ik reduceerde dingen tot niets. Op het moment dat ik merkte dat ik mezelf niet meer was, want zo ben ik helemaal niet, heb ik hem er gewoon uitgegooid.

Het 'hoe' van dingen doen is vrij simpel; ik denk het en het gebeurt meteen. Het probleem vind ik is dat je er eerst achter moet komen. Dat is veel moeilijker. En negatieve entiteiten zijn niet dom en behoorlijk vindingrijk:

Je hebt vast wel eens ooit van glaasje draaien of wat voor rotzooi dan ook gehoord, waar altijd negatieve entiteiten op af komen. Deze doen zich in het begin goed voor, maar stukje bij beetje winnen ze invloed op je en maken ze je afhankelijk van hen. Dus door het hele proces heen heb je niet eens door dat je stukje bij beetje wordt overgenomen.

Maar ik beschouw mezelf als goed voorbereid op het gebied van negatieve entiteiten, dus zover is het bij mij nooit gekomen. Gelukkig.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Oh ik heb al een tijdje geen last meer van negatieve entiteiten hoor, ik heb gewoon veel met ze meegemaakt dat is alles.

Het is helaas vrijwel onmogelijk om dit naar iemand toe uit te leggen, omdat het vaak een paradoxale situatie is: Maatschappelijke mensen bijvoorbeeld voelen niets, ook al worden ze erg beïnvloed door negatieve entiteiten, omdat hun gevoel niet geweldig functioneert. Zijn ze daarom beter opgewassen tegen negatieve entiteiten? Nee, juist niet, maar vanuit hun perspectief lijkt dit wel zo, want ze hebben er bewust minder last van dan ik.

Natuurlijk zit er veel tussen een compleet ongevoelig en een overgevoelig persoon, maar het komt er wel op neer dat wanneer men nog nooit echt het gevoel heeft gehad van een entiteit in jezelf, niet zomaar om je heen, dat men hier dan ook niet echt over kan praten.

Enkel diegenen met dezelfde ervaringen kunnen er over meepraten, en de rest vertelt gewoon dat je je niet zo moet aanstellen. Als jij mij vertelt dat negatieve entiteiten niet zo erg zijn, vraag ik me op mijn beurt af of jij wel eens ooit bezeten bent geweest. De hoge zelfmoord-ratio van tegenwoordig kan verklaart worden puur door de hoge invloed van negatieve entiteiten. Ze zijn echt erg.


Je vergist je even in mij, wat niet erg is hoor wink.

Ik heb wel degelijk één maal ervaren dat een entiteit zich plots in me bevond en dat was een zeer vervelende ervaring.
Ik was misselijk, wilde anders reageren dan ik zelfs zou reageren, en mijn stem was anders, heel bizar. Degene die bij me was begreep totaal niet wat er aan de hand was en heeft me uiteindelijk een klap op mijn wang gegeven om me er uit te halen, wat ook direct hielp. Het was een onverwachte situatie in een oud huis waar achteraf bleek, ontzettend veel gebeurd was. Eerlijk gezegd was ik zelf in die periode ook kwetsbaarder als anders, waardoor ik die nabijheid van de entiteit niet op tijd opgemerkt had. Op het moment zelf had ik wél vrij snel in de gaten wat er gebeurde, d.w.z. ik wist dat dit iets was dat van buiten mezelf kwam. Later heb ik in mezelf het moment terug kunnen vinden dat de entiteit die stap maakte en weet ik nu dus ook precies wanneer een energie een grens overschrijd, wat ik sindsdien accuut weiger en al eerder aangeef. Eigenlijk is het na die ene keer en een tweede poging nooit meer voorgekomen. Ik heb er wel iets mee gedaan en heb ervan geleerd dat je dit mag weigeren en ook tot iets positiefs kunt ombuigen en je daarmee een goed trance medium zou kunnen zijn als je dat zou willen.

Ik vind niemand een aansteller, waarom zeg je dat opnieuw? Heb je dat zo vaak gehoord dat je bang bent zo gezien te worden? Als jij voor jezelf toch weet hoe het is, maakt het toch niet uit wat de ander vind? En misschien is het wel helemaal niet zo bedoeld als je het opvat. Dat is het verschil tussen belevingen wat iets is alleen iets om ons bewust te zijn. Ik kijk er blijkbaar gewoon anders naar, dat is alles.

Zo zie je maar...de dingen zijn niet altijd zoals ze lijken, belevingen kunnen desondanks totaal verschillend zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Bedankt voor je reactie hurby, ik begrijp ook wat meer wat je bedoeld. Gabriel heeft hier ook nog wat over geschreven en wil ik graag delen:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/gabriel/10_gestopt%20zijn%20met%20groeien.htm
Wanneer een ziel gestopt is met groeien, kan dat meerdere oorzaken hebben. De ziel ziet niet meer in dat deze zou moeten groeien, of de ziel wil niet meer verder groeien omdat deze geen afscheid kan nemen van de fase waar die nu in zit.

Soms is deze drang om in die fase te blijven zo sterk dat de ziel er alles aan doet om juist in die fase te blijven. Zij zoekt bijvoorbeeld andere zielen op met de afstemmingsfrequentie waarin zij wil blijven. Hiermee is het contact makkelijker gelegd aangezien ze "compatibel" met elkaar zijn.

Om dit contact zo lang mogelijk in stand proberen te houden, wil de ziel eigenlijk liefst dat de "compatibele" ziel niet verder groeit. Deze kan er dus proberen ervoor te zorgen dat de "compatibele" niet meer verder groeit door het proberen op te leggen van dingen tegen iemands wil. Ook het veroorzaken van angst wil er nog wel eens voor zorgen dat de "compatibele" ziel niet meer verder groeit. De reden dat angst hiervoor zorgt, is omdat angst primair bedoeld is om voorzichtigheid, afhoudendheid, alertheid en remming te voorzaken. Hoe erger de angst, (doodsangst) hoe beter de "compatibele" ziel afgeremd blijft.

Een niet meer groeiende ziel gebruikt voornamelijk angsten die je in jezelf hebt, omdat dit makkelijkst werkt om tegen je te gebruiken. Je kunt als "compatibele" ziel proberen contact te zoeken met de niet meer groeiende ziel, maar doe dit liever pas wanneer je geen angsten meer hebt open staan. De niet meer groeiende ziel heeft er namelijk veel voor over om te blijven.

Ga dus nooit contact proberen te leggen als je niet sterk genoeg bent! Pas als je zelf sterk genoeg bent, of er iemand bij is die sterk genoeg is, kun je proberen de niet meer groeiende ziel verder te helpen. Wanneer deze niet meer groeiende ziel ook inziet dat deze stil staat (hij heeft het licht gezien), dan zal deze "compatibele" ziel niets meer doen om jouw eigen groei te remmen. Let echter op de voortekenen. Als er op een dag al veel dingen mis gaan, of je een slecht of angstig gevoel hebt, probeer dan geen contact met deze "compatibele" ziel te leggen.

Niet alle angst is erg, want ze waarschuwt ook voor de gevaren van het leven, en ze houdt je alert. Probeer altijd wel te doorgronden of de angst wordt veroorzaakt door aardse zaken, of door geesteszaken. Indien het een geestesoorzaak betreft, probeer dan niet toe te geven aan deze angst, maar "jaag" ze weg.

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...er%20helpen.htm
Een stilstaande ziel verder helpen is geen ongevaarlijke bezigheid. De drang van een stilstaande ziel kan namelijk zo groot zijn dat je hiermee de angst van deze ziel naar boven haalt. zij zal zich dan uit alle macht verzetten en kan, wanneer je niet sterk genoeg bent, de overhand nemen. Iemand wordt hierdoor "bezeten" (je ziel wordt steeds meer bestuurd door de stilstaande ziel). Hoe langer iemand bezeten is, hoe moeilijker het is om deze stilstaande ziel in te laten zien dat deze verder moet groeien.

Om een stilstaande ziel verder te helpen kan je proberen om de afstemmingsfrequentie van deze ziel proberen te verhogen. Hiervoor kan je energie gebruiken die naar de stilstaande ziel moet worden gestuurd. Indien je met meer mensen bent, dan kan deze energie ook gebundeld worden gestuurd om een beter effect te krijgen. Voor het beste effect kan je de stilstaande ziel er mee verrassen zodat deze zich dan niet meer kan verzetten. Soms heb je nu eenmaal een duw(-tje) in de rug nodig.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Oh sorry, ik beweerde niet dat je me een aansteller vind. Ik probeerde uit te leggen dat de maatschappij zulke stempel bij je opdrukt.

Ik kan je goed vinden in je ervaring. Persoonlijk werd ik eerlijk gezegd iedere dag minstens een paar keer aangevallen; het krioelde van de negatieve entiteiten hier.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 4 '08
En hoe heb je dat verder opgelost?
fdsajkl
fdsajkl sep 4 '08
Ah, als je het niet erg vind geef ik daar liever geen antwoord op, sorry.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 4 '08
Ja, ik vind het wél erg tongue

Nee hoor, zonder gekheid, ik respecteer je keuze, daar zul je voor jezelf zo je goede redenen voor hebben. Ik denk wel dat als het je bedoeling is mensen te helpen het juist heel goed is daar jezelf in te zijn en soms iets van jezelf te delen, dan krijgt je goede raad een andere kleur en neem je pas wérkelijk drempels weg. Boeiend voor de ander en boeiend voor jezelf. Als je dat al zou willen hoor, ieder is vrij grin
Lena
Lena sep 4 '08
Origineel bericht van: Hurby
Ah, als je het niet erg vind geef ik daar liever geen antwoord op, sorry.


soms is een innerlijk weten genoeg wink
en is dit nog niet zo,dan gaat iemand toch wel opzoek.
mandy
mandy nov 7 '08
heeft iemand wel eens de boeken van jozef rulof gelezen
die vertellen precies waar dit allemaal over gaat
bv wat er precies met iemand gebeurd als diegene zelfmoord pleegt http://www.theageofchrist.com/jozefrulof/NL/boeken.html
heel intresant om het allemaal eens te lezen
groetjes mandy
Lena
Lena nov 8 '08
hallo mandy,nee heb ze niet gelezen,maar wat een informatie smile
Wullabee
Wullabee nov 8 '08
hoi,

Ik heb een paar goede tips die helpen ook steeds alles wat vastkleeft aan het fijn grofstoffelijke lichaam te verwijderen.
De eerst neem zeezout en verdeel dat over je lichaam,met een nat washandje t makkelijkst,daarna spoel je t af.
Het verbranden van salvia is ook goed om de omgeving te reinigen.
Daarvoor doe je salvia en een stukje houtskool in een bakje en steek t aan.
Vensters en deuren dicht,dan zo 20 minuten branden laten,en daarna goed luchten.
Ik ben sjamane en deze tips helpen goed.

liefs soul
gast
gast nov 8 '08
Van Salvia kun je wel gaan trippen als je de rook inademd. Misschien ook wel een manier om je innerlijk te reinigen wink
Nymira
Nymira nov 8 '08
Interessant dat je sjamanca bent....doe je ook aan soulretrieval en extraction ? En gaan alle entiteiten ook van verschillende soorten kaliber door het branden van salie weg? er zijn er toch ook die bijv. aan eigen woede zitten vastgehecht en daar voeding uithalen....of bijv. diegenen die 'onbewoonde delen' van het lichaam bezetten....gaan die dan zo gemakkelijk weg door dit soort dingen uit te voeren ? groetjes Nymira.
Wullabee
Wullabee nov 9 '08
lieve Nymira,

Ga ik haal zielsdelen terug en verwijder ook dat wat er niet in hoort.
De vraag of alle entiteiten weggaan door salvia ,kan ik beantwoorden met meestal wel.
Dat wat niet weg wil ,kan een sjamane met behulp van zijn geesten weghalen laten.
Maar meestal is salvia genoeg.
Iets wat niet vergeten worden mag,is die dingen die je aantrekt,omdat je ermee in resonace bent,en ook die dingen waar je van leren moet,kan men niet weghalen.je hebt namelijk daarvan meestal iets te leren.
vaak bestaat de indruk dat als we iemand iets verwijderen laten,alles geregeld is,maar je levenslessen kun je niet weghalen laten,die hebben een zin.
Verantwoording voor je zelf kan en mag je niet afgeven.
Te leren op jezelf te vetrouwen en op de kracht die in jezelf is,werkt op den duur veel beter.

liefs soul
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki